استفاده از ماسک روغن زیتون و تخم مرغ برای مو

  دوشنبه، 05 اسفند 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
استفاده از ماسک روغن زیتون و تخم مرغ برای مو
آیا موهای شما نیاز دارند که میزان رطوبتشان بالاتر رود؟ تخم مرغ و روغن زیتون، دو ماده آرزان در آشپزخانه هستند که می توانند موهای شما را تنها با یک درمان ساده از حالت مرده و گرفته به حالت نرم و براق در آورند.

ماسک مفید روغن زیتون و تخم مرغ برای مو ها

اگر موهای معمولی و یا خشک و شکننده ای دارید باید از زرده تخم مرغ برای موهاتون استفاده کنید که بهترین تقویت کننده برای موهاست. زرده تخم مرغ موها را مرطوب نگه میدارد و یک نرم کننده طبیعی برای موهاست. زرده تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی از انواع پروتئین ها٬ ویتامین ها و اسید های چرب هست. زرده تخم مرغ دارای ویتامین هایی مثل A و D و E هست که باعث کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو میشوند. روغن زیتون نیز، خاصیت نرم کنندگی دارد و همچنین از سفیدی زود رس و ریزش موها جلوگیری می کند.

خواص ترکیب روغن زیتون با تخم مرغ

  1. مرطوب کننده
  2. نرم کننده
  3. ترمیم کننده
  4. پاک کننده باکتری ها
  5. خوشبو کننده
  6. تقویت کننده
  7. جلوگیری از ریزش مو
  8. جلوگیری از سفیدی زودرس مو

مواد لازم

  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون

روش اول: ساختن یک ماسک برای موی های خشک

زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید.

برای ساختن ماسک برای موی خشک، تنها به زرده تخم مزغ نیاز است. زرده تخم مرغ حاوی چربی و پروتئین است که به مرطوب کردن و دوباره جوان کردن مو های خشک و بی جان کمک می کند. زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کرده و داخل یک کاسه کوچک بریزید.

برای جداکردن زرده آن به راحتی، تخم مرغ را با لبه کاسه بشکنید. تخم مرغ را عمودی بالای کاسه نگه دارید و با احتیاط نیم تنه بالای پوست را بالا ببرید. زرده را به عقب جلو در نیمه پوسته حرکت دهید و بگذارید که سفیده آن به درون کاسه بیفتد، سپس زرده آن را در یک کاسه جداگانه بگذارید. بنوبت ، همچنین می توانید از روغن تخم مرغ نیز استفاده کنید.

زرده تخم مرغ یا روغن تخم مرغ را با روغن زیتون حرکت دهید.

روغن زیتون را درون کاسه ای که زرده تخم مرغ دارد بریزید و آن را هم بزنید تا اینکه مخلوط صاف و کرم مانند گردد. در نهایت باید با نصف فنجان از مخلوط ماسک کارتان تمام شود، برای روکش کردن به موهای با اندازه متوسط این مقدار کافی است.

اگر موهایتان بسیار ضخیم و بلند است، یک قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون اضافه کنید.

اگر موهایتان کوتاه است، مقدار روغن زیتون را با قاشق غذاخوری کم کنید.

مخلوط را بر موی نم دار بگذارید.

اگر موهایتان کمی تر است، توزیع آن از ریشه تا نوک مو راحت تر می شود. از یک شانه دندانه دار پهن برای شانه کردن سرتاسر مو استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام آن روکش دار شد.

اگر در نظر دارید که در انتها بیشتر خشک باشد، از مخلوط ماسک بیشتری بر نوک و سپس ریشه ها استفاده کنید.

اگر در انتها مقدار مخلوط ماسک بیشتر از نیاز بود، می توانید آن را در قفسه عمودی در یخچال تا حداکثر یک هفته نگهداری کنید.

اجازه دهید که ماسک به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد.

برای اینکه کارتمیز باشد، بهتر است که مو ها را به صورت شل در پس سر به صورت گره جمع کنید وآن را با کلاه دوش پوشش دهید. در حین زمانی که ماسک بر روی موی خشک شما کار می کند صبورانه منتظر بمانید.

به موی خود با آب سرد شامپو بزنید.

شامپو، زیادی روغن و تخم مرغ را بر می دارد، مو هایتان را براحتی براق و نرم می کند. یادتان باشد که از آب سرد یا ولرم استفاده کنید تا تخم مرغ بر روی سرتان پخته نشود.

طبق معمول موی خود را خشک کنید.

بگذارید هوا مویتان را خشک کند و با سشوار سعی کنید مو هایتان را خشک نکنید چون باعث سوختن و ضعیف شدن تار های مو می شود. موی مرطوب جدید شما حالا نرمتر و سالم تر به نظر می آید.

روش دوم: ساختن یک ماسک برای موهای چرب

زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید.

اگر پوست سرتان مقدار زیادی چربی تولید می کند باید قسمت سفیده تخم مرغ را در ماسک استفاده کنید زیرا زرده تخم مرغ مو را زیادی چرب می کند. سفیده تخم مرغ چربی ناخواسته را از مو پاک می کند و مو را درخشان و نرم می کند.

سفیده و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید

سفیده و زرده را از هم جدا کنید و زرده را کنار بگذارید. سفیده و روغن زیتون را مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در صورتی که موهای بلند و پرپشتی دارید مقدار روغن زیتون را بیشتر کنید و به جای قاشق چایخوری از قاشق سوپخوری استفاده کنید و در صورتی که موهای کوتاه و کم پشت دارید مقدار روغن زیتون را کاهش دهید.

مخلوط را بر روی مو های نم دار بگذارید و بعد شانه کنید.

موها را کمی مرطوب کرده و ماسک را روی مو قرار دهید اگر موهایتان کمی رطوبت داشته باشد ماسک به راحتی روی مو جذب و پخش می شود بعد از قرار دان ماسک روی مو از شانه دندانه درشت استفاده کنید تا ماسک به تمام قسمت های مو نفوذ کند. سپس یک کلاه پلاستیکی یا کلاه رنگ روی مو قرار دهید.

اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی مو هایتان بماند.

اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی مو باقی بماند سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

توصیه ی نهایی:

فواید روغن زیتون و تخم مرغ در خصوص تقویت و افزایش رشد موها از لحاظ علمی ثابت شده است. این ترکیب می تواند باعث سلامت موها شود. درمان موها با روغن زیتون و تخم مرغ در طول زمان می تواند باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش طول عمر موها شده و به نظر برسد که موها سریع تر رشد می کنند. همچنین یک درمان کم هزینه برای موهای شما است که استفاده از آن بی خطر بوده و هیچ ضرری به پوست شما نمی رساند.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
10 ماه پیش

ای والله بلوچ عالی بود
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (550 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (423 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (406 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (43 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (22 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (12 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (13 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
فال ابجد روزانه چهارشنبه 13 تیر 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403
نحوه رسوب گیری اتو بخار در منزل
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس