استراتژی های خرید و فروش بیت کوین

  دوشنبه، 24 آذر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
استراتژی های خرید و فروش بیت کوین
نوسان‌گیری روزانه که به آن اسکالپینگ یا خرید و فروش فوری گفته می شود. یکی از سریع‌ترین راه‌های سود دهی در بازارهای مالی خصوصاً بازار رمزارزها است. اما برای دست یافتن به موفقیت، به دانش متوسط در زمینه تحلیل تکنیکال و تحلیل روی نمودارهای قیمتی نیاز دارید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،می توان یک استراتژی معاملاتی را به عنوان یک نقشه کلی برای تمام فعالیت های تجاری توصیف کرد. این چارچوبی است که ایجاد می کنید و شما را در تمام فعالیت های معاملاتی راهنمایی خواهد کرد.

داشتن یک طرح معاملاتی می تواند به کاهش ریسک کمک کند، زیرا باعث می شود تا جلو بسیاری از تصمیمات غیر ضروری و احساسی گرفته شود. اگر چه داشتن استراتژی معاملاتی برای انجام مبادلات الزامی نیست، اما در بسیاری از موارد می تواند سرمایه شما را از نابودی نجات دهد. اگر اتفاق غیرمنتظره ای در بازار رخ دهد(که مسلما در بازار ارزهای رمزنگاری رخ می دهد)، برنامه و نقشه معاملاتی شما باید نحوه واکنشتان را به این رخداد تعریف کند، نه احساسات شما. به عبارت دیگر، داشتن یک برنامه معاملاتی و تجاری شما را برای رخدادهای احتمالی آماده می کند. این امر شما را در برابر تصمیم گیری های عجولانه و احساسی که اغلب منجر به خسارات سنگین می شود، حفظ خواهد کرد.

به عنوان مثال یک استراتژی جامع مبادلاتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • معاملات خود را در کدام دسته دارایی انجام دهید.
  • چه تنظیماتی را انجام دهید.
  • از چه ابزار و شاخص هایی استفاده کنید.
  • چه سطحی باعث ورود و خروج شما از بازار می شود(مشخص کردن حد ضرر).
  • چه چیزی اندازه و مقدار سرمایه گذاری و ورود به بازار را تعیین می کند.
  • چطور راندمان عملکرد دارایی خود را اندازه گیری کرده و ثبت کنید.

علاوه بر این برنامه معاملاتی شما ممکن است شامل برخی دستورالعمل های دیگر و حتی با جزئیات بیشتر باشد. به عنوان مثال تعیین می کنید که هیچوقت جمعه ها معاملات انجام نمی دهید و یا اگر احساس خستگی میکنید معامله انجام نمی دهید. یا می توانید برنامه معاملاتی تدوین کنید که فقط در روزهای مشخصی در هفته وارد بازار شوید و معاملات خود را انجام دهید. یا این که همیشه آخر هفته قیمت بیت کوین را بررسی کرده و عملکرد آن را در طول هفته ببینید. این نوع جزئیات نیز می تواند در استراتژی شما قرار گیرد.

استراتژی های مختلفی برای خرید و فروش بیت کوین در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که در ادامه، به 7 مورد از استراتژی های مهم اشاره می کنیم.

1- در قیمت پایین بخریم و در قیمت بالا بفروشیم

زمان ورود به بازار و زمان خروج از آن، 2 مسئله مهمی است که در همه بازارهای مالی مانند بورس یا ارز دیجیتال باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

تصوری که اغلب سرمایه گذاران در بازارهای مالی خصوصاً ارز دیجیتال دارند، بر این اساس است که زمانی که قیمت پایین هست، اقدام به خرید و در زمان رشد قیمت اقدام به فروش آن کنند. با وجود صحیح بودن این استراتژی، همیشه معامله ارز دیجیتال به این سادگی نخواهد بود و ریسک از بین رفتن دارایی شما در این مدل بسیار بالا خواهد بود و باید با دقت عمل کنید.

متاسفانه برخی از تریدرها با مشاهده افزایش قیمت بیت کوین و هجوم افزاد برای خرید، اقدام به خرید بیت کوین می کنند. این هیجانات باعث می شود فرد تصمیم های احساسی بگیرد. در این مواقع، فرد مجبور خواهد شد بیت کوینی که در قیمت بالا خریداری کرده است را در قیمت های پایین بفروشد؛ به این دلیل که زمان درستی وارد بازار بیت کوین نشده است. بنابراین، بسیار مهم است که چه زمانی بیت کوین می خرید و چه زمانی آن را می فروشید.

2- رصد کردن مقدار نوسان بیت کوین؛ نوسانات بازار فرصت خوبی برای کسب سود است

ممکن است این روش شباهت هایی با روش قبلی که عنوان شد، داشته باشد اما نکته مهم در این روش، استفاده از ابزارهای تحلیلی در کنار رصد کردن بازار است. یکی از نشانه های خوب برای تعیین زمان خرید و فروش بیت کوین، مشاهده مقدار نوسان این رمزارز است که تریدرهای حرفه ای از این فرصت استفاده کرده و اقدام به فروش بیت کوین می کنند. سپس در ریزش قیمت، مجدد اقدام به خرید بیت کوین می کنند.

قیمت بیت کوین ممکن است در 24 ساعت، 40 درصد رشد داشته باشد که فرصتی را برای خرید و فروش پر سود فراهم می کند. برعکس، ممکن است بیت کوین 40 درصد ریزش قیمت داشته باشد و اگر در این بازار تجربه معامله نداشته باشید، ممکن است تصمیمات احساسی و هیجانی بگیرید.

این استراتژی نیازمند صرف مدت زمان زیاد پشت سیستم های کامپیوتری یا تلفن های همراه بوده و با ریسک زیای همراه است. این موضوع در دنیای سریع امروزی، کمی دشوار و چالش برانگیز به نظر می رسد و باید با احتیاط عمل کنید

3- معاملات روزانه و لحظه ای بیت کوین

می توان گفت این استراتژی، محبوب ترین مدل معاملاتی در میان تریدرهای بازار بیت کوین است.

نوسان گیری روزانه که به آن اسکالپینگ یا خرید و فروش فوری گفته می شود. یکی از سریع ترین راه های سود دهی در بازارهای مالی خصوصاً بازار رمزارزها است. اما برای دست یافتن به موفقیت، به دانش متوسط در زمینه تحلیل تکنیکال و تحلیل روی نمودارهای قیمتی نیاز دارید.

استفاده صحیح از ابزارهای تحلیل تکنیکال و همچنین توانایی کار با انواع چارت های تحلیلی از جمله چالش های این مدل معاملاتی محسوب می شود. البته نباید فراموش کرد که معاملات روزانه نیازمند سرمایه در گردش متوسط است (هر چه سرمایه شما بیشتر باشد، سود بیشتری به دست می آورید).

همچنین میزان ریسک معاملاتی در این روش بسیار بالا است، چرا که معاملات روزانه همواره به سمت نوسانات مثبت در حرکت نخواهد بود و حتی ممکن است در یک روز کل روند حرکتی بازار بیت کوین منفی باشد.

4- سرمایه گذاری میان مدت در بازار

آن دسته از سرمایه گذارانی که به دنبال ریسک پایین تری هستند، باید سرمایه گذاری میان مدت را مدنظر قرار بدهند. به این معنی که پس از تحلیل های مختلف و محاسبه مقدار رشد و ریزش، نسبت به فروش بیت کوین پس از دوره های شش ماهه یا حتی یکساله اقدام کنند.

با وجود اینکه این روش ریسک کمتری خواهد داشت و امکان از بین رفتن سرمایه و متضرر شدن در این بازار به حداقل خواهد رسید، اما ممکن است سود زیادی نیز نصیب سرمایه گذاران نشود. این روش نیازمند درک دقیق و کامل تری از روش های تحلیلی برای رمزارزها است

5. سرمایه گذاری بلند مدت (HODL)

این روش جزو مطمئن ترین و کم ریسک ترین مدل های معاملاتی است. سرمایه گذاری بلند مدت بیشتر مناسب افرادی است که به سرمایه خود نیاز فوری نداشته و می توانند مبلغی را برای سرمایه گذاری کنار بگذارند. سرمایه گذاران در این روش، بیت کوین را خریداری کرده و تا روزی که مشخص کرده اند (مدت زمان طولانی؛ برای مثال 3 سال)، اقدام به فروش نخواهند کرد

رمزارزی مانند بیت کوین که بیش از 10 سال از عمر آن می گذرد، از سال 2008 تاکنون بیش از 13 هزار درصد رشد را تجربه کرده است. امروز قیمت یک بیت کوین (12 آذرماه)، بیش از 18 هزار دلار است. این قیمت در آذرماه سال گذشته، حدود 7 هزار دلار بود (بیش از 150 درصد رشد در یک سال).

6- تمام دارایی خود را نفروشید!

نکته بسیار مهمی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، این است که نباید صد در صد سرمایه خود را به فروش برسانید. طبق پیشنهاد تریدرهای حرفه ای ، مقدار فروش هر دارایی از جمله بیت کوین همواره باید بین 15 تا 20 درصد از کل سرمایه شما در آن بازار باشد

اگر قصد دارید تمام بیت کوین های خودتان را بفروشید، بهتر است این کار را در بازه های زمانی مختلف انجام دهید و تمام بیت کوین هایتان را در یک روز نفروشید.

7- هدف گذاری در بازار

سرمایه گذاران حرفه ای برای معاملات خود هدف خاصی را در نظر می گیرند و به آن پایبند هستند. بنابراین، در بازار بیت کوین بهتر است شما نیز هدف گذاری را مدنظر قرار دهید. هنگام رسیدن به هدف، اقدام به فروش بیت کوین کنید و سعی کنید از طمع و تردید دور بمانید (حد سود و زیان تعیین کنید).

فرض کنید زمانی که قیمت بیت کوین 19000 دلار بوده، شما اقدام به خرید کرده اید و تصمیم داشتید در قیمت 19500 دلار، بیت کوین خود را بفروشید تا سود کسب کنید. بنابراین، بر اساس هدف تعیین شده هر زمان که قیمت به 19500 رسید، بیت کوین خود را بفروشید و برای کسب سود بیشتر، طمع نکنید؛ ممکن است لحظاتی بعد قیمت بیت کوین ریزشی را تجربه کند و شما پشیمان شوید.

هدف گذاری در بازار ارز دیجیتال نکته کلیدی در کسب درآمد و جلوگیری از ضررهای احتمالی است. همچنین، پایبند بودن به هدف های از قبل تعیین شده نیز چالشی در این استراتژی محسوب می شود.

ممکن است روند صعود و یا ریزش بیت کوین بیشتر از مقدار هدف گذاری شده باشد و اهداف تعیین شده ممکن است اشتباه به نظر برسند. اما سرمایه گذاران موفق همواره طبق استراتژی و اهداف از قبل تعیین شده اقدام به معامله می کنند.

چند نکته دیگر:

  • میزان سرمایه ای که وارد بازار بیت کوین می کنید، نباید تمام سرمایه زندگی شما باشد. به گونه ای سرمایه گذاری کنید که در صورت از دست رفتن سرمایه، تمام زندگی شما با مشکل رو به رو نشود.
  • برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، بیت کوین بهتر است یکی از اولویت های اصلی شما باشد. بیش از 60 درصد حجم بازار رمزارزها به بیت کوین اختصاص دارد و اتریوم، ریپل و تتر در رتبه های بعدی قرار دارند.
  • سبد سرمایه خود را متنوع کنید و چند رمزارز اصلی و مهم را در سبد خود داشته باشید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز