دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

فعالیت آزادانه دلالان مرگ؛ گرفتن پول زور از خانواده‌های عزادار 

شنبه، 27 مرداد 1403
کد خبر: 403620
ساعدنیوز: اجاره میز و صندلی، اکو، رزرو رستوران، خرید و فروش قبر در قطعات و. برخی از فعالیت دلالان در بهشت زهرا (س) است که این روز‌ها بیشتر از گذشته مورد انتقاد خانواده‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تسنیم، روزانه تعداد قابل توجهی از شهروندان تهرانی برای خاکسپاری، زیارت اهل قبور، قرائت فاتحه برای شهدا و ... به بهشت زهرا (س) مراجعه می‌کنند و به گفته جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) روزانه بیش از 180 متوفی در این سازمان پذیرش می‌شوند که تعدادی از آن‌ها پس از مراحل ثبت اداری و تغسیل و تکفین به سایر شهرستان‌ها انتقال داده می‌شوند.

بهشت زهرا (س) در این دوره از مدیریت شهری (دوره ششم) شاهد فعالیت دو مدیرعامل بوده است؛ ابتدا سعید غضنفری و در ادامه جواد تاجیک مدیریت این آرامستان مهم در کشور را را به عهده داشته‌اند.

در سه سال گذشته از مدیریت شهری نیز هر ساله بنا به مصوبه شورای شهر، قیمت‌های جدیدی برای قبر‌ها در 3 ناحیه در بهشت زهرا (س) به تصویب رسیده و سازمان بهشت زهرا (س) نیز ملزم است که مصوبه شورای شهر تهران را نسبت به فروش قبر به خانواده‌ها اجرا کند.

در کنار فروش قبر در بهشت زهرا (س) سایر خدمات از جمله اجاره اکو، صندلی، میز و ... برای مراسم‌های مختلفی که در قطعات بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود به درخواست خانواده‌ها ارائه می‌شود.

از مواردی که این روز‌ها در بهشت زهرا (س) بیشتر از گذشته به چشم می‌خورد حضور دلالان در اطراف مجتمع عروجیان (محل پذیرش اموات) است. جالب اینجاست که این افراد بدون مزاحمت از سوی مسئولان بهشت زهرا (س) فعالیت خود را به صورت مستمر انجام می‌دهند و هیچکس از فعالیت آن‌ها ممانعت نمی‌کند!

تعرفه خدمات از جمله اجاره میز، صندلی و ... در بهشت زهرا (س) مشخص است، اما دلالان با توجه به شرایط خانواده‌های متوفیان اقدام به دریافت قیمت‌های چند برابر از قیمت مصوب می‌کنند و خانواده‌ها نیز با توجه به شرایط و وضعیتی که دارند و به‌دلیل آشنا نبودن به مسایل اداری جاری در بهشت زهرا (س) بالاجبار این ارقام را پرداخت می‌کنند.

یکی دیگر از اقدامات دلالان در بهشت زهرا (س) خرید و فروش قبر است که سال‌هاست در این عرصه فعالیت دارند و انتظار می‌رود که مسئولان بهشت زهرا (س) در این بخش ورودی جدی داشته باشند و بساط این دلالان از بهشت زهرا (س) برچیده شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
(تصاویر) چیدمان ایرانی پسند خانه ی رحمان عموزاد، دارنده مدال نقره المپیک 2024، و همسر جوان و موقرش با کابینت های چوبی و مبلمان استخوانی/ واای به این میگن حیاط👌 شیک و باصفا
نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس
(ویدئو) سنگ بن‌بن؛ گنجینه‌ای آسمانی در دل اهرام مصر / آیا این شهاب‌سنگ، کلید رمزگشایی از تمدن‌های باستانی است؟
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی