فال روزانه امروز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403

  یکشنبه، 27 خرداد 1403 ID  کد خبر 393093
فال روزانه امروز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 28 خرداد 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین فروردین ماه


در دنیای پرشتاب امروز، رسیدگی به نیازهای روحی و روانی، امری ضروری برای همه افراد است، به خصوص برای متولدین فروردین که به طور ذاتی، روحی حساس و لطیف دارند. توجه به این نیاز، مثل تغذیه‌ای حیاتی برای روح آنهاست. امروز ممکن است با افرادی از گذشته روبرو شوید که انتظارش را ندارید. شاید عشق گمشده‌تان دوباره سر راهتان سبز شود. گذشته درس‌های ارزشمندی برای ما دارد. مرور خاطرات، فرصتی برای یادگیری و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر در آینده است. بخشش و دادن فرصت دوباره به دیگران، فضیلتی نیکوست، اما نباید به بهای تکرار اشتباهات تمام شود. به جایگاه و ارزشی که برای خودتان قائلید احترام بگذارید. شکست در یک رابطه عاطفی، پایان دنیا نیست. با روحیه‌ای قوی و امیدی تازه، به زندگی ادامه دهید. مطمئن باشید که دوباره خواهید درخشید. مشکلات مالی فعلی، موقتی هستند. با صبر و قناعت می‌توانید از این دوران سخت عبور کنید. به گذر زمان در سالی که گذشت نگاهی بیندازید. بی‌شک شاهد دگرگونی‌ها و رشدی چشمگیر در خود بوده‌اید. گام‌هایی که برداشته‌اید نه تنها منافع شما، بلکه اطرافیانتان را نیز به ارمغان آورده است. اما این دستاوردها به منزله‌ی پایان مسیر نیست، بلکه سکوی پرتابی برای پیشرفت‌های آتی است.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز فرصتی است برای نگاهی عمیق‌تر به اطرافیانتان، به ویژه کسانی که الگوی شما هستند و تحسینشان می‌کنید. با کمی دقت، درخواهید یافت که تفاوت اصلی میان شما و آنها، نه در ذات و توانایی‌ها، بلکه در میزان اعتماد به نفس آنهاست. اگر به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و از آنها به بهترین نحو بهره ببرید، بدون شک در مسیر موفقیت گام‌هایی بلند برداشته و به جایگاه‌هایی خواهید رسید که در حال حاضر دور از دسترس به نظر می‌رسند. شاید در نگاه اول تصور کنید که 24 ساعت شبانه‌روز زمان کافی برای انجام تمام کارهایتان نیست. اما کافی است نگاهی دقیق‌تر به برنامه روزانه خود بیندازید. چه میزان از زمانتان را صرف انجام کارهایی می‌کنید که صرفاً برای جلب رضایت دیگران یا انجام وظایف محوله است؟ بی‌تعهدی نسبت به خود و عدم رعایت اعتدال در انجام وظایف، ظلمی آشکار در حق خودتان است. زمانی را به خودتان اختصاص دهید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید. امروز فرصتی برای همکاری به شما پیشنهاد می‌شود، بدون رودربایستی، خواسته‌ها و انتظارات خود را به طور شفاف مطرح نمایید. در آینده‌ای نزدیک، موفقیتی چشمگیر در انتظار شماست، موفقیتی که حتی در خیال خودتان هم آن را تصور نمی‌کردید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز، حالتی از بی‌قراری و دغدغه خاطر بر وجودتان سایه افکنده است. اگر قصد خروج از منزل را دارید، احتمالاً این سرگردانی شما را به مکان‌های مختلفی خواهد کشاند. برای یک روز پرمشغله و طولانی آماده باشید و هر آنچه ممکن است نیاز داشته باشید را به همراه خود ببرید. در این میان، فراموش نکنید که هدفی را دنبال می‌کنید. اجازه ندهید این آشفتگی و پراکندگی شما را از مسیر اصلی منحرف کند. شرایط کیهانی در حال حاضر بر این وضعیت تاثیرگذار است و شما چاره‌ای جز مقابله با آن ندارید. اما نگران نباشید، تلاش‌هایتان بیهوده نخواهد بود. به زودی راه روشن و مسیر درست را خواهید یافت. در روابط خود با دیگران، از اجبار و تحمیل خواسته‌هایتان پرهیز کنید. این امر نه تنها سودی برای شما به ارمغان نخواهد آورد، بلکه می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر نیز کند. به جای مبارزه با موانع، سعی کنید با آنها سازگار شوید و راه حلی خلاقانه برای عبور از آنها بیابید. دلتنگی برای عزیزی، آرامش را از وجودتان ربوده و در جستجوی راهی برای تجدید دیدار با او هستید. در کنار تمام این مشغله‌ها، توجه به سلامتی‌تان را فراموش نکنید. به یک علامت به نظر ساده، بی‌تفاوت نگذرید و در اسرع وقت نسبت به بررسی آن اقدام کنید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین تیر ماه


آیا در گرداب روزمرگی گرفتار شده اید و گویی هفته هاست که هیچ تغییری در زندگیتان رخ نداده است؟ حس می کنید در باتلاق ناامیدی فرو رفته اید و هیچ تلاشی برای رهایی از این شرایط و رسیدن به خواسته هایتان نکرده اید؟ امروز تمام قوای خود را جمع کنید و با عزمی راسخ برای تغییر گام بردارید. شاید در حال حاضر از نظر احساسی در تلاطم و ناامیدی به سر می برید. گویی قلب مهربان و صمیمی شما در تاریکی عدم درک و قدرشناسی اطرافیانتان گم شده است. در این مواقع از دیگران فاصله بگیرید و به پناهگاه امن خود، یعنی خانه تان، پناه ببرید. در آغوش آرامش خانه، به انجام کارهایی بپردازید که به شما آرامش می دهند و روح خسته تان را نوازش می کنند. به یاد داشته باشید که تجربیات گذشته تان گنجینه ای گرانبها هستند. از آنها درس بگیرید و اجازه ندهید که تکرار اشتباهات گذشته، مانع پیشرفت شما شود. زمانی که از شما برای انجام کاری یا تعیین زمانی نظرخواهی می شود، به جای تعلل و بحث های بی فایده، قاطعانه و با صراحت پاسخ دهید. زمان ارزشمندتان را به بطالت نگذرانید. شما خالق سرنوشت خود هستید. با اراده ای پولادین و عزمی راسخ، می توانید از این رکود خارج شده و تصویر زندگی ایده آل خود را به واقعیت تبدیل کنید.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز، گویی آتشی نامرئی در درونتان شعله ور شده که شور و اشتیاقی وصف ناپذیر را به ارمغان آورده است. این انرژی سرشار نه تنها شما را متحول کرده، بلکه گرمای وجودتان را به اطرافیانتان نیز سرایت داده و انگیزه ای مضاعف در آنها ایجاد کرده است. غافل نشوید که این گنجینه ی گرانبها فرصتی طلایی برای دگرگونی و پیشرفت است. قدر این شعله ی فروزان را بدانید و از آن نهایت استفاده را ببرید، چرا که در صورت غفلت، ممکن است به خاموشی گراید و یا برای مدتی طولانی از دسترس شما خارج شود. در گوشه ای از دنیای شما، زمزمه ی تنش و چالشی نامعلوم به گوش می رسد. شاید این چالش چندان بزرگ و آشکار نباشد، اما وجود آن انکار ناپذیر است. با این حال، جای هیچ نگرانی نیست، زیرا شما با اتکا به ذکاوت و تدبیر خود، آمادگی کامل برای رویارویی با هرگونه مشکلی را دارید. در رابطه با خانواده و دوستان، احترام و محبت بی دریغی نثار شما می شود. عزیزانتان شما را گرامی می دارند و از بودن در کنار شما لذت می برند. به جای زیر سوال بردن این مهر و محبت اصیل، بر حفظ و تقویت آن تمرکز کنید. توجه و محبت خود را به اطرافیانتان دوچندان کنید و قدردان این گوهرهای گرانبهای زندگی باشید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز، بهتر است که مراقب کلامتان باشید، به خصوص زمانی که در مورد دیگران صحبت می‌کنید. به یاد داشته باشید که حرف‌های شما می‌تواند به گوش آن‌ها برسد و موجب رنجش و ناراحتی‌شان شود. حتی اگر غایب باشند، با احترام و ادب در موردشان صحبت کنید، گویی در حضورشان سخن می‌گویید. فراموش نکنید که صحبت‌های شما نه تنها بر روی افراد مورد بحث، بلکه بر روی شنوندگان نیز تاثیر می‌گذارد. اگر عادت به بدگویی و غیبت از دیگران داشته باشید، به مرور اعتماد اطرافیانتان را نسبت به خود از دست خواهید داد. امروز روز مناسبی برای نظم بخشیدن به خانه و محل کارتان است. از این فرصت استفاده کنید و فضایی آرامش‌بخش و دلنشین برای خود و عزیزانتان فراهم کنید. به یاد داشته باشید که مهربانی افراطی همیشه به نفع شما نیست. برخی افراد ممکن است از محبت و عطوفت شما سوء استفاده کرده و آن را نشانه ضعف یا ساده لوحی شما تلقی کنند. با توجه به تجارب گذشته در زمینه تجارت، شما ثابت کرده‌اید که سرمایه‌گذاری توانمندی هستید. در مورد موضوع پیش آمده صبور باشید و با احتیاط و تدبیر، امور را دنبال کنید. زمان آن فرا رسیده که با هوشمندی و ذکاوت، گام‌های موثری در جهت پیشبرد اهدافتان بردارید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین مهر ماه


شاید امروز آن روز ایده آل و فوق العاده ای نباشد که در انتظارش بودید، اما دلیلی برای تسلیم شدن و گوشه گیری در خانه نیست. درست است که حال و هوای شما مانند همیشه شاداب و پرنشاط نیست، اما این به معنای ناتوانی شما در عبور از این شرایط نیست. کمی انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط پیش آمده، کلید رهایی از این کسالت و رخوت است. به قدرت درونی و توانایی های خودتان ایمان داشته باشید و اجازه ندهید که چالش های موقتی، شما را از مسیر اهدافتان دور کنند. شما در مواجهه با مشکلات، زودتر از موعد نگران و مضطرب می شوید، اما این نگرانی ها را کنترل کنید و اجازه ندهید که بر روند زندگی تان سایه افکنند. به اطرافیانتان نگاه کنید و از تجربیات و دیدگاه های آنها درس بگیرید. گاه تغییر زاویه دید و نگرش به زندگی، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد. شما قلبی مهربان و بخشنده دارید و همیشه در تلاش هستید تا به دیگران نیکی کنید. این روحیه ی خیرخواهانه شما قابل ستایش است، اما به یاد داشته باشید که همه افراد مانند شما نیستند و ممکن است در ازای محبت و یاری شما، پاسخی درخور دریافت نکنید. در این روزها، کمی محتاط تر عمل کنید و تا حد امکان صرفه جویی نمایید.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین آبان ماه


شما از آن دسته انسان های نادر و ارزشمندی هستید که نمی توانید نسبت به ظلم و بی عدالتی در دنیای اطرافتان بی تفاوت باشید و شجاعانه در برابر عرف و هنجارهای غلط قد علم می کنید. به جای اینکه تلاش کنید تا دیگران را مطابق میل خود تغییر دهید، به دنبال یافتن همفکرانی باشید که نگرش و احساساتی مشابه شما دارند. امروز، تلاطم و آشفتگی درونی شما به وضوح قابل لمس است. کنترل احساساتتان در این شرایط دشوار خواهد بود و ممکن است در اثر این نوسانات احساسی، ناخواسته عزیزانتان را آزرده خاطر کنید. در یک رقابت کاری یا تحصیلی که در پیش رو دارید، با تمام توان و پشتکار به تلاش خود ادامه دهید. ایمان داشته باشید که با اتکا به هوش و ذکاوتتان، پیروزی در این رقابت از آن شما خواهد بود. در رابطه ی عاطفی تان، واقع گرایی و صداقت را سرلوحه ی کار خود قرار دهید. از ایده آل سازی و بزرگنمایی پرهیز کنید و با دیدگاهی عمیق و واقع بینانه به نقاط قوت و ضعف رابطه تان بنگرید. برای انجام یک معامله یا توافق مهم، عجله نکنید. به زودی هدیه ای کوچک اما ارزشمند دریافت خواهید کرد که می تواند شادی و مسرت وصف ناپذیری را برای شما به ارمغان آورد.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین آذر ماه


شما نسبت به تغییراتی که در اطرافیانتان، به خصوص عزیزانتان، در حال رخ دادن است، نگرانید. شاید آنها مستقیماً چیزی به شما نگفته باشند و یا حتی سعی در پنهان کردن این تغییرات داشته باشند، اما شما با هوشیاری و ظرافت خود، نشانه هایی از این دگرگونی ها را دریافت کرده اید. اگر در اعماق وجودتان احساس می کنید که این تغییرات به نفع آنها نیست، با دلسوزی و محبت، نگرانی های خود را با آنها در میان بگذارید. در این گفتگو، با احترام کامل به حق انتخاب و استقلال آنها، دیدگاه خود را به طور شفاف و صادقانه بیان کنید. اما بیش از حد در این مورد اصرار و پافشاری نکنید. برای رسیدن به خواسته قلبی تان، کمی حوصله و تدبیر به خرج دهید. با برنامه ریزی دقیق و گام های حساب شده، می توانید مقدمات لازم را فراهم کنید و به آنچه که در قلبتان آرزو می کنید، دست یابید. خبر مسرت بخشی در راه است! به زودی گره ای از مشکلات خانوادگی که مدتی ذهن شما را به خود مشغول کرده بود، به دست توانای شما گشوده خواهد شد. حضور فردی خاص در اطرافتان، این روزها شما را دچار اضطراب و آشفتگی می کند. برای حفظ آرامش خود، تا حد امکان از این فرد دوری کنید و در محیطی امن و آرامش بخش به سر ببرید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین دی ماه


در مسیر موفقیت، اتکای به نفس و استقلال فردی نقشی اساسی ایفا می‌کند. لذا مراقب باشید که تعهدات گذشته مانع پیشرفت و تحقق آرزوهایتان نشود. جهان پیرامون ما دائماً در حال تغییر است و برای همگام شدن با این تحولات، ناگزیر به انعطاف‌پذیری و دگرگونی در برخی از جنبه‌ها خواهیم بود. لجاجت و پافشاری بر ایده‌های قدیمی، تنها شما را از اهداف و آرزوهایتان دورتر خواهد کرد. همواره قدردان داشته‌های خود باشید و در تعاملاتتان با دیگران صداقت را سرلوحه قرار دهید. افکار منفی و مخرب را از خود دور نگه دارید و به جای توجه به سخنان افراد منفی‌نگر، صرفاً بر منافع و اهداف خود تمرکز کنید. دستیابی به خواسته‌ها ممکن است مستلزم تلاش و پشتکار باشد، اما یقین داشته باشید که با عزمی راسخ می‌توانید به قله‌های موفقیت دست یابید. در زمینه یاری رساندن به دیگران نیز باید اعتدال را رعایت نموده و از فداکاری‌های بی‌حد و حصر که منجر به ضرر و زیان شما می‌شود، پرهیز کنید. برای نیل به توفیق، برنامه‌ریزی مدون و دقیقی را در دستور کار قرار دهید. در وهله اول نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و سپس با اتکا به پشتکار و اراده‌ای پولادین، نقشه راهی روشن برای آینده خویش ترسیم نمایید.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین بهمن ماه


به دنبال تعریف دیگران از زیبایی نباشید، خودتان معیار زیبایی را تعیین کنید. اجازه ندهید جامعه شما را در قالب‌های از پیش تعیین شده محدود کند. خودتان را آزاد کنید و زیبایی منحصر به فرد خودتان را کشف کنید. سهی نکنید که همه شما را دوست داشته باشند یا از شما راضی باشند. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که خودتان از خودتان راضی باشید. به دنبال خوشبختی و رضایت درونی خودتان باشید. وقت آن رسیده که به وضعیت مالی خودتان سر و سامان بدهید. حتی اگر درآمد زیادی ندارید، باز هم باید حساب و کتاب‌هایتان را مرتب کنید تا بفهمید با چه چیزی سروکار دارید. این کار به شما کمک می‌کند تا در مسیر ثبات مالی قدم بردارید و برای آینده برنامه‌ریزی کنید. خبرهای خوب در راه است. صبور باشید، به تلاش خودتان ادامه دهید و به ندای قلبتان گوش فرا دهید. شما همیشه به دیگران کمک می‌کنید و در سختی‌ها در کنارشان هستید. این فداکاری و دلسوزی شما باعث شده است که در میان اطرافیانتان از احترام و محبت زیادی برخوردار باشید. به زودی فرصتی عالی برای پیشرفت در شغل و زندگی‌تان به شما پیشنهاد خواهد شد. این فرصت را غنیمت بشمارید و با شجاعت و اعتماد به نفس آن را بپذیرید. شما قوی، توانمند و لایق بهترین‌ها هستید.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 28 خرداد 1403 برای متولدین اسفند ماه


برخی از اطرافیانتان ممکن است شما را فردی نابالغ ببینند. اما آنها از درک این نکته عاجزند که شادابی و روحیه‌ی کودکانه‌ی شما نشانه‌ی تیزهوشی و بینش عمیق شماست. هرگز این ویژگی ارزشمند را در خودتان سرکوب نکنید. در جستجوی گمشده‌ای خاص هستید و کلید خوشبختی خود را در رسیدن به آن می‌دانید. هفته‌هاست که ذهنتان درگیر این موضوع شده است. مطمئن باشید که این نیت خیرخواهانه به زودی به ثمر خواهد نشست. به نظر می‌رسد که امروز افراد نسبت به نظرات و عقاید خود تعصب بیشتری دارند و قدرت انعطاف‌پذیری و صبر و حوصله شما در برخورد با دیگران به چالش کشیده خواهد شد. خیلی مراقب حرف‌هایی که می‌زنید و واکنش‌هایی که نشان می‌دهید باشید، زیرا ممکن است به راحتی دیگران، به خصوص افراد با مقام و موقعیت بالاتر، از شما رنجیده خاطر شوند. در مورد آشنای جدید محتاط باشید و مراقب باشید که بیش از حد در مورد زندگی شخصی‌تان با او صحبت نکنید. متاسفانه، به نظر می‌رسد که شخصی که روی او حساب کرده‌اید در مواقعی که به او نیاز دارید، شما را تنها خواهد گذاشت. به جای تکیه بر دیگران، روی توانایی‌های خودتان تمرکز کنید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (306 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (144 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (63 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (38 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (15 نظر)