فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403

  شنبه، 05 خرداد 1403 ID  کد خبر 390045
فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 6 خرداد 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین فروردین ماه


شاید در این اواخر، ایمانتان را به رویاهایتان از دست داده باشید و گویی غبار تردید و ناامیدی بر قلبتان سایه افکنده است. اما امروز، نویدبخشِ روزی سرشار از امید و انگیزه است. گویی کائنات در تدارکِ رقم زدن بهترین‌ها برایتان است و فرصتی دوباره به شما می‌دهد تا بار دیگر بر رویاهایتان تمرکز کنید و با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین، در مسیر تحققِ آنها گام بردارید. شما به اندازه‌ی کافی فکر و بررسی کرده‌اید و تمامی جوانبِ امر را سنجیده‌اید. اکنون، وقت آن است که دست از تعلل و تردید بردارید و با شجاعت و جسارت، افکار و برنامه‌هایتان را به مرحله‌ی اجرا درآورید. از داشتن رویاهای بزرگ و بلندپروازانه نترسید. اجازه ندهید که افرادِ منفی‌نگر و محدوداندیش، با افکار کوچک و دنیای بسته‌ی خود، در مسیر پیشرفت شما سدّ راه شوند و مانع از تحققِ آرزوهایتان گردند. شما واسطه‌ی آشنایی دو نفر و بانی خیر در زندگی آنها خواهید شد. این عمل نیک، برکت و شادکامی را به ارمغان خواهد آورد. مشکلات مالی شما به طور معجزه‌آسایی حل خواهد شد. وامی که به آن نیاز دارید، به دستتان خواهد رسید و یا یکی از بدهکارانتان، دین خود را به شما بازخواهد گرداند.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


موانع و مخالفت‌هایی که در مسیر رسیدن به اهدافِ بلندمدتتان قرار گرفته بودند، از امروز رو به بهبود خواهند رفت. بالاخره، پرده از رازِ این موانع و مخالفت‌ها برداشته خواهد شد و شما به دلیل اصلی آنها پی خواهید برد. این آگاهی، گویی نوری بر تاریکی ذهن شما می‌تاباند و راه را برایتان روشن می‌کند. زمان حال، از جهات مختلف، نقشی اساسی و سرنوشت‌ساز در زندگی شما ایفا می‌کند. گویی درخت تلاش‌ها و کوشش‌های گذشته‌ی شما به ثمر نشسته است و شما در حال درو کردن محصول آن هستید. شما فردی دلسوز و مهربان هستید و همواره حواستان به نیازها و مشکلات اطرافیانتان است. از خوشحالی و شادکامی آنها شاد می‌شوید و در غم و اندوهشان شریک می‌شوید. شما از تنهایی لذت نمی‌برید و در جستجوی صمیمیت و معاشرت با دیگران هستید. به زودی، تدارکِ یک میهمانی خواهید دید و از بودن در کنار عزیزان و دوستان خود لذت خواهید برد. از یک دوست قدیمی که مدت‌هاست او را ندیده‌اید، غافل نشوید. این دوست، نقشی مهم در زندگی شما ایفا می‌کند و در آینده، یاری‌گر شما در مسیر پیشرفت و تعالی خواهد بود.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز6 خرداد 1403 برای متولدین خرداد ماه


اکنون، زمان آن فرا رسیده است که بار دیگر به رویاها و اهدافتان نگاهی دوباره بیندازید. شاید در این اواخر، نسبت به آنها کوتاهی و بی‌توجهی کرده‌اید و از تلاش و پیگیری آنها دست کشیده‌اید. اما نگران نباشید، زیرا از امروز، ورق بر می گردد و اوضاع به نفعِ شما تغییر خواهد کرد. شما با قدرت و اراده‌ای پولادین، کنترل اوضاع را در دست خواهید گرفت و در مسیر تحققِ آرزوهایتان گام برخواهید داشت. شاید در این اواخر، بین شما و شریکتان مشکلاتی به وجود آمده باشد که باعثِ دلسردی شما نسبت به رابطه‌تان با او شده است. اما امروز، فرصتی برای آشتی و صلح و صفا است. کدورت‌ها را از میان بردارید دلتان برای یک دوست قدیمی بسیار تنگ شده است. همین حالا گوشی را بردارید و با او تماس بگیرید. شنیدن صدایش و صحبت با او، می‌تواند حال دلتان را بهتر کند و خاطرات خوشِ گذشته را برایتان زنده کند. شخصی به شما راهنمایی‌هایی خواهد کرد. اما مراقب باشید که از سر دلسوزی واقعی نیست. به حرف‌های او با وسواس و دقت گوش فرا دهید و قبل از هر گونه اقدامی، به عقل خودتان رجوع کنید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین تیر ماه


طوفان آشفتگی‌ها و مشکلات این اواخر، به زودی جای خود را به آرامش و تعادل خواهد داد. البته این بازگشت به حالت تعادل، ناگهانی و یکباره اتفاق نخواهد افتاد و نیازمندِ صبر و شکیبایی شماست. اما این تغییرات تدریجی، فرصتی طلایی برای شما هستند تا آنها را در جهت دلخواهتان هدایت کنید. با درایت و تدبیر، می‌توانید از این تغییرات به نفعِ خود بهره ببرید و مسیر زندگی‌تان را به سوی تعالی و پیشرفت رهنمون سازید. اجازه ندهید که هیچ کس با شما مثل عروسک رفتار کند و زمان شما را به دلخواهِ خود تلف کند. شما فردی ارزشمند و محترم هستید و سزاوار احترام و قدردانی هستید. به دنبال کسی باشید که در خوشی و ناخوشی، در کنار شما باشد و شما را درک کند. یک سرمایه گذاری کوچک که در گذشته انجام داده‌اید، به زودی به ثمر خواهد نشست و سودِ چشمگیری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این موفقیت، می‌تواند انگیزه‌ی شما را برای انجام سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آینده دوچندان کند. در روابطِ خود با دیگران، احتیاط کنید و از هر گونه رفتار نابخشودنی که می‌تواند زندگی کسی را تحت الشعاع قرار دهد، خودداری کنید. به یاد داشته باشید که هر انسانی، حقِ احترام و زندگی شایسته را دارد.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز شما در دریای آرامش و سکون غوطه‌ور خواهید شد. اما این سکون، موقتی و گذراست و گویی طوفانی از تغییرات بزرگ در حال شکل‌گیری است. این تغییرات، هر چند در حال حاضر برای شما ناشناخته و مبهم هستند، اما به زودی، تاثیرات عمیق و ماندگاری بر زندگی شما خواهند گذاشت. این تغییرات، در اعماقِ وجودِ شما رخ خواهند داد و نگرش و دیدگاهِ شما را نسبت به زندگی دگرگون خواهند ساخت. برای دیگران خیر بخواهید و از صمیم قلب، آرزوی خوشبختی و موفقیت برایشان کنید. این نیک‌خواهی، نه تنها به دیگران، بلکه به خودِ شما نیز سود خواهد رساند و زندگی شما را سرشار از برکت و شادکامی خواهد کرد. به زودی، شخصی با شما تماس خواهد گرفت و از شما عذرخواهی خواهد کرد. او از اشتباهی که در گذشته مرتکب شده است پشیمان است و به دنبال جبران آن می‌باشد. شما می‌توانید او را ببخشید، اما درس این اتفاق را هرگز فراموش نکنید. دلتنگِ یک عزیزِ راه دور هستید و آرزوی دیدار او را در سر دارید. کمی بیشتر صبر کنید، زیرا به زودی، این آرزوی شما برآورده خواهد شد و شما طعم شیرین وصال را خواهید چشید.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین شهریور ماه


شاید این اواخر، اطلاعات جدیدی به دست آورده‌اید که شما را وادار به بازنگری در مسیر پیش رویتان کرده است. این بازنگری، فرصتی طلایی برای شماست تا با دیدی دقیق‌تر و عمیق‌تر به اهدافِ خود نگاه کنید و بهترین مسیر را برای رسیدن به آنها انتخاب نمایید. امروز دیگر وقت تحقیق و بررسی به پایان رسیده است و شما باید با شجاعت و جسارت، تصمیم نهایی خود را گرفته و با تمام توان در مسیر تحققِ آرزوهایتان گام بردارید. در این روز، زمانی که پای مسائل مهمی مانند اموال و یا حقوق دیگران به میان می‌آید، باید تمام حواستان را جمع کرده و نهایت احتیاط را به خرج دهید. به حقوقِ دیگران احترام بگذارید و از هرگونه اقدامی که می‌تواند به آنها آسیب برساند، خودداری کنید. از حرف‌های بی‌اساس و غیبت دیگران دوری کنید و وقت ارزشمندِ خود را صرفِ اینگونه مسائل نکنید. به جای این کار، به مطالعه‌ی کتاب‌های مفید و یا گوش دادن به پادکست‌های آموزنده بپردازید. امروز، با شخصی صحبت خواهید کرد و با سخنان امیدبخشِ خود، جرقه‌ای از امید را در دل او روشن خواهید کرد. این عمل نیک، نه تنها به آن شخص، بلکه به خودِ شما نیز آرامش و شادکامی خواهد بخشید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین مهر ماه


اهدافی که تا همین اواخر، دست‌نیافتنی و دور از دسترس به نظر می‌رسیدند، امروز رنگِ واقعیت به خود می‌گیرند و گویی نوری از امید در دل شما روشن می‌شود. شما می‌توانید با خیالی آسوده‌تر و عزمی راسخ‌تر، بر روی تحققِ آنها تمرکز کنید و گام‌های استوار در مسیر رسیدن به آرزوهایتان بردارید. شاید برای مدتی، از رسیدن رویاهایتان دل‌سرد شده بودید و آنها را غیرواقعی و دست‌نیافتنی می‌پنداشتید. اما امروز، فرصتی برای بازگشت باور به رویاها و احیای امید در دل شماست. باور داشته باشید که ورق دارد به نفعِ شما برمی‌گردد و رسیدن به رویاهایتان دیگر غیرممکن نیست. اگر کمی صبر و شکیبایی به خرج دهید و با تلاش و پشتکار در مسیر اهدافِ خود گام بردارید، خواهید دید که حتی دیوانه‌وارترین رویاها نیز می‌توانند با تلاش و پشتکار شما به واقعیت بدل شده و به ثمر بنشینند. انسان عاقل، دنیا را بر خود آسان می‌گیرد و به جای غرق شدن در افکار منفی و پرمشغله، تمرکز خود را بر روی یافتن راه‌حل‌ها و غلبه بر چالش‌ها می‌گذارد. عینکِ خوش‌بینی به چشمتان بزنید و دنیا را از دریچه‌ی امید و مثبت‌اندیشی نظاره کنید. از نصیحت دیگران ناراحت نشوید، زیرا آنها ممکن است تجاربِ ارزشمندی داشته باشند که می‌تواند شما را در مسیر زندگی راهنمایی کند.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین آبان ماه


شاید در این اواخر، در آغازِ حرکت به سوی اهدافِ بلندمدت شخصی‌تان با مشکلاتی مواجه بودید و موانعی بر سر راهتان قرار گرفته بود. اما امروز، فرصتی طلایی برای عبور از این چالش‌ها و آغازِ حرکتی نو در مسیر آرزوهایتان است. درگیری‌ها و مشکلاتی که در این راه تجربه کرده‌اید و باعثِ تاخیر در کارهایتان شده‌اند، به زودی پایان خواهند یافت و اوضاع به نفعِ شما تغییر جهت خواهد داد. از این فرصت طلایی استفاده کنید و پروژه‌هایی را که به خاطر دشواری و پیچیدگی آنها کنار گذاشته بودید، از سر بگیرید. باور داشته باشید که توانایی غلبه بر هرگونه چالشی را دارید و می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید. مهم نیست چه اتفاقی افتاده، از ارزش‌های شما چیزی کم نشده است. شما همچنان فردی ارزشمند و توانمند هستید و می‌توانید به آنچه که در ذهن دارید برسید. بدترین کاری که کسی می‌تواند با دلتان بکند این است که باعث شود دیگر از بودن هیچ کس ذوق نکنید. مراقبِ قلبِ خود باشید و اجازه ندهید که کسی آن را آزرده خاطر کند. به حرف‌های کسی زود دل نبندید تا وقتی که حقیقت حرف‌هایش برایتان ثابت شود. در مقابل شنیده‌ها و گفته‌های دیگران، هوشیار و محتاط باشید و قبل از هرگونه قضاوت، به دنبال یافتن حقایق باشید.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین آذر ماه


گرد و خاکِ چند هفته‌ی گذشته را از خود تکانده و دست از یک جا نشستن بردارید. زمان آن فرا رسیده است که دوباره با انگیزه و شور و شوق به فعالیت بپردازید و از استعدادهای بی‌نظیر خود در مسیر رسیدن به اهدافتان بهره ببرید. شاید در این اواخر، قدرت تخیل و خلاقیت خارق‌العاده‌ی شما به دلیل عدم استفاده‌ی صحیح و عدم شناخت مسیر درست، برای مدتی خاموش شده بود. شاید از این توانایی‌ها به شکل اشتباهی استفاده کرده باشید و در نتیجه، اثرات نامطلوبی در زندگی خود ایجاد کرده و نسبت به استفاده از آنها دلسرد شده باشید. اما حالا خوشبختانه، اوضاع در حال تغییر است. تنها کاری که لازم است در حال حاضر انجام دهید این است که توانایی‌های خود را در جهتی مثبت متمرکز کنید. با عزم و اراده‌ای پولادین، دوباره از جای خود بلند شوید و خاکِ ناامیدی را از زانوی خود بتکانید و با نگاهی امیدوارانه به آینده، گام در مسیر موفقیت بردارید. اتفاقی در راه است که بیشتر به چشمتان شبیهِ یک معجزه خواهد بود. این اتفاق، فرصتی طلایی برای شماست تا از آن درس زندگی بگیرید و با قدرت و شجاعت یک شیر، به جنگِ مشکلات و چالش‌های پیش رویتان بروید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین دی ماه


کائنات شما را به سوی تغییری تدریجی و اثربخش رهنمون می‌سازد. شاید این تغییر، برایتان چندان ملموس نباشد و به سرعت قابل مشاهده نباشد، اما قدرت و اثرگذاری آن بسیار زیاد خواهد بود و در مسیر پیش رویتان، گامی بلند در جهت موفقیت شما خواهد بود. در موردِ یک مسئله‌ی کاری یا تحصیلی که ذهنتان را مشغول کرده است، اگر می‌خواهید خودتان را سرزنش نکنید، بهتر است هرچه سریع‌تر تصمیمی بگیرید و دست به کار شوید. تعلل و اتلاف وقت، نه تنها شما را به نتیجه‌ی مطلوب نمی‌رساند، بلکه می‌تواند باعثِ افزایشِ اضطراب و استرس شما نیز شود. به کسی قول همکاری داده‌اید، اما امروز و فردا می‌کنید. هرچه زودتر دست به کار شوید و به تعهدات خود عمل کنید. عدم وفای به عهد، می‌تواند به اعتبار و اعتمادِ دیگران به شما خدشه وارد کند. اتفاقات پیش‌آمده ممکن است باعث شده باشد این روزها به شدت احساس ناامیدی بکنید. اما به یاد داشته باشید که ناامیدی، سمی مهلک برای روح و روان انسان است. با شجاعت و صبر و حوصله، با چالش‌ها و مشکلات پیش رویتان روبرو شوید و اجازه ندهید که ناامیدی، شما را از مسیر موفقیت دور کند.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز شخصی به کمکِ شما برای انجام کاری نیاز دارد. در یاری رساندن به او دریغ نکنید و با قلبی بزرگ و دلی سخاوتمند، به او کمک کنید. یاری رساندن به دیگران، باعث خوشبختی و شادکامی شما خواهد شد. فرصتی برای انجام یک معامله‌ی سودمند در پیشِ روی شما قرار خواهد گرفت. با درایت و هوشِ اقتصادی خود از این فرصت طلایی استفاده کنید و از مزایای این معامله به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید. با گذشتن از اشتباهِ شخصی و قبول عذرخواهی او، دلتان سبک خواهد شد و برکت به زندگی‌تان وارد خواهد شد. به یاد داشته باشید که انسان جایزالخطاست و همه مرتکبِ اشتباه می‌شوند. بخششِ دیگران، نه تنها باعثِ آرامشِ روح و روان شما خواهد شد، بلکه روابطِ شما با دیگران را نیز بهبود خواهد بخشید. خبر ناخوشایندی به گوشتان خواهد رسید. طبیعی است که در چنین شرایطی غمگین و اندوهگین شوید. اما به یاد داشته باشید که غصه خوردن و افسوس گذشته، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. به جای غرق شدن در غم و اندوه، سعی کنید با این خبر کنار بیایید و به دنبال راه‌حل‌هایی برای آینده باشید.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 6 خرداد 1403 برای متولدین اسفند ماه


گذشته، دریچه‌ای به سوی آینده است. درست است که از اتفاقی که افتاده پشیمان هستید، اما به یاد داشته باشید که حسرت خوردن و غرق شدن در گذشته، هیچ فایده‌ای ندارد. شما نمی‌توانید زمان را به عقب برگردانید و آنچه را که رخ داده، تغییر دهید. اما می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و در آینده زندگی بهتری برای خود بسازید. در ارتباط با افراد غریبه، محتاط باشید. همه آن چیزی که در ظاهر به نظر می‌رسد، حقیقت ندارد. زمانی را صرف شناخت افراد جدید کنید و از ظواهر عبور کرده، به شخصیت واقعی آنها پی ببرید. این موضوع در روابط عاطفی نیز حائز اهمیت است. اگر به کسی علاقه‌مند هستید، عجله نکنید و قبل از هرگونه اقدامی، او را به خوبی بشناسید. در مورد فردی که به شما قول همکاری داده اما مدام امروز و فردا می‌کند، بیش از این منتظر نمانید. افراد شایسته‌تر و قابل‌اعتمادتری در مسیر شما قرار خواهند گرفت. در ادامه روز، ممکن است در یک بحث یا مشاجره قرار بگیرید. در این شرایط، حفظ انصاف و دوری از جانبداری در قضاوت و تسلط بر احساسات از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (71 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (42 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (37 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (30 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (24 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (20 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (20 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...
از ماجرای طلاق نیوشا ضیغمی تا اولین کنسرت عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 28 خرداد 1403+فیلم
فاجعه در بیمارستان یاسوج: دو نوزاد دوقلو زنده کفن شدند!
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 28 خرداد 1403