فال روزانه روز یکشنبه 1 مهر ماه 1403

  شنبه، 31 شهریور 1403 ID  کد خبر 409446
فال روزانه روز یکشنبه 1 مهر ماه 1403
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 1 مهرماه 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین فروردین ماه


ستاره‌ها امروز برای شما نوید یک آغاز نو را می‌دهند. کائنات درهای شانس را به روی‌تان گشوده و شما را به سوی فرصت‌هایی نو فرا می‌خواند. اگر پیشنهادی کاری یا شخصی دریافت کردید، به آن پاسخ مثبت دهید. این پیشنهاد می تواند آغازگر فصل جدیدی از موفقیت و خوشبختی در زندگی شما باشد. البته پیش از هر اقدامی به خوبی بیندیشید و جوانب مختلف را بسنجید. اما یادتان باشد که تردید بیش از حد نیز می‌تواند فرصت‌ها را از دستتان بگیرد. با اعتماد به نفس و امیدواری به آینده گام بردارید، چرا که کائنات در کنار شماست. در روابط عاطفی نیز روزهای خوبی در پیش رو دارید. خبرهای خویی از سوی عشق‌تان در انتظار شماست. شاید این خبرها به عشقی عمیق‌تر یا حتی تعهدی جدی‌تر بین شما بیانجامد. برای تقویت این رابطه، سعی کنید درک بیشتری از طرف مقابلتان داشته باشید. گاهی اوقات تغییر نگرش و روش‌های ارتباطی می‌تواند معجزه کند. همچنین، به نظرات و پیشنهادات اطرافیان نیز گوش فرا دهید. ممکن است آن‌ها نکات ارزشمندی را به شما یادآور شوند. در زمینه مالی نیز اوضاع به نفع شماست. فرصت‌هایی برای افزایش درآمد و بهبود وضعیت مالی‌تان پیش رو دارید. با هوشیاری و تلاش می‌توانید به ثروت و موفقیت دست پیدا کنید. اما فریب ظاهر فریبنده‌ی برخی فرصت‌ها را نخورید و همیشه با احتیاط قدم بردارید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 1مهر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز، خورشید درخشانی بر زندگی شما می‌تابد و به شما انرژی و انگیزه‌ای بی‌حد و حصر می‌بخشد. مدت‌هاست که با جدیت و پشتکار برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنید. اکنون، نتیجه شیرین همه این تلاش‌ها را خواهید چشید. کائنات با شما هم‌سو شده و فرصت‌های طلایی را برای پیشرفت و ترقی در اختیارتان قرار می‌دهد. در زمینه شغلی نیز، پیشنهادی کاری جدید دریافت می‌کنید یا در پروژه‌های مهمی مشارکت داشته باشید. در هر صورت، با استفاده از این انرژی مثبت، می‌توانید به راحتی بر هر مانعی غلبه کنید. ستاره‌ها امروز نوید روزهایی پربار و سرشار از عشق را برای شما می‌آورند. پیوندهای عاطفی شما در حال شکوفایی است و صمیمیت و محبت در روابطتان به اوج خود می‌رسد. چه در روابط خانوادگی باشد، چه دوستی‌های قدیمی یا عشقی تازه، همه چیز در جهت بهبود و تعمیق قرار دارد. اما فراموش نکنید که در روابط با دیگران، اعتدال را رعایت کنید. بیش از حد لطف نکنید تا دیگران حق شما را ضایع کنند. همچنین، امروز در بیان نظرات خود دقت کنید و از توهین و تحقیر دیگران خودداری کنید. به خصوص در روابط با بزرگ‌ترها، احترام را سرلوحه رفتار خود قرار دهید. اگر بحثی پیش آمد، بهتر است مکان را ترک کنید تا آرامش خود و دیگران را حفظ کنید.

نماد اردیبهشت

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین خرداد ماه


ستاره‌ها امروز نوید یک آغاز نو را در مسیر حرفه‌ای‌تان می‌دهند. اکنون زمان آن رسیده که به دنبال علاقه‌مندی‌های خود بروید و در زمینه‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید، تخصص پیدا کنید. شاید مدت‌هاست به دنبال فرصتی برای کسب مدرک یا گذراندن دوره‌های آموزشی بوده‌اید. اکنون زمان مناسبی برای این کار است. با تمرکز بر اهداف خود و تلاش مداوم، می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که موفقیت تنها زمانی حاصل می‌شود که شما با تمام وجود به آن باور داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. درگیر مسئله‌ای پیچیده و حل‌نشدنی هستید، بهتر است کمی از آن فاصله بگیرید و با ذهنی آرام‌تر به مشکلات خود نگاه کنید. به راه‌حل‌های ساده‌ای دست پیدا می‌کنید که قبلاً به ذهنتان خطور نکرده بود. پیشرفت و تغییر، هر چند جذاب و وسوسه‌انگیز باشند، نیازمند صبر و حوصله هستند. شما اشتیاقی درونی برای به دست گرفتن کنترل زندگی خود و حرکت به سمت اهداف‌تان دارید و این میل، ستودنی است. اما عجله نکنید. رسیدن به موفقیت‌های پایدار، نیازمند گام‌هایی کوچک و پیوسته است. اگر خیلی سریع پیش بروید، ممکن است از مسیر اصلی خود منحرف شوید و در نهایت به بن‌بست برسید.

نماد خرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین تیر ماه


اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، فرصت‌های بسیار مناسبی پیش روی شماست. این روزها، هرگونه سرمایه‌گذاری که انجام دهید، می‌تواند برایتان سودآور باشد. اما فراموش نکنید که قبل از هر تصمیمی، با افراد متخصص و باتجربه مشورت کنید. ستاره‌ها در این روزها به شما توصیه می‌کنند که کمی تامل کنید و قبل از هر اقدامی، عواقب احتمالی آن را به دقت بسنجید. اشتیاق شما برای تجربه کردن چیزهای جدید و ریسک‌پذیری ستودنی است، اما زیاده‌روی در این زمینه ممکن است شما را به ورطه مشکلات ناخواسته‌ای بکشد. در حال حاضر تمایل دارید که بدون در نظر گرفتن موانع و چالش‌ها، به دنبال تحقق رویاهایتان باشید، پیشنهاد می‌شود با خودتان روراست باشید و تصمیمات عاقلانه‌ای بگیرید. ستاره‌ها امروز به شما می‌گویند که آرامش خانه، کلید آرامش دنیای شماست. اگر در محیط خانه‌تان احساس آرامش و امنیت نکنید، به دنبال آن در هیچ جای دیگری نخواهید بود. خانه، پناهگاه شماست و باید فضایی امن و آرام برایتان فراهم کند. در روزهای آینده، فرصت‌هایی برای بهبود وضعیت مالی‌تان پیش خواهد آمد. ممکن است در ابتدا غیرمنتظره به نظر برسند، اما می‌توانید به سرعت مشکلات مالی خود را برطرف کنید.

نماد تیر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین مرداد ماه


ستاره‌ها امروز به شما می‌گویند که وقتی از مسیری که در آن قدم برمی‌دارید مطمئن هستید، دیگر نیازی به نگرانی و نگاه کردن به گذشته نخواهید داشت. شما فردی مسئولیت‌پذیر هستید و از زیر بار مسئولیت‌هایتان شانه خالی نمی‌کنید. این خصوصیت ارزشمند، شما را به فردی قابل اعتماد تبدیل کرده است. اطمینان به خود و مسیرتان، بزرگترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید. زمانی که با اطمینان قلبی قدم برمی‌دارید، هیچ مانعی نمی‌تواند شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. در گذشته اشتباهاتی مرتکب شده اید، اما این اشتباهات بخشی از تجربیات شما هستند و نباید اجازه دهبد که شما را از ادامه راه باز دارند. امروز روزی است برای ترمیم دلخوری‌ها و آغاز فصل جدیدی از دوستی. پیش از آنکه قضاوت کنید و دوست خود را از کوه اعتماد به پایین پرتاب کنید، لحظه‌ای تأمل کنید. به یاد آورید که هیچ انسانی کامل نیست و همه ما گاه ناخواسته به دیگران آسیب می‌رسانیم. مهربانی و بخشش داشته باشید. ستاره‌ها به شما توصیه می‌کنند که فرصت‌های خریدی که این روزها پیش روی شماست را از دست ندهید. امروز پیش از آنکه پاسخی قطعی به درخواست فردی بدهید، لحظه‌ای مکث کنید و به تمام جوانب ماجرا بیندیشید. شاید هنوز کلماتی ناگفته‌ای وجود داشته باشد که شنیدنشان برایتان ضروری است.

نماد مرداد

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز کائنات به شما یادآور می‌شود که هر آنچه بکارید، همان را درو خواهید کرد. این اصل جهان هستی، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای شماست. تلاش‌ها و کوشش‌های شما در ماه‌های اخیر، گرچه ممکن است در حال حاضر به نتیجه نرسیده باشند، اما به زودی به ثمر خواهند نشست. زمانی که ناامیدی بر شما چیره می‌شود و به نظر می‌رسد زحماتتان بی‌نتیجه مانده است، بدانید که موفقیت در چند قدمی شماست. زمان آن رسیده تا جسورانه قدم بردارید و به سمت اهداف مالی‌تان حرکت کنید. اگر ایده سرمایه‌گذاری در ذهن دارید، این زمان مناسب‌ترین فرصت است. با اعتماد به نفس و بدون تردید، به سوی تحقق رویاهایتان گام بردارید. گاهی اوقات، پایبندی بیش از حد به روتین و عادات قدیمی می‌تواند مانعی برای رشد و پیشرفت باشد. شما فردی هستید که به سنت‌ها و روال‌های همیشگی پایبند هستید و از تغییر چندان استقبال نمی‌کنید. این ویژگی، در حالی که به شما احساس امنیت و آرامش می‌دهد، ممکن است با خواسته‌ها و انتظارات شریک زندگی‌تان که به دنبال نوآوری و تجربه‌ی چیزهای جدید است، در تضاد باشد. تفاوت در سبک زندگی و تفکر، امری طبیعی است و نیازی نیست که باعث ایجاد اختلاف و تنش در رابطه شما شود. در عوض، سعی کنید به نظرات شریک زندگی‌تان با دید بازتری نگاه کنید و از او بیاموزید که چگونه می‌توانید کمی انعطاف‌پذیرتر باشید.

نماد شهریور

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین مهر ماه


امروز، کائنات به شما نوید یک اتفاق خوشایند و غیرمنتظره می‌دهد. به زودی مبلغی پول به دستتان خواهد رسید که اصلاً انتظارش را ندارید. این پول می‌تواند از هر منبعی باشد، مهم نیست این پول از کجا آمده است، آنچه مهم است این است که از آن لذت ببرید. شاید اطرافیان به شما بگویند این پول را پس‌انداز کنید یا در جایی سرمایه‌گذاری کنید، اما شما به ندای قلب خود گوش کنید. این پول هدیه‌ای است که کائنات برای شما تدارک دیده است، پس از آن برای خرید چیزی که به آن علاقه دارید یا تجربه کردن چیزی که دوست دارید، استفاده کنید. حتی اگر این کار به نظر دیگران عجیب یا مسخره بیاید، مهم این است که شما از آن لذت ببرید. امروز ممکن است در تعامل با دوستان‌تان، به حقایق جالب و شاید تا حدودی غیرمنتظره‌ای درباره آن‌ها پی ببرید. این حقایق ممکن است جنبه‌های پنهان شخصیت دوستان‌تان را آشکار کند و دیدگاه شما را نسبت به آن‌ها تغییر دهد. اگر در مورد موضوعی تردید دارید و جواب شما منفی است، بهتر است هر چه زودتر آن را بیان کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا از بلاتکلیفی رها شوید، بلکه به اطرافیان شما نیز فرصت می‌دهد تا برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

نماد مهر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز، کائنات به شما نوید تحولات مثبتی در زندگی شخصی‌تان می‌دهد. به زودی شاهد تغییرات بزرگی خواهید بود که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها، تغییر مکان زندگی شماست. این جابه‌جایی، صرفاً یک تغییر فیزیکی نیست، بلکه آغاز فصل جدیدی در زندگی شما خواهد بود. امروز، کائنات به شما نشانه‌هایی از ثروت و فراوانی می‌دهد. سرمایه‌گذاری در طلا، در این برهه از زمان، می‌تواند انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای شما باشد. با این حال، مهم است که بدانید سرمایه‌گذاری در طلا، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. شما نباید انتظار داشته باشید که به سرعت سود هنگفتی از این سرمایه‌گذاری به دست آورید. به زودی، خانواده‌ی شما شاهد یک وصلت مبارک خواهد بود. در رابطه با فرد مورد علاقه‌تان، بیش از حد وسواس به خرج می‌دهید، وسواس بیش از حد، نه تنها باعث می‌شود که شما احساس آرامش نداشته باشید، بلکه ممکن است شریک زندگی‌تان را نیز تحت فشار قرار دهد و به رابطه آسیب بزند. در دل خود نیتی دارید و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید، بهتر است کمی صبر پیشه کنید. ممکن است در حال حاضر، شرایط برای تحقق این نیت مهیا نباشد. اما ناامید نشوید، زیرا هر اتفاقی به موقع رخ می‌دهد.

نماد آبان

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 1 مهر1403 برای متولدین آذر ماه


امروز، کائنات به شما نوید روزهای خوشی را می‌دهد. به احتمال زیاد، خبرهایی را در مورد به ثمر نشستن زحمات و تلاش‌های چند وقت گذشته خود دریافت خواهید کرد. این خبر می‌تواند به هر شکلی باشد؛ از ارتقاء شغلی و افزایش درآمد گرفته تا موفقیت در یک پروژه مهم یا رسیدن به یک هدف شخصی. به زودی، عشق به مهم‌ترین بخش زندگی‌تان تبدیل خواهد شد. شاید این عشق، به شکل یک رابطه عاشقانه، یک دوستی عمیق یا حتی یک علاقه‌ی شدید به یک فعالیت خاص باشد. هر چه که باشد، این عشق، نیرویی قدرتمند است که می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند. آماده باشید تا لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. این دوران، دوره‌ای است که می‌توانید به دلخواه خود زندگی کنید و از هر لحظه آن لذت ببرید. ریشه‌های کمبود اعتماد به نفستان عمیق‌تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد. این کمبود، ریشه در ترس‌ها و باورهای قدیمی دارد که ممکن است سال‌ها پیش شکل گرفته باشند و ربطی به شرایط کنونی‌تان نداشته باشند. اما خبر خوب این است که شما به این موضوع آگاهی پیدا کرده‌اید و این اولین قدم برای ایجاد تغییر است. خاطرجمع باشید که شما توانایی غلبه بر این ترس‌ها و تقویت اعتماد به نفستان را دارید.

نماد آذر

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین دی ماه


امروز، کائنات به شما هشدار می‌دهد که ممکن است با فردی آشنا شوید که زندگی پرشور و هیجان‌انگیزی را به شما وعده می‌دهد. این فرد ممکن است جذاب و دوست‌داشتنی به نظر برسد و شما را به سمت تجربیات جدید و هیجان‌انگیزی بکشاند. اما مراقب باشید، زیرا ممکن است این هیجان‌ها موقتی بوده و در نهایت شما را به دردسر بیندازد. قبل از اینکه وارد هرگونه رابطه یا تعهدی شوید، خوب فکر کنید و تمام جوانب ماجرا را بسنجید. ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که مجبور شوید به سؤالی پاسخ دهید. در این مواقع، به جای طفره رفتن یا دادن جواب‌های مبهم، سعی کنید تا حد ممکن صادق باشید. از ورود به موقعیت‌هایی که قوانین و قواعد آن را به خوبی نمی‌شناسید، خودداری کنید. ممکن است این موقعیت‌ها جذاب و وسوسه‌انگیز به نظر برسند، اما بهتر است قبل از هر اقدامی، اطلاعات کافی در مورد آن‌ها کسب کنید. درگیر شدن در آن ها، می‌تواند باعث شود تا انرژی و زمان خود را هدر دهید. اگر احساس می‌کنید در کنترل امور زندگی‌تان با مشکل روبرو هستید، شاید زمان آن رسیده که به نظم و ترتیب در زندگی شخصی‌تان بیشتر توجه کنید. بی‌نظمی نه تنها در انجام کارها، بلکه در افکار و احساسات نیز می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی و استرس شود.

نماد دی

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز، کائنات به شما نوید تغییرات مثبتی در زمینه شغلی می‌دهد. اگر مدتی است که برای پیشرفت در شغل خود تلاش می‌کنید و به دنبال ارتقاء هستید، به زودی به خواسته خود خواهید رسید. انرژی‌های مثبت و فرصت‌های جدیدی در راه شما هستند که به شما کمک می‌کنند تا به پتانسیل‌های واقعی خود دست پیدا کنید. انرژی‌های کیهانی به گونه‌ای هم‌سو شده‌اند که به شما امکان می‌دهند تا به بلندپروازانه‌ترین اهداف خود دست پیدا کنید. چه رویای شما دستیابی به موفقیت‌های حرفه‌ای باشد، چه ایجاد یک رابطه عاشقانه عمیق، یا هر چیز دیگری که قلبتان به آن مشتاق است، اکنون زمان مناسبی برای تحقق آن است. اگر مدت‌هاست که ایده راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدی در ذهن دارید، اکنون بهترین زمان برای عملی کردن آن است. زمان آن رسیده است تا به استقلال خود بیشتر فکر کنید. شما عادت کرده‌اید که برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری‌ها به دیگران تکیه کنید، اما این وابستگی ممکن است در آینده به مشکلاتی برایتان ایجاد کند. مستقل بودن به معنای تنها بودن نیست. شما می‌توانید روابط قوی و سالمی با دیگران داشته باشید، اما در عین حال به خودتان و توانایی‌هایتان نیز اعتماد کنید. با ایجاد تعادل بین وابستگی و استقلال، می‌توانید زندگی شادتر و پربارتر را تجربه کنید.

نماد بهمن

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 1 مهر 1403 برای متولدین اسفند ماه


امروز، کائنات برای شما روزی پُر از شگفتی و اتفاقات خوشایند را تدارک دیده است. ممکن است از جایی کاملاً غیرمنتظره، مبلغی پول به دستتان برسد. این پول می‌تواند حاصل سرمایه‌گذاری‌های گذشته‌تان باشد یا هدیه‌ای از طرف یکی از عزیزان‌تان. این هدیه را نشانه‌ای از قدردانی کائنات از تلاش‌هایتان بدانید و با استفاده هوشمندانه از آن، به آینده‌ای روشن‌تر قدم بگذارید. اخیراً درگیر بحثی شده‌اید که به نظر می‌رسد پایان خوشی در انتظارتان باشد. اما فراموش نکنید که تحت تأثیر نظرات دیگران قرار نگیرید. هرچند نظر دوستان و اطرافیان برای شما مهم است، اما تصمیم نهایی باید بر اساس باورها و ارزش‌های شخصی خودتان گرفته شود. عجولانه تصمیم گرفتن بر اساس حرف دیگران نه تنها به شخصیت شما لطمه می‌زند، بلکه ممکن است روابط شما را نیز به خطر اندازد. شاید در روزهای اخیر احساس کرده باشید که درجا می‌زنید و هیچ پیشرفتی نمی‌کنید. ممکن است این احساس ناامیدی و بی‌حوصلگی را در شما ایجاد کند. اما نگران نباشید، زیرا کائنات در حال آماده‌سازی شما برای ورود به مرحله جدیدی از زندگی است. درست مانند اقیانوسی که قبل از طوفان آرام می‌شود، شما نیز در آستانه تغییرات بزرگی هستید. این تغییرات ممکن است در حوزه‌های مختلفی از زندگی‌تان رخ دهند، مانند روابط شخصی، شغل یا رشد شخصی. مهم این است که به جریان زندگی اعتماد کنید و اجازه دهید تا این تغییرات به آرامی رخ دهند.

نماد اسفند

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (230 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (164 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (138 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (95 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW