فواید و جنبه های مثبت ازدواج کردن

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
فواید و جنبه های مثبت ازدواج کردن
ازدواج باعث آرامش روانی زن و مرد می شود. یکی از هدف های دیگر ازدواج ارضای میل جنسی است. ازدواج کردن و برقراری رابطه با همسر، مناسب ترین راهی است که از نظر شرعی و اخلاقی برای رفع این نیاز توصیه شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مسأله ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس امر بسیار مهمی است و فواید بسیاری هم دارد. اما مهم ترین فایده و هدف ازدواج عبارت است از تشکیل خانواده . نفس این علقه زوجیت و تشکیل یک واحد جدید، مایه آرامش زن ومرد و مایه کمال و اتمام شخصیت آنهاست. بدون آن ، هم زن و هم مرد هردو ناقصند. همه مسایل دیگر ، فرع بر این است.

اگر این کانون، سالم و پایدار باشد، هم روی آینده و هم روی همین وضع فعلی جامعه تأثیر خواهد گذاشت ازدواج در حقیقت دروازه ورود به تشکیل خانواده است و تشکیل اساس همه تربیت های اجتماعی و انسانی است.مادر این تحقیق به معرفی ازدواج وضرورت ها واهداف آن پرداخته ایم. وروش كار به صورت كتابخانه ای بوده است و در پايان مي توان گفت ، ازدواج علاوه بر عمل به دستور خداوند و اجرای سنّت رسول اکرم صلی الله علیه وآله عاملی است که فرد و جامعه را از خطرات جسمی و روحی و روانی حفظ کرده و برای همه ایجاد امنیت می ناید.

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از افرادی که در سن ازدواج هستند و یا از زمان ازدواج شان گذشته است را درگیر کند این است که: « آیا همه افراد باید ازدواج کنند؟ »

برای پاسخ دادن به این سوال باید عوامل مختلفی که باعث می شود افراد ازدواج کنند را بررسی کنیم. باید بدانیم که چه چیزهایی باعث می شود که ما به فکر ازدواج بیفتیم. چه عواملی ممکن است ما را از ازدواج کردن دور کنند و آیا همه افراد باید ازدواج کنند و این موضوع ضروری است؟

در ادامه می خواهیم به بررسی جنبه های مثبت ازدواج بپردازیم تا متوجه شوید که آیا همه افراد باید ازدواج کنند یا بدون ازدواج کردن هم می توان یک زندگی معمولی و سالم داشت؟

برای ازدواج باید چه شرایطی داشته باشیم؟

بسیاری از ما وقتی که به ازدواج نگاه می کنیم و می خواهیم برای آن آماده شویم، با چالش های زیادی مواجه می شویم. ازدواج کردن و تشکیل خانواده به آمادگی در زمینه های مختلف نیاز دارد.

هر کسی برای این که ازدواج کند و برای خودش زندگی مستقلی تشکیل بدهد، باید شرایط مناسبی در زمینه های روحی، روانی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. یکی از عواملی که باعث می شود تعداد زیادی از ازدواج های سال های اخیر با شکست مواجه شود و به طلاق منجر شود این است که افراد آمادگی لازم برای ازدواج را ندارند.

ممکن است در اطراف تان افرادی را ببینید که در شرایط سخت اقتصادی ازدواج کرده اند و توانسته اند زندگی شان را با کمک همدیگر بسازند. شما اگر قصد ازدواج دارید باید با خودتان رو راست باشید.

باید بدانید که ازدواج و تشکیل زندگی در شرایط امروز، با توصیف هایی که از اطرفیان و کسانی که مسن تر هستند کاملا متفاوت است. سریع شدن زندگی و تغییرات وضعیت جامعه، معیارهای ازدواج را نسبت به شرایطی که در گذشته بوده است، تغییر داده است.

زمانی که از خودتان می پرسید: « آیا همه افراد باید ازدواج کنند ؟» در واقع دارید شرایط خودتان را می سنجید. پرسیدن این سوال به شما کمک می کند تا با موضوع بهتر مواجه شوید و شرایط را بهتر درک کنید.

ازدواج چه سودهایی دارد؟

در اسلام و سایر ادیان الهی به مسئله ازدواج به عنوان یک مسئله جدی پرداخته شده است و خانواده یک نهاد مقدس شناخته می شود. به همین خاطر در دین به همه افراد توصیه می کنند که ازدواج کنند. در دین اسلام، از ازدواج به عنوان کامل کننده دین یاد می شود و افرادی که ازدواج کرده اند را از نظر تقرب الهی بالاتر می داند.

هم چنین ازدواج باعث آرامش روانی زن و مرد می شود. یکی از هدف های دیگر ازدواج ارضای میل جنسی است. ازدواج کردن و برقراری رابطه با همسر، مناسب ترین راهی است که از نظر شرعی و اخلاقی برای رفع این نیاز توصیه شده است.

مشاوره های روانشناسی که وجود دارد می تواند بسیار کمک کننده باشد. در جلسات مشاوره، روانشناس با شما در مورد مسائل مختلف صحبت می کند و کمک می کند تا با شرایطی که دارید بهتر آشنا شوید. در طول این جلسات احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که آیا همه افراد باید ازدواج کنند یا خیر.

پیشنهاد می کنم در این مورد مقاله روانشناسی قبل از ازدواج را حتما مصالعه کنید تا به پاسخ بسیاری از پرسش هایتان در مورد روانشناسی قبل از ازدواج برسید.

در ادامه به چند مورد از فواید ازدواج می پردازیم که به شما کمک می کند تصمیم بهتری در مورد آینده تان بگیرید و پاسخ مناسب تری برای سوال آیا همه افراد باید ازدواج کنند پیدا کنید:

1- کم شدن استرس

نتایج تحقیقات مختلف نشان می دهد افرادی که ازدواج کرده اند و زندگی مشترک را تجربه می کنند نسبت به افرادی که مجرد هستند، استرس کمتری را تجربه می کنند.

هر کدام از ما به دلیل شرایط مختلف اقتصادی، شغلی و اجتماعی ممکن است روزانه با عوامل زیادی رو به رو شویم که استرس مان را افزایش می دهد. داشتن یک همسر خوب که بتوانید در همه جنبه های زندگی با او صحبت کنید و مسائل و مشکلات تان را با در میان بگذارید، از استرس شما می کاهد.

اما با این حال ممکن است گاهی اتفاق بیفتد که در شرایط استرس زایی قرار نداشته باشیم اما هم چنان با اضطراب دست و پنجه نرم کنیم. پیشنهاد می کنم در این مورد حتما مقاله چرا بی دلیل استرس دارم را مطالعه کنید تا بتوانید بهتر از قبل با این موضوع رو به رو شوید.

2- پیدا کردن ثبات در زندگی

ازدواج کردن باعث می شود تا شما بتوانید بسیار راحت تر از گذشته برای زندگی تان تصمیم بگیرید. به همین دلیل است که تصمیم گرفتن برای ازدواج جزو مهم ترین تصمیم هایی است که هر فرد در طول زندگی اش می گیرد.

ازدواج باعث می شود که شما مسئولیت بزرگی در زندگی تان را بپذیرید. به همین خاطر است که پس از ازدواج یاد می گیرید که بتوانید رفتار مناسب تری در مورد وضعیت های مختلف زندگی تان بگیرید و بهتر و عاقلانه تر با موارد مختلف زندگی رو به رو شوید.

در چنین مواردی نقش یک مشاور خوب بسیار حیاتی به نظر می رسد. مشاور کمک می کند که شما بتوانید شناخت بسیار خوبی از خودتان پیدا کنید. داشتن شناخت کافی به شما کمک می کند که شرایط تان را بهتر درک کنید و با تصمیم هایی که می خواهید برای آینده بگیرید راحت تر از قبل مواجه شوید. به همین علت، یک مشاور با تجربه و با سواد می تواند به شما کمک کند که ازدواج موفقی را تجربه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (339 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس