فواید حمام با شیر چیست؟

  پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
فواید حمام با شیر چیست؟
پس از استحمام با شیر، ازاین امر کاملا مطمئن گردید که با آب، پوست خود را کاملا بشویید تا بجای شیر چسبناک، پوستی نرم، لطیف و درخشان به جای بماند.برخی از متخصصان پوست بر این باورند که استحمام با شیر باعث بهبود علائم و نشانه های برخی از مشکلات و بیماری های پوستی می گردد.

از مزایای مختلف حمام با شیر چه میزان اطلاع دارید؟ برخی مزایای این نوع حمام کردن را در این بخش در اختیارتان قرار خواهیم داد کسانی که به زیبایی و درخشندگی پوست خود اهمیت میدهند می توانند از این نوع حمام استفاده کنند. استفاده از روغن نارگیل و زردچوبه نیز برای افزایش زیبایی پوست و مو تاثیرگذار خواهد بود. آیا تا حالا به حمام کردن در وان شیر فکر کرده اید؟! این روش که از حمام شیر کلئوپاترا الهام گرفته شده است، هنوز هم در میان بسیاری از زنان مصری رواج دارد، اما برای مردم کشورهای دیگر واقعا عجیب است. درواقع هر جامعه ای، سنت های خاص خودش را برای افزایش زیبایی دارد، درحالی که همین سنت ها برای بیگانگان عجیب و غیرقابل باور به نظر می رسند. در ادامه با جذاب ترین سنت های زیبایی در سرتاسر جهان آشنا می شویم که هر کدام می توانند نکات کاربردی و مفیدی را به ما ارائه بدهند. حمام سنتی در ترکیه و مراکش واژه «حمام» در زبان عربی یعنی «شستن بدن با آب گرم»، اما این اصطلاح به حمام های عمومی و مجلل در قرن های پیشین اشاره دارد که وقتی هنوز لوله کشی داخلی اختراع نشده بود، امکان حمام هفتگی را برای مردم فراهم می کرد. درواقع، هر دهکده ای دارای یکی از همین حمام های عمومی بود و مردم (خصوصا زنان) از این مکان عمومی نه تنها برای پاکیزگی بدن، بلکه به عنوان محلی برای گفت وگو، تفریح و یادگیری دستورالعمل ها و مهارت های مختلف استفاده می کردند.

فواید شیر

همان گونه که با خوردن شیر، مواد مغذی آن را به بدن می رسانید، با حمام کردن آن نیز، می توانید به رساندن این مواد مغذی به پوست خود کمک نمایید. البته منظور از حمام شیر این نیست که وان خود را پر از شیر بکنید. ریختن یکی دو فنجان کوچک شیر در آب وان کفایت می کند.

شیر حاوی ویتامین های D، A و E می باشد که برای بدن فوق العاده مفید و ضروری هستند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی همین موادی هستند که در شیر یافت می شود.حمام با شیر برای پوست عالی است اگرچه انجام این عمل لزوما به معنای این نیست که همگی مواد و ویتامین های ضروری شیر، جذب پوست بدن می شوند.یکی از مزایای اصلی حمام با شیر این می باشد که پوست بدن را مرطوب می سازد. در واقع، چربی و پروتئین موجود در شیر، پوست شما را هیدراته کرده و رطوبت آن را حفظ می کند. در واقع، شیر یک مرطوب کننده طبیعی است.

پس از استحمام با شیر، ازاین امر کاملا مطمئن گردید که با آب، پوست خود را کاملا بشویید تا بجای شیر چسبناک، پوستی نرم، لطیف و درخشان به جای بماند.برخی از متخصصان پوست بر این باورند که استحمام با شیر باعث بهبود علائم و نشانه های برخی از مشکلات و بیماری های پوستی می گردد. به عنوان مثال، چربی های مرطوب کننده شیر، قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را بهبود بخشیده و باعث کاهش خشکی و خارش ناشی از بیماری های پوستی مانند خشکی یا اگزما می گردد.

با این حال، بهتر است کسانی که دچار بیماری های پوستی هستند و اطلاعات کافی در مورد حمام شیر ندارند و یا در مورد آن تردید دارند، در مورد نحوه پاکسازی پوست خود؛ قبل از انجام این عمل، با دکتر متخصص پوست خود مشورت کنند.

فواید چربی های موجود در شیر فقط محدود به پوست نمی گردد بلکه آنها برای موهای شما نیز بسیار مفید می باشند. شیر برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید و مؤثر است؛ بنابراین، در وان حمام اجازه دهید که موهای شما نیز کاملا در شیر خیس بخورند. شیر، زندگی دوباره ای به موهای آسیب دیده می بخشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (652 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان