فواید تفاله قهوه برای مو

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
فواید تفاله قهوه برای مو
امروزه در بسیاری از شامپوها از قهوه و کافئین استفاده می‌شود. جالب است بدانید که قهوه بر رنگ، حجم و رشد مو مؤثر است و به تدریج سلامت و کیفیت فولیکول‌های مو را بهبود می‌دهد و باعث کاهش ریزش مو می شود. اگر موهای قهوه‌ای تیره دارید، با استفاده از قهوه‌ می‌توانید رنگ موهایتان را تقویت کنید.

امروزه در بسیاری از شامپوها از قهوه و کافئین استفاده می شود. جالب است بدانید که قهوه بر رنگ، حجم و رشد مو مؤثر است و به تدریج سلامت و کیفیت فولیکول های مو را بهبود می دهد و باعث کاهش ریزش مو می شود. اگر موهای قهوه ای تیره دارید، با استفاده از قهوه می توانید رنگ موهایتان را تقویت کنید. اسیدیته ی قهوه موجب لطافت کوتیکول مو و نیز افزایش درخشندگی موها می شود. حتی از رنگ گذاشتن موها نیز ساده تر است!

فواید تفاله قهوه برای مو

همه افراد دوست دارند که موهایی زیبا و سالم داشته باشند. موی سرممکن است بر اثر بسیاری از آسیب های احتمالی دچار ریزش یا شکنندگی شده و حالت اولیه خود را از دست بدهد. یکی از دغدغه های همیشگی افرادی که ریزش مو دارند، جستجوی راه حلی برای جلوگیری از ریزش مو است.ممکن است شما انواع و اقسام روش های موجود را در درمان ریزش و شکنندگی مو امتحان کرده باشید. برخی روش ها به صورت شیمیایی و بعضی نیز به صورت گیاهی هستند. بهتر است بدانید که روش های گیاهی راه حل هایی ساده تر و سالم تری برای درمان هستند. هر چه از موادشیمیایی دور باشید از عوارض ناشی از آن نیز در امان خواهید بود.یکی از روش های موثر در درمان و زیبایی موی سر، استفاده از تفاله قهوه است. تفاله قهوه می تواند به عنوان یک رنگ طبیعی برای مو مصرف شود. این رنگ غنی و غیر شیمیایی؛ علاوه بر رنگ بخشیدن طبیعی به موی سر، باعث استحکام و قوت آن هم می شود.

روش استفاده از تفاله قهوه برای جلوگیری از ریزش مو

برای اینکه از فواید تفاله قهوه در جلوگیری از ریزش مو بهره مند شوید، یک قاشق چای خوری تفاله قهوه را به شامپوی موی خود اضافه کنید و اجازه دهید تا برای بیش از پنج دقیقه روی موهای شما بماند.سپس موهای خود را به طور کامل و با آب سرد بشویید تفاله قهوه سبب درخشش مو و نیز تحریک رشد مو می شود. یکی دیگر از روش های استفاده از تفاله قهوه برای موهای سر، آغشته کردن ریشه موها با تفاله قهوه است.اجازه دهید تا فولیکول مو با تفاله قهوه ترکیب شده و با نوک انگشتان موی سر را ماساژ دهید. بگذارید تا تفاله قهوه به مدت 60 ثانیه روی مو بماند و سپس موهای خود را با آب سرد شستشو دهید. پس از شستشو با آب سرد می توانید از شامپو استفاده کرده و موها را آبکشی کنید.با گذشت زمان و با استفاده مداوم، متوجه خواهید شد که موهای شما شفاف تر شده اند. طبق بررسی های مربوط به مرکز سلامت و پوست، عنوان شده است که تفاله قهوه، ممکن است باعث افزایش رشد مو شود. زیرا مو ،بر اثر کافئین تحریک می شود. اسیدیته حاوی در تفاله قهوه نه تنها کمک می کند تا ذرات مو را هموار کند، بلکه باعث می شود که درخشش بیشتری در موی خود داشته باشید.به منظور رنگ بخشیدن به موی سر هم می توانید در حالت نرمال از آن استفاده کنید. رنگ قهوه ای حاصل از تفاله قهوه بر روی موی سر کاملا طبیعی بوده و شما به همین سادگی می توانید از موهایی ضخیم، زیبا و سالم بهره مند شوید.

البته می توانید قهوه را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی موها اسپری کنید. در آخر قهوه هایی که در وان ریخته شده را به سرعت بشوئید تا لکه نگیرد. شستن موها با قهوهدر پایان لازم است موها را بالای سر جمع کنید و با کلاه حمام بپوشانید. اجازه بدهید قهوه ۲۰ تا ۶۰ دقیقه روی سر بماند و کاملاً جذب شود.هرچه بیشتر بماند رنگ مو تیره تر خواهد شد. پس از مدت زمان کافی، موها را با آب گرم بشویید و صبر کنید تا به طور طبیعی خشک شوند.با انجام مداوم این کار موها به تدریج تیره تر، درخشان تر و سالم تر می شوند. علاوه بر این قهوه باعث افزایش رشد مو می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند.اگر می خواهید نتیجۀ بهتری حاصل شود پس از شستشو با قهوه، موها را با سرکۀ سیب شستشو دهید. این کار به حفظ رنگ و تثبیت خاصیت قهوه کمک می کندهمچنین می توانید یک قاشق قهوه به شامپوی نرم کننده خود اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس بشویید. برای نتیجه گیری بیشتر سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

خواص شستن موها با قهوه

اعمال پودر قهوه روی پوست سر یا شستن موها با قهوه سرد به لایه برداری پوست سر کمک کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.قهوه ریشه مو را تقویت کرده، به بهبود ساختار و رشد آن کمک می کند و کافئین موجود در آن برای درمان ریزش مو مفید است.

پوست سر و موها در حالت طبیعی خاصیت اسیدی دارد. لازم به ذکر است دانشمندان از معیار PH برای تعیین میزان اسیدی بودن استفاده می کنند، اگر pH ماده ای کمتر از 7 باشد آن ماده اسیدی و اگر PH آن بیشتر از 7 باشد آن ماده قلیایی خواهد بود. PH مو برابر 3.67 و PH پوست سر برابر 5.5 می باشد.

اگر از محصولات مو که PH بیشتر از مو و پوست سر دارند استفاده کنید موها آسیب خواهد دید اما از آن جا که قهوه به طور طبیعی خاصیت اسیدی داشته و انواع مدیوم رست با کیفیت آن دارای PH برابر 5.11 هستند به همین دلیل اعمال قهوه به موها راه عالی برای ایجاد تعادل سطح PH مو و پوست سر می باشد


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (107 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (41 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (39 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت