قاتلان اعتماد به نفس را بشناسید !

  سه شنبه، 02 آذر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
قاتلان اعتماد به نفس را بشناسید !
برخی افراد می خواهند شما را دست کم حساب کنند و شخصیت شما را تخریب کنند آن ها می خواهند اعتماد به نفس شما را از بین ببرند هدف آن ها از بین بردن روحیه و اراده شماست پس به آن ها اجازه ندهید و مقابل آن ها ایستادگی کنید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اعتماد به نفس ویژگی است که باعث شکوفایی مهارت ها و توانایی های فرد می شود. داشتن اعتماد به نفس بدان معناست که شما خودتان را می پذیرید و به خودتان اعتماد دارید.با اعتماد به نفس بر زندگی و فعالیت هایتان کنترل دارید. اعتماد به نفس یعنی شما نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی می شناسید و نسبت به خودتان دید و نگاه مثبتی دارید و نقاط قوتتان را تقویت و نقطه ضعف ها را رفع می کنید.حالا که مزایای اعتماد به نفس را می دانیم بهتر است راهی برای افزایش آن پیدا کنیم. در این مقاله به شما روش هایی را یاد خواهیم داد که زندگیتان را متحول می کند. همراه ما باشید.

اعتماد به نفس پائین چه اثراتی در پی دارد؟

وقتی یک شخص دچار اعتماد به نفس پایین باشد از قرار گرفتن در شرایطی که احتمال شکست، شرمندگی یا مرتکب اشتباه شدن در آن وجود داشته باشد دوری خواهد گزید. این موقعیت­ ها ممکن است در هر مکانی به سراغ شما بیایند، مثل مدرسه، دانشگاه، محل کار یا هنگام پیدا کردن دوست های جدید یا انجام دادن فعالیت های جدید. بنابراین هر چقدر هم تلاش کنید از این موقعیت ها دوری کنید، یک جا زهر خود را خواهند ریخت و شما را شرمنده و عصبانی می کنند.نکته مهم این است که تمامی موقعیت ها یا فعالیت های فوق اجزای اصلی و کلیدی یک زندگی اجتماعی سالم هستند و حتی اگر موفق به دوری از آن ها شوید، زندگی اجتماعی خود را به ورظه تباهی کشانده اید، آن هم به دست خودتان!

بنابراین اگر عدم اعتماد به نفس خود را جدی نگیرید:

  • در روابط اجتماعی خود با والدین، دوستان و دیگر افراد دچار مشکلات عدیده خواهید شد و احتمالا دوست پیدا کردن برای شما مثل نوعی شکنجه خواهد بود!
  • احساس افسردگی، اضطراب، شرمندگی و عصبانیت خواهید کرد.
  • انگیزه خود را بطور کل از دست می دهید، چراکه همه دنیا را از چشم یک انسان با احساسات منفی خواهید دید.
  • نسبت به بدن خود احساس خوبی نخواهید داشت. این احساس بد نسبت به بدنتان روی ارتباطتان با دیگران نیز اثر چشم­گیری دارد. اگر از بدن خود راضی نباشید، حتی در هنگام صحبت کردن با دیگران نیز دچار مشکل می­ شوید چرا که زبان بدنتان هم به همان شکل معیوب خواهد بود.
  • ممکن است به اعتیاد روی بیاورید. وقتی اعتماد به نفستان پایین است دربه در به دنبال دلیلی خواهید بود تا احساسات منفی را از خود برانید. آسان ترین راه برای رسیدن به لذت های زودگذر مصرف الکل و مواد مخدر و وابستگی شدید بدان هاست
    کمبود اعتماد به نفس

افرادی که باعث از بین رفتن اعتماد به نفسمان می شوند

در زندگی همه ما افرادی وجود دارند که ممکن است باعث تضعیف اعتماد به نفس و ایجاد احساسات منفی در ما شوند و این افراد برای زندگی ما مضرند و بهتر است که آن ها را از زندگی خود حذف کنیم تا بتوانیم از تاثیری که بر روح و روان ما می گذارند جلوگیری کنیم. در این قسمت به 11 ویژگی این گونه افراد در زندگیمان خواهیم پرداخت که احتمالا شما هم با برخی از آنها در تماس هستید که باید تماس با آنها را هرچه سریعتر کمرنگ کنید.تخریب اعتماد به نفس

1. افرادی که دائما در حال اظهار نظرند

گاهی اوقات افرادی در اطراف ما وجود دارند که به راحتی از مرز های خود عبور می کنند و بدون این که ما از آن ها در مورد خود و اعمال و ویژگی هایمان نظر و یا مشورتی بخواهیم ، در مورد هر چیزی که بخواهند اظهار نظر می کنند و این افراد به ندرت احساسات دیگران را در نظر می گیرند و یا به این فکر نمی کنند که ممکن است با اظهارات خود به کسی صدمه بزنند. این افراد با استفاده از شما اعتماد به نفس خود را تقویت می کنند و اگر نتوانید برای روابط خود با این افراد مرز تعیین کنید ، صدمات جدی به احساسات و اعتماد به نفستان وارد خواهد شد.

2. افراد شایعه پراکن

برخی از افراد دائما به دنبال کنجکاوی کردن در زندگی بقیه هستند و مرتبا درباره اتفاقات زندگی دیگران با شما حرف می زنند و به راحتی دیگران را قضاوت می کنند اما با این وجود، گوش دادن مداوم به شایعات و اخبار جعلی زندگی دیگران توسط این افراد طرز فکر شما را تحت تاثیر قرار می دهد.به خاطر داشته باشید شخصی که دائما درباره زندگی دیگر افراد با شما حرف می زند، به احتمال زیاد با افراد دیگر نیز در مورد شما و زندگی شخصیتان صحبت خواهد کرد ، پس چنین فردی ارزش ادامه دادن رابطه با شما را ندارد و بهتر است او را از زندگی خود حذف کنید.

3. افراد خودشیفته

برخی از افراد در هر بحثی به دنبال چیزی برای تعریف و تمجدید کردن از خودشان می گردند. برای این افراد خودشان در مرکز هر صحبتی قرار دارند و نظرات دیگران و چیز هایی که دوست دارند برایشان بی اهمیت است و بعد از صحبت کردن با این افراد ممکن است در درون خود احساس ضعف و کمبود اعتماد به نفس داشته باشید زیرا از شما برای بزرگ جلوه دادن خود استفاده می کنند.

4. کسانی که باعث ایجاد افسردگی در شما می شوند

بعضی از افراد قادرند فقط با یک مکالمه ساده، شادی و انرژی شما را تخلیه کنند و این افراد به راحتی از احساسات منفی شما استفاده می کنند و به راحتی هم می توانند بر شما مسلط شوند؛ در حالی که شما اصلا متوجه این موضوع نخواهید شد. اگر همیشه بعد از تعامل با فردی خاص دچار اضطراب و افسردگی شدید باید بدانید که لازم است نگاهی دقیق تر به روابط خود با این فرد بیاندازید.

5. افراد پر توقع

این افراد کسانی هستند که شما را درگیر مشکلات خود می کنند و طوری رفتار می کنند که انگار وظیفه شماست که به آن ها در حل تمام مشکلاتشان کمک کنید و اگر نتوانید همه ی انتظارات آن ها را برآورده کنید، شما را به عنوان یک دوست بد خطاب می کنند و باعث ایجاد حس شرمندگی و بی ارزشی در شما می شوند.

6. منتقدان بی تجربه

برخی افراد در هر موضوعی یک نقص و اشکالی پیدا می کنند و آن را مورد نقد قرار می دهند. گرفتن باز خورد از اطرافیان در مورد تصمیمات خود بسیار مهم است اما این بازخورد باید از طرف کسانی باشد که در مورد آن موضوع تجربه ای دارند، نه کسانی که بدون داشتن هیچ علمی در مورد موضوعات مختلف نظر می دهند و ایراد می گیرند.این افراد معمولا با ارائه نظرات بی پایه و اساس اعتماد به نفس شما را تضعیف می کنند.

7. افراد کنترل کننده

برخورد با افراد کنترل کننده بسیار چالش برانگیز است و این افراد نسبت به انجام هر کاری وسواس به خرج می دهند و دائما به دیگران دیکته می کنند که وظایف خود را چگونه باید انجام دهند. در برخورد با این افراد شما دو راه بیشتر نخواهید داشت :یا دستورالعمل های آن ها را دنبال می کنید و یا با برخورد های سرکوب کننده آن ها رو به رومی شوید.این افراد معمولا با دیکته کردن این که انجام چه کاری درست است و انجام چه کاری غلط، اعتماد به نفس شما را از بین می برند و این افراد فضای کافی برای ابراز فردیت و تصمیم گیری را از شما می گیرند و شما را مجبور به اطاعت از فرمان های خود می کنند.

8. افراد سوء استفاده گر

برخی افراد در روابط خود با شما بسیار سواستفاده گر هستند و از شما برای رسیدن به موفقیت در اهداف خود استفاده می کنند. این افراد ممکن است بسیار مهربان و دوست داشتنی به نظر برسند اما بعد از گذشت چند وقت خواهید فهمید که برای شما دوست خوبی نخواهند بود و فقط برای آسان تر کردن مشکلات خود استفاده می کنند.

9. افراد همه چیز دان

برخی افراد سعی دارند که همیشه خود را باهوش ترین فرد جمع نشان دهند و تصور می کنند که در هر موضوعی اطلاعات قابل قبولی دارند و به راحتی با دیگران در این مورد بحث می کنند. این افراد باعث می شوند که شما تصور کنید هیچ اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن با دیگران ندارید و باعث تضعیف روحیه تان می شوند که در این صورت بهتر است این افراد را نادیده بگیرید و یا رها کنید.

10. افراد بدبین

افراد بدبین می توانند انرژی منفی زیادی را وارد زندگی شما کنند. وجود این افراد برای ثبات روانی شما بسیار مضر است زیرا آن ها تمایل دارند اعتماد به نفس شما را تضعیف کنند و دستاورد های تان را ناچیز جلوه دهند و باعث ایجاد احساس نا امنی و افسردگی در شما شوند و بنابراین بهتر است که روابطتان را با این گونه افراد خاتمه دهید.

11. افرادی که در صورت بروز مشکل، از صحبت کردن درباره آن اجتناب می کنند

در حالی که ارتباطات کلید روابط موفقیت آمیز است اما با این حال برخی افراد ترجیح می دهند از شکل ارتباطی منفعلانه و تهاجمی استفاده کنند و در صورت بروز استدلال سکوت کنند. این افراد نمی توانند عصبانیت خود را به شکلی سالم و بالغ مدیریت کنند و در صورت بروز هرگونه ناراحتی، شریک زندگی و یا دوستان خود را مجازات می کنند. این افراد اطرافیان خود را مورد سوءاستفاده عاطفی قرار می دهند و به جای حل و فصل مشکلات به نحوی مسالمت آمیز، شرایط موجود را دشوار و دشوار تر می کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (57 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (42 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (41 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (39 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (36 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (35 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (33 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (28 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (26 نظر) اولین غذای "جان" پسر بهرام رادان که مامان مینا براش درست کرده+عکس/ نوش جونش (26 نظر) نگاهی به پذیرایی دلباز و شاهانه عمارت لاکچری علی دایی +عکس/ از فرش های ابریشمی تبریزبافت تا پیانوی کنسرتو مارک پتروف (24 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!