قیمت انواع سقف کاذب، برآورد هزینه نهایی چگونه است؟

  جمعه، 07 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
قیمت انواع سقف کاذب، برآورد هزینه نهایی چگونه است؟
سقف کاذب انواع زیادی داره که هر کدوم قیمت خاص خودشون رو دارن. هر نوع سقف کاذب بر اساس مزایا، معایب و ویژگی‌های خود و بطور کلی بر اساس متریال و دستمزد، در بازار قیمت گذاری میشه.

قیمت انواع سقف کاذب، برآورد هزینه نهایی چگونه است؟

سقف کاذب انواع زیادی داره که هر کدوم قیمت خاص خودشون رو دارن. هر نوع سقف کاذب بر اساس مزایا، معایب و ویژگی های خود و بطور کلی بر اساس متریال و دستمزد، در بازار قیمت گذاری میشه

سقف کاذب با توجه به متریال مورد استفاده، انواع مختلفی داره که شامل موراد زیر میشن:

  1. سقف کاذب کناف
  2. سقف کاذب آکوستیک
  3. سقف کاذب پی وی سی
  4. سقف کاذب آسمان مجازی
  5. سقف کاذب رابیتس
  6. سقف کاذب کشسان
  7. سقف کاذب گریلیوم
  8. سقف کاذب چوبی
  9. سقف کاذب آلومینیومی

پارامترهای تعیین کننده ی قیمت سقف کاذب چیه؟

  1. متریال و مصالح مورد نیاز برای اجرای سقف.
  2. دستمزد و هزینه های اجرا.

متریال چند درصد از کلِ قیمت سقف کاذب است؟

اول بگیم منظورمون از متریال چیه؟ منظور از متریال در سقف کاذب، اول خود صفحات سقف کاذب هست که در نمای ظاهری مشخصه و دیده میشه. دوم هم یسری مصالح دیگه ای هست که قطعات سقف بر روی اونها نصب میشه و وظیفه ی پایداری سقف کاذب و اتصال اون به سقف اصلی ساختمان رو به عهده دارن.

نسبت هزینه ی متریال در کل هزینه سقف کاذب، با توجه به نوع سقف کاذب متفاوته. اما بطور کلی هزینه متریال بین 70 تا 80 درصد از قیمت تمام شده ی سقف کاذب رو شامل میشه.

هزینه های اجرا چند درصد از کل قیمت سقف کاذب است؟

هزینه اجرا شامل طیف وسیعی از آیتم هاست که اولین و مهمترین اونها دستمزد هست. دومی مربوط به لوازمی هست که در حین اجرا استفاده میشن مثل نردبان، بشکه و …

علاوه بر اینها، هزینه های حمل و نقل، هزینه های مربوط به کسب و کار مثل هزینه های جاری کارگاه، بیمه، مالیات و … هم وجود دارن.

همونطور که در بالا گفتیم، نسبت قیمت دستمزد و متریال در قیمت سقف کاذب با توجه به نوع سقف کاذب متفاوته. اما می تونیم بطور میانگین بگیم که دستمزد هم حدود 30 تا 20 درصد از کل هزینه سقف کاذب رو شامل میشه.

سؤالات متداول سقف کاذب

برای عایق صدا بهترین گزینه سقف کاذب کدام است؟
سقف کاذب آکوستیک یکی از بهترین گزینه ها است. برای کارایی بهتر شما می توانید از ورقه های آکوستیک که با یک لایه پشم شیشه و آلومینیوم عایق شده، استفاده کنید.

کدام روش محاسبه دستمزد مناسب تر است؟

بهتر است از روش محاسبه برحسب مساحت المان های کار شده افقی و عمودی استفاده کنید.

چه عواملی بر میزان قیمت مؤثرند؟

حجم کار، ارتفاع کار، نوع کار (تک واحدی یا چند واحد)، نوع مصالح، عایق کاری و ... از عواملی هستند که در قیمت نهایی تأثیر دارند.

کاربرد سقف کاذب

در گذشته سقف کاذب به منظور پوشاندن لوله های تأسیسات در ساختمان ها به کار می رفت. با گذشت زمان مصالح جدیدی در این زمینه تولید شد تا علاوه بر کاربردی بودن سقف کاذب به آن حالت دکوراتیو بودن هم بدهند.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شود. فضاهایی که لوله تأسیسات، کانال تهویه، دستگاه های صوتی و برقی از سقف رد شده باشد، سقف های متحرک استفاده می شود تا در صورت نیاز با برداشتن تکیه ای از سقف به فضای موردنظر برای تعمیر دسترسی داشته باشید. از سقف های ثابت بیش تر در فضاهایی که قصد زیباسازی و دکوری داشته باشیم، استفاده می کنیم. معمولا در این زمان از نورپردازی های خوبی هم استفاده می شود.

مزایای استفاده از سقف کاذب

عایق حرارتی، عایق صوتی، دکوراتیو بودن، امکان نورپردازی، عبور تأسیسات، امکان تعویض یا تعمیر قطعات، نصب راحت و ...

سقف های کاذب معمول در بازار

  • سقف کاذب با رابیتس و اندود : معمول ترین نوع سقف کاذب است. یکی از مزیت های این سقف چسبندگی بالای ملات به رابیتس است که همین امر مانع از ترک خوردن سقف در طولانی مدت می شود.
  • سقف کاذب آکوستیک : این سقف انواع مختلفی دارد و به عنوان عایق صوتی کاربرد خوبی دارد.
  • سقف کاذب آلومینیومی : از یک لایه ورق آلومینیومی با عایق پشم شیشه طراحی شده است.
  • سقف کاذب چوبی : معمولا از چوب روس، لمبه های چوبی ساخته می شوند و بر روی کلاف چوبی نصب می شوند.
  • سقف کاذب با گچ پیش ساخته(کناف) : این سقف بر روی شبکه های آلومینیوم به صورت قطعات گچی از پیش ساخته شده نصب می شود.
  • سقف کاذب گریلیوم : کاربرد این سقف بیش تر در فضاهای تجاری و اداری به صورت دکوراتیو است.
  • سقف کاذب تایل : این سقف به نام های آرمسترانگی، مشبک و کلیک هم نامیده می شود. برای اجرای آن از مصالحی نظیر پلگسی، چوب، گچ، آلومینیوم و ... استفاده می شود.
  • سقف کاذب لوکسالون : سازگاری با نورپردازی مدولار و قابلیت ترکیب با سقف های کاذب دیگر از خصوصیات بارز این سقف است.
  • سقف کاذب اسپیس فریم : این سقف بیش تر کاربرد دکوراتیوی دارد و به شکل هندسی به صورت خرپا اجرا می شود. البته این مدل سقف کاذب برای فضاهای تجاری و نمایشگاهی کاربرد دارد.
  • سقف کاذب دامپا : به صورت نواری از جنس آلومینیوم و آهن گالوانیزه است و بیش تر در فضاهای تجاری استفاده می شود.
  • سقف کاذب آسمان مجازی و کشسان : این دو محصول مانند یکدیگر هستند و امکان عبور نور را از خود دارند. شما می توانید طرح موردنظرتان را سفارش دهید. تنها تفاوت این دو سقف در این است که سقف آسمان مجازی به صورت تایل است ولی سقف کشسان به صورت یک تکه اجرا می شود که البته زیباتر است.
تصویر

قیمت تقریبی متریال های سقف کاذب برحسب مترمربع

  • پانل گچی روکش دار : هر مترمربع حدود 5600 تا 7600 تومان
  • تایل گچی روکش پی وی سی 60 در 60 : هر مترمربع حدود 80000 تومان
  • تایل آکوستیک 60 در 60 : هر مترمربع حدود 12000 تومان
  • تایل تمام پی وی سی 60 در 60 : هر مترمربع حدود 11000 تا 14000 تومان
  • تایل سیمانی الیاف دار 60 در 120 : هر مترمربع 13500 تومان
  • پانل گچی کناف : هر مترمربع حدود 7500 تا 45000 تومان
  • تایل کناف 60 در 60 : هر مترمربع حدود 7500 تا 13000 تومان
  • سقف کاذب کشسان : هر مترمربع حدود 135000 تا 210000 تومان
  • سقف کاذب آسمان مجازی : هر عدد 60 در 60 حدود 13000 تا 95000 تومان
  • سقف کاذب اسپیس فریم : هر مترمربع حدود 16000 تا 20000 تومان
  • تایل آلومینیومی: هر مترمربع حدود 26000 تومان
  • گریلیوم آلومینیومی سفید : هر مترمربع حدود 60000 تا 80000 تومان
  • سقف کاذب لوکسالون : هر مترمربع حدود 45000 تومان

هزینه تقریبی متریال برای هر مترمربع سقف کاذب

  • کم ترین : 5000 تومان
  • میانگین : 20000 تومان
  • بالاترین : 210000 تومان

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (231 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (185 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (43 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر)