ساعدنیوز
ساعدنیوز

گیاهان شگفت انگیز برای داشتن ارامش

  دوشنبه، 12 مهر 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
گیاهان شگفت انگیز برای داشتن ارامش
این روزها مواردی که آرامش ما را به هم نزند کم نیستند! ولی آنچه مهم است، مهارت و قدرت مبارزۀ ما، برای رسیدن به آرامش است. ما برای کسب ارامش راه‌هایی مثل گوش دادن به موسیقی، نفس عمیق کشیدن، ورزش و پیاده‌روی، سفر و طبیعت‌گردی، عشق ورزیدن، تمرین‌های ذهنی و حتی داروهای آرام‌بخش را امتحان کرده‌ایم که یکی از مهم ترین ان ها گیاهان دارویی است.

مشغله های دنیای امروز سبب شده تا بسیاری افراد دچار شتابزدگی شوند و خوابیدن طبیعی برای آن ها، امری دشوار و مشکل شود. از این رو برخی افراد به قرص های شیمیایی پناه می برند که مصرف این داروها پس از مدتی نیز تبدیل به عادت می شود و اثرات جانبی خود را بر جای می گذارد. برخی دیگر برای کاهش استرس های روزانه از طبیعت بهره می گیرند. گیاهان آرام بخش طبیعی یکی از راهکارهایی هستند که از زمان های قدیم برای درمان بی خوابی و رهایی از استرس مورد استفاده قرار می گرفته اند.

استرس، بی خوابی و به دنبال ان عصبانیت شرایطی است که می تواند با علائم اضطراب، استرس، تحریک پذیری و حتی تاکیکاردی (افزایش سرعت ضربان قلب) همراه باشد. اگر غالباً از این مشکل رنج می بریداین مقاله برای شماست پس با اطمینان خاطر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 درمان بیماری اعصاب و روان

تعریف بیماری اعصاب و روان و علایم ان

جسم و روان انسان ارتباط و وابستگی شدید به هم دارند لذا بیماری در هر کدام دیگری را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.عوارض بیماری جسمی معمولا با چشم قابل دیدن و یا با حواس پنجگانه قابل درک میباشد اما علایم بیماری های روانی معمولادر رفتار و احساسات فرد نفوذ پیدا میکند که فرد به راحتی ان را درک نمیکند. شاید بسیاری از افراد جامعه دچار انواع مختلفی از اختالالت روانی باشند ، اما چون نسبت به آن آگاهی ندارند ، برای درمان آن اقدامی انجام نمی دهند. اولین مرحله برای درمان اختلال، داشتن شناخت کامل نسبت به نوع بیماری است.

بیماری های مرتبط با روان، سالیانه بخش زیادی از افراد جامعه را درگیر کرده و هزینه های زیادی را به افراد و سیستم بهداشتی جامعه تحمیل می کند.

معمولا اطلاعات چندانی راجع به این نوع اختلالات در دسترس افراد مبتلا و خانواده های آن ها قرار نمی گیرد. خود این اشخاص نیز به دلیل برخی عقاید نادرست که در جامعه در ارتباط با بیماری های اعصاب و روان وجود دارد، به موقع به دنبال درمان نرفته و اطلاعات درستی در رابطه با ماهیت بیماری خود ندارند.

علایم بیماری اعصاب و روان

  • اختلال در هیجان
  • اختلال در حافظه
  • اختلال در خواب
  • اختلال در برقراری روابط با افراد دیگر
  • اختلال در رفتار
  • اختلال در تکلم و تفکر
  • اختلال در عملکرد فردی
  • اختلال در هوشیاری
  • اختلال در فعالیت جنسی
  • اختلال در عملکرد اجتماعی

همه ما در طول زندگی دوره هایی از افسردگی، غم، خشم و یا اضطراب را تجربه کرده ایم. بسیاری از ما در دوران زندگی خود طعم تنهایی، شک به ارزش ها و یاس و ناامیدی را چشیده ایم.

اگر اختلالات رفتاری که در خود یا اطرافیانتان مشاهده نموده اید پیشروی جدی نکرده باشد به نوعی که نیاز به بستری داشته باشد با راهکارهایی می توان حالات روانی مقطعی که در افراد رخ می دهد را کنترل کرده و از این بحران رد شوید که اصلاح تغذیه ای و دمنوش های گیاهی یکی از مهم ترین این موارد می باشد.

گیاه گل گاو زبان و تاثیر ان بر ارامش

خواص دمنوش گل گاوزبان برای سلامت جسم و روان بی شمار است. این گیاه معجزه آسا تاثیر زیادی در بهبود بیماری های قلب و عروق، کاهش استرس و اضطراب دارد. در واقع با بهبود عملکرد مغز، باعث آرامش اعصاب و کاهش استرس می شود. البته این موارد تنها بخشی از خواص این دمنوش به شمار می رود این گیاه نیز گونه های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه کوه های البرز یافت می شود.

گیاه گل گاو زبان

چه افرادی نباید از گل گاو زبان استفاده کنند؟

  1. بر اساس نظر متخصصان استفاده از گل گاو زبان در دوره حساس بارداری اصلاً توصیه نمی شود و موجب آسیب رساندن به جنین می شود.
  2. برای افراد مبتلا به سنگ کلیه مضر است و موجب تشدید سنگ بدن آن ها می شود.
  3. مبتلایان به فشار خون بالا از مصرف این گیاه به شدت اجتناب کنند. افرادی که فشار خون بالا دارند برای استفاده از این گیاه آن را به همراه لیمو تازه میل کنند.
  4. مصرف مداوم، فراوان و طولانی مدت از این گیاه موجب بروز سرطان کبد می شود.

گیاه اسطوخدوس و تاثیر ان بر ارامش

اسطوخودوس گیاهی است با برگ های نیزه ای سبزرنگ سفیدفام و گل های خوشه ای ریز آبی- بنفش و گاه سرخابی و بسیار معطر که روغن آن در داروسازی و عطرسازی مصرف فراوان دارد یکی از بهترین دمنوش های گیاهی و پرخاصیت که در تمام فصول سال و به ویژه در فصل بهار کاربرد دارد و از تاثیر شگفت انگیزی برخوردار است؛ دمنوش اسطوخودوس یا گیاه لاوندر است. مصرف این گیاه به صورت دمنوش، حمام درمانی، عطر درمانی و به صئرت شربت انجام می شود که همگی تاثیر مثبتی در جهت حفظ و بازیابی ارامش دارند.

گیاه اسطوخدوس

حمام درمانی با اسطوخدوس

از لاوانر در حمام درمانی به ویژه برای کاهش اضطراب استفاده می کنند. طریقه استفاده آن یا با استفاده از روغن اسطوخودوس است که در هر بار ۱۰-۶ قطره از آن را در وان آب گرم ریخته و مدت نیم ساعت در آن غوطه ور شده و بدن را ماساژ می دهند.
به جای روغن اسطوخودوس می توان از گیاه خشک آن نیز استفاده کرد.
برای استفاده از گیاه خشک، یک مشت از گل ها و ریشه اسطوخودوس در یک لیتر آب جوش که ۱۰ دقیقه ملایم جوشیده و از صافی رد کرده مورد استفاده قرار می گیرد.

شربت اسطوخدوس

شربت اسطوخودوس نقشی موثر در درمان سندروم پای بی قرار دارد؛ این شربت به علت داشتن ویتامین های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری های مختلف به ویژه انواع سرطان ها محافظت می کند.

عظمایی مصرف شربت اسطوخودوس را برای کودکان بیش فعال مفید دانست و اظهار کرد: این شربت ضد تشنج و کنترل کننده قند، فشار و چربی خون است و به تقویت بینایی و پوست و مو و درمان سندروم پیش از قاعدگی کمک شایانی می کند. مصرف همزمان دارو های آرام بخش شیمیایی با شربت اسطوخودوس صحیح نیست و باید بین استفاده از دارو ها و نوشیدن شربت ۲ تا سه ساعت فاصله باشد.

چه کسانی از مصرف اسطوخدوس باید پرهیز کنند؟

استفاده از ترکیب اسطوخدوس به زنان باردار و رانندگان توصیه نمی شود.
اسطوخودوس برای افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند حالت تهوع ایجاد می کند، چنین افرادی با مصرف دم کرده این گیاه غم و دلهره پیدا می کنند و باید از مصرف افراطی آن پرهیز کنند

سنبل الطیب و کاربرد ان برای ارامش

این گیاه اعصاب را آرام می کند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. کسانی که به خوردن قرص های شیمیایی آرام بخش عادت کرده اند بهتر است به سراغ سنبل الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یکطرفه، اختالالت زمان یائسگی، سکسکه های مداوم، بی خوابی، خستگی و بیماری هایی را که منشأ عصبی داشته باشند، تسکین می دهد. سنبل الطیب دم کرده مخلوط سنبل الطیب و به لیمو نیز نوشیدنی بسیار مفیدی برای درمان مشکالت بی خوابی است. همچنین افرادی که از مشکالت خواب دیدن زیاد یا کابوس شبانه رنج می برند می توانند این نوشیدنی مفید را در کاهش این مشکل تجربه کنند. Valerianحاوی گیاه سنبل الطیب در درمان تنشهای عصبی و اضطراب و بی خوابی موثر می باشد. اشکال مصرفی این گیاه به صورت دمنوش و روغن استحصال شده از ان است.

مصرف سنبل الطیب اثر مخربی روی توانایی افراد برای رانندگی و کار با ماشین آلات مختلف ندارد.

مصرف مقدار توصیه شده سنبل الطیب منجر به اعتیاد و وابستگی نمی شود.

مصرف سنبل الطیب قبل از خواب در هوشیاری و تمرکز فرد اختلال ایجاد نمی کند.

گیاه سنبل الطیب

روغن سنبل الطیب

آثار مطبوع و مسکن سنبل الطیب می تواند طی این روغن، به وسیله مخلوط کردن عطر و روغن، به دست آید. والرنیک اسید و والرنول موجود در روغن سنبل الطیب مانند یک عامل ضد اضطراب عمل کرده و سیستم عصبی مرکزی را تثبیت می کند.

مقدار و زمان مصرف سنبل الطیب

مقدار مصرف در منابع مختلف علمی درباره گیاهان دارویی، چیزی حدود 1 تا 10 گرم است.

اگر برای درمان بیماری بی خوابی از عصاره تغلیظ شده ریشه گیاه سنبل الطیب(سنبل الطیب موجود در قرص ها و کپسول ها) استفاده می کنید، 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب آن را مصرف نمایید.

فرآورده های خشک شده ریشه این گیاه را که به صورت 5/1 تا 2 گرمی هستند، 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب مصرف کنید.

برای اینکه بتوانید ازخواص سنبل الطیب بیشتر بهره ببرید بهتر است این گیاه را تازه مصرف نمایید. بسیاری از متخصصان ریشه تازه سنبل الطیب را ترجیح می دهد. گزارشات نشان می دهند که مصرف دائم ریشه خشک آن ممکن است باعث تحریکات احساسی شود. با مقدار کم شروع کنید و در صورت نیاز افزایش دهید.

مضرات مصرف سنبل الطیب

افرادی که به سنبل الطیب حساسیت دارند نباید از ریشه آن نیز استفاده کنند. به زنان باردار و شیرده نیز توصیه نمی شود. استفاده زیاد از آن منجر به هیجان زدگی، سردرد، سرگیجه، اختلالات بینایی، حرکات اسپاسمی، تحریک، معده درد، دلزدگی، بی حسی، افسردگی و بی قراری می شود.

سنبل الطیب ممکن است باعث واکنش های حساسیت زا مانند تنفس سخت، تورم و جوش زدن شود.این گیاه نباید با دیگر داروهای افسردگی مصرف شود.

بادرنجبویه، گیاهی برای ارامش

گیاه ملیسا یا بادرنجبویه به خانواده گیاهان نعنایی تعلق دارد. این گیاه معطر علفی پرشاخه است و ارتفاع آن به ۳۰ تا ۸۰ سانتی متر و حتی بیشتر می رسد. از تمام قسمت های رویشی این گیاه جهت کاربردهای دارویی استفاده می شود. این گیاه به اشکال مختلفی مانند اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم کرده استفاده می شود. اندام دارویی بادرنجبویه برگ های آن است که خاصیت آرام بخش و خواب آور داشته و در مواردی تسکین دهنده درد معده و سرگیجه می باشد. عالوه بر آن سبب کاهش تعداد ضربان قلب می شود و بهترین دارو برای اشخاصی است که هنگام اضطراب دچار ناراحتی معده می شوند. یافته های جدید محققان حاکی از آن است که این گیاه اثر قابل توجهی در کاهش عالیم آلزایمر دارد. باید در مصرف آن در هنگام اختالالت تیروئیدی احتیاط گردد.

گیاه بادرنجبویه

زعفران، طلای سرخ

عفران گياهى است گرمسيرى و در نقاطى كه آب وهوايى معتدل داشته باشد و داراى تابستان هاى گرم و خشك و آفتابى و پاييز و زمستان نسبتا ملايم دارد به خوبى رشد مى كند. موضوع کاشت زعفران ممكن است در همه شرايط صادق نباشد زيرا احتمال دارد گياه زعفران به صورتى با محيط سازگار نشود. چنانچه در همدان كه در رديف شهرهاى سردسيرى ايران است زراعت زعفران نتايج رضايت بخشى داده است. زعفران دارای خواص آرام بخش طبیعی است و گفته می شود که مصرف شربت زعفران قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک کرده و بی خوابی شبانه را درمان می کند. بنابراین بهتر است زمانی که از بی خوابی رنج می برید کمی زعفران درون آب ریخته و مانند شربت بنوشید.
زعفران ،حاوی خواص آرام بخشی است که به درمان مشکل بی خوابی کمک می کند ، ۳ یا ۴ رشته زعفران را بردارید و آنها را در یک فنجان شیر گرم بیاندازید. این نوشیدنی گرم را هر روز قبل از خواب بنوشید مصرف روزانه ۳۰ میلی گرم زعفران به همان اندازه به عنوان فلووکستین، ایمیپرامین و سیتالوپرام برای درمان های مرسوم برای افسردگی مؤثر است. خیلی از زنانی که بعد از زایمان افسرده می شوند با خوردن زعفران در مدت ۶ هفته افسردگی شان برطرف خواهد شد.

دمنوش زعفران

روش دم کردن زعفران

زعفران را با یا بدون قند و شكر ساييده و در آن سه قالب يخ مى اندازيم، ميگذاريم در هواى آزاد تا آب شود. وقتى كاملا حل شد آن را در شيشه كوچك ريخته و در يخچال نگهدارى مى كنيم اين زعفران بسيار خوشرنگ خواهد شد و هر زمان خواستيم استفاده مى كنيم. كسانى كه در مناطق مرطوب هستند بايد زعفران را قبل از ساييدن ٣٠ ثانيه در ماكروويو گرم كنند تا خشك شود بعد آن را سرد و بعد پودر كنند.

طرز تهيه دمنوش زعفران

آب را در ظرف مناسبى بريزيد، زعفران و عسل را اضافه و مخلوط كنيد و اجازه دهيد مواد روى حرارت مستقيم حدود ٥ دقيقه به آرامى بجوشد و سپس مخلوط را از صافى عبور داده و در فنجان بريزيد و سرو كنيد.

موارد منع مصرف دمنوش زعفران

استفاده از دمنوش زعفران در دوران باردارى نبايد مصرف شود زيرا موجب سقط جنين مى شود.

مصرف سه گرم زعفران را در ماه برای هر فرد مناسب است و استفاده بیش از پنج گرم زعفران در یک وعده غذایی ، عوارضی همچون سرگیجه، کاهش تعداد ضربان قلب و احساس تهوع در پی دارد. مصرف بیش ازحد زعفران باعث کاهش فشارخون و رقیق شدن بیش ازحد خون می شود که ممکن است عوارضی مثل خونریزی بینی و یا رحمی را در بانوان به همراه داشته باشد. هم چنین مصرف بی رویه زعفران باعث استفراغ، کاهش ضربان قلب، خون ریزی از بینی، خون ریزی از پلک ها و لب و موجب سرگیجه، بی حالی، زردی پوست و تغییر رنگ پوست و عوارض خطرناک دیگر مانند تحریکات شدید ماهیچه های صاف و حتی می تواند منجر به مرگ شود. خوردن زیاد زعفران برای کلیه ها مضر است. اشتها را کم می کند و ایجاد سردرد می کند و باعث اختلال حواس می شود. مصرف بیش ازحد زعفران در دوران قاعدگی، میزان اضطراب را افزایش می دهد. به علت دارا بودن طبیعت گرم زعفران ممکن است منجر به اسهال، از دست دادن آب بدن و ترشح خون از طریق ادرار شود.

گل ساعتی

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (48 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی! (عکس) کودکی و نوجوانی متفاوت امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت/ مگه این همه تغییرممکنه؟ شوفرهایی که خواننده شدند +فیلم (فیلم) شرایط باورنکردنی و وحشتناک مردم کره شمالی که پنهانی توسط یک توریست ضبط شده است!! / زندگی با این شرایط از جهنم هم بدتره وقتی نجم الدین شریعتی قبر خودش رو توی بهشت زهرا میشوره+ویدیو/ چه حس عجیب و غریبیه!
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...