دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / بیماری ها و راههای درمان /

گیاهان دارویی ضد سرطان مثانه چیست؟ 

شنبه، 09 مرداد 1400
تومور یا سرطان مثانه در واقع رشد غیرطبیعی سلول های مثانه است. تومور ها ممکن است مهاجم یا غیر مهاجم باشند. خوشبختانه تومورهای غیر مهاجم معمولاً به داخل دیواره مثانه دست اندازی (متاستاز دادن) نمی کنند.اگر یک تومور مهاجم باشد, ممکن است سلول های آن به دیواره مثانه و سپس به سایر ارگان های بدن از طریق خون و جریان لنفاوی دست اندازی کنند.

سرطان مثانه یکی از سرطان های رایج و کشنده به ویژه در جمعیت آقایان است. متاسفانه این سرطان در رنج سنی مختلفی ایجاد شده و در صورت عدم درمان زود هنگام و به موقع، تمامی اجزای بدن را درگیر خواهد نمود. رژیم غذایی یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در پیشگیری و کنترل سرطان مثانه بوده و تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرعت تکثیر سلول های سرطانی خواهد داشت.

یکی دیگر از انواع رایج سرطان های کشنده به ویژه در جمعیت آقایان سرطان مثانه است. معمولا به دنبال تقسیم بیش از حد سلول های کارسینوم ترانزیشنال، سلول های کارسینوم سنگفرشی و یا سلول های کارسینوم آدنو ایجاد گردیده و در مراحل مختلفی از فرایند تقسیم، علائم بالینی مربوط به این عارضه را نمایان خواهد نمود.

سرطان مثانه در واقع سرطان توسعه یافته در مثانه است که اساسا وظیفه ی نگهداری ادرار را بر عهده دارد.تعدادی از عوامل خطر در کنار عوامل ژنتیکی و ارثی در بروز این بیماری دخیل هستند.این عوامل عبارتند از عفونت با نوعی انگل، سیگار کشیدن، رژیم غذایی دارای چربی فراوان، قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی،
کار می کنند نیز در معرض این بیماری قرار دارند. توصیه می شود رژیم غذایی مناسبی را در طول دوره ی بیماری حفظ کنید. روش های درمان خانگی سرطان مثانه ساده و آسان هستند و همچنین در به تأخیر انداختن رشد این بیماری تاثیر بسزایی دارند. مثانه، بخشی از سیستم دفع ادرار است که عمل ذخیره ی ادرار را قبل از تخلیه ی ادرار انجام می دهد. پوشش این ارگان سلول های خاصی هستند که سلول های اوروتلیوم نامیده می شوند. هنگامی که این سلول ها به یک مرحله ی خاص از تکثیر مداوم می رسند، زمینه ی بروز سرطان مثانه را آماده می کنند.این سرطان بسته به میزان بافتی که مورد حمله قرار می گیرد در ۳ مرحله اتفاق می افتد. سرطان مثانه ممکن است فراتر از پوشش این ارگان برود، به عضلات گسترش بیابد و حتی به گره های لنفاوی نیز برسد.

درمانهای خانگی مناسب برای سرطان مثانه

داروهای خانگی برای سرطان مثانه اساسا به مرحله سرطان بستگی دارد، مصرف غذاهای سالم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه کمک کند. اگر چه ممکن است برای درمان سرطان مثانه امکان پذیر نباشد، اما درمان خانگی ممکن است در کاهش سرعت سلول های سرطانی نسبت به علائم طبیعی بدن از سرطان های مثانه کمک کند ، به خصوص مواردی که در ادامه این بخش خواهیم گفت.

  • میوه انگور یا آب پرتقال:انگور و پرتقال هر دو دارای یک ترکیب به نام لیمونن هستند، که جلوی رشد سلول های سرطانی را می گیرد. بنابراین، توصیه می شود که میوه ها یا آبمیوه های آنها را به طور مرتب مصرف کنید.
  • گیاه دارواش:بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله ارولوژی، مصرف یک دوز منظم از این گیاه پس از جراحی حذف تومور مانع از بازگشت سرطان مثانه می شود.
  • اسفناج:اسفناج حاوی مقدار زیادی از ویتامین E به صورت آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول است. مصرف منظم این اشکال ویتامین E در رژیم غذایی، بر اساس یک مطالعه، به کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه تا 42 درصد ثابت شده است. همچنین، لوتئین موجود در اسفناج یک عامل ضد سرطان فعال است و می تواند با بروز سرطان مثانه مبارزه کند.
  • گوجه فرنگی:لیکوپن یک آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی است که اثر محافظتی را در برابر بسیاری از سرطانها به وجود می آورد. بر اساس مطالعات انجام شده مصرف روزانه لیکوپن نشان می دهد که خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری و نیز بروز سرطان مثانه را کاهش می دهد.
  • جعفری:جعفری یک سبزی رایج است و حاوی فلاونوئیدها، پلی استیلن ها و مونوترپن ها است که همه آنها دارای خواص تاخیری در سرطان هستند.این، به خصوص در مورد سرطان مثانه مفید است. ریشه و برگ جعفری هر دو می تواند مورد استفاده قرار گیرد، و مصرف 30 گرم در روز، مقدار زیادی از این مزایا را فراهم می کند.
  • گینگو بلابا:فلاونوئید موجود در Gingko Biloba نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می دهد. مصرف روزانه 40 تا 60 میلی گرم عصاره گیونگو بیوبا 2 تا 4 بار در روز مصرف شود.
  • لوبیا و هویج:لوبیا و هویج، اگر به طور منظم مصرف شود، خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می دهد.
  • رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی:تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی و یک رژیم غذایی سالم ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

کشف داروی جدید برای درمان سرطان مثانه

پزشکان داروی تازه ای کشف کردند که نوید بخش امیدی تازه در مبارزه با سرطان به خصوص سرطان مثانه می باشد. این دارو پوششی که سلول سرطانی زیر آن "استتار می کند" تا از حمله سیستم ایمنی پرهیز کند را هدف می گیرد.

کشف یک درمان چشمگیر برای سرطان مثانه

سیستم ایمنی بدن با برخی از مواد شیمیایی در بدن توازن حساسی دارد که گاهی اوقات واکنش شدیدی در سیستم ایمنی به وجود می آوردو گاهی نیز موادشیمیایی باعث فرونشاندن این واکنش می شوند.تومورها از این توازن استفاده می کنند و از چشم دستگاه ایمنی پنهان می شوند.پروتئینی به نام پی دی-ال1که برای جلوگیری از "بیماری های خودایمنی" به کار می رود یکی از روش های تومورها برای این کاراست، در بیماری سرطان سیستم ایمنی بدن بیمار را بیگانه شناخته و به آن حمله می کند.

دانشمندان به دنبال دارویی برای مهاراین پروتئین در بیماران مبتلا به سرطان مثانه بودند . با کشف این دارو که توسط شرکت Roche ساخته شده است و امتحان آن بر روی 68 بیمار مبتلا به سرطان مثانه ، علائم بهبود در نیمی از بیمارانی که تومور آنها با استفاده از پروتئین پی دی-ال1 از سیستم ایمنی پنهان می شد ظاهر شد و دو نفر نیز به طور کامل معالجه شدند .این دارو اولین داروی کشف شده در سی سال اخیربرای سرطان مثانه است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب