ساعدنیوز
ساعدنیوز

قوانین دوست داشتن همسر در زندگی مشترک

  چهارشنبه، 09 فروردین 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه

برای ایجاد و یا وجود عشق در زندگی مشترک یکسری قواعد وجود دارد. معمولا عشق در زندگی مشترک زمانی بوجود می آید که هر دو طرف حس خوبی نسبت به یکدیگر داشته باشند. این حس خوب نیز حاصل مجموعه بازخوردهایی از رفتار طرف مقابل است. به اینصورت که هر قدر طرفین، رفتار و بازخوردهای خوبی به یکدیگر داشته باشند به یکدیگر کمک می کنند تا عشق در زندگی زن و مرد شکل بگیرد. باید توجه داشت که تنها و صرفا اخلاق و رفتار تعیین کننده نیستند و می بایست به مجموعه عوامل توجه داشت.

دوست داشتن همسرتان

دوست داشتن همسرتان به شما کمک میکند مانند رودی جاری تمام تشنگی های زندگی را سیراب کنید. در زندگی فعال و پر انژی باشید. هر جایی که لازم است برای زندگیتان تلاش کنید و الهام بخش باشید. دوست داشتن همسرتان به زندگی شما روح میبخشد. هنگام سختی ها همراه او خواهید بودچون اورا دوست دارید. او هم در مواقع لزوم یاریتان خواهد کرد.غم های اورا تسکین خواهید داد. فقط به منافع شخصی خود فکر نخواهید کرد. موفقیت او را از آن خود خواهید دانست. و این یعنی ترقی و پیشرفت در زندگی مشترک. دوست داشتن او باعث خواهد شد زودتر به اهداف مشترکتان برسید. فرزندانتان را با تفاهم بزرگ کنید و از موفقیت آنها لذت ببرید. و تمام این موارد برای شما نیز صدق میکند. او هم نسبت به شما شفیق خواهد بود.

رابطه عاطفی زن و شوهر

مهمترین قواعد دوست داشتن همسر در زندگی مشترک

تمامی روابط عاشقانه فراز و نشیب هایی را پشت سر می گذارد و همه آن ها به کار، تعهد، تمایل به سازگاری و تغییر شریک زندگی شما نیاز دارند. اما خواه رابطه شما تازه شروع شده باشد یا سال ها از آن گذشته است، مراحلی وجود دارد که می توانید برای ایجاد رابطه سالم آن ها را طی کنید.حتی اگر در گذشته روابط ناموفق زیادی را تجربه کرده اید یا اکنون تلاش می‌­کنید که مجددا آتش عشق را در رابطه خود روشن کنید. می توانید بیاموزید که چگونه ارتباط برقرار کنید، رضایت خاطر طرف مقابل را کسب کنید و از یک احساس خوشبختی پایدار لذت ببرید.

1ـ برای خود ارزش قایل شوید

خود را دوست بدارید. کسی که اعتماد کافی به خود ندارد نمی‌تواند از احساسات طرف مقابل به درستی قدرشناسی کند. برنامه خود را تغییر دهید. شعارتان این باشد، بهترین چیزها برای خودم! برای خود چیز تازه‌ای بخرید، به سینما بروید. ولی دقت کنید کسی که با خودخواهی به برآورده کردن خواسته‌ها و اهداف خود بیندیشد، نتیجه عکس آن را می‌گیرد. علاقه به خود در اثر ارتباط عاطفی و روحی با طرف مقابل به دست می‌آید، نه در حل کردن مشکلات به تنهایی.

2ـ مسئولیت خوشبختی خود را برعهده بگیرید

هر کس طراح خوشبختی خود است. اگر فکر می‌کنید خوشبختی در دوستی خود به خود به وجود می‌آید، در اشتباه هستید. علاقه هم مانند یک غذای لذیذ باید درست شود. فعال شوید! دوستی ایده‌آل محصولی از عقاید، اهداف و همکاری است. باید سوال زیر را برای خود مطرح و آن را حل کنید، آیا اصلا به زندگی زناشویی علاقه‌ای دارید؟ همسر شما باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ در کجا می‌توانید او را بیابید؟ و هنگامی که او را یافتید باید بین واقعیت و تصورات خود تعادلی برقرار کنید.

3ـ برای دوست داشتن وقت بگذارید

زندگی زناشویی خود را خانه‌ای ببینید که باید آن را بسازید و عشق یکی از مصالح اصلی آن است. برای این که ساختمان محکم ساخته شود، باید پایه‌های محکمی برای آن بریزید. شما باید برای کشیدن نقشه و پیاده کردن آن در ساختن این خانه آرامش و زمان زیادی صرف کنید. این موضوع در مورد ارتباط دو نفر هم صدق می کند. یکی از قواعد دوست داشتن این است که برای رسیدن به علاقه‌ای عمیق، عجله به خرج ندهید. معلوم نیست یک ارتباط عجولانه در مواقع بحرانی هم دوام پیدا کند.

زن و مرد

4ـ بر ترس‌های خود غلبه کنید

آیا گمان می‌کنید که رشد، تکامل و سرزندگی در درازمدت جایی در زندگی زناشویی شما نخواهد داشت؟ دوستی واقعی، رد و بدل کردن دایمی افکار است. لیستی از مسایل مهم تهیه کنید. ترس‌های خود را بشناسید. شما در کجا جلو خود و همسر خود را می‌گیرید و مانع پیشرفت رابطه می‌شوید؟ چه چیزی موجب رنجیدگی شما می‌شود؟ در چه مواردی می‌توانید با گذشت باشید؟ با همسر خود صحبت کنید که چگونه می‌توان با موانعی که در ارتباط شما وجود دارد، مبارزه کرد؟

5ـ از کلمات صحیح استفاده کنید

در بین قواعد دوست داشتن لحن صحبت نقش مهمی دارد. پس از سپری شدن دوران اولیه زندگی، باید با همسر خود گفتگوهای زیادی داشته باشید تا بتوانید یکدیگر را بهتر درک کنید. هنگام صحبت با همسر خود توجه داشته باشید که زمان و مکان صحیحی را انتخاب کرده‌اید. نباید با طعنه یا خشونت صحبت کرد. احساسات خود را هنگام گفتگوهای منطقی زیاد به بازی نگیرید. از گله کردن بپرهیزید. به یک توافق برسید. تشویق و تحسین در زندگی‌های موفق نقش بسیار مهمی برعهده دارند.

6ـ رفتاری قاطع و در عین حال منصفانه داشته باشید

در زندگی زناشویی وضعیت‌هایی وجود دارند که با توافق دو طرفه، هیچکس احساس مغبون شدن نمی‌کند. به این ترتیب موفق می‌شوید. اولین قدم «قبول داشتن همسر» است. بعد باید نتیجه مورد نظر خود را تعیین کنید. همواره در تمام مسایل توافقی وجود دارد که هر دوطرف را راضی کند.

7ـ در تغییرات با یکدیگر همکاری کنید

هیچ چیز ثابت نیست. در زندگی زناشویی تغییرات غیر قابل اجتناب هستند. تغییر شغل یا تولد فرزند، مسایلی هستند که زن و شوهر باید با هم بر آن غلبه کنند. پذیرفتن تغییرات یکی از قواعد دوست داشتن است. پذیرفتن تغییرات با انعطاف پذیری یعنی وداع با چیزهایی که در گذشته وجود داشته است. تغییرات همواره موجب تغییر روند بازی می‌شوند. حال باید رفتاری جدید در پیش گرفت. تغییرات سه مرحله دارند:

  • هنوز همه چیز آشناست وهر کس می‌داند چه باید بکند.

  • چیزهای آشنا شروع به از بین رفتن می‌کند و حال باید فعال بود.

  • هر یک از افراد خانواده در چارچوب تغییر مورد نظر خود را تطبیق می‌دهد.

8ـ رابطه را آگاهانه کنترل کنید

کنترل دائمی ارتباط موجب حل راحت‌تر مشکلات و اختلافات احتمالی می‌شود. به این ترتیب موفق می‌شوید، هر روز کاملا آگاهانه برای همسر خود وقت بگذارید. از او بپرسید که روز خود را چگونه گذرانده است و به چه فکر می‌کند. ارتباط مانند یک باغچه است، باید از آن مراقبت کرد، در غیر این صورت پژمرده می‌شود.

9ـ ارتباط خود را تازه و شاداب نگه دارید

راز داشتن ارتباط خوب و درازمدت این است که دائم به آن رسیدگی کنید. به این ترتیب موفق می‌شوید گاهی اوقات او را به طرز مطبوعی غافلگیر کنید. به پیک نیک بروید، تا جایی که امکان دارد با هم بخندید. اتفاقاتی را به خاطر بیاورید که هر دو در آنها نقش داشته‌اید. در برخی موارد موضوعات کوچک را همواره رعایت کنید. بعضی از این مسایل همیشه ثابت مانند لنگری هستند که کشتی احساسات را در دریای توفان نگه می‌دارند و شما را به آرامش می‌رسانند.

10ـ آرامش خود را حفظ کنید

باید کاملا آگاهانه قواعد دوست داشتن را رعایت کنید، زیرا زمانی می‌رسد که شما به زندگی روزمره خود باز می‌گردید. این هنر بزرگی است که هویت همسر خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید و درعین حال خود را هم فراموش نکنید. به ایده‌آل‌های خود وفادار بمانید و ارتباط خود را با دوستانتان قطع نکنید.

زن و مرد

زندگی مشترک موفق چه معنایی دارد؟

چارچوب زندگی مشترک در ذهن هر کسی متفاوت است. انتظارات زوجین از زندگی مشترک با دیگر زوج ها یکی نیست. پس معنای ازدواج و زندگی زناشویی موفق نیز از زوجی به زوج دیگر متفاوت خواهد بود. هیچ تعریف روشنی از زندگی زناشویی موفق وجود ندارد. در این قسمت برخی از تعاریف استاندارد و انتظارات مشترکی که هر زوج می تواند از همسر خود داشته باشد را برای شما می گوییم. به یاد داشته باشید که موارد زیر کلی و جامع هستند و ممکن است شما از زندگی مشترک خود انتظارات بیشتر و یا کمتری داشته باشید.

داشتن همسر خوب

برخی از زوجین زندگی شاد و ازدواج موفق را داشتن همسر خوب معنا می کنند. عده ای از مردان، زنی با فضیلت و اخلاق نیکو می خواهند که همیشه از آنها مراقبت می کند و به هر قیمتی از او حمایت می کند. آنها معنای ازدواج موفق را اینگونه تعریف می کنند. برخی از زنان نیز مردی را می خواهند که همیشه پشت آنها باشند و در مقابل بقیه از او حمایت کنند. پس همسر خوب از نظر هر شخصی متفاوت است و ملاک های مختلفی در ذهن هر شخصی دارند.

تشکیل خانواده موفق

برخی معتقدند ازدواج پیوند دو نفر و تشکیل یک خانواده عالی و اخلاقی است. آنها اعتقاد دارند باید یک خانواده مناسب و اخلاقی را بسازند و باید فرزندان خود را از نظر اخلاقی درست تربیت کنند. آنها معتقدند اگر بتوانند فرزندان خود را درست تربیت کنند، جامعه افراد بهتری خواهد داشت. این افراد ازدواج و زندگی مشترک موفق را تشکیل خانواده اخلاقی می دانند.

ارتباط موثر داشتن

برخی از افراد ارتباط شفاف و مفید داشتن را کلیدهای ازدواج موفق می دانند. این افراد اعتقاد دارند که صحبت بدون قید و شرط با یکدیگر و پنهان نکردن هیچ رازی باعث موفقیت یک زندگی مشترک می شود.

عشق و درک مشترک یکدیگر

یکی دیگر از تعریف رایج ازدواج موفق تعهد، مسئولیت پذیری و فداکاری است. برخی افراد بر این باورند که درک خوب و عشق بی قید و شرط کلیدهای یک ازدواج موفق هستند. آنها می گویند زندگی موفق این گونه است که شریک زندگی خود را با همه عیب و نقص هایش بپذیرید و درک کنید که هیچ کس کامل نیست. هیچ گاه همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه کردن همسر با دیگران باعث می شود عشق و علاقه بین شما روز به روز کمرنگ تر شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (297 نظر) عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (277 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (121 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (54 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (49 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (43 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (39 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (36 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (26 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (24 نظر) عکس عید نوروز محمدرضا گلزار در کنار عزیزش (22 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (21 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! ناهار فصل خوشمزه و خوشرنگ مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان/ با بچه کوچیک چجوری میرسه اینهمه کار خونه میکنه تغییر چهره دختر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها بعد از فوت پدرش/ راسته که میگن خاک سرده اولین روز پدر شدن رضا قوچان نژاد/ ماشالا خدا حفظش کنه😍+عکس شام عزای شبانه منوچهر هادی برای خانواده پرجمعیتش در یک رستوران شیک و لاکچری بدون حضور یکتا ناصر/ خدا بهش صبر بده دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس خونه پدری لوکس و هوش پران محسن تنابنده نقی سریال پایتخت که عین کاخ میمونه/ چه مبلمان خوشگلی جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد رونمایی از برادر قد بلند و دومتری لیلا بلوکات/ چقدر شبیه به هم هستن ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است (ویدئو) لو رفتن سوالات آزمون سمپاد در برنامهٔ تلویزیونی! (ویدئو) اعتراف باورنکردنی سلبریتی‌های محبوب در برنامهٔ اسکار/ در کنکور تقلب کردیم! بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید رونمایی از برادر خوش تیپ و قدبلند آزاده زارعی، باران آوای باران +عکس/ته چهره هاشون شبیه هم هست افشاگری شهاب حسینی از برخورد قابل تامل پدرش با او؛ بابام بهم گفت دیگه نمیخوامت و ...+ویدیو فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان بغض و گریه لیلا حاتمی درباره پدرش؛ ناگفته‌های جدید خانم بازیگر درباره علی حاتمی+ویدیو غوغای صدای بهشتی و اجرای عاشقانه بی‌نظیر امیرحسین مدرس با آهنگ شجریان/ غلام نرگس مست تو تاجدارانند😍+ویدیو مراسم سالگرد ازدواج ساده و خلوت شاهرخ استخری و خانومش در حیاط باصفا و دلباز خونشون/ عجب کیک شیک و منحصر به فردی+عکس نگاهی به خانه لوکس و باکلاس ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها با چیدمان شیک و منحصر به فرد+عکس کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای گرفتن اولین عکس نوزادی از فرزندش حماسه آفرید/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت عکس خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال نون خ/ از سلمان تا... صحبت های عاشقانه محسن کیایی با روح پاک مادرش در برنامه صداتو اشک همه داوران رو درآورد!+فیلم حضور غیرقابل باور عادل فردوسی پور در جشن خانوادگی علی دایی/ عکس مشترک عادل فردوسی پور با همسر علی دایی در یک مجلس خصوصی سناریوهای علمی مختلف برای پایان جهان! هدیه خنده دار سلمان سریال نون خ برای هادی چوپان / پای هادی چوپان به نون خ باز شد+فیلم (ویدئو) درس اخلاق فوق خنده‌دار استاد محسن قرائتی/ وقتی خدا برای وزیر مملکت در مستراح کلاس میذاره! خلاقیت منحصربفرد شهرداری بوشهر برای زیباسازی خونه های قدیمی حماسه آفرید/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید😍 آخرین جشن تولدی که حامد سلطانی برای همسر اولش در خانه ابدی او گرفت/ حیف جوونیش که سهم خاک شد درخت میوه حیاط خانه حامد سلطانی با حال و هوای بهاری/ چه عکس خوشگلی انداخته👌😍 ایده های خلاقانه چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز+عکس شام مفصل و سفره غذای رنگی خواهر ساره بیات برای خانواده پر جمعیت رضا قوچان نژاد/ چه ضیافتی برای خانواده شوهر به پا کرده فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403
تیتر امروز   
بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند ! دختر 11 ساله فسیل بزرگترین هیولای دریاها را کشف کرد+عکس جشن عروسی فرزندان رهبر معظم انقلاب در منزل پدری بدون میوه و تنوع شام که اشرافی نبود آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ سخنگوی سپاه: ادعای آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید فوری: گزارش لحظه به لحظه از انفجارهای اصفهان / پاسخ اسرائیل بود؟ + فیلم لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403