حلزون تراپی چیست ؟ 

  سه شنبه، 10 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
حلزون تراپی چیست ؟ 
حلزون درمانی پوست روشی از حلزون تراپی بوسیله موجود زنده ای به نام snail میباشد که یک شخص حلزون تراپ که میتواند پزشک طب سنتی یا پزشک پوست و مو و یا یک آرایشگر ماهر و حتی خود شما باشد, صورت میگیرد. 

حلزون درمانی پوست روشی از حلزون تراپی بوسیله موجود زنده ای به نام snail میباشد که یک شخص حلزون تراپ که میتواند پزشک طب سنتی یا پزشک پوست و مو و یا یک آرایشگر ماهر و حتی خود شما باشد, صورت میگیرد.

تاریخچه حلزون تراپی:

بقراط از نخستین کسانی است که استفاده از حلزون را برای مراقبت از پوست توصیه کرده بود.شاید تا چندی پیش که در مورد فواید قرار دادن حلزون زنده روی پوست بدن چیزهایی می شنیدید،تعجب می کردید و حتی آن را مسخره می نمودید،ولی در حال حاضر با انجام تحقیقات روی فواید این روش برای پوست،می توانید با خیال راحت تر و مطمئن تری از آن استفاده کنید.

تاثیر کلاژن:

پوست انسان و حلزون اوکراینی تقریبا دارای عناصر یکسانی هستند و تعادل بین کلاژن و الاستین و هالورانیک موجود در پوست حلزون تقریبا مشابه پوست انسان است. کلاژن،پروتئین اساسی نگهدارنده ساختمان پوست است.کیفیت و کمیت کلاژن پوست نقش زیادی در ظاهر آن دارد.به نظر می رسد که دریافت مقادیر متعادل کلاژن منجر به پدیدار شدن آثار جوانی پوست می شود.

الاستین پروتئینی است که در تمام بافت های پیونددهنده یافت می شود.این پروتئین مسئول حفظ توانایی بافت ها در برگشتن به حالت اولیه خودشان بعد از کشیدگی است. الاستین پروتئین ضروری برای حفظ جوانی و حالت کشسانی و ارتجاعی پوست است. تعادل بین کلاژن و الاستین موجود در پوست حلزون همیشه حفظ می شود، زیرا حلزون به طور طبیعی توانایی تولید ماده ای را دارد که باعث تجدید پوست و حفظ سلامت آن می شود.

وقتی پوسته حلزون آسیب می بیند، به طور طبیعی ماده ای را تولید می کند که باعث ترمیم آن می شود.این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها،مواد ضد التهاب،تقویت کننده ها، پروتئین ها،کوآنزیم ها و مواد ارتباط دهنده سلولی است.ترشحات حلزون،سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.در حقیقت باعث تجدید پوست می شود.

حلزون تراپی چیست ؟

حلزون تراپی جز درمان های زیبایی منحصر به فرد بشمار می رود و برای پوست مفید است. این روش درمانی در درجه اول یک درمان ضد چروک است. در طی حلزون تراپی، حلزون روی صورت می خزد.حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می شود. آن ها این شیوه را حلزون تراپی یا Snail Therapy نامیده اند. حلزون درمانی در واقع به کار بردن ترشحات حلزون های مخصوص و درمانگری است که برای از بین بردن سلول های مرده ، رفع چین و چروک و کاهش منافذ پوست استفاده می گردد.

ماده چسبناک حلزون یک سری فواید برای پوست از جمله ترمیم لکه ها و صاف کردن چین و چروک دارد. این مخاط به رفع چین و چروک و حتی آکنه کمک می کند. دلیل استفاده از این روش درمانی نسبت به دیگر درمان های دیگر این است که ماده چسبناک حلزون توانایی تولید الاستین و کلاژن در پوست را دارد. حلزون درمانی یک روش طبیعی برای بهره وری از حلزون در مقایسه با کرم آرایشی و لوسیون ها است. متخصصان آرایش وزیبایی بر این باورند که حلزون تراپی در ژاپن، چین و غرب بسیار محبوب است. اما حتی پس از تاییدیه و محبوبیت این درمان ها معمولا توسط بسیاری از افراد پذیرفته نمی شود، دلیل ناراحتی آن ها خزیدن این موجودات بود. از طرف دیگر، کرم و لوسیون های زیبایی حاوی ماده چسبناک توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد و مشهور است .

مخاط حلزون برای درمان آکنه خوب است:

حلزون یک جز تشکیل دهنده عالی است اگر مبتلا به بیماری های پوستی مثل آکنه هستید، همانطور که گفته شد مخاط حلزون به طور طبیعی خواص ضد میکروبی دارد که به دور نگه داشتن باکتری کمک می کند. با این حال، اسید گلیکولیک در مخاط حلزون به جلوگیری از آکنه با لایه برداری پوست کمک می کند (و در نتیجه سلول های مرده پوست و منافذ پوست را از بین می برد). مخاط حلزون نیز می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند - که به نوبه خود بروز آکنه را به حداقل می رساند. این به خاطر ترکیبات هیالورونیک اسیدی است، به این ترتیب که مولکول های آب جذب لایه بیرونی پوست می شود وپوست را مرطوب نگه می دارد.

مخاط حلزون برای رفع هایپرپیگمانتاسیون آماس - التهابی خوب است:

مخاط حلزون خاصیت دیگری دارد که به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند و هم چنین برای درمان زخم آکنه و قرمزی پوست بسیار عالی است، اما به نظر نمی رسد که در محو کردن انواع دیگر هایپرپیگمانتاسیون (مانند لکه های پوستی یا ملاسما بسیار موثر باشد. ماده فیلتر حلزونی حاوی بسیاری از ترکیبات (از جمله پروتیین ها، پپتید و الاستین)است که به درمان زخم آکنه و سرعت التیام کمک می کند و اغلب بر روی سطوح ناهموار حرکت کنند .

البته همان طور که قبلا ذکر شد، اسید گلیکولیک نیز به نرم کردن پوست که سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های جدید را نشان می دهد، کمک می کند. چگونگی تأثیر حلزون تراپی بر روی پوست حلزون به هنگام حرکت از خود ماده ای به نام موکوس بر جای می گذارد. موکوس سرشار از کلاژن و الاستین و دیگر پروتئین هایی است که در تولید و ترمیم سلولهای پوستی نقش بسیاری دارد. در این میان شکل ظاهری پوست به اندازه کلاژن بستگی داشته و الاستین هم سبب کشسانی و ارتجاعی شدن پوست می گردد.از طرفی دیگر موکوس حلزون حاکی آنتی اکسیدان و هایولارونیک اسید است که این مواد در کاهش التهابات پوستی و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و جوان سازی پوست تأثیر به سزایی دارند.

طریقه استفاده از حلزون بر روی پوست

برای حلزون تراپی پوست باید صورت را کاملا تمیز کرده و چند حلزون تازه که از صدف بیرون آمده است را روی پوست صورت یا گردن یا هرجای دیگر بدن بگذارید. حلزونهای در حال حرکت حدودا 35 دقیقه روی تمام قسمتهای مورد نظر رفته و با تولید ژل مخصوص یک ماسک طبیعی روی پوست بوجود می آورند که حاوی پروتئین مخصوص می باشد. با جذب این ژل توسط پوست ، انواع چین و چروک برطرف شده و جوانی را به شما باز خواهد گرداند. تجربه نشان داده است که با حرکت حلزون ، فرد یک جریان خفیف الکترونیکی روی سطح پوست خود احساس می کند. اما پس از پایان کار و برداشتن حلزون ها پوستی شاداب و باطراوات را حس خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (555 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان