همه چیز در رابطه با دارالترجمه‌های رسمی آنلاین

  یکشنبه، 23 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
همه چیز در رابطه با دارالترجمه‌های رسمی آنلاین
اکنون که عصرحاضر را با اصطلاح "عصر ارتباطات" یاد می‌کنند، نیاز به ارتباط‌گیری با مردم سایر کشور ها بیش از پیش احساس می‌شود.تعامل مردم کشورهای مختلف با یکدیگر پدیده زیبای این روزهای جهان است.در این میان موسساتی که کار ترجمه انجام می‌دهند این روند را آسان کرده که می‌توان از خدمات آنها بهره مند شد.در ادامه به چیستی این دارالترجمه ها می‌پردازیم

استفاده از خدمات آنلاین ترجمه رسمی، فوری و غیرحضوری برای برخی افراد که به ترجمه و تایید مدارک جهت اخذ ویزا یا انجام مراحل حقوقی نیاز دارند، حیاتی است. معمولا کسانیی که قصد اخذ اقامت ، مهاجرت و یا ... را به کشورهای خارجی دارند، زمان کمی برای انجام کارهای خود داشته و خواهان انجام ترجمه در سریعترین زمان ممکن هستند. به همین دلیل انجام آنلاین فرآیند ترجمه برای افراد اهمیت دوچندانی می یابد و آنها را در صرفه جویی در وقت یاری می دهد.

دارالترجمه کجاست؟

هر سازمانی که وظیفه ترجمه اسناد و مدارک و یا سایر متون را بر عهده داشته باشد دارالترجمه یا دفتر رسمی ترجمه نامیده می شود.

دارالترجمه ها بسته به نوع فعالیت و ارائه خدمات به دودسته تقسیم می شوند:

  1. دارالترجمه رسمی : خدمات ترجمه اسناد و مدارک رسمی، توسط مترجم رسمی قوه قضائیه را انجام می دهند
  2. دارالترجمه غیررسمی : در دارالترجمه های غیررسمی انواع خدمات ترجمه از قبیل ترجمه کتاب ها، مقالات ، وب سایت، پایان نامه و ...به صورت های مختلف صوتی،تصویری، و یا نوشتاری و ... انجام می شود.

بعضی از دارالترجمه ها نیز با اخذ مجوز های لازم هردو خدمات ترجمه رسمی و غیر رسمی را برای مشتریان انجام می دهند.

ترجمه به هر زبانی

ترجمه رسمی چیست؟

اسناد و مدارکی که در یک دارالترجمه رسمی توسط مترجم رسمی قوه قضائیه، برروی سربرگ مخصوص و ممهور به مهر و امضای مترجم رسمی ترجمه می شوند در واقع "ترجمه رسمی" شده اند. این ترجمه ها دارای اعتبار قانونی بوده و می توان برای مهر دادگستری و وزارت امور خارجه آن ها نیز اقدام نمود. انجام و دریافت تاییدیه های لازم برای ترجمه رسمی کار آسانی نیست. پس اگر زمان در این امر برای شما بسیار مهم است بهتر است دریافت و انجام مراحل ترجمه رسمی خود را به دارالترجمه هایی بسپارید که با به کارگیری تجربیات خود در این زمینه می توانند این روند برای شما سریعتر انجام دهند. توضیحات کامل مربوط به ترجمه رسمی را می توانید در محتوای مفصلی که توسط ساعدنیوز تهیه شده مشاهده نمایید.

مترجم رسمی کیست؟

شخصی است که به زبان مبدا و مقصد به طور کامل تسلط داشته و می تواند مندرجات اسناد و مدارک شما را به بهترین نحو ممکن با تسلط بر تمامی قوانین حقوقی ترجمه رسمی کند را به عنوان مترجم رسمی می شناسند. مترجمینی که در آزمون استخدامی مترجمی رسمی قوه قضائیه شرکت کرده و پذیرفته می شوند؛ پس از طی مراحل مصاحبه و دریافت پروانه کار و کد رسمی و شرکت در مراسم تحلیف مترجمین رسمی، می توانند کار ترجمه رسمی خود را شروع کنند. این مترجمین مهر مخصوص به خود را دارند که با درج آن بر روی ترجمه های رسمی اعتبار آنها را تضمین می کنند. توضیحات کامل مربوط به مترجم رسمی را می توانید در محتوای مفصلی که توسط ساعدنیوز تهیه شده مشاهده نمایید.


مزایای ثبت سفارش در دارالترجمه های رسمی آنلاین

  1. ارائه زمان بندی مطابق نیاز شما و تحویل در اسرع وقت
  2. اطلاع از هزینه سفارش قبل از ثبت نهایی از طریق صدور آنی فاکتور رسمی
  3. راهنمایی کامل توسط پشتیبان های تلفنی و در دسترس بودن آنها
  4. گزارش مرحله به مرحله از روند انجام ترجمه از طریق ایمیل یا پیامک
  5. بررسی مدارک ترجمه رسمی توسط مشتری پیش از تحویل فیزیکی
تصویر دیجیتال از پشتیبان

مدارکی که امکان ترجمه رسمی آنها وجود دارد

مدارک به عنوان یکی از مهم ترین اسنادی است که برای اهداف خاص نیاز به ترجمه دارند. لازم به ذکر است ترجمه مدارک و مکتوب ها در ایران قوانین خاص خود را دارد اما روند کاری تقریباً با کشورهای دیگر مشابه است. در کشور ایران مدارک توسط مترجمان رسمی و قسم خورده ترجمه شده و سپس در صورت لزوم روند اخذ تأییدات قانونی توسط دارالترجمه های رسمی آغاز می شود. آن دسته از اسناد و مدارک که در دارالترجمه های رسمی قابلیت ترجمه رسمی را دارندعبارت است از :

ترجمه رسمی مدارک در گروه احوال شخصیه

شناسنامه

اصل یا رونوشت سند طلاق

کارت واکسیناسیون

کارت ملی

تقدیر نامه و لوح سپاس یا حکم قهرمانی

گواهی ولادت

اصل یا رونوشت سند ازدواج

گواهی تجرد

کارت نظام مهندسی

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی فوت

گواهی و گزارش پزشکی و پزشکی قانونی

پاسپورت

برابر اصل مدارک صادره از ایران

کارت معافیت

کارت پایان خدمت

کارت نظام پزشکی

کارت شناسایی

گواهینامه رانندگی

کارت بازرگانی هوشمند

برگ آزمایش پزشکی کوچک

دفترچه بیمه

برگه مرخصی

برگ آزمایش پزشکی بزرگ

برابر اصل مدارک صادره از خارج

جواز دفن

ترجمه رسمی مدارک در گروه اسناد

هر نوع گواهی

وکالت نامه سایز A3

مبایعنامه با کدرهگیری

سند معین نشده یا غیر تیپ

رضایتنامه و صلح نامه

دفترچه وکالت

سند مالکیت تک برگی

اجاره نامه با کد رهگیری

گواهی عدم خسارت خودرو

سند مالکیت دفترچه ای

دادنامه و رای دادگاه

قرارداد بیمه یا بیمه شخص ثالث

انواع قرارداد

ارزیابی املاک

ابلاغیه و اخطار قضایی

حکم کارگزینی

حکم اعضاء هیئت علمی

قیم نامه

سند وسائط نقلیه سبک

گواهی حصر وراثت

پرونده حقوقی

وکالت نامه سایز A4

استعلام ثبت اسناد

برگه جلب یا احضاریه

اجاره نامه ومبایعنامه وبنچاق وقولنامه رسمی +برگ بزرگ

استشهادیه

ریز مکالمات تلفن

اقرار نامه یا تعهدنامه

برگ سبز گمرکی یک رو

برگ بازجویی وبرگ بازپرسی

گزارش ورود و خروج از کشور

سند وسائط نقلیه سنگین

ترجمه رسمی مدارک در گروه مدارک تحصیلی

دانشنامه شامل فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس و غیره

ریز نمره دبیرستان یا پیش دانشگاهی

ریزنمرات سالانه مقاطع شامل ابتدایی راهنمایی و متوسطه

ریزنمرات دانشگاهی هر ترم

گواهی اشتغال به تحصیل

گواهی ریز نمرات

دیپلم دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی

گواهی های صادره از سازمان فنی و حرفه ای یک رو

سرفصل دروس دانشگاهی

کارنامه توصیفی ابتدایی

ترجمه رسمی مدارک در گروه اسناد شرکت ها و دفاتر

روزنامه رسمی تاسیس

ثبت علائم تجاری یا ثبت اختراع

پروانه وکالت

روزنامه رسمی تغییرات و تصمیمات

اظهارنامه وتقاضانامه ثبت شرکتها

پروانه پایان ساختمان

انواع پروانه و جواز

مدارک حسابرسی

کارت مباشرت

لیست بیمه کارکنان

پروانه مهندسی

پروانه دفترچه ای یا شناسنامه ساختمان

اساسنامه ثبت شرکت ها

پروانه مطب

صورت جلسه

گواهی های مالیاتی

ترازنامه شرکتهاواظهارنامه مالیاتی

دفترچه بازرگانی

پروانه بهره برداری

شرکت نامه

بارنامه گمرکی

موافقت اصولی

جواز تاسیس

کارت شناسایی کارگاه

ترجمه رسمی مدارک در گروه گواهی های کار، بانکی و پروانه

سابقه بیمه

گواهی اشتغال به کار سایز A4

حکم افزایش حقوق

گواهی تمکن مالی

انواع گواهی یا سپرده بانکی

پروانه نشر و انتشارات

گواهی اشتغال به کار سایز A5

پرینت های بانکی

جواز اشتغال به کار

فیش حقوقی

حکم بازنشستگی

مالیات بر ارث

قبوض آب و برق و تلفن و مالیات

پروانه های کسب پزشکی و داروخانه

فیش مستمری

کارت

انواع اوراق مشارکت و اوراق قرضه


کدام سایت ترجمه رسمی را انتخاب کنم؟

از آنجایی که تعداد دارالترجمه های رسمی روزبه روز افزایش یافته و سایت های ترجمه رسمی جدیدی در گوگل مشاهده می شود؛ انتخاب دارالترجمه ای که بتوان با خیال آسوده تمامی مراحل کار را به آنها سپرد و به نتیجه کار اعتماد کرد کار چندان آسانی نیست.

انواع موسسات ترجمه برای ارائه خدمات نوین با یکدیگر در حال رقابت اند اما باید دید برندگان این کارزار چه کسانی هستند. آیتم هایی که بیش از همه برای افرادی که درخواست ترجمه رسمی دارند مهم است "کیفیت ترجمه" و "تحویل سریع" می باشد. مشتریانی که از روند انجام کار خود راضی باشند برای انجام پروژه های بعدی خود مجددا مراجعه خواهند کرد و نیز دارالترجمه را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد. راه های متعددی برای تشخیص سایتی که بتوان به آن اعتماد کرد وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم :

1_ بررسی ویژگی های ظاهری سایت

در پس یک سایت خوش آب و رنگ لزوما یک دارالترجمه کاربلد نیست ، اما مجموعه های معتبر نیز برای زیبایی ظاهری، سرعت مناسب و به روز بودن سایت خود تلاش بسیاری می کنند.

دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک و شماره تماس و آدرس معتبر ، امکان ارتباط با پشتیبان فنی همگی نشان از یک مجموعه معتبر است. صحبتی کوتاه با پشتیبان سایت به شما نشان می دهد که با چه مجموعه ای مواجه هستید. پشتیبان های خبره و با تجربه می توانند شما را برای انجام بهتر پروژه هایتان راهنمایی نمایند و بر خود مسلط هستند.

یکی از موارد دیگری که برای هر سایت ترجمه اهمیت بالایی دارد بخش "وبلاگ" است. یک وبلاگ پرمحتوا نشان از کار حرفه ای مجموعه دارد. وبلاگ سایت های دارالترجمه بستری مناسب برای توضیح اموراتی است که در یک سایت دارالترجمه انجام می گیرد. در واقع هر سایتی که بتواند اطلاعات تکمیل تری از آنچه در یک دارالترجمه اتفاق می افتد به مخاطبین خود ارائه دهد یک گام از سایر دارالترجمه های رسمی پیش تر بوده خصوصا اگر روند انجام امور را نیز برای مخاطبین خود بیان نموده باشد.

فردی درحال کار با لب تاپ

2_ قیمت ترجمه رسمی و محاسبه آن توسط سایت

یکی دیگر از مزیت هایی که برترین سایت های ترجمه دارند، مشخص بودن نحوه محاسبه و هزینه ترجمه به طور صریح و واضح برای مشتریان می باشد. روند ترجمه رسمی به دلیل کاغذبازی فراوان روند دشواری تا حصول نتیجه دارد که باالطبع هزینه های خاص خودش را دارد. حال هر سایت ترجمه ای که صورتحساب جزء به جزء کار را همراه نحوه محاسبه هزینه با سربرگ و لوگو مجموعه خود ارائه دهد میتواند اعتماد مشتریان خود را جلب نماید. همچنین در بخش ترجمه رسمی هزینه ها باید براساس نرخ نامه تعیین شود. همچنین دارابودن نماد اعتماد الکترونیک خیال شما را از بابت پرداخت هایی که باید انجام دهید راحت مینماید.

نکته! : هزینه ترجمه رسمی در تمامی دارالترجمه های رسمی بر اساس نرخ نامه مصوب قوه قضائیه بوده و بصورت یکسان ارائه می شود.

پرداخت نقدی و آنلاین
3_ تحویل ترجمه در موعد مقرر

زمان برای اکثر افرادی که برای ترجمه رسمی اسناد و مدارک خود اقدام می کنند یک آیتم طلایی محسوب می شود. هر دارالترجمه ای که بتواند ترجمه مدنظر مشتریان خود را در موعد مقرر یا حتی زودتر از آن تحویل دهد در کار خود موفق خواهد بود.

علاوه براین برخی از سایت ها امکان سفارش با "زمان بندی فشرده" را نیز برای ترجمه ها فعال می کنند تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز از این امکان استفاده نموده و سفارش خود را زودتر از حد معمول دریافت نمایند.

آیتم زمان

4_ پشتیبانی و ارائه خدمات 24 ساعته

اگر یک سایت دارالترجمه علاوه بر آیتم های ذکر شده خدمات پشتیبانی 24 ساعته را نیز ارائه دهد دیگر یک سایت همه چیز تمام محسوب می شود چرا که پشتیبانی از مشتریانی که برای ترجمه رسمی اقدام میکنند امری مهم محسوب میشوند. افرادی که در مرحله ترجمه رسمی مدارک و اقدامات همراه آن قرار دارند روزهای پراسترسی را سپری میکنند و گاها نیاز دارند که در جریان مرحله به مرحله انجام کار خود قرار بگیرند. ارائه خدمات در روزهای تعطیل و یا ساعات غیرکاری هم یک امتیاز مثبت برای سایتهای ترجمه رسمی محسوب می شود.

پشتیبان های 24 ساعته

با توجه به مواردی که گفته شد، اگر قصد ثبت سفارش ترجمه اسناد و مدارک رسمی خود، در یک مرکز ترجمه تخصصی را دارید به موارد زیر دقت کنید:

  • در مورد موسسه مورد نظر به طور کامل تحقیق کرده و سعی کنید از سابقه آن اطلاعات بدست آورید

  • دقت داشته باشید که قسمت های از متن اسناد یا مدارک شما حذف نشده باشد

  • همچنین دقت کنید که قسمت هایی به متن شما اضافه نکرده باشند.

  • به هزینه های پرداختی خود دقت نمایید

  • با پشتیبان مجموعه موردنظر گفت و گو کرده و سوالات خود را به طور کامل از آنها بپرسید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (561 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان