همه چیز درباره ارز دیجیتال دش Dash

  پنجشنبه، 22 خرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
همه چیز درباره ارز دیجیتال دش Dash
Dash یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که ویژگی های مشابه بیت کوین را ارائه می دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، از اواخر دسامبر 2016، وقتی که بیت کوین مرزهای 1000 دلار را رد کرد، سرمایه گذاری دیوانه وار در ارزهای دیجیتال آغاز شد.

با استفاده از فناوری بلاک چین نخستین پول غیرمتمرکز جهان به نام بیت کوین خلق شد. اما بیت کوین دارای نقص هایی بود که باعث شد ارزهای دیجیتال زیادی با ویژگی ها و ادعاهای مختلف وارد رقابت با بیت کوین شوند.

یکی از نواقصی که بیت کوین دارد این است که کاملا ناشناس نیست. به این معنی که تراکنش ها و میزان دارایی های یک آدرس بیت کوین قابل رهگیری است.

بر همین اساس توسعه دهندگان زیادی برای حل این مشکل ارزهای دیجیتال خود را که به ارزهای دیجیتال ناشناس یا پیگیرگریز معروف هستند، به کاربران ارائه دادند.

یکی از معروف ترین و قدرتمند ترین ارزهای دیجیتال پیگیر گریز، ارز دیجیتال دش (Dash) است که به جز اینکه حریم خصوصی فوق العاده اش، ویژگی های بزرگ دیگری هم دارد.

تاریخچه نامگذاری ارز Dash

Dash قبلا با عنوان دارک کوین و اکس کوین شناخته می شد.

Dash در 18ژانویه سال 2014 با نام XCoin به بازار آمد و ده روز بعد به Darkcoin تغییر نام داد. اما در 26مارس سال 2015 نام Darkcoin به Dash تغییر پیدا کرد. به گفته یکی از توسعه دهندگان این دیجی ارز، تغییر نام نهایی به دلیل آن بود که کاربران اشتباها تصور می کردند که بین Darkcoin و darkweb ارتباطی وجود دارد و این در حالی ست که darkcoin هیچ وقت از dark web حمایت نکرده است.

نام Dash همچنین تلفیق و مشتقی از Digital Cash (پول دیجیتالی) است.

Dash یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که ویژگی های مشابه بیت کوین را ارائه می دهد.

با اینکه بیت کوین همچنان در راس دیگر ارزهای دیجیتالی جا خوش کرده است ولی Dash با ترکیب “دیجیتال” و “کش” (به معنای پول نقد) برند جدیدی به نام Dash پیش آورده تا توجه را به استفاده آن به عنوان یک واسطه کالایی و مبادله روزمره جلب کند.

در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال روی فناوری های تازه مثل قراردادهای هوشمند و توکن سازی تمرکز دارند، ارز دیجیتال Dash همیشه روی پرداخت تمرکز داشته است. نام این ارز دیجیتال مخفف عبارت Digital Cash به معنی پول نقد دیجیتال است. دش کوین (DashCoin) در سال ۲۰۱۴ توسط ایوان دافیلد (Evan Duffield) تاسیس شده و هدفش ایجاد مبادلات سریع با استفاده از تکنولوژی InstantSend است.

سرعت پرداخت ارز دیجیتال دش

برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که به یک ساعت یا بیشتر برای تایید پرداخت نیاز دارند، مبادلات InstantSend Dash کاملا تایید شده هستند و در عرض چند ثانیه انجام می شوند.

Dash از InstantX که امکان انجام تراکنش ها در چند ثانیه را فراهم می آورد پشتیبانی می کند.

این سرعت پرداخت، Dash را به گزینه ایده آلی برای استفاده در فروشگاه های فیزیکی تبدیل کرده است. با استفاده از Dash دیگر نیاز نیست چند دقیقه تا چند ساعت منتظر تایید پرداخت ماند. با این وجود، دریافت مستقیم دش کوین – مثل سایر ارزهای دیجیتال – خیلی باب میل خرده فروشان نیست. چون Dash یک ارز دیجیتال پرداخت محور است؛ دبیت کارت Dash می تواند گام بعدی برای دسترس پذیر کردن این ارز مجازی باشد. سرمایه لازم برای ساخت دبیت کارت Dash هم فراهم شده است اما هنوز این کارت ها وارد بازار نشده اند.

دش (Dash) ارزی متن باز و همتا-به-همتا، با محوریت حریم خصوصی است.

امنیت ارز دیجیتال دش

Dash به کاربران اجازه ناشناس بودن را حین انجام تراکنش ها می دهد و همچنین سابقه فعالیت و موجودی کاربران غیرقابل دسترس خواهد بود. این دیجی ارز از تکنولوژی PrivateSend برای ناشناس سازی استفاده می کند. این تکنولوژی مقوله ناشناس سازی تراکنش ها را توسط ترکیب کردن تراکنش هر فرد با تراکنش های دیگر کاربران انجام می دهد. (این امر یکی از مزایای دش در مقابل بیت کوین است).

شما میتوانید برای جمع آوری Dash یک والت اینترنتی دش به کمک خود سایت Dash درست کنید و شروع به جمع آوری دش کنید.

الگوریتم X11 چیست؟

X11 الگوریتمی ست برای هش که توسط Evan Duffield ساخته شده است. الگوریتم هشِ زنجیره ای X11 از توالی 11 الگوریتم هش برای اثبات کار (proof of work) استفاده می کند.

این موضوع برای افزایش سطح غیرمتمرکز بودن این دیجی ارز است، چرا که به نظر می رسد فعلا هیچ گونه ASIC ای برای استخراج آن ساخته نشود. جامعه دیجی ارزها شاهد افزایش سطح تمرکز در بیت کوین از زمان ورود ASICها در بازار بوده است و دش در تلاش است تا دچار این موضوع نشود. مزیت دیگر الگوریتم X11 مصرف کمتر 30درصدی و همچنین کاهش گرمازایی 30 الی 50درصدی GPU نسبت به الگوریتم Scrypt لایتکوین است.

Dash از الگوریتم اثبات کار یا همان روش استخراج برای امنیت و تولید واحدهای ارز دیجیتال جدید استفاده می کند. الگوریتم رمزنگاری دش X11 است. استخراج دش با پردازنده، کارت گرافیک و یا دستگاه های مخصوص ASIC امکان پذیر است.

استخراج ارز دش

زمان تولید بلاک در دش حدود ۲٫۵ دقیقه است و این به معنای تایید حدود ۵۶ تراکنش در ثانیه است.

تمام پاداش شبکه متعلق به ماینرها نیست. علاوه بر دریافت پاداش از استخراج، گروهی ویژه از کاربران هم که مستر نود نام دارند، برای انجام یک سری از عملکردهای خاص پاداش دریافت می کنند. مستر نودها وظیفه انجام ویژگی های زیر را در شبکه دش بر عهده می گیرند:

ویژگی InstantSend (ارسال فوری): با استفاده از این ویژگی کاربران می توانند با پرداخت کارمزد بیشتر، تراکنش های خود به صورت فوری و در کمتر از دو ثانیه انجام دهند.

ویژگی PrivateSend (ارسال خصوصی): امکان انجام تراکنش به صورت ناشناس و بدون رهگیری را فراهم می کند.

برای مستر نود شدن باید حداقل ۱,۰۰۰ واحد دش در کیف پول رسمی آن داشته باشید. مسترنودها و ماینرها هر کدام ۴۵ درصد از پاداش شبکه را به خود اختصاص می دهند. ۱۰ درصد باقی مانده در خزانه شبکه ذخیره می شود و به توسعه دهندگان می رسد.

سایت رسمی ارز دیجیتال دش: www.dash.org

کیف پول های دشDash

Dash هم مانند بقیه ارزهای دیجیتال، دارای نرم افزارها یا سخت افزارهایی به نام کیف پول است که امکان ذخیره، دریافت و ارسال ارز دیجیتال دش را فراهم می کند.

کیف پول رسمی دش Dash Wallet

این نرم افزار، هسته اصلی شبکه دش است و مستقیما با بلاک چین دش ارتباط برقرار می کند. این کیف پول از ویژگی های InstantSend (ارسال فوری) و PrivateSend (ارسال خصوصی) به طور کامل پشتبانی می کند.

دانلود کیف پول رسمی Dash برای ویندوز – ۶۴ بیت
دانلود کیف پول رسمی Dash برای ویندوز – ۳۲ بیت
دانلود کیف پول اندروید Dash
دانلود کیف پول iOS دش

کیف پول الکتروم دش

محبوب ترین کیف پول دش محسوب می شود. این کیف پول امنیت فوق العاده بالایی دارد و کلیدهای خصوصی را مستقیما در کامپیوتر شما ذخیره می کند.این کیف پول از ویژگی های InstantSend (ارسال فوری) و PrivateSend (ارسال خصوصی)، پشتیبانی نمی کند.

دانلود کیف پول الکتروم Dash برای ویندوز – ۶۴ بیت

کیف پول اکسودوس Exodus

اکسودوس یکی دیگر از کیف پول های مورد تایید تیم Dash است. رابط کاربری ساده، امنیت بالا و سرعت از مزیت های اصلی این کیف پول هستند.

دانلود کیف پول اکسودوس

لجرنانو اس، تریزور و کیپ کی، هر سه کیف پول های سخت افزاری بسیار امنی برای Dash هستند. این کیف پول ها علاوه بر دش از چندین ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می کنند.

آموزش خرید و فروش ارز دش

دو روش خرید دش وجود دارد یک خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار دو تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به Dash

خرید مستقیم Dash با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می گیرد.

برای خرید مستقیم Dash با دلار می توانید از سایت های Coinbase، Kraken و Bitstamp اقدام کنید.

سایت های قابل استفاده برای کاربران ایرانی به منظور تبدیل بیت کوین یا اتریوم به Dash:

ShapeShift: یکی از راه های ساده تبدیل ارزها سایت شیپ شیفت است. این پلتفرم محیط کاربری ساده و زیبایی دارد و هر کسی می تواند به سادگی ارز خود را در آن تبدیل کند.

Binance: صرافی چینی بایننس هم روش خوبی برای خرید دش است. به دلیل چینی بودن صرافی احتمال تحریم و بلوکه شدن پول ها بسیار کم است. این سایت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است اما خطرات بلوکه شدن دارایی ها وجود دارد.

Hitbtc: مانند بایننس این پلتفرم هم محیط خوبی برای خرید و فروش دش و سایر ارزهای دیجیتال است. ریسک بلوکه شدن دارایی ها در این صرافی بسیار بالاتر است بنابراین سعی کنید بلافاصله پس از خرید مبالغ خود را به کیف پولی امن منتقل کنید.

انیتور را بر عهده می گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (334 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (48 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (38 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
باید‌ها و نبایدهای داوطلبانِ "نوبت دوم کنکور" قبل، حین و بعد از آزمون سراسری+ عکس
ویدیو/ استعداد فوق‌العادۀ یک هنرمند در تبدیل سنگ سخت به یک اثر خارق‌العادۀ مینیاتوری/ تو فقط بتراش ای سنگ‌تراش...
7 عضو بی‌مصرف بدن انسان/ آیا بدن ما واقعاً به همه‌ی این بخش‌ها نیاز دارد؟
ویدیو/ آب‌دزدک "سالپ" موجودِ شفاف دریایی که به تخم‌شربتی غواصان معروف است
ویدیو/ ترکیب بوم و خلاقیت یک هنرمند= نقاشی با اشک‌هایی جاری از رنگ
خودکشی متهم ردیف اول سرقت از صندوق امانات بانک ملی در زندان بزرگ تهران
ویدیو/ دیدار مقام معظم رهبری با مرحوم صابری/ کتاب زیبایی که گل آقا طنزپرداز نمونۀ کشور به رهبری هدیه دادند
(ویدئو) هلن کلر؛ داستان الهام‌بخش زنی نابینا که با لمس، محدودیت‌های نابینایی و ناشنوایی را شکست!
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
ناراحتی علی کریمی از آنفالو در شب انتخابات!
(تصاویر) فوتبال بازی کردن دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران ، سوژه تیزبینان شد!
مرجانه گلچین مدل لباس تیم ملی فوتسال بانوان شد/ رونمایی از لباس بسیار شیک خانم های ورزشکار +عکس
(ویدئو) رازهای عشق عمیق مولانا؛ از همسر و فرزندانش تا دیدار شگفت‌انگیز با شمس تبریزی!
تولد یک سالگی کوروش پسر علی قلیزاده و یاسمین فرمانی دو لژینور ایرانی / تم جذاب آبی و میکی موس ایده ی جالبیه 👌
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند