همه چیز درباره ارز دیجیتال تزوس tezos

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
همه چیز درباره ارز دیجیتال تزوس tezos
Tezos توجه و پشتوانه مالی زیادی را به خود جلب کرده است ، اما علاوه بر نوآوری های فناوری خود ، مرزها را به طرق بیشتری تحت فشار قرار می دهد. این شبکه همچنین محدودیت های صبر سرمایه گذار را در دنیای سریع و سریع Cryptocur ارز آزمایش می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،وقتی نوبت به راه اندازی cryptocurrency می رسد، اسم این ارز دیجیتال هم کنارش می آید که اسم آن Tezos است. براساس وب سایت پروژه ، Tezos یک blockchain غیرمتمرکز است که با ایجاد یک مشترک المنافع دیجیتال واقعی کنترل می شود و تأیید رسمی را تسهیل می کند ، تکنیکی که به صورت ریاضی صحت کد حاکم بر معاملات را اثبات می کند و امنیت حساس ترین یا مالی با وزنه را تسهیل می کند.در عمل این بدان معنی است که Tezos یک شبکه blockchain است که به یک نشانه دیجیتالی به نام Tez یا (Tezzie (XTZ وصل می شود. بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال ، Tezos شامل استخراج نشانه های Tez نیست. در عوض دارندگان نشانک برای شرکت در مکانیسم اجماع اثبات سهام پاداش دریافت می کنند .با این حال ، با وجود شروع امیدوارکننده و یکی از بزرگترین ICO تا به امروز Tezos با تاخیرهای زیادی روبرو شده است که برخی از آنها منجر به مشکلات قانونی شده اند.

تزوس (Tezos) خود را به عنوان اولین پلتفرم خوداصلاحگر بین ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. پلتفرم قراردادهای هوشمند تزوس مشابه اتریوم است و امکان ایجاد برنامه های غیرمتمرکز را می دهد، با این تفاوت که از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کند. شرکت کنندگان در بلاک چین تزوس یا همان سهام داران، می توانند بر روی تغییراتی که می خواهند رای دهند تا درباره طرح های پیشنهادی یک توافق جمعی در شبکه حاصل شود.

تزوس در سایت خود ویژگی های اساسی زیر را برای توصیف پلتفرمش به کار برده است:

خود اصلاحگر (Self-Amendment): ویژگی خود اصلاحی به تزوس این امکان را می دهد تا بدون نیاز به فورک یا جدا شدن زنجیره ها به دو بلاک چین متفاوت، بروزرسانی های خود را اعمال کند. این مورد از این جهت حائز اهمیت است که می تواند جلوی چند قسمت شدن جامعه، تغییر انگیزه های سهام داران و مختل شدن شبکه در طول زمان را بگیرد. به خاطر ویژگی خود اصلاحی تزوس هزینه های اجرای بروزرسانی در پروتکل و پیاده سازی نوآوری ها در آینده کاهش می یابد.

مدیریت درون زنجیره ای (On-Chain Governance): در تزوس تمامی سهامداران می توانند در مدیریت پروتکل دخیل باشند. چرخه انتخاباتی برای سهامداران یک فرایند سازمان یافته است تا درباره طرح های پیشنهادی توافق جمعی حاصل شود. با ترکیب ساز و کار مدیریت درون زنجیره ای با پروتکل خود اصلاحگر، امکان تغییر نحوه فرایند رای گیری در آینده با کشف مکانیزم های بهتر مدیریت، نیز وجود خواهد داشت.

نوآوری غیرمتمرکز (Decentralized Innovation): اصلاحات پیشنهاد شده که پذیرفته می شوند، می تواند شامل پرداخت کردن به گروه ها یا افرادی باشد که قصد بهبود پروتکل را دارند. این نوع ساز و کار تامین مالی نگهداری از شبکه را به صورت غیرمتمرکز ممکن می سازد. ایجاد یک اکوسیستم از توسعه دهندگان فعال و متنوع که برای مشارکت در پروتکل انگیزه اقتصادی دارند، روند توسعه و پذیرش تزوس را بهبود خواهد بخشید.

قراردادهای هوشمند و بررسی رسمی (Smart Contracts & Formal Verification): پلتفرم تزوس قابلیت ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکزی را که امکان دستکاری و مختل کردن آن توسط اشخاص ثالث وجود ندارد را به کاربران می دهد. علاوه بر این تزوس به فرایند بررسی رسمی قراردادهای هوشمند را که تکنیکی برای بهبود امنیت آن هاست، کمک می کند. این تکنیک در صورت استفاده صحیح از باگ های هزینه بر و جنجال آفرین در آینده جلوگیری می کند.

اثبات سهام (Proof-of-Stake): مشارکت کنندگان (نودها) در شبکه های همتا به همتای غیرمتمرکز منابع محاسباتی لازم برای بقا و ادامه حیات شبکه را فراهم می کنند. بر خلاف دیگر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام، در تزوس هر سهامداری می تواند در فرایند اجماع شرکت کند و به دلیل مشارکت در تامین امنیت و پایداری شبکه، از سوی آن جایزه بگیرد. موانع ورود در ساز و کار تزوس کمتر از بقیه و هزینه های آن نیز در مقایسه با سایرین اندک است.

نمایندگی (Delegation): یک سپرده امن لازمه ی مشارکت در فرایند اثبات سهام است. همانطور که اثبات سهام بر روی درستکار بودن اکثریت افراد شبکه استوار است، امنیت تزوس نیز با پروتکل انگیزه بخش آن از طریق مجازات افراد متقلب و پاداش دادن به افراد راستگو در شبکه تحقق می یابد. کاربرانی که نمی خواهند مستقیماً در پروتکل اجماع شرکت کنند، قادر به انتخاب نماینده و سپردن حقوق خود به آن ها هستند.

tezos چیست؟

مانند بیت کوین و اتریوم ، Tezos یک دفترچه غیر متمرکز است که از فناوری blockchain استفاده می کند. مانند Ethereum ، تزوس برای استفاده از قراردادهای هوشمند طراحی شده است (طبق گفته توسعه دهندگان Tezos یونان باستان برای قرارداد هوشمند است).برخلاف این رمزها و ارزهای قبلی رمزگذاری شده ، با این حال، تزوس مفهوم قرارداد هوشمند را یک قدم جلوتر با اجازه دادن به شرکت کنندگان به طور مستقیم کنترل قوانین شبکه انجام می دهد.Tezos قرار است یک شبکه در حال تحول باشد. این انعطاف پذیری به عنوان یکی از جنبه های مهم سیستم به حساب می آید ، زیرا عدم انعطاف پذیری و مقیاس پذیری در بیت کوین به خصوص باعث ایجاد دشواری دردهای در حال رشد برای ارزهای دیجیتال پیشرو در جهان توسط کلاه بازار شده است.

XTZ چه کاری را انجام می دهد؟

یکی از عناصر متمایز Tezos حاکمیت آن است. در حالی که اکثر بلاکچین های اولیه به تیم های توسعه و جوامع معدن اعتماد می کنند تا گزینه های جدیدی را برای طراحی انتخاب کنند ، تزوس تلاش می کند تا فرایند تصمیم گیری را به شبکه خود کاربران تبدیل کند.تزوس با ایجاد قوانین محکمی برای تصویب ارتقاء پروتکل که بعداً به طور خودکار در شبکه مستقر می شوند ، یک رویکرد اساسی را اتخاذ می کند.به عنوان یک نتیجه از این سیستم تزوس مشارکت کاربران را در فرآیند توسعه اصلی تحریک می کند. این نه تنها روند توسعه را دموکراتیک می کند بلکه به عدم تمرکز نگهداری شبکه تزوس نیز کمک می کند.در همان زمان ، توسعه دهندگان تزوس آگاه بودند که برخی از ویژگی های مهم کلیدی مورد نیاز برای حفظ با گذشت زمان هستند. به منظور اطمینان از این که این موضوع همچنان باقی مانده است ، تزوس برای اثبات ریاضی از اثبات حفظ این خصوصیات ، از اثبات رسمی استفاده می کند.در حقیقت ، این بدان معناست که شبکه Tezos به طور غیر متمرکز است ، همانطور که زنجیره های دیگر نیز وجود دارند ، در حالی که این شامل مکانیزمی است که امکان تصمیم گیری جمعی را نیز فراهم می کند. به دارندگان نشان های Tezos اجازه داده می شود که در مورد روند توسعه پروتکل در انتظار باشند.

گستردگی در عرضه اولیه سکه

Tezos با داشتن یک شبکه قدرتمند و انعطاف پذیر در هسته اصلی خود ، در عرضه اولیه سکه خود توجه گسترده ای را به خود جلب کرد. ICO از اول ژوئیه سال 2017 شروع شد و در ادامه 232 میلیون دلار درآمد کسب کرد و این امر به یکی از بزرگترین ICO های تمام زمان تبدیل شد.با این حال ، به دنبال موفقیت ICO ، یک اختلاف بزرگ بین بنیانگذار تزوس و رئیس جمهور یوهان Gevers و آرتور و Kathleen Breitman ، صاحبان حقوق مالکیت معنوی تزوس رخ داد.در نتیجه اختلاف نظر ، راه اندازی سکوی خود تزوس به طور نامحدود به تعویق افتاد. از اوایل ماه مارس 2018 ، شبکه تزوس هنوز راه اندازی نشده بود ، اگرچه پیش از این كاترین بریتمن پیشنهاد كرده بود كه این راه اندازی طی چند هفته یك كنفرانس در UCLA در 17 و 18 فوریه برگزار شود.

مشکلاتی که tezos با آن مواجه بود.

تاخیر در پرتاب یکی از دلایلی بود که Tezos به مشکل قانونی رسیده است. کاربران با طرح این ادعا كه Tezzies اوراق بهادار را تشکیل می دهند و تعدادی از آنها ثبت نشده بودند ، پرونده ای علیه این شركت به راه انداختند. این دادخواستها به دنبال این است که سرمایه گذاران بتوانند مبلغ بازپرداختی را برای خریدهایی که در ICO انجام داده اند دریافت کنند.در فوریه 2018 ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بنا به درخواست وکیل دیوید سیلور از طریق قانون آزادی اطلاعات از ارائه اطلاعات در مورد Tezos خودداری کرد. سیلور به عنوان نماینده شاکیان در دادخواست طبقاتی علیه Tezos عمل کرده بود که در نوامبر سال 2017 تشکیل شد.در اواسط فوریه سال 2018 ، سرمایه گذاران در پروژه تزوس خوش بینانه به دست آوردند که این شبکه به عنوان دو عضو هیئت مدیره بنیاد تزوس از جمله Gevers ، به طور داوطلبانه تصمیم به کناره گیری گرفت. آنها توسط اعضای جامعه تزوس میشل مونی و رایان جس جایگزین شدند.در اظهارات مربوط به جایگزینی ، رایان جس اظهار داشت: یوهان گورس و دیگو الیویه و فرناندر پونز داوطلبانه پیشنهاد استعفا از هیئت بنیاد داده اند. آنها به موفقیت پروژه Tezos متعهد شده اند و از پیشرفت آن در جهت آینده ای روشن پشتیبانی خواهند کرد. رایان جس پیش از ICO این شرکت با بریت منز در اختلاف Tezos طرفداری کرده بود.

پشتوانه مالی tezos

Tezos توجه و پشتوانه مالی زیادی را به خود جلب کرده است ، اما علاوه بر نوآوری های فناوری خود ، مرزها را به طرق بیشتری تحت فشار قرار می دهد. این شبکه همچنین محدودیت های صبر سرمایه گذار را در دنیای سریع و سریع Cryptocur ارز آزمایش می کند.

پیشنهادات تیم XTZ

مهارت های تجاری خود را با شبیه ساز بورس رایگان ما آزمایش کنید. با هزاران معامله گر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به بالا معامله کنید! قبل از شروع ریسک برای پول خود ، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را به گونه ای تمرین کنید که وقتی آماده ورود به بازار واقعی هستید عمل مورد نیاز خود را انجام داده باشید. امروز شبیه ساز سهام خود را امتحان کنید.

در جامعه ی ارزها آیا tezos ارزشی هم دارد؟

در حقیقت ، یکی از مصاحبه شونده ها (که ترجیح می داد ناشناس بماند) به CoinDesk گفت که او از اینکه یک بیت کوین ماکسیمالیست باشد به دلیل عدم توانایی تغییر بیت کوین ازارز تزوس استفاده می کند.وی به CoinDesk گفت:من افراد زیادی را می بینم که از بیت کوین وارد Tezos می شوند ، زیرا ما شاهد بسیاری از مواردی بودیم که در سیستم قبلی شکسته شده بودند.شاید این تزوس چیزی است که می تواند این موضوع را حل کند.
لوکاس زوگ،(اصطلاح Tezos برای کسانی که مسئول ایجاد بلوک هستند که همچنین کارگاه هایی را در زمینه اعتبارسنجی blockchain آموزش می دهد) گفت: تولید کنندگان تزوس به اندازه کافی از یک تعهد مشترک برای مشارکت در حاکمیت برخوردار هستند که هیچگونه فشاری در نامگذاری و عدم متحد بودن یکدیگر را ندارند. در رسانه های اجتماعی به دلیل رأی ندادن. دارندگان Token همچنین نشان می دهند که آنها با کنار گذاشتن کاربران که رای را رد می کنند ، این ارزش ها را به اشتراک می گذارند.
این نوع فرهنگ به تزوس شهرت دارد که به عنوان یک گروه عالی مدیریت اداره می شود

تجارت با ارز tezos

شاید بخاطر همه این چالش ها ، مشاغل انتقال ارز از طریق رمزپایه بتوانند در ونزوئلا شکوفا شوند.یکی از این کارآفرینان ، که خواسته است فقط با نام او یعنی Jesús شناخته شود ، برای سکوی انتقال پول پرو و ونزوئلا Remesas محلی کار می کند.او گفت:ما ماهانه بین 200،000 تا 300،000 دلار دریافت می کنیم. او توضیح داد که چگونه این پلت فرم در حال حاضر مبلغی برای بیت کوین را معامله می کند ، بعداً برای والیوارا در ونزوئلا مبادله می شود.همانطور که معلوم است ، پردازش پرداخت فیات به کریپتو یک تجارت سودآور در ونزوئلا است.به گفته پلیس مهاجرت پرو ، این کشور دومین انتخاب برای مهاجران ونزوئلا است و تاکنون بیش از 865،000 ورود به آنجا رفته اند. حتی دولت نیکول مادورو اخیراً پلتفرم حواله های خود را راه اندازی کرده است که از پترو (PTR) مبتنی بر blockchain استفاده می کند.
در مورد Jess ، او گفت که ترفند مبادله با بهترین سرعت استفاده از مخاطبین مستقیم است

نتیجه گیری

اگر چه این پروژه با فرازو نشیب های زیادی برخوردار بوده است و با آن ها رو به رو شده اند ولی به نظر می رسد با انتشار نسخه آزمایشی این ارز فاصله گرفتند از مشکلات بوجود آمده . نسخه آزمایشی هنوز کار زیادی لازم دارد اما در واقع اعتماد به نفس را تقویت می کند و حاکی از آن است که پروژه هنوز زنده و سالم است.
تیم توسعه دخندگان این ارز در حال بهبودی آن هستند و این قول را داده اند که آینده ی درخشانی در انتظار آن ها است تا جایی که می توانند با بیت کوین رقابت تنگاتنگی داشته باشند و در آینده نیز جای آن را بگیرند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (334 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (48 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (37 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
باید‌ها و نبایدهای داوطلبانِ "نوبت دوم کنکور" قبل، حین و بعد از آزمون سراسری+ عکس
ویدیو/ استعداد فوق‌العادۀ یک هنرمند در تبدیل سنگ سخت به یک اثر خارق‌العادۀ مینیاتوری/ تو فقط بتراش ای سنگ‌تراش...
7 عضو بی‌مصرف بدن انسان/ آیا بدن ما واقعاً به همه‌ی این بخش‌ها نیاز دارد؟
ویدیو/ آب‌دزدک "سالپ" موجودِ شفاف دریایی که به تخم‌شربتی غواصان معروف است
ویدیو/ ترکیب بوم و خلاقیت یک هنرمند= نقاشی با اشک‌هایی جاری از رنگ
خودکشی متهم ردیف اول سرقت از صندوق امانات بانک ملی در زندان بزرگ تهران
ویدیو/ دیدار مقام معظم رهبری با مرحوم صابری/ کتاب زیبایی که گل آقا طنزپرداز نمونۀ کشور به رهبری هدیه دادند
(ویدئو) هلن کلر؛ داستان الهام‌بخش زنی نابینا که با لمس، محدودیت‌های نابینایی و ناشنوایی را شکست!
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
ناراحتی علی کریمی از آنفالو در شب انتخابات!
(تصاویر) فوتبال بازی کردن دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران ، سوژه تیزبینان شد!
مرجانه گلچین مدل لباس تیم ملی فوتسال بانوان شد/ رونمایی از لباس بسیار شیک خانم های ورزشکار +عکس
(ویدئو) رازهای عشق عمیق مولانا؛ از همسر و فرزندانش تا دیدار شگفت‌انگیز با شمس تبریزی!
تولد یک سالگی کوروش پسر علی قلیزاده و یاسمین فرمانی دو لژینور ایرانی / تم جذاب آبی و میکی موس ایده ی جالبیه 👌
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند