دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

همه چیز درباره استخراج ارز دیجیتال دیجی بایت 

پنجشنبه، 18 دی 1399
پاداش استخراج هر بلاک دیجی بایت، در حال حاضر 581،77 دیجی بایت است. سودآوری استخراج این ارز دیجیتال به دستگاه ماینر انتخابی بستگی دارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،دیجی بایت (DigiByte) با واحد اختصاری DGB، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که با هدف امنیت، کاربرد به عنوان پول و یک روش پرداخت سریع و ارزان توسعه یافته است. این ارز دیجیتال جزو معدود ارزهای دیجیتال قدیمی است که همچنان بر سرزبان هاست و طرفداران خاص خود را دارد. کار توسعه این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است

دیجی بایت به دنبال این است که ارز دیجیتالی برای نیازهای روزمره و همه ی افراد جهان باشد. این بلاک چین را می توان یک انشعاب (فورک) از بیت کوین دانست. تیم توسعه دهندهٔ دیجی بایت با استفاده از کد و ساختار فنی بیت کوین، این ارز دیجیتال را توسعه دادند و سپس آرام آرام با به روزرسانی های مختلف شباهت آن را به بیت کوین کمتر و کمتر کردند.

یکی از شباهت های اساسی دیجی بایت با بیت کوین، ساختار تایید تراکنش های این ارز دیجیتال است. هر دو شبکه، از مدل تراکنش خروجی خرج نشده (UTXO) استفاده می کنند که در ادامه درباره ی آن توضیح می دهیم.

مثل بیت کوین، امنیت شبکه دیجی بایت هم از طریق فرایند ماینینگ یا همان مدل اجماع اثبات انجام کار (Proof of Work) تامین می شود و واحدهای DGB از طریق فرایند استخراج تولید می شوند.

بر خلاف بیت کوین که تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون واحد است، تعداد واحدهای دیجی بایت ۲۱ میلیارد واحد است که طی ۲۱ سال (تا سال ۲۰۳۵) همه ی آن استخراج خواهد شد.

به گفته تیم دیجی بایت، علت تعداد بالای واحدهای این ارز دیجیتال، استفاده آسان تر از آن به عنوان روش پرداخت است. مثلا اگر قیمت یک قهوه ۳ دلار باشد، این ۳ دلار به بیت کوین می شود حدود ۰.۰۰۰۳ . اگر ما بخواهیم پول قهوه را با بیت کوین پرداخت کنیم، باید مقداری هم کارمزد بدهیم که هزینه تمام شده را افزایش می دهد. اما همین ۳ دلار می شود حدود ۵۳۳ واحد دیجی بایت که کارمزد انتقال آن بسیار کم تر خواهد بود. البته به گفتهٔ بسیاری از کارشناسان، این نمی تواند دلیل مناسبی برای افزایش واحدهای یک ارز دیجیتال باشد، چون بیت کوین هم به واحدهای کوچکتری به نام «ساتوشی» تقسیم می شود.

زمان بلاک دیجی بایت در ابتدای راه اندازی ۶۰ ثانیه بود و به گفته ی تیم توسعه دهنده این شبکه می توانست در هر ثانیه ۱۴۰ تراکنش را پردازش کند. هر دو سال یکبار زمان بلاک نصف می شود و اکنون ۱۵ ثانیه است. ساخت سریع تر بلاک باعث می شود تا تراکنش ها سریع تر و سریع تر تایید بشوند. برنامه دیجی بایت این است که تا سال ۲۰۳۵ ظرفیت شبکه به ۲۸۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه برسد.

پاداش استخراج دیجی بایت، یعنی تعداد تولیدی آن در هر بلاک هم هر ماه ۱ درصد کاهش می یابد تا به گفته تیم سازنده عرضه آن کمتر شود و کمیابی اش افزایش یابد.

سخت افزار استخراج دیجی بایت

همان طور که پیش تر اشاره شد، الگوریتم های متفاوت استخراج منجر به آزادی انتخاب در سیستم سخت افزاری دیجی بایت شده است. موقعیت فعلی دیجی بایت فقط استخراج را از طریق سخت افزارهای ایسیک (ASIC) و اف پی جی ای (FPGA) امکان پذیر می سازد. در حال حاضر، استخراج دیجی بایت (DigiByte) از طریق پردازنده سیستم یا سی پی یو سودی ندارد. جامعه کاربران دیجی بایت ادعا می کنند که این نوع استخراج، نه مناسب مبتدی ها و نه مناسب ماینرهای حرفه ای است. بعد از فعال شدن یک پروتکل جدید، امکان استخراج این ارز دیجیتال از طریق سی پی یو نیز ایجاد می شود.

اگر یک ماینر کهنه کار بیت کوین باشید، آن وقت گزینه سخت افزار ایسیک که از قدرت آن خبر دارید، به احتمال زیاد برای شما مناسب تر خواهد بود.

استخراج دیجی بایت از طریق سخت افزار ایسیک، یک راه سریع برای به دست آوردن این ارز دیجیتال است. اما به هر حال بهتر است توجه داشته باشید که هر سخت افزار استخراج ایسیک برای کار با یک پروتکل خاص طراحی شده است.

بهترین سخت افزارهای استخراج دیجی بایت

الگوریتم ماینر ایسیک نرخ هش گذاری قیمت
DGB Scrypt Bitmain Antiminer L3++ (ASIC) 596 مگاهرتز/ثانیه 500-299 دلار
DGB Sha 256 Bitmain Antiminer S19 Pro 110 TH/s 4000 دلار
Bitmain Antiminer T17+58TH 58 TH/s 1400 دلار
DGB Qubit Baikal BK-G28 28 GH/s 1000-380 دلار
DGB Skein BlackMiner F1Mini 420 MH/s 140 دلار به بالا

نرم افزار استخراج دیجی بایت

حالا دیگر با سخت افزار استخراج دیجی بایت ایسیک آشنا شده ایم. برای استخراج DigiByte با سخت افزار ایسیک به شکل مناسب، تمام چیزی که نیاز دارید ورود به یک استخر استخراج پس از را ه اندازی سخت افزار است. اگر می خواهید دستگاه ایسیک خود را به یک پلتفرم خاص استخراج، برای مثال NiceHash، متصل کنید، می توانید به وبسایت این پلتفرم مراجعه کنید تا یک آدرس ایجاد کنید. اول بهتر است اطمینان پیدا کنید که یک کیف پول مناسب برای دیجی بایت در اختیار دارید.

استخرهای استخراج دیجی بایت

یک استخر استخراج شامل یک گروه متحد از ماینرها است که منابع محاسباتی خود را برای پیدا کردن و اضافه کردن بلاک بعدی در یک بلاکچین با هم به اشتراک می گذارند.

در هنگام انتخاب استخر استخراج مناسب، اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات مهم را بررسی کرده اید: قابل اعتماد بودن استخر، نرخ کارمزد استخر، حالت ها و زمان پرداخت ها و امثال این.

همان طور که پیش تر مطرح شد، استخراج دیجی بایت در بیشتر موارد نیاز به سخت افزار ایسیک دارد. به همین دلیل، برای شروع این کار، لازم است استخر استخراجی پیدا کنید که با مشخصات این سخت افزار همخوانی داشته باشد. هر یک از پروتکل های دیجی بایت، استخر خاص خودش را دارد که به سختی مشغول کار نگهداری و توسعه بلاکچین است.

آیا استخراج دیجی بایت سودآور است؟

پاداش استخراج هر بلاک دیجی بایت، در حال حاضر 581،77 دیجی بایت است. سودآوری استخراج این ارز دیجیتال به دستگاه ماینر انتخابی بستگی دارد. همان طور که پیشتر اشاره کردیم، روش های استخراج سی پی یو و جی پی یو در حال حاضر در مورد این ارز دیجیتال، سودآور نیستند. همچنین استخراج آن از طریق دستگاه های ایسیک نیاز به یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه دارد.

هر فرآیند استخراجی همچنین به هزینه برق نیاز دارد. وقتی بحث به سودآوری استخراج می رسد، ماشین حساب ماینر ابزار مناسبی محسوب می شود. هر وقت که بخواهید دیجی بایت را استخراج کنید، منطقی تر این است که اول ظرفیت دستگاه استخراج، هزینه های برق و مواردی مانند این را بررسی کنید و با چشمان باز تصمیم بگیرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب