با میوه های عجیب جهان آشنا شوید

  سه شنبه، 25 آبان 1400   زمان مطالعه 17 دقیقه
با میوه های عجیب جهان آشنا شوید
میوه‌هایی در جهان وجود دارند که بیشتر عجیب به نظر می‌رسند تا خوشمزه؛ ممکن است پس از یک بار تست کردن، به یکی از طرفداران آنها تبدیل شوید.این میوه‌ ها طعم‌های جدید، اسم‌های عجیب، و اشکال مختلف، و فواید بسیاری برای بدن دارند.ساعد نیوز برخی از این میوه های عجیب را در ادامه معرفی کرده است. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد.
میوه های باارزش، عجیب و کمیابی در جهان وجود دارند که تنها تحت شرایط خاصی رشد می کنند. میوه هایی که شاید تابه حال اسم شان هم به گوش تان نخورده باشد.

خاصیت میوه های عجیب جهان

در همه جای دنیا مردم با اقوام مختلف و تنوع فرهنگی زندگی می کنند، که بعضی از خوراکی های آنان برای دیگران عجیب و ناشناس می باشد. برخی از گردشگران با انواع میوه های عجیب جهان آشنا شده و آن ها را به عنوان سوغاتی با خود به کشور خودشان برده اند. که ظاهر متفاوت اما خاصیت میوه ها را دارند.

از میوه های عجیب دنیا دست بودا (Buddha’s Hand)

از میوه های عجیب دنیا می توان به دست بودا اشاره کرد. این میوه که به آن انگشت بودا و یا بوشوکان نیز گفته می شود شبیه یک دست است، با برجستگی هایی انگشت مانند که از پایه ی آن رشد کرده است. البته شاید به خاطر شکل ظاهری آن، بتوان دست بودا را در گروه ترسناک ترین میوه های جهان هم قرار داد. میوه و گل های ارغوانی آن هر دو بسیار معطر هستند و معمولا برای پیشکش های مذهبی مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب نام «دست بودا» کاملا درخور و مناسب است. این میوه به خودی خود خوراکی نیست زیرا به سختی گوشت و یا آب میوه دارد. معمولا آن را به قطعاتی کوچک خرد کرده و در سالاد خورده می شود. به علاوه می توان آن را به عنوان آب نبات نیز مصرف کرد. جالب است بدانید در ژاپن و چین از این میوه برای معطر کردن لباس و اتاق استفاده می شود.

دست بودا

از میوه های عجیب جهان چِری مویا (Cherimoya)

چری مویا یکی دیگر از عجیب ترین میوه های دنیا و بومی کوه های آند در حد فاصل بین کشور های آرژانتین و شیلی است. این میوه ی کمیاب بیشتر در آمریکای جنوبی یافت می شود. گوشت چری مویا طعم شیرین و بوی خوبی دارد. این میوه، رنگی متمایل به سبز دارد و به شکل بیضی است. وزن چری مویا به ۵۰۰ گرم می رسد.چری مویا محتوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. از گوشت این میوه بر روی بستنی ها و سالاد ها استفاده می شود. چری مویا می تواند عناصر سمی کوچک را از بدن تان دفع بکند. این میوه عجیب در تنظیم فشار خون و ضربان قلب هم مؤثر است.
چری مویا

از میوه های عجیب جهان کوپوآکو (Cupuacu)

کوپوآکو یکی از عجیب ترین میوه های دنیا است که به طور عمده در جنگل های بارانی آمازون می روید. این میوه در برخی مناطق کشور پرو نیز پرورش داده می شود. اندازه ی کوپوآکو به ۲۰ سانتی متر و وزن آن به ۲ کیلوگرم می رسد. کوپوآکو شبیه به میوه های وحشی است. در داخل پوست سخت این میوه، گوشت نرم و خوشمزه ای قرار دارد.گوشت میوه ی کوپوآکو بسیار خوشبوست. این میوه منبع خوبی از ویتامین B ۳ و ویتامین های B ۲ و B ۱ است. درواقع کوپوآکو از خانواده ی کاکائوست و طعمی شبیه به شکلات دارد.کوپوآکو می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این میوه در کاهش خطر بیماری های قلبی هم مؤثر است. تراکم بالای آنتی اکسیدان موجود در کوپوآکو موجب تقویت بافت های بدن می شود.
کوپوآکو

از میوه های عجیب جهان تَرگیل (Mangosteen)

ترگیل یا منگوستین در بازار های کشور های غربی بسیار کمیاب است. این میوه بومی کشور اندونزی است و در برخی کشور های جنوب آسیا نیز یافت می شود. ترگیل یکی از عجیب ترین میوه های دنیا است. رنگ این میوه بنفش است و بخش خوراکی آن که مثلثی شکل است، در داخل یک پوسته ی کوچک قرار دارد و بسیار خوشبوست.ترگیل کلسترول یا هیچ نوع چربی دیگری ندارد. این میوه سرشار از ویتامین C است و در پیشگیری از بسیاری از عفونت ها مؤثر است. آب ِ ترگیل یکی از معروف ترین نوشیدنی های کشور های جنوب آسیا در فصل تابستان است. این میوه چندین خاصیت درمانی نیز دارد که ازجمله ی آن ها می توان به درمان اسهال و مشکلات ادراری و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.

ترگیل

از میوه های عجیب جهان میراکِل (Miracle Fruit)

میوه های ریز و قرمزرنگ میراکل در جنگل های استوایی غرب آفریقا می رویند. پزشکان از طعم شیرین میراکل برای افزایش اشتها در بیماران سرطانی استفاده می کنند.این میوه که یکی از عجیب ترین میوه های دنیا است، با نام های میراکل بِری، بِری شیرین و بِری معجزه آسا نیز شناخته می شود. این میوه ی شیرین در کاهش کالری دریافتی نیز مؤثر است. درمقابل، مصرف زیاد میراکل باعث رفلاکس معده یا ترش کردن معده می شود.

 میراکل

از میوه های عجیب جهان خارگیل (Durian)

خارگیل در کشور های جنوب آسیا به «پادشاه میوه ها» معروف شده است. امروزه تنها گونه های اندکی از خارگیل وجود دارند. این میوه بومی اندونزی و مالزی است.خارگیل، به خاطر داشتن مواد شیمیایی مختلف بوی بدی دارد. کشور های سنگاپور، تایلند، چین و ژاپن مصرف این میوه را به خاطر بوی بدش در جا های عمومی ممنوع کرده اند. اما بخش خوراکی این میوه بافت خامه ای و طعم خوشمزه ای دارد.اندازه ی خارگیل به ۳۰ سانتی متر می رسد و پوست آن از خار های سبزرنگی پوشیده شده است. وزن این میوه می تواند به ۴ کیلوگرم برسد. گوشت خارگیل رنگ زرد روشنی دارد. آبِ خارگیل کلسترول و اسید های چرب ندارد و به خاطر دارابودن قند های ساده، به سرعت به فرد انرژی می بخشد. همچنین از این میوه در تهیه ی بستنی، شیرینی جات و میلک شیک نیز استفاده می شود.

خارگیل

از میوه های عجیب جهان خربزه شاخدار (خیار آفریقایی)

خربزه شاخدار (African Horned Cucumber) یکی از قدیمی ترین و عجیب ترین میوه های دنیا است. قدمت کشت این میوه به ۳۰۰۰ سال پیش در آفریقا برمی گردد. این میوه به خاطر پوست زردرنگ با برآمدگی هایی شبیه به شاخ با عنوان «ماهی بادکنکی» نیز شناخته می شود. قسمت خوراکی این میوه رنگ سبز و دانه های زیادی دارد و قسمت خارجی آن سرشار از ویتامین سی است.این میوه ی ژله ای حالت دوک مانند دارد و اندازه ی آن بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر است. طعم این میوه چیزی بین خیار و لیموست. آبِ این میوه درمانی عالی برای رفلاکس اسید، سوزش معده و سرِدل و اگزما است. این میوه به تسکین مشکلات کلیوی، مشکلات ادراری و تنظیم فشار خون کمک می کند.

خیارآفریقایی

از میوه های عجیب جهان انگور برزیلی (Jabuticaba)

انگور برزیلی میوه ی بنفش رنگ و کمیابی است که بومی مناطق جنوب شرقی برزیل است. برخلاف سایر میوه ها، انگور برزیلی چسبیده به تنه ی درخت می روید. این میوه شبیه به انگور قرمز است، ولی لایه ی بیرونی آن ضخیم تر است. اندازه ی این میوه تا ۲/۵ سانتی متر نیز می رسد.گوشت سفیدرنگ انگور برزیلی بسیار شیرین و خوشبوست. این میوه بیشتر در تهیه ی شیرینی جات، و مربا استفاده می شود و می تواند به درمان آسم و اسهال کمک بکند
انگور برزیلی

از میوه های عجیب جهان کاکِنَج (Physalis)

میوه ی کاکنج با نام های عروسک پشت پرده یا فیسالیس نیز شناخته می شود. این میوه ی عجیب بومی آمریکای جنوبی است و به خانواده ی گوجه فرنگی ها شبیه است. اطراف این میوه را یک لایه ی شفاف مانند پوست احاطه کرده است. برخلاف گوجه فرنگی، کاکنج اندازه ی کوچکی دارد. میزان اسیدیته ی این میوه مشابه گوجه فرنگی است.کاکنج طعم خوشمزه و خواص درمانی بسیاری دارد. وجود ویتامین C و ویتامین B و آهن، کاکنج را به یک گیاه ویژه در برخی درمان های سنتی تبدیل کرده است. مصرف کاکنج می تواند دستگاه ایمنی تان را تقویت بکند.
کاکنج

از میوه های عجیب جهان مژکی (Rambutan)

میوه ی مژکی (تاژین) در مناطق جنوب شرق آسیا می روید. این میوه ی عجیب بیضی شکل در لایه ی خارجی خود مو های صورتی دارد. مژکی نام خود را از کلمه ی مالزیایی «رامبوت» می گیرد که به معنای موست. گوشت سفید این میوه طعمی ترش وشیرین دارد.درخت مژکی در پاییز و اواخر بهار میوه می دهد. طعم مژکی شبیه به انگور است. محتوای کربوهیدرات و پروتئین این میوه به شادابی و تجدید قوا کمک می کند. این میوه سرشار از مس است و میزان تولید گلبول های سفید بدن (که با عفونت ها مبارزه می کنند) را افزایش می دهد.

میوه ی مژکی

از میوه های عجیب جهان آکی (Ackee)

آکی یک میوه ی عجیب و نادر است که در مناطق استوایی و غرب آفریقا می روید. آکی میوه ی ملی کشور جامائیکاست. ظاهرِ شبیه به مغزِ این میوه، جالب ترین نکته ی آن است. قسمت داخلی آکی محتوی گوشت سفید یا زردرنگ با دانه های سیاه است.در کشور های آفریقایی معمولا آکی را همراه با بشقابی از سبزیجات می خورند. این میوه را به تن هایی نیز می توان مصرف کرد. آکی عاری از کلسترول و اسید های چرب مضر است. دانه های آکی محتوی ماده ای سمی به نام «هیپوگلیسین» است به همین دلیل سازمان غذاوداروی ایالات متحده واردات این میوه را ممنوع کرده است.

میوه ی آکی

از میوه های عجیب جهان | جک فروت (Jackfruit)

“جک فروت” میوه بومی هند و مالزی است که در مناطق گرمسیری از جمله تایلند، اندونزی، پرتغال کشت می شود. نام این میوه مشتق از زبان مالایی (chakka) و پرتغالی است.میوه ای است درختی که وزن هر دانه آن به حدود ۲۰ کیلو هم می رسد؛ اما مانند سیب در بالای درخت آویزان است و با آن وزن زیاد روی درخت می مانند تا برداشت شود. روی آن پوست سختی قرار دارد که وقتی باز شود میوه ای نارنجی درون آن قرار دارد.کاشت این میوه به دلیل خواص آن به بسیاری از نقاط مانند: هند، جنوب شرق آسیا، مرکز و شرق آفریقا و فیلیپین گسترش یافته است.جک فروت بزرگ ترین میوه ی دنیا است.آن را می توان به صورت پخته در رژیم های گیاهخواری (در برخی کشورها همراه گوشت خوک)، در داخل برخی سس های کباب، برای تهیه دسر و اسموتی استفاده نمود، بعضی آن را خام استفاده می کنند؛ اما کنسرو آن بهتر است. بعضی هم آن را مانند چیپس سیب زمینی در روغن تفت می دهند. جک فروت میوه ی بومی جنگل های پر باران جنوب و جنوب شرقی آسیا است. در مالزی آن را با شیر نارگیل پخته و همراه برنج می خورند. در صنعت بستنی سازی، شیرینی و دسر کاربرد دارد.

جک فروت در هند

از برگ های این میوه در هند به عنوان بشقاب استفاده می کنند. جک فروت به دلیل خواص درمانی باور نکردنی میوه بسیار محبوب در سراسر جهان است. اگر چه این میوه عجیب و غریب به نظر می رسد، ولی در سلامتی معجزه می کند.ریشه این میوه برای درمان بیماری های آسم و پوست مفید است. مغز میوه باعث سقط جنین می شود. شیره گیاه همراه سرکه شفابخش نیش مار و آبسه است. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون بالا، تقویت استخوان و پیشگیری از سرطان از خواص این میوه است.

جک فروت

از میوه های عجیب جهان | طالبی شاخ دار Horned Melon

طالبی شاخ دار ترکیبی از خانواده ملون ها و خیارها به حساب می آید. این میوه که داخلش شبیه ژله است، یکی از خوردنی های سنتی آفریقا است. خربزه شاخدار دارای دو گونه سمی و غیر سمی است. پوست گونه سمی آن سبز رنگ و گونه غیرسمی زرد یا نارنجی روشن و دارای برآمدگی است، گوشت این میوه ژله ای و سبز رنگ با دانه های زیاد بوده که ظاهر آن را مانند خیار می کند، طعم طالبی شاخ دار کمی شیرین مانند خیار است اما وقتی رسیده می شود مزه موز پیدا می کند.برخی از مردم دنیا از این میوه سالاد درست می کنند و یا به عنوان چاشنی گوشت مورد استفاده قرار می دهند. برخی دیگر هم از آن برای تهیه بستنی و دسر استفاده می نمایند. خاصیت آنتی اکسیدانی خربزه شاخدار مواد سرطان زا را از بدن دفع می کند. این میوه به دلیل داشتن کلسیم در درمان بیمارهای مربوط به استخوان مانند پوکی استخوان کمک می کند.

از میوه های عجیب جهان کلم رومی Romanesco Broccoli

این سبزی عجیب با شکل های منظم که باعث می شود آدم دلش بخواهد به جای خوردن، بیشتر تماشایش کند. کلم رومی اولین بار در ایتالیا دیده شده و مزه اش کمی ترد تر از گل کلم معمولی هست. کلم رومی یک سبزی موروثی جذاب است که دارای رنگ سبز لیمویی و سر فراکتال است. این سبزی نه کاملا شبیه کلم بروکلی معمولی است و نه کاملا شبیه گل کلم، بلکه چیزی بین این دو است. کلم رومی شامل جوانه های مارپیچ تو در تو که حالتی مثل مرجان های دریایی داشته عطر و طعم شبیه به گلم کلم ولی کمی عالی و تردی خاصی دارد.این سبزی، سبزی فصل خنک است و بهتر است در مناطق سردسیر کشت شود، در مناطق معتدل می توان این سبزی را در فصل بهار و پاییز کشت کرد. در مناطق گرمسیر این گیاه را در فصل زمستان می کارند.

کلم رومی

از میوه های عجیب جهان ساپوت سیاه Black Sapote

ساپوت سیاه احتمالاً تنها میوه ای در دنیاست که مزه آن شبیه به پودینگ شکلاتی است. این میوه نه تنها خوشمزه است، بلکه برای افرادی که در رژیم هستند هم بسیار مناسب است. ظاهر آن شاید گول زننده باشد، ولی در واقع چربی آن بسیار کم است. همچنین چهار برابر بیشتر از پرتقال ویتامین ث دارد و مقدار زیادی کلسیم و فسفر در آن یافت می شود. ساپوت سیاه مثل یک توت بزرگ با پوست نازک و قوی است. رنگ آن سبز تیره و داخل آن قهوه ای درخشان است.

از میوه های عجیب جهان آکیوت، میوه درخت آناتو (Achiote)

میوه های درخت آناتو به عنوان رنگ دهنده های طبیعی استفاده می شوند و به خاطر تایید وزارت بهداشت برای سالم بودن این نوع رنگ، آکیوت به میوه محبوب و کمیاب به حساب می آید. درختچه ی همیشه سبز است که ارتفاع آن به ۶ تا ۱۰ متر می رسد و گل های آن صورتی مشابه گل های نسترن وحشی بوده که دارای منشأ منطقه های گرمسیری آمریکا مانند کارائیب و مکزیک است. بومیان آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی از دانه های این میوه که رنگ قرمز دارد برای رنگ کردن بدن و لب استفاده می کنند به همین دلیل گاهی اوقات به نام درخت رُژ لب نامیده می گردد.

از میوه های عجیب جهان سیب چوبی : Wood Apple

میوه سیب چوبی بومی کشور هند است اما در تایلند، سریلانکا و دیگر مناطق جنوب آسیا کشت می شود. میوه ها بین ۷-۱۰ سانتی متر قطر دارند. این گیاه حاوی خمیر مایل به قهوه ای و دانه های کوچک سفید درون میوه است. میوه شکل کروی تقریبا اندازه یک توپ بس بال را دارد. پوسته به رنگ خاکستری تا سبز است که بعدا به زرد کمرنگ تبدیل می شود. از آن جا که پوسته بسیار سخت است با چکش یا ضربه ترک می خورد . پالپ درون میوه بسیار معطر و حاوی فیبر است. میوه دارای پوسته ضخیم و سختی است که در هنگام رسیدن میوه شکاف ندارد.

از میوه های عجیب جهان سیب ستاره ای : Star Apple یا Breast Milk Fruit

سیب ستاره ای یا میوه شیری یک درخت گرمسیری از خانواده چیکوئیان است و بومی غرب هند است. این درخت رشد سریعی دارد و در زمان بلوغ به ارتفاع ۲۰ متر می رسد. درخت سیب ستاره ای نام های مختلفی دارد و با نام درخت برگ طلایی نیز شناخته می شود. آب این میوه شیری رنگ است به همین دلیل به آن میوه شیری نیز می گویند. این درخت همیشه سبز است و دارای برگ های بیضی شکل به اندازه ۵ تا ۱۵ سانتی متر می باشد، زمانی که برگ ها از فاصله دور دیده می شوند قسمت زیرین آن ها به رنگ طلایی می درخشند.

از میوه های عجیب جهان چیکو : Sapodilla یا Chico Fruit

چیکو یک میوه گرد یا بیضی شکل است و دارای یک پوست نازک است. گوشت این میوه شبیه گلابی است و طعم شیرین و کمی اسیدی دارد. درون این میوه دانه های دوکی شکلی وجود دارد و در مناطق گرمسیری رشد می کند. این میوه گوشتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، دارای چندین فواید سلامتی است. این میوه با کالری زیاد و دارای چربی کم و بدون کلسترول است و به شما در حفظ یک سبک زندگی فعال و سالم کمک می کند. میوه های عجیب | فراتوت : Noni Fruitاین میوه بوی بد و طعم تند و زننده ای دارد که معمولا برای مقاصد دارویی در اشکال مختلف استفاده می شود. این میوه برای برخی از بیماری ها مفید است.

از میوه های عجیب جهان مار میوه : Snake Fruit یا salak

سالاک یا میوه مار میوه ای استوایی با ظاهری عجیب و غریب است که پوست فلس مانند و قهوه ای رنگ آن شبیه پوست مار است و به همین دلیل مردم محلی آن را میوه مار یا میوه پوست مار نیز می نامند. درخت سالاک گونه ای از درخت نخل است که بومی جاوه و سوماترا است و در مناطق دیگری همچون تیمور، مالزی، تایلند و سنگاپور نیز کشت و کار می شود. میوه مار شکل و اندازه ای شبیه به یک انجیر بزرگ و رسیده دارد و پوست سفت و خشک آن نازک و فلس مانند است.برای پوست کردن سالاک باید نوک آن را فشار دهید و پوست آن را تکه تکه جدا کنید. گوشت میوه کرم رنگ با دانه های بزرگ سیاه است و بافت آن شبیه سیب ترد و کمی آبدار است. طعم میوه نارس ترش است اما رسیده آن طعمی شیرین و کمی اسیدی شبیه آناناس دارد.

مار میوه

از میوه های عجیب جهان آنونا Sweetsop Custard Apple) یا Sugar Apple

سیب کاستارد یا شوگر اپل یک میوه بسیار خوشمزه و مفید است که ظاهر جالبی هم دارد، این گیاه بومی مناطق گرمسیری آمریکا است. درخت شوگر اپل بازده بالایی دارد و میوه های زیادی تولید می کند. شوگر اپل قلبی شکل، مخروطی یا تخم مرغی شکل است و قطر آن ۵ تا ۱۲ سانتی متر است و وزن هر میوه ۱۱۳ تا ۶۸۲ گرم است. قسمت بیرونی میوه ناهموار است و این پوست ناصاف گوشت خامه ای را پوشانده است. پوست میوه به راحتی از آن جدا می شود و درون میوه چندین دانه قهوه ای رنگ، کوچک و براق وجود دارد. شوگر اپل سرشار از ویتامین A و C، فیبر و منیزم است و چربی بسیار کمی دارد و بسیار خوش طعم است.

از میوه های عجیب جهان پالمیرا : Palmyra Fruit

پالمیرا نام درختی است که میوه خوشمزه ای دارد که میوه این درخت خواص بسیاری دارد. میوه این درخت همچون نارگیل در بالای درخت است، که پس از فرآوری قابل مصرف می باشد. میوه پالمیرا گرد و کروی مانند است که به رنگ بنفش مایل به سیاه است. درخت پالمیرا بیشترین شباهت را به درخت کاج دارد و برگ های این گیاه شانه ای و سوزنی شکلی است. برگ ها دراز، باریک و به رنگ سبز می باشد. برگ ها و شاخه های این گیاه در بالای درخت قرار دارند و در قسمت پایین تنه درخت هیچ گونه شاخه و برگی وجود دارد و فقط در قسمت بالایی و بالا تنه درخت میوه و شاخ و برگ گیاه ظاهر می شود.

پالمیرا

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: به خاطر تبریک به رهبر معظم انقلاب به من حمله کردند و با چوب منو زدند؛ اینجا که ایستاده‌ام هنوز کمرم درد میکنه (500 نظر) دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند (219 نظر) شیلا خداداد: دختر من عاشق آقای گلزار شده بود وقتی 5 ماهش بود، ماتش برده بود و بچه ماهم آدم خوشگل رو میشناسه+فیلم😅 (136 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده فردوس کاویانی هنرمند زرتشتی پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (135 نظر) علی دایی: من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم این که میگن دو بار به هیچ عنوان درست نیست 2 تا دختر دارم نورا به من پدر میگه دنیز هم بابا میگه (128 نظر) چیدمان شیک مبلمان خوش رنگِ خانه حسن روحانی با تم کرم و قهوه ای+عکس/پرده و موکت ست با محیط پذیرایی، میز تیوی، فرش ایرانی (119 نظر) گشتی در خانه دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ از دکوری‌ها و عتیقه جات گرانقیمت تا چیدمان منزل به سبک ترکیب مدرن و سنتی+ویدیو/ مشهود بودن سلیقه شرقی در انتخاب لوازم منزل (95 نظر) خلاقیت باورنکردنی هموطن یزدی در ساخت استخر در گوشه پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ آفرید+ویدیو/ هنر نزد ایرانیان است و بس (90 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مادر باهوش برای حمل 6 قلوهایش با کالسکه سفارشی در خیابان حماسه ساز شد+عکس/ مغز نگو معدن طلا بگو (84 نظر) پاسخ معنادار و جالب پزشکیان به حضور در نماز جمعه امروز به امامت رهبر معظم انقلاب/ صف اول نشد صف آخر می نشینیم+ویدیو (84 نظر) مازیار لرستانی: وقتی3 سالم بود به من می‌گفتند دامن بپوش و منم می‌گفتم من پسرم و اسمم یا مازیاره یا کامبیز+ویدیو (83 نظر) گیتی قاسمی: بعد از جدا شدن از همسرم بی خانمان بودم و در فرودگاه می خوابیدم +ویدئو (68 نظر) نگاهی به واکنش هنرمندان و بازیگران به حملات دیشب ایران به اسرائیل؛ از نفیسه روشن و مهران غفوریان تا ژیلا صادقی و فرزاد حسنی+عکس (58 نظر) چیدمان شیک مبلمان لاکچری و خوش رنگ خانه مدرن علی دایی/ آینه کنسول سلطنتی،آباژور، میز پیانو، گل و گیاه آپارتمانی خاص و گلدان عتیقه همسر باسلیقه شهریار ایران 👌 (56 نظر) خلاقیت خنده دار یک پیرمرد در نگه داشتن جای پارک برای رفیقش+عکس /بنازم به این ذهن خلاقِ مریض🤣 (54 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شبکه منوتو اعلام کرد از تعطیلی درمی‌آید / شوگر دَدی جدید پیدا شد؟
(ویدیو) شیک‌ترین و مجلسی‌ترین عدس پلو با کشمشی که تو عمرتون دیدین/ بیا! ته دیگ سیب‌زمینی فقط همین! یه عمر اشتباه ته دیگ چیدیم
چالش شخصیت شناسی/ آنچه در نگاه اول می‌بینید نشان می‌دهد شما آدم منطقی و خلاقی هستید یا نه
آغوش اسکار برای افرای سینمای ایران باز شد | «در آغوش درخت» نماینده ایران در اسکار
(ویدیو) دیدار نخست وزیر تایلند با دکتر پزشکیان
(عکس) تغییر چهره چشمگیر مرتضی حسینی، معلم محبوب قصه‌های مجید بعد از 34 سال
تصاویری از عیادت هر 4 فرزند مقام معظم رهبری با کودکان و مجروحان لبنانی/ از بوسه بر پیشانی کودک مجروح تا اهدای انگشتر عقیق به مجروح جنگی
(عکس) تغییر چهره جالب مهرانه مهین ترابی بعد از گذشت 12 سال بعد از سریال زمانه و در 67 سالگی
خاص ترین و برترین سیستم حمل و نقل جهان در این 15 کشور جهان+تصاویر
اختصاصی امروز/ نگاهی به استایل‌های شیک سحر دولت‌شاهی در جشنواره‌های مختلف/ از استایل کژوال در فیلم استرالیا تا استایل‌های فاخر و خیره‌کننده‌اش در روسیه
(عکس) چیدمان خوش‌سلیقه و اروپایی میز پذیرایی خانه‌ی مادر باکلاس ساره بیات به مناسبت تولد دخترش/ از گلهای طبیعی رو میز گرفته تا ظروف و مدل چیدمان، همه چی درجه یکه👌
مسافرت پر از حس و حال خوب در جاده‌ های پاییزی این 8 شهر زیبای ایران/بزن به دل جاده‌ +تصاویر
خانه ی قدیمی قصاب معروف در کوچه پس کوچه های ولیعصر تهران که 140 تومان خریده شده!+تصاویر
سیدحسن خمینی: بازدارندگی به قدرت است، به لبخند نیست ...
یادی کنیم از باحال‌ترین سکانس 3 دقیقه‌ای سینمای ایران که قطعا بیش از یکبار تماشا خواهید کرد/ سکانسی پر از ستاره‌هایی چون شهاب حسینی و مریلا زارعی
منتخب روز   
گفتگوی جذاب مسعود پزشکیان با خلبانان جت اسکورت در آسمان: انتظار نداشتیم شما ها به زحمت بیافتید؛ باعث زینت و افتخارید +ویدیو این فیلم از رهبر معظم انقلاب حسابی صهیونیست‌ها را عصبانی کرد؛ آرامش رهبری پس از پایان نماز و تبرک ایشان به تربت امام حسین(ع)+ویدیو سید حسن نصرالله: در ایران بازداشت شدم، آن هم بعد از پیروزی انقلاب و در جمهوری اسلامی! 7 تا از زیباترین جاده های ایران در فصل پاییز حضور پُر رنگ پسران ارشد رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در نماز جمعه تاریخی دیروز؛ سیدمصطفی خامنه‌ای و یوسف پزشکیان+عکس دست مریزاد اندیشمند جهان عرب به رهبر معظم انقلاب پس از حمله موشکی به اسرائیل؛ احسنت ای خراسانی+عکس مسعود پزشکیان در هواپیما: اگر قراره بمیرم با شهادت بمیرم بهتر است +ویدیو/ گر مرد رهی میان خون باید رفت، از پای فتاده سرنگون باید رفت به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس