ساعدنیوز
ساعدنیوز

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک چیست؟

  دوشنبه، 18 مهر 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک چیست؟
در محتوا حاضر، قصد داریم، توضیح دهیم که دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چیست، شرایط و نحوه طرح آن، چگونه است، مدارک و هزینه های لازم، برای طرح این دعوا به چه شکل می باشد و اساسا، این دعوا، یک دعوای منقول است یا غیر منقول؛ سپس، دادگاه صالح رسیدگی کننده به این دعوا را بررسی کرده و متن نمونه دادخواست طرح این دعوا را ارائه خواهیم داد.

با توجه به اینکه افراد، به موجب حق مالکیت، امکان هرگونه دخل و تصرفی را که بخواهند، در اموال منقول و غیر منقول خود، داشته، البته، تا جایی که منافات با حقوق دیگران و شرع و قانون نداشته باشد؛ داشتن سند مثبت این حق مالکیت، یکی از مهم ترین دغدغه های مالک هر مالی است. به همین سبب، به ویژه پس از خرید اموال غیر منقولی نظیر ملک، افراد، به دنبال داشتن سندی هستند که مالکیت آن ها را بر ملک، نشان دهد و با توجه به رسمیت و اعتبار سند رسمی در محاکم، داشتن این نوع از سند، مهم ترین دغدغه، بعد از خرید ملک است و نظر به استکاف برخی از فروشندگان از انتقال سند ملک تازه خریداری شده به خریدار جدید، از شایع ترین دعاوی محاکم حقوقی، دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک است که صرفا، در صورت مطرح کردن درست آن، خواهان را به نتیجه خواهد رساند و از همین رو، ضروری است از نحوه طرح آن، مطلع بود.

پوستر امضا قرارداد

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

اسناد، در قانون مدنی، به دو دسته اسناد عادی و اسناد رسمی، تقسیم می گردند؛ سند رسمی، به سندی گفته می شود که بر خلاف سند عادی که توسط اشخاص و به صورت دست نویس، تهیه می گردد، در یکی از ادارات دولتی یا دفاتر اسناد رسمی و توسط شخصی که مامور صلاحیت دار این امر بوده، تنظیم گردیده است. با توجه به اعتبار سند رسمی و الزام قانون گذار، در قانون ثبت اسناد و املاک، به اخذ سند رسمی، در برخی موارد، اغلب افراد، هنگامی که به موجب قرارداد عادی پیش فروش ساختمان و آپارتمان یا به موجب یک بیع نامه عادی، اقدام به خرید ملک دارای سند رسمی، از دیگری می نمایند، در پی انتقال سند رسمی، از جانب فروشنده، به خود، می باشند و به طور معمول، این امر را به عنوان شرط ضمن عقد، درج می نمایند؛ مبنی بر اینکه، در موعدی مقرر، طرفین، در دفترخانه، حاضر شده و فروشنده، سند را به نام خریدار جدید، انتقال دهد اما گاهی، علی رغم وجود تعهد، فروشنده، بر حضور در دفترخانه و انتقال سند، به نام خریدار، او، از حضور در دفترخانه، امتناع کرده و بدین ترتیب، خریدار، موفق به انتقال سند رسمی، به نام خود، نمی شود و در این موارد است که مساله طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، مطرح می گردد. دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، امکانی است که توسط قانون گذار، مورد پیش بینی قرار گرفته و به موجب آن، خریدار، می تواند، در مواردی که فروشنده، از انتقال سند رسمی، به نام او، خودداری می کند، با ثبت دادخواست و بر اساس نحوه طرح این دعوا، اقدام به طرح دعوای حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی نموده و از دادگاه، الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی بخواهد که در ادامه، در خصوص شرایط و نحوه طرح این دعوا، توضیح خواهیم داد.

شرایط طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

برای امکان پذیر بودن طرح هر دعوا و رسیدن به نتیجه مطلوب، باید، شرایط عمومی و اختصاصی طرح آن دعوا، وجود داشته باشد؛ و دعاوی نظیر الزام به تنظیم سند تفکیکی و سند رسمی نیز، از این امر، مستثنی نیستند؛ لذا، پس از توضیح در خصوص این امر که دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چیست، در این بخش از مقاله، قصد داریم، در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک صحبت کنیم که به شرح زیر، می باشد:

  • خواهان، ذی نفع بوده
  • خواهان از مدارک لازم، نظیر حساب کاربری سامانه ثنا و دادخواست است، برخوردار باشد.
  • خواهان، از اهلیت قانونی لازم برای طرح دعوا که شامل رشید بودن، عقل و بلوغ است، برخوردار باشد و بتواند، هزینه های لازم برای طرح این دعوا را بپردازد.

شرایط اختصاصی طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

  • خواهان، از یک مدرک که مثبت یک ارتباط قراردادی، میان او و فروشنده یا مالک است، برخوردار باشد.
  • فروشنده، از مالکیت قانونی ملک، برخوردار باشد و ملک غیر را به موجب یک مبایعه نامه عادی، نفروخته باشد.
  • ملک، در رهن یا در توقیف نباشد و پیش از این نیز دارای سند رسمی باشد.
  • فروشنده، علی رغم تعهد، در موعد مقرر، از حضور در دفترخانه، امتناع نموده و خریدار، برگه عدم حضور او در دفترخانه را داشته باشد.
  • خریدار، مابقی ثمن معامله که پرداخت آن را مشروط بر انتقال سند و پرداخت در محضر نموده اند را آماده کرده باشد و توان پرداخت و تسلیم آن را به مالک، داشته باشد.
  • در مورد املاک نوساز، گواهی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی اخذ شده یا همزمان با دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، دعوای الزام به اخذ گواهی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی نیز اقامه شود.

نحوه و مراحل طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، ضروری است تا خواهان، این امر را بر اساس نحوه و مراحل قانونی آن، انجام دهد تا دادخواست او، به دادگاه صالح، ارسال گردد و حکم مقتضی، در خصوص دعوای وی، توسط قاضی رسیدگی کننده به پرونده، صادر شود. از این رو، در این بخش، قصد داریم در خصوص مراحل و نحوه طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، صحبت کنیم که مطابق شرح زیر است:

  • تنظیم دادخواست دعوا که می تواند، با کمک نمونه دادخواست های موجود، در این زمینه یا با کمک یک متخصص حقوقی و وکیل، انجام شود، اولین مرحله از مراحل نحوه طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک است.
  • صورت مجلس تفکیکی آپارتمان، یکی از مهم ترین مدارک لازم، برای انتقال و تنظیم سند رسمی است که توسط مالک و با ارائه گواهی پایان کار ساختمان، قابل اخذ است و در صورت عدم اخذ آن، خواهان باید، در دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، الزام مالک را به اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی را نیز خواستار شود.
  • تشکیل حساب کاربری سامانه ثنا، در صورت عدم برخورداری از آن، جهت ارسال و ثبت دادخواست و اطلاع از وقت جلسات رسیدگی، دومین مرحله از مراحل نحوه طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک بوده که این امر، با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به آدرس اینترنتی sana.adliran.ir میسر است.
  • مراجعه به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محل سکونت، تحویل دادخواست تنظیم شده و ثبت و ارسال آن به دادگاه، از طریق این دفاتر، آخرین گام از مراحل نحوه طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک می باشد.

مدارک لازم برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

طرح هر گونه دعوای حقوقی یا کیفری، نیازمند برخورداری از مدارک لازم، جهت طرح آن دعوا و اثبات ادعا، به دادگاه می باشد و طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی نیز، از این امر، مستثنی نیست. مدارک لازم، برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، به شرح زیر می باشند:

  • دادخواست تنظیم شده بر اساس نمونه دادخواست های موجود.
  • نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری سامانه ثنا.
  • پایان کار ساختمان، نیز از مهم ترین مدارک لازم، برای انتقال و تنظیم سند رسمی است و سازندگان، باید، اقدام به اخذ آن، نموده و مالک یا متعهد به انتقال سند رسمی، باید آن را، هنگام حضور در دفترخانه، جهت انتقال سند، به همراه داشته باشد.
  • مدارک مثبت ذی نفع بودن یا مالکیت، برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، مانند قرارداد فروش ملک.
  • گواهی عدم حضور متعهد به انتقال سند رسمی یا مالک، در دفترخانه.

هزینه دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

از سوالات رایج در خصوص مراحل و نحوه طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، این است که در مرحله ثبت دادخواست و در مرحله رسیدگی به دعوا، چه میزان، هزینه، باید، پرداخت گردد و به عبارتی، هزینه های لازم، برای طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، چقدر است؟ در خصوص هزینه های قابل پرداخت دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، باید گفت، این هزینه ها، به دو دسته هزینه دادرسی و هزینه تعرفه خدماتی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، برای ثبت و ارسال دادخواست، انجام می دهند، تقسیم می شود. هزینه دادرسی، شامل هزینه برگ های دادخواست و هزینه رسیدگی بوده که برای هر برگ دادخواست، مبلغ 2 هزار تومان و برای هزینه دادرسی، با توجه به مالی بودن دعوا، در صورتی که ارزش منطقه ای ملک، تا 20 میلیون تومان باشد، 2/5 درصد بهای ارزش منطقه ای ملک و در بیش از 20 میلیون تومان، 3/5 درصد ارزش منطقه ای ملک خواهد بود. هزینه خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز، مبلغی در حدود 50 تا 100 هزار تومان، می باشد که بابت ثبت و ارسال دادخواست به دادگاه صالح، اخذ می گردد.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک منقول است یا غیر منقول

مقصود از این پرسش که دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، منقول است یا غیر منقول، این می باشد که آیا، این دعوا، به تبع غیر منقول بودن ملک، دعوای راجع به مال غیر منقول، محسوب شده و دادگاه صالح به رسیدگی به آن، دادگاه محل وقوع مال است یا دعوای راجع به مال منقول، محسوب شده و دادگاه صالح آن، دادگاه محل اقامت خوانده می باشد؟ ماده 18 قانون مدنی و ماده 12 قانون آیین دادرسی مدنی، به ترتیب، مقرر می دارند: "... دعاوی راجعه به اموال غیر منقوله، از قبیل تقاضای خلع ید و امثال آن، تابع اموال غیر منقول است." و "دعاوی مربوط به اموال غیرمنقول، اعم از دعاوی مالکیت، مزاحمت، ممانعت از حق، تصرف عدوانی و سایر حقوق راجع به آن، در دادگاهی اقامه می شود که مال غیر منقول در حوزه آن واقع است، اگر چه خوانده در آن حوزه، مقیم نباشد." بر اساس این دو ماده، در پاسخ به این پرسش که دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، منقول است یا غیر منقول؟ باید گفت، این دعوا، یک دعوای غیر منقول محسوب می شود و همانطور که در قسمت بعد، خواهیم گفت، دادگاه صالح به رسیدگی به آن، دادگاه محل وقوع ملک، خواهد بود.

دادگاه صالح برای دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک

در قسمت های قبل، در این خصوص که دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، منقول است یا غیر منقول، توضیح دادیم و گفتیم که این دعوا، یک دعوای غیر منقول، محسوب می گردد. در این بخش، قصد داریم، درباره دادگاه صالح برای رسیدگی به این دعوا، صحبت کنیم. قانون آیین دادرسی مدنی، دادگاه صالح در خصوص دعاوی منقول و غیر منقول را مشخص کرده و بسته به موضوع دعوا، محل وقوع مال یا محل اقامت خوانده دعوا را صالح به رسیدگی به دعوای مطروحه و صدور حکم در خصوص آن، می داند. در پاسخ به این پرسش که دادگاه صالح برای دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک کدام دادگاه است؟ باید گفت، با توجه به اینکه ملک، مالی غیر منقول است و دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی مربوط به مال غیر منقول، دادگاه محل وقوع مال می باشد، دادگاه صالح به رسیدگی دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک نیز دادگاه محل وقوع ملک، خواهد بود.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک

از آنجا که طرح دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، نیازمند ثبت دادخواست این امر می باشد، در این بخش، قصد داریم، متن یک نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک را در اختیار خوانندگان محترم، قرار دهیم. متن نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی ملک، به شرح زیر می باشد:

  • اطلاعات خواهان : . . . ( مشخصات خریدار )
  • اطلاعات خوانده یا خواندگان : . . . ( مشخصات فروشنده/ مشخصات مالک اصلی ملک که دارای سند رسمی است )
  • خواسته یا موضوع و بهای آن : ( الزام به تنظیم سند رسمی ملک)
  • دلایل و منضمات دادخواست : مبایعه نامه خرید ملک- اظهارنامه، برگه عدم حضور در دفترخانه

شرح دادخواست :

سلام علیکم. با احترام به استحضار می رساند :

اینجانب، به موجب مبایعه نامه ای که به پیوست، ضمیمه می گردد، در مورخ .../..../....، اقدام به خرید یک دستگاه، آپارتمان، به آدرس.................... با پلاک فرعی ..... و اصلی ........ از خوانده محترم نموده و در شرط ضمن عقد قرارداد، همچنین، به موجب یک سند بیع و تعهد به انتقال رسمی، توافق نمودیم که ایشان، در تاریخ .../..../.... در دفترخانه شماره...... به آدرس............ حاضر شده و در ازای دریافت مابقی ثمن معامله، از قرار ............ تومان، اقدام به انتقال سند رسمی ملک، به نام بنده نمایند.

لکن، علی رغم وجود سند بیع و تعهد به انتقال فی مابین، با وجود ارسال اظهارنامه، از جانب بنده به ایشان، مبنی بر آماده بودن مابقی ثمن معامله و با وجود گذشت تاریخ مورد توافق فی مابین، ایشان، تا کنون، نسبت به انتقال سند رسمی، به نام اینجانب، اقدام ننموده و در موعد مقرر نیز، در دفترخانه، حاضر نگشته اند و گواهی عدم حضور ایشان نیز موجود است که به پیوست، ضمیمه می گردد. لذا، با توجه به ذی نفع و ذی حق بودن بنده و بر اساس مدارک موجود مثبت ادعای این جانب، از آن، مرجع محترم، تقاضای صدور حکم بر الزام خوانده محترم، به تنظیم سند رسمی ملک موصوف، مورد استدعا است.

بنابراین دعوای الزام به تنظیم سند رسمی ملک، یعنی، خریدار جدید، الزام فروشنده و متعهد را نسبت به انتقال سند، با ثبت دادخواست این موضوع، از دادگاه صالح که دادگاه محل وقوع ملک است، بخواهد. شرایط و نحوه طرح این دعوا، بدین صورت است که دعوا، باید با ثبت دادخواست در دفاتر خدمات قضایی، علیه فروشندگان سابق و شخصی که دارای سند رسمی است، اقامه گردد. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (159 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (144 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (90 نظر) رونمایی از مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار/ این لامصب ماشین نیست تانکه😍👌 (74 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (49 نظر) نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (38 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (41 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا، صداپیشه بچه‌ در سریال مهمونی+ویدیو/ بازیگری برای تموم فصول😍 روایت قابل تامل ساعد سهیلی از ماجرای بازیگر شدنش+ویدیو/چای می ریختم و توالت می شستم طعنه سنگین دختر سردار سلیمانی به سفر مسئولان به چین+ویدیو حضور پرشور مداحان و چهره های فوتبالی در مراسم ختم پدر وحید شمسایی+عکس/ از بنی فاطمه و هلالی تا علی دایی و خسرو حیدری سنگ تمام بازیگران برای تبریک تولد مادر عموپورنگ معروف به ننه نقلی+ویدیو/ از پرویز پرستویی و امیر جعفری تا گلاره عباسی و هومن حاج عبداللهی روایت تکان دهنده الهام حمیدی از تجربه غسال شدنش+ویدیو/ دیگه هیچی برام مهم نبود فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 کیک تولد ساده و جذاب افسانه پاکرو در جشن تولد 41 سالگی اش/ ماشالا تکون نخورده+عکس فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 حضور امیر قلعه نویی بر سر خانه ابدی حاج قاسم سلیمانی و عرض ارادت به سردار دلها+عکس ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد نگاهی به اتاق دیوار رتبه 1 کنکور با نقاشی و پوسترهای جالب/ به نظرتون طرفدار مسی هست یا رونالدو؟+عکس باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 پاک کردن ریمل ضدآب با چند ترفند ساده فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس ماجرای گم شدن موبایل نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در نجف+ویدیو/ حتما ببینین خیلی جالب و بانمک توضیح میده عکس زیبا و پر از عشق امیر جعفری با همای پایتخت و پسر قدبلندشون در ساحل کیش/ چه منظره‌ای حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس تغییر چهره باورنکردنی و جالب رحمان و رحیم سریال پایتخت درگذر زمان/ چقدر زیبا و معصوم بودن+عکس فردوسی پور و میثاقی در پشت صحنه برنامه 90 +عکس چند مورد از عوارض لیزر برای پوست که از آن بی خبرید چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاق شدن صورت رخت عروسی غلامرضا تختی ابر قهرمان و همسرش شهلا خانوم در جشن عروسیشان/ عجب جشنی😍👌 پشت صحنه تماشایی و نفسگیر نفس بازغی در سریال گناه فرشته/ نظرتون درباره بازی اولش چیه؟+ویدیو میز عزای ساده ولی شیک پدر نسرین مقانلو با شمع و گل/ غم از صورت خانم بازیگر میباره+عکس شباهت بی حد و اندازه مازیار لرستانی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس پست احساسی از جنس دلتنگیِ نعیمه نظام دوست برای سالگرد فوت پدرش+ویدیو/ روحشون شاد چقد شبیه باباشه جدیدترین تصویر اکرم بانو همسر علیرضا بیرانوند در ویلای لاکچریشان در کنار سگ خانگی/ زمین فوتبال و استخر هم دارن! دیدار مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از 35 سال/ مگه داریم این همه تغییر؟+ویدیو یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد باز شدن درهای رازآلود هرم بزرگ مصر برای اولین بار +عکس اقدام تحسین برانگیز یک معلم گیلانی برای دانش آموزانش/ به این خانم معلم ایرانی باید مدال افتخار داد+عکس فال ابجد روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403+فیلم حتشپسوت؛ زنی با ریش فراعنه و معابد باشکوه +عکس ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده