دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید! 

سه شنبه، 23 مرداد 1403
کد خبر: 402949
ساعدنیوز: درحالی شاهد افزایش استفاده از فیلرهای تقلبی و قاچاق در کشور هستیم که سنِ زیبایی‌جویی در ایران هر روز کمتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، فارس نوشت:

«بعد از گذشت 20 روز از تزریق، ژل زیر پوستم سفت شد و اطراف لب‌هایم آنقدر درد می‌کرد که نه می‌توانستم بخندم و نه حتی لب‌هایم را تکان دهم. دکتر متخصص گفت باید ژل را تخلیه کنم...» این را آوا 33 ساله می‌گوید.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو جواد شمسایی دیروز یکشنبه نسبت به استفاده از «ژل و فیلرهای تقلبی» مورد استفاده در برخی کلینیک‌ها و آرایشگاه‌ها هشدار داد.

تاریخچه استفاده از تزریق چربی و ژل به 100 سال قبل برمی‌گردد. اواخر سال 1893 جراح آلمانی با استفاده از چربی خود شخص این‌کار را انجام داد. با گذشت زمان از تزریق پارافین استفاده شد و به این ترتیب متقاضی برای اصلاح تغییرات بافت نرم به‌ویژه صورت روز به روز افزایش یافت. این درحالیست که مواد اصلی فیلرها «اسید هیالورونیک و کلاژن» است که مواد طبیعی بوده و پس از مدتی جذب می‌شوند.

آماری از میزان ژل‌های قاچاق در‌ کشور موجود نیست، اما اواخر اردیبهشت ماه امسال، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از کشف بیش از سه هزار عدد ژل تزریقی (فیلر) قاچاق در کرج خبر داد. ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان حدود 15 میلیارد ریال برآورد شد. این درحالیست که متخصصان پوست اعلام کرده‌اند که هر روز با بیمارانی روبه‌رو هستند که از عوارض این اقدامات زیبایی در مراکز غیرقانونی رنج می‌برند. به عنوان مثال روزانه بین 7 تا 20 نفر با عوارض شدید پوستی به مرکز درمانی رازی مراجعه می‌کنند و تعداد زیادی از این بیماران برای همیشه دچار نقص‌های غیرقابل جبران می‌شوند. طبق برخی تحقیقات، بالغ بر 10 هزار مرکز غیرقانونی تزریق ژل و فیلر در تهران وجود دارد.

ورود باکتری‌ها به محل تزریق و ایجاد عفونت‌های شدید، حساسیت، واکنش‌های آلرژیک شدید به مواد تشکیل‌دهنده فیلر، تغییر شکل دائمی صورت، ایجاد برآمدگی، فرورفتگی و تغییر در تقارن صورت، نابینایی (در صورتی که فیلر به رگ‌های خونی اطراف چشم تزریق شود)، لخته شدن خون و…، از جمله عوارض احتمالی براثر استفاده از محصولات تقلبی است.

مهدی قیصری، متخصص پوست و مو، می‌گوید که «موادی که برای تزریق بوتاکس و یا سایر روش‌های جوان‌سازی، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، مجوزهای لازم را ندارند و باید به مردم باید نسبت به عوارض خطرناک این مواد هشدار داد.» اما یک متخصص پوست دیگر سیدناصر عمادی می‌گوید که مشکل اصلی موضوع قاچاق محصولات آرایشی نیست، بلکه محصولات قلابی و بی‌اصالت است، «متأسفانه بیمارانی امروز به ما مراجعه می‌کنند که گول مبالغی مانند 400 هزارتومان بابت بوتاکس را خورده و راهی این مراکز شده‌اند و حالا باید بین 4 تا 40میلیون تومان هزینه کنند تا از آن خلاص شوند.»

سیدرضا عبدالمطلبی، عضو هیات موسس انجمن صنفی کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران، می‌گوید که «کار پزشکی را باید به دست پزشک سپرد، بسیاری از کارها، ظاهر ساده‌ای دارند اما پشت آن‌ها جزئیات ظریف و مهم بسیاری است که بی‌توجهی به آن‌ها، می‌تواند جان آدم‌ها را به خطر بیاندازد،» بنابراین زیباجویان از پزشک خود بخواهند که اصالت محصول را به آن‌ها نشان داده و برچسب اصالت آن را بررسی کنند. پزشکان نیز باید محصولاتی که استفاده می‌کنند را از شرکت‌های پخش مجاز خریداری کنند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 23 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ترجمه تخصصی کتاب
نیلوفر پارسا: الهام چرخنده بعد از آوای باران از اینکه مردم با من عکس یادگاری میگرفتن ناراحت می‌شد، به من گفت از خیابون بازیگر آوردن مردم ازش امضا میگیرن!+ویدیو
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
سنگ تمام بازیگران در تبریک تولد فریبا نادری در فضای مجازی+عکس/ از مژده لواسانی و نرگس محمدی تا نجمه جودکی
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «گربۀ باهوش و دیو احمق»/ با زیرنویس فارسی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت