هیدرودرمی پوست و نکات مهم در مورد آن

  یکشنبه، 15 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
هیدرودرمی پوست و نکات مهم در مورد آن
هیدرودرمی ( هیدرودرم ابریژن ) روشی مناسب برای پاکسازی و آبرسانی به پوست است که با استفاده از دستگاه هیدرودرم ( یا همان دستگاه هیدرودرمی ) صورت می پذیرد . ممکن است این روش را با نام های دیگری نیز بشناسید که این نام ها عبارتند از هیدراته کردن صورت , میکرودرم آبریژن , فیوژن صورت , میکرودرم آبریژن و آکوا درم آبریژ که همگی به روش جوانسازی اشاره دارند.

جنس پوست شما چه خشک یا چرب باشد نیاز به آب برای شادابی دارد با این روش شما آبرسانی عمیقی را برای پوست خود انجام خواهید داد. این روش برای درمان و آبرسانی به پوست است. این روش برای آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی و مشکلات پوست از اکسیژن و آب برای بهبود طبیعی پوست در کنار لایه برداری و پاکسازی پوست استفاده خواهد شد. در هیدرودرمی پوست عمیقا مرطوب و سالم خواهد شد و آبرسانی کاملی را در پوست مشاهده خواهیدکرد. بعد از این درمان پوست آماده خواهد بود سرم ها و مواد مغذی را به خوبی جذب کند.

هیدودرم آبریژن چه مزایایی را برای شما خواهد داشت:

  • بافت پوست بعد از هیدودرم شاداب خواهد شد.
  • آبرسانی عمیقی را برای پوست شما می شود.
  • کاهش چین و چروک های پوست با استفاده از آبرسانی پوست
  • جریان خون را در بافت صورت بهتر خواهد کرد
  • منافذ پوست شما را کاهش خواهد داد
  • رفع جای جوش، زخم و آکنه های پوست
  • رفع جوش های سرسیاه پوست

روش هیدرودرمی پوست چگونه است؟

این روش با استفاده از دستگاه و ژل انجام خواهد شد. دستگاه درم ابریژن با دو لوله خروجی و ورودی طراحی شده است. که در انتهای آن فلکه کنترل جریان آب در نظر گرفته شده است . آب هایی که از دستگاه خارج می شود باکمپرسور فشار هوا ارتباط برقرار می کنند. وقتی که آب وارد می شود فلکه دوراهی با بطری آب خالص و تصفیه شده در ارتباط می باشد و آب را وارد لوله می کند.زمانیکه فلکه کنترل جریان هوا آماده درمان پوست شد کمپرسر فشار شروع به فعالیت خود می کند و عملیات مکش را آغاز می کند و آب های تصفیه و خالص را از بطری آب می کشد و داخل محفظه دستگاه هیدرودرمی پوست وارد می کند. با استفاده از دستگاه بدون هرگونه از مواد شیمایی پوست شما را درمان خواهند کرد.

هیدرودرمی و میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ پوست به عنوان یک روش درمانی برای تحریک ساخت کلاژن شناخته می شود و یکی از رایج ترین روش های غیر تهاجمی برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی و آبرسانی پوست است. این فرایند باعث جوان تر شدن پوست می شود و از طریق تعداد زیادی سوزن بسیار ریز انجام می شود. این سوزن ها بالاترین لایه پوست را می خراشند که این فرایند، پوست را وادار به کلاژن سازی می کند. نتیجه نهایی کار، پوستی نرم تر، تازه تر، پرتر و شاداب تر است. یکی از مهم ترین معایب میکرونیدلینگ این است که ممکن است باعث ایجاد اسکار شود و ریسک بالای ابتلا به عفونت دارد. این کار چه در مراکز پزشکی و چه توسط وسایل خانگی انجام شود، ممکن است باعث ایجاد اسکار و جای زخم شود. البته میکرونیدلینگ برای افرادی که دارای مشکلات خاصی در پوست هستند می تواند کاملا مفید باشد. اگر مدت های مدیدی است با مشکلاتی مثل باقی ماندن جای جوش روی صورت، دست و پنجه نرم می کنید، میکرونیدلینگ می تواند انتخاب خوبی باشد.

میکرونیدلینگ نباید فرایند دردناکی باشد ولی برخی از افرادی که از این روش استفاده می کنند، احساس سوزش و ناراحتی را در حین انجام فرایند گزارش می کنند. اگر آستانه تحمل درد در شما پایین است، بهتر است روش هیدرودرمی را به جای میکرونیدلینگ برای بهتر شدن اوضاع پوست، جایگزین کنید.

میکرونیدلینگ برای کسانی ایده آل است که جای جوش دائمی و بسیار عمیق دارند یا روی صورت آنها لک و جای زخم از مدت ها قبل به جا مانده است. این روش برای همه انواع پوست انجام می شود ولی برای کسانی که ریسک ابتلا به عفونت در آنها بالا است یا اینکه تحمل کمی در برابر درد و سوزن دارند، نباید انجام شود.

هیدرودرمی و لایه برداری شیمیایی

هم هیدرودرمی و هم لایه برداری شیمیایی هر دو برای از بین بردن سلول های مرده پوست تاثیرگذار هستند. لایه برداری شیمیایی سطوح مختلفی دارد. از لایه برداری های سطحی گرفته تا لایه برداری های عمیق و همه انواع آن برای از بین بردن لایه بیرونی و مرده پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش از انواع اسیدها مثلا سالیسیلیک اسید یا آلفا هیدروکسید اسید استفاده می شود. برای از بین بردن خطوط باریک، چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و اسکارهای سطحی می توان از این روش استفاده کرد.

لایه برداری شیمیایی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد ولی برای همه مناسب نیست. به خاطر اسیدهای مورد استفاده در این روش، به کسانی که برخی بیماری های خاص پوستی دارند توصیه نمی شود. علاوه بر این، لایه برداری شمیایی برای کسانی که پوست روشن تری دارند، تاثیرگذارتر است در حالی که هیدرودرمی برای همه انواع پوست با تناژ مختلف قابل استفاده است و به یک اندازه تاثیر دارد.

اگر در دوران بارداری و شیردهی هستید، اگر اگزما دارید، اگر مبتلا به درماتیت، رزاسه یا پسوزیاریس هستید باید از لایه برداری های شیمیایی اجتناب کنید. از طرف دیگر هیدرودرمی حتی برای کسانی که پوست های بسیار حساسی دارند قابل استفاده است و برای درمان رزاسه و خشکی شدید پوست، توصیه می شود. لایه برداری شیمیایی به کسانی توصیه می شود که مشکلاتی از قبیل چین و چروک، لک های ناشی از افزایش سن دارند و در عین حال پوست حساس یا تیره رنگ ندارند. کسانی که دچار مشکلات پوستی مثل رزاسه و پسوزیاریس و سایر مشکلت مشابه هستند، باید از این روش اجتناب کنند.

مراقبت های هیدرودرمی

توصیه های قبل از درمان :

قبل از هیدرودرمی حتما با متخصص پوست و درمانگر خود مشورت کنید. افرادی که از آکنه شدید رنج می برند و از داروی ایزوترتینوئین در ۱۲ ماه گذشته استفاده کرده اند یا افرادی که عفونت فعال پوست مثل تبخال دارند، نباید این عمل را انجام دهند. افرادی که سابقه عدم بهبود پوستی دارند نیز برای انجام این عمل گزینه های مناسبی نیستند.

مراقبت های بعد از درمان :

  • نوشیدن مقدار زیادی آب به منظور مرطوب سازی پوست
  • استفاده از محصولات بدون رایحه و پاک کننده های ملایم برای شستشو و مرطوب سازی پوست و شست و شوی پوست با آب سرد
  • از دخالت در کندن پوست های مرده و ورقه شده خودداری نمایید .
  • تا 48 ساعت از آرایش پرهیز نمایید .
  • سعی کنید به مدت 7 روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید .
  • استفاده از کرم ضدآفتاب با درجه SPF 30 به منظور محافظت در برابر آفتاب
  • آمادگی برای بروز حساسیت یا عوارض جانبی خفیف هم چون سرخی پوست صورت در نواحی که هیدرودرمی روی اون صورت گرفته
  • پرهیز از استفاده هرگونه پماد یا کرم های حاوی رتینوئید یا ویتامین A

لیفت هیدرودرمی

لیفت هیدرودرمی درمانی برای بالا کشیدن پوست و جوانسازی چهره با تحریک عضلات است.در عمق، عضلات نشاط خود را مجددا به دست آورده و موجب زیبایی و جذابیت چهره می شود، لیفت هیدرودرمی مانند یک جلسه بدنسازی ملایم برای عضلات صورت عمل می کند و به این ترتیب طراوت را به پوست شما باز می گرداند.در پایان درمان شما حس خواهید کرد که پوست شما بسیار نرم تر، صاف تر و محکم تر شده است که همگی از مشخصه های جوانی است و همه این ها را بدون جراحی و تزریق به دست خواهید آورد.این روش به عزیزانی که هایفو انجام داده اند برای ماندگاری بیشتر لیفت توصیه می شود .لیفت هیدرادرمی درمانی است که منجر به جوانسازی پوست صورت می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان