معایب و نقاط ضعف خودروی هایما S7 توربو 

  یکشنبه، 30 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معایب و نقاط ضعف خودروی هایما S7 توربو 
به طور کلی هایما S7 توربو نه تنها نتوانسته از تمام قدرت موتور استفاده کند، بلکه در تعویض دنده در سرعت‌های بالا و سبقت‌گیری هم ضعیف است. در یک جمله می‌توان گفت که موتور و گیربکس هایما S7 توربو با هم هماهنگی ندارند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هایما اس 7 - Haima S7 ( توربو ) یک خودرو اس یووی است که توسط هایما اتومبیل، زیر مجموعه گروه فاو تولید شده است. بسترن بر اساس پلتفرم مزدا سی ایکس-۷ ساخته شد و بعد به پلتفرم فورد اسکیپ ارتقا یافت. هایما در بخش های فنی از تکنولوژی میتسوبیشی و مزدا نیز بهره گرفته است. هایما s7 در سال ۲۰۱۰ طراحی و تا به حال در سه مدل اول در سال ۲۰۱۳، مدل فیس لیفت ۲۰۱۴ و مدل جدید ۲۰۱۶ توربو تولید شده است. S7 از پرفروش ترین محصولات شرکت هایما در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بود. این خودرو با مشارکت شرکت هایما در ایران خودرو خراسان به تولید و مونتاژ رسیده است.

هایما S7 توربو در بازار داخلی از نظر طراحی ظاهری و مشخصات فنی در این رنج قیمتی رقبای بسیاری دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم یک بررسی اجمالی در رابطه با هایما s7 توربو داشته باشیم و معایب آن را ذکر کنیم.

تصویر
طراحی ظاهری هایما S7 توربو

کیفیت پایین متریال کابین هایما S7 توربو

وقتی وارد کابین هایما S7 توربو می شوید، استفاده از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشک حس ناخوشایندی را برایتان رقم می زند. طراحی داشبورد مشکی رنگ هایما اس7 توربو قدیمی است و استفاده از مواد بی کیفیت در کنار ادوات کنترلی که برای ساخت آن از پلاستیک خشک استفاده شده شما را دلسرد خواهد کرد.

همچنین به کارگیری پلاستیک خشک در کابین موجب می شود تا پس از مدتی سروصدای کابین به گوش برسد که برای شاسی بلندی در این رنج قیمتی قابل قبول نخواهد بود. پس باید گفت که این کمپانی در کابین و طراحی داخلی خودرو کمی ضعیف عمل کرده است و باعث می شود با سوار شدن در هایما S7 توربو حس یک خودروی ارزان قیمت به شما دست دهد. به طور کلی هایما S7 توربو از لحاظ طراحی بدنه و طراحی کابین نمره قابل قبولی را کسب نمی کند.

تصویر
طراحی ظاهری هایما S7 توربو

ضعف ایمنی در هایما S7 توربو

متاسفانه هایما S7 توربو توسط موسسه ایمنی C-NCAP مورد بررسی قرار نگرفته است و نمی توان به این شاسی بلند چینی امتیازی در بخش ایمنی داد. البته ناگفته نماند که 4 عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS+EBD+EBA، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و HAC (کنترل ایستایی در سربالایی) از تجهیزات ایمنی هایما S7 توربو به شمار می آیند، اما با این حال نمی توان به مقاومت بدنه و ایمنی سرنشینان عقب اطمینان بالایی داشت. در این شاسی بلند چینی تنها برای سرنشین جلو و راننده کیسه هوا در نظر گرفته شده است و برای سرنشینان عقب خودرو، آپشن ایمنی وجود ندارد.

تصویر
طراحی داخلی هایما S7 توربو

عملکرد ضعیف پیشرانه از معایب هایما S7 توربو

هایما S7 از مشکل ضعف پیشرانه برخوردار بود که شرکت سازنده با ارائه هایما S7 توربو و جایگزینی موتور 1.8 لیتری توربوشارژ به جای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی سعی کرد این مشکل را حل کند. از نظر فنی هایما s7 توربو دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری است که توان تولید 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد و این نیرو را توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند.

لازم به ذکر است که این ارقام کمی در مقابل عملکرد خودرو در جاده متفاوت هستند. درواقع هایما S7 توربو با توجه به ابعاد نسبتا بزرگ و وزن سنگین، در شتاب گیری اولیه خیلی موفق نبوده است و کند عمل می کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 10 ثانیه زمان می برد که با توجه به تغییراتی که در هایما s7 توربو صورت گرفته رقم قابل قبولی نیست.

همچنین فشار بیشتر به پیشرانه هایما S7 توربو موجب افزایش مصرف سوخت این شاسی بلند چینی می شود و همچنین با توجه به توربوشارژ بودن موتور، این خودرو نسبت به کیفیت بنزین حساس بوده و نبود بنزین سوپر برای دارندگان هایما S7 توربو دردسرساز خواهد بود.

به طور کلی هایما S7 توربو نه تنها نتوانسته از تمام قدرت موتور استفاده کند، بلکه در تعویض دنده در سرعت های بالا و سبقت گیری هم ضعیف است. در یک جمله می توان گفت که موتور و گیربکس هایما S7 توربو با هم هماهنگی ندارند.

تجربه نه چندان مطلوب رانندگی

در بخش رانندگی هم شاهد معایب هایما S7 توربو هستیم؛ به محض وارد شدن به خودرو متوجه ارتفاع زیاد و گلگیرهای حجیم این خودرو خواهید بود که این موضوع دید راننده را کاهش می دهد و محدود بودن تعداد دوربین ها و کیفیت کم آن ها نیز در رفع این مشکل کمکی نمی کند. هایما S7 توربو از سیستم تعلیق بسیار نرمی برخوردار بوده که حس خوشایندی برای سرنشینان خواهد داشت؛ ولی چنین نرمی در کنار فاصله زیاد خودرو از زمین باعث می شود تا خودرو در جاده های پر پیچ وخم از تعادل قابل قبولی برخوردار نباشد.

از طرفی همان طور که گفته شد متریال مورد استفاده در فضای کابین از پلاستیک خشک بوده و حس یک خودروی ارزان قیمت را برای سرنشینان تداعی می کند. همچنین به دلیل عدم عایق بندی صحیح خودرو صدای موتور به داخل کابین نفوذ کرده که این مورد هم باعث شده تا هایما S7 توربو از نظر تجربه رانندگی نمره منفی کسب کند.

ضعف خدمات پس از فروش هایما S7 توربو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با توجه به گستردگی نمایندگی های ایران خودرو، مشکل خدمات پس از فروش برای هایما s7 توربو وجود دارد و به دارندگان این خودرو خدمات مناسبی ارائه نمی شود. اکثر نمایندگی ها توانایی تعمیر هایما S7 توربو را نداشته یا با کمبود قطعات یدکی مواجه هستند.

از طرفی به دلیل موج بسیار زیادی از خودروهای چینی که در فواصل زمانی نزدیک وارد بازار می شوند، امید به تولید مجدد مدل های قبلی کم شده و ضعف خدمات پس از فروش بیشتر می شود. تولید محدود هایما S7 توربو باعث شده تا قطعات یدکی این خودرو کمتر وجود داشته باشد و همچنین به علت عرضه محدود و ورود خودروهای جدید چینی، به ندرت تعمیرکار ماهر برای این شاسی بلند چینی وجود دارد. ناگفته نماند که اکثر خودروهای چینی بعد از مدتی با افت قیمت شدیدی در بازار مواجه می شوند که این مورد باعث می شود بازار دست دوم خوبی هم برای این مدل ها وجود نداشته باشد.

جمع بندی معایب هایما S7 توربو

کمپانی هایما با عرضه هایما S7 توربو سعی داشته تا از نظر ظاهری محصولی همه پسند را وارد بازار کند، اما از سیستم فنی کمی غافل شده و درواقع می توان گفت در این بخش کوتاهی کرده است، زیرا با توجه به ابعاد و وزن خودرو قدرت بیشتری از این شاسی بلند انتظار می رود که متاسفانه در واقعیت این طور نیست و شتاب گیری هایما s7 توربو بسیار ضعیف است. البته بسیاری از خریداران تنها ضعف خودرو را شتاب گیری ضعیف آن می دانند و از نظر رانندگی نرم و راحت و همچنین امکانات رفاهی آن را قابل قبول دانسته اند. به طور کلی ضعف ها و نکات منفی هایما s7 توربو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ضعف در طراحی ظاهری خودرو
  • عدم کیفیت متریال مورد استفاده در کابین خودرو
  • عدم وجود ایمنی کافی برای سرنشینان
  • شتاب گیری ضعیف
  • ناهماهنگی موتور و گیربکس
  • خدمات پس از فروش ضعیف (به علت توقف در تولید)
  • افت قیمت شدید در زمان خرید و فروش در بازارهای دست دوم خودرو
  • قیمت نسبتا بالا با توجه به کیفیت پایین خودرو

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (88 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان