ایرادات و معایب خودروی ساندرو استپ وی

  شنبه، 21 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ایرادات و معایب خودروی ساندرو استپ وی
رنو ساندرو استپ وی کراس‌اوور نیست، بلکه سازنده با افزودن قطعات پلاستیکی تلاش کرده کلاس آن را عوض کند. سواری ساندرو استپ وی حس سواری یک خودروی شاسی‌بلند یا کراس‌اوور را به شما نمی‌دهد. پس اگر در جستجوی چنین حسی هستید، بهتر است این گزینه را لیست خرید خود خط بزنید

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رنو ساندرو استپ وی (Sandero Stepway) یکی از محصولات کمپانی فرانسوی رنو محسوب می شود که اولین بار در نمایشگاه بارسلونا سال 2009 در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو که در برخی کشورهای اروپایی با نام «داچیا ساندرو استپ وی» عرضه می شود، در واقع همان رنو ساندرو هاچبک است که شرکت سازنده سعی داشته با افزایش ارتفاع و اضافه نمودن برخی تغییرات در ظاهر این خودرو، آن را به یک کراس اوور کوچک تبدیل کند!

مشخصات فنی

کلاس بدنه هاچ بک
کلاس اتومبیل B segment
وزن 1193 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
حجم موتور 1598 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
سیستم سوخت رسانی انژکتور چند نقطه ای
ظرفیت باک 50 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
تعداد دنده (جلو) 4
محور محرک دیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 11.5 ثانیه
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

معایب ساندرو استپ وی

در ادامه این مقاله به شما می گوییم چرا نباید برای خریدن رنو ساندرو استپ وی هزینه کنید. با ما همراه باشید.

پیشرانه، شتاب و سرعت

موتور رنو ساندرو استپ وی 1598 سی سی حجم دارد و 105 اسب بخار قدرت تولید می کند. این خودرو در دو نسخه اتوماتیک چهارسرعته و دستی پنج سرعته به فروش می رسد. نسخه اتوماتیک به حالت رانندگی در جاده های لغزنده برقی هم مجهز است. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است و سرعت آن در 11/5 ثانیه از صفر به صد می رسد. تا اینجا بد به نظر نمی رسد، اما وقتی به مصرف سوخت می رسیم، وضع فرق می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای خودرویی در این کلاس زیاد است.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری نسخه موجود در ایران، مربوط به 12 سال پیش است که حتی در زمان خود هم چندان جذاب نبوده است. در طراحی ظاهری ساندرو استپ وی نکته چشمگیری وجود ندارد. جای خطوط حجم دهنده در طراحی ظاهری این خودر خالی است و تنها چند خط منحنی و صاف، یکنواختی آن را تا حدی کمتر کرده اند. می توان گفت طراحی ظاهری ساندرو استپ وی در مقابل رقبای هم رده اش حرفی برای گفتن ندارد.

طراحی ظاهری نسخه دستی و نسخه اتوماتیک تفاوت هایی دارند. در نسخه اتوماتیک، زه های جانبی، دستگیره ها و آینه همرنگ بدنه هستند.

تصویر
طراحی ظاهری ساندرو استپ وی

طراحی کابین

از طراحی ظاهری این خودرو که بگذریم، طراحی کابین آن هم بیننده را بیشتر ناامید می کند. طراحی کابین استپ وی بسیار خسته کننده است، به علاوه در ساخت آن از متریال بی کیفیت استفاده شده است. به هر جای کابین که نگاه کنید، پلاستیک خشک می بینید و بس!

به علاوه برای حمل اشیاء بزرگ با این خودرو با مشکل مواجه خواهید شد. چون صندلی های عقب آن را نمی توانید به صورت کامل بخوابانید. با این حال اصول ارگونومی در طراحی کابین این خودرو به خوبی رعایت شده است.

ایمنی

ساندرو استپ وی به ترمز ABS و سیستم EBD ترمز مجهز است. نسل اول این خودرو در ایران با سه ستاره ایمنی تولید می شود. در حالی که نسل دوم آن توانسته چهار ستاره ایمنی را کسب کند.

یکی از ضعف های ساندرو استپ وی در زمینه ایمنی، استفاده از ترمز کاسه ای در چرخ های عقب است. ترمز دیسکی یکی از گزینه هایی است که امتیاز خودرو را در بخش ایمنی ارتقا می دهد. فقط چرخ های جلوی ساندرو استپ وی به ترمز دیسکی مجهز است و در چرخ های جلو از ترمز کاسه ای استفاده شده است.

تصویر
طراحی داخلی ساندرو استپ وی

آپشن ها و امکانات رفاهی

یکی دیگر از معایب ساندرو استپ وی این است که در بخش امکانات رفاهی امتیاز خوبی کسب نمی کند. سیستم تهویه مطبوع، آیینه های برقی جانبی، دو کیسه هوا و چراغ مه شکن جلو تمام چیزی است که می توانید به عنوان امکانات رفاهی این خودرو در نظر بگیرید! این در حالی است که خودروهای رقیب ساندرو استپ وی در همین رنج قیمت، به آپشن های دیگری از جمله روکش چرم برای صندلی ها، تعداد بیشتر کیسه هوا، سانروف و صفحه نمایش لمسی مجهز هستند. سیستم صوتی این خودرو هم کیفیت خوبی ندارد.

تجربه رانندگی

هندلینگ این خودرو قوی است و توانسته رضایت خریداران را جلب کند. با این حال یکی از شایع ترین معایب رنو ساندروی استپ وی که بیشتر خریداران از آن شکایت داشته اند، نفوذ صدای موتور به داخل کابین است. این صدا در نسخه اتوماتیک بیشتر از نسخه دستی است و در سرعت های بالا بیشتر حس می شود. به خصوص در فصل تابستان و با روشن کردن کولر، صدای موتور برای سرنشینان بسیار آزاردهنده است. کارشناسان خودرو معتقدند کیربکس اتوماتیک چهارسرعته عامل این مشکل است.

سایر معایب ساندرو استپ وی

بسیاری از خریداران ساندرو استپ وی از سفت بودن فرمان نیمه هیدرولیک این خودرو شکایت داشته اند. به علاوه به ارگونومی صندلی ها هم توجه نشده و تنظیم آنها به صورت دستی انجام می شود. در سواری های طولانی سرنشینان این خودرو احساس راحتی نخواهند کرد.

حجم کم باک و مصرف سوخت بالا هم از دیگر معایب ساندرو استپ وی است. بر اساس ادعای کمپانی سازنده، موتور رنو استپ وی اتوماتیک در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر 8 لیتر بنزین می سوزاند. این رقم برای یک خودروی هاچ بک منطقی نیست. اگر با این خودرو به سفر بروید، همیشه باید گوشه چشمی به نشانگر بنزین داشته باشید!


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
اراد
1 سال پیش

خیر بسیار متریال باکیفت و ترمز های قوی است
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (388 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (50 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس