جابه جایی عکس ها در پست های اینستاگرام+ آموزش تصویری

  جمعه، 12 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
جابه جایی عکس ها در پست های اینستاگرام+ آموزش تصویری
آیا می‌خواهید طرح‌بندی پروفایل اینستاگرام خود را تغییر دهید و پست‌های خود را بدون حذف کردن آنها مرتب کنید؟ شما خوش شانس هستید! زیرا راهی در اینستاگرام برای مرتب کردن پست‌ها بدون به خطر انداختن تعامل یا حذف پست‌ها وجود دارد. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی جابه جایی عکس های در پست اینستاگرام خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

داشتن یک صفحه‌ی اینستاگرامی خاص برای همه‌ افراد، از بلاگرها گرفته تا افرادی عادی، بسیار مهم است و یکی از راه‌هایی که براحتی می‌توانید اکانت خود را جذاب‌تر ‌کنید، چیدمان پست‌هاست. در اینستاگرام، هر سه پست شما در یک ردیف قرار می‌گیرد که بسیاری از افراد از همین قابلیت برای زیباتر کردن صفحه‌ی خود استفاده می‌کنند. حتما گذر شما هم به صفحاتی افتاده که در هر ردیف از عکس‌های خود از یک رنگ یا ادیت‌های خاصی استفاده می‌کنند و انسجامی به عکس‌ها می‌بخشند و همین خلاقیت کوچک باعث می‌شود تا فالوورهای بیشتری جذب کنند و بیشتر دیده شوند. با همه‌ی این تفاصیل، فرض کنید بعد از مدتی، نگاهی به پست‌های خود می‌اندازید و به این نتیجه می‌رسید که چیدمان بعضی از عکس‌ها باید تغییر کند. اما چگونه می‌توانید پست‌ها را جابجا کنید؟ متاسفانه اینستاگرام هنوز قابلیتی برای این کار ندارد. اما قصد دارد به زودی چنین ویژگی را تحت عنوان Edit Grid اضافه کند تا کابران بتوانند پست‌های خود را براحتی جابجا کنند و آنها را به دلخواه مرتب کنند. اما دلسرد نشوید، اینکه اینستاگرام چنین قابلیتی ندارد، به این معنا نیست که جابجایی پست‌ها، کار غیرممکنی است! در ادامه این مطلب از ساعدنیوز همراه ما باشید تا شما را با برنامه‌ای آشنا کنیم تا به کمک آن چیدمان پست‌های خود را تغییر دهید.

تغییر چیدمان پست‌های اینستاگرام

اگر می‌خواهید یک صفحه‌ای منظم داشته باشید و پست‌های مرتبط را کنار هم بگذارید، برنامه‌های زیادی مانند Canva، Shakr و Adobe spark وجود دارد که این قابلیت را به کاربران می‌دهند تا قالب‌بندی پست‌ها را تغییر دهند. اما یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، برنامه preview است که بصورت دو روش می‌توانید از آن کمک بگیرید؛ تغییر چیدمان قبل از پست کردن آن یا بعد از پست کردن آن.

مرتب کردن پست‌های اینستاگرام قبل از آپلود کردن آنها

اگر هنوز عکس‌های موردنظر خود را پست نکردید و به فکر این هستید که چجوری و با چه ترتیبی آنها را پست کنید، حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌ی preview استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا قبل از پست کردن عکس‌هایتان، آنها را مانند اینستاگرام کنار یکدیگر بگذارید و نمای کلی آن را ببینید و اگر راضی کننده بود، آنها را پست کنید.

  • برای استفاده از این برنامه، کافی است آن را دانلود کنید و وارد برنامه شوید. در صفحه‌ی اصلی این برنامه مانند تصویر زیر روی علامت + کلیک کنید و بین گزینه‌ها photo/ videos را انتخاب کنید.

تغییر چیدمان پست‌های اینستاگرام

  • هر مقدار عکسی که دوست دارید را انتخاب کنید و کادرهای 6، 9 و 12 تایی را پشت هم بگذارید.

تغییر چیدمان پست‌های اینستاگرام

وقتی عکس‌های‌تان را انتخاب کردید، حالا می‌توانید آنها را مرتب کنید و اگر لازم است جاهایشان را عوض کنید. برای جابجا کردن عکس‌ها، این برنامه از طریق سه روش به شما کمک می‌کند:

  1. Drag & Drop: در این روش کافی است تا بر روی عکس موردنظر نگه دارید و آن را در جای دیگر ببرید و رها کنید.

  2. Swap: چندین عکس انتخاب کنید و با کمک گزینه swap (دومین گزینه در پایین صفحه) جای آنها را باهم عوض کنید.

  3. Shuffle: چندین عکس را انتخاب کنید و روی این گزینه بزنید. در این روش عکس‌ها بصورت تصادفی جابجا می‌شوند.

از این طریق، شما می‌توانید عکس‌های خود را قبل از پست کردن در کنار یکدیگر قرار دهید و ببینید که آیا با چیزی که در ذهن شما بوده، هماهنگی دارد یا نه و به سادگی آنها را ادیت کنید تا به بهترین نحوه ممکن عکس‌هایتان را پست کنید. اما این روش برای افرادی کاربردی است که هنوز عکس‌های خود را پست نکرده‌اند و کسانی که عکس‌های خود را پست کرده‌اند، از چه طریقی می‌توانند پست‌های خود را جابجا کنند؟

مرتب کردن پست‌های اینستاگرام بعد از آپلود کردن آنها

اگر می‌خواهید عکس‌هایی که قبلا پست کردید را با ترتیب جدیدی پست کنید، باید ابتدا عکس‌های خود را ذخیره کنید و سپس دوباره آنها را پست کنید. برای ذخیره کردن عکس‌ها هم باید از برنامه preview استفاده کنید.

  • وارد برنامه شوید و عکس موردنظرتان را انتخاب کنید.

  • سپس در پایین صفحه روی گزینه‌ی سمت راست (مانند تصویر زیر) ضربه بزنید.

تغییر چیدمان پست‌های اینستاگرام

  • حالا باید روی گزینه‌ی save image بزنید.

تغییر چیدمان پست‌های اینستاگرام

بعد از اینکه عکس را ذخیره کردید، عکس اصلی را از صفحه پروفایل‌تان پاک کنید و در برنامه preview دوباره چیدمان جدیدی برای آن انتخاب و پستش کنید. البته اگر دلتان نمی‌خواهد عکس اصلی را از صفحه‌تان پاک کنید، می‌توانید آن را آرشیو کنید. با این کار عکس موردنظر از صفحه‌تان ناپدید می‌شود ولی می‌توانید از بخش ارشیو دوباره آن را برگردانید. برای آرشیو کردن پست‌هایتان گام‌های زیر را بردارید:

  • پست موردنظر را باز کنید.

  • روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست بزنید.

  • گزینه اول archive را انتخاب کنید.

جابجا کردن پست‌ها در اینستاگرام با کمک پین کردن

با اینکه اینستاگرام قابلیتی برای جابجا کردن پست‌ها ندارد، اما جدیدا قابلیت دیگری به نام پین به این برنامه اضافه شده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ‌بتوانید سه تا از پست‌هایشان را در بالای صفحه پین کنند. این کار برای صفحات کسب و کار که معمولا حداقل یک پست برای معرفی دارند، بسیار کاربردی است. به‌راحتی پست‌های معرفی یا مهم را پین کنید تا در بالای صفحه قرار گیرد و هر بازدیدکننده‌ای که به تازگی وارد صفحه‌ی شما می‌شود، ابتدا این پست‌ها را ببیند. برای پین کردن پست هم کافی است پست موردنظر را باز کنید و روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست بزنید. در نهایت از بین گزینه‌ها pin to your profile را انتخاب کنید.

سخن پایانی

بنابراین در این محتوا سعی داشتیم تا شما را با برنامه‌ای به نام preview آشنا کنیم. از آنجایی که اینستاگرام قابلیتی برای جایجایی پست‌ها ندارد، کاربران می‌بایست برای این کار از برنامه‌های دیگر استفاده کنند. preview به شما اجازه می‌دهد تا قبل از پست کردن عکس‌ها، آنها را کنار هم قرار دهید یا عکس‌هایی که قبلا پست کردید را ذخیره و بار دیگر با ترتیبی دلخواه بارگذاری کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (409 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (93 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (58 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان