جراحی کانتورینگ برای سفت کردن پوست شل شده بعد از لاغری 

  یکشنبه، 02 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
جراحی کانتورینگ برای سفت کردن پوست شل شده بعد از لاغری 
جراحی بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن انجام شده و علاوه بر برطرف نمودن پوست و چربی اضافی بدن، لایه های زیرین را نیز تقویت می نماید. نتیجه نهایی ظاهری بهتر و خطوط منظم پوست می باشد.

بین عمل های زیبایی بدن واژه ی پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ برای بسیاری افراد آشناست. شاید هم کم و بیش اطلاعاتی در مورد آن داشته باشیم یا در اطرافیان و دوستانمان کسانی باشند که عمل های پیکر تراشی را انجام داده باشند. این واژه گاهی می تواند کمی وسوسه کننده نیز به نظر برسد. امروزه روش های بادی کانتورینگ در حال افزایش محبوبیت در جوامع مختلف هستند.

کاهش وزن ناگهانی یا حذف پوست های اضافی بدن که در اثر لاغر شدن ایجاد می شوند و ظاهر جالبی ندارند، تنها دو دلیل از چندین دلایلی هستند که عمل های پیکر تراشی را به یکی از روش های پرطرفدار برای ایجاد بدنی زیبا تبدیل کرده اند. هدف از جراحی های زیبایی، بهبود ظاهر فرد و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس اوست.

تغییرات بدن بعد از کاهش قابل توجه وزن یا تغییرات بعد از بارداری و انجام سزارین اغلب باعث می شوند پوست شل شود. این پوست اضافی باعث ایجاد مشکلاتی مانند اختلال در بهداشت شخصی، بثورات یا زخم پوستی و مشکل در پیدا کردن لباس مناسب می شود. پیکر تراشی یا بادی کانتورینگ به اقدامات جراحی اشاره دارد که باعث بهبود ظاهر پوست و بافت بعد از یک کاهش وزن شدید، می شود. لازم است بدانید که شرکت های بیمه، عمل جراحی کانتورینگ بدن را جراحی زیبایی می دانند و هزینه ی خود عمل و عوارضی که بعد از عمل ایجاد می شوند را پوشش نمی دهند. هزینه ی عمل های جراحی با توجه به شهر و بیمارستان محل انجام جراحی متغیر است.

کاهش چشمگیر وزن مزایای زیادی را با خود به همراه می آورد. اما پس از هر کاهش وزنی چه بر اثر جراحی و چه بر اثر تغییر سبک زندگی، پوست و بافت بدن حالت الاستیکی خود را از دست می دهد و تطابق آن با سایز بدن از بین می رود. جراحی بادی کانتورینگ طیف وسیعی از عمل های زیبایی را دربرگرفته و موجب بهبود ظاهر بدن به وسیله تغییر شکل و یا سایز آن می گردد. این جراحی اغلب به منظور کانتور کردن و تنظیم خطوط بدن در نواحی دور کمر، شکم، ران ها، باسن، بالای لگن و بازوها انجام می شود.

جراحی بادی کانتورینگ پس از کاهش وزن انجام شده و علاوه بر برطرف نمودن پوست و چربی اضافی بدن، لایه های زیرین را نیز تقویت می نماید. نتیجه نهایی ظاهری بهتر و خطوط منظم پوست می باشد.

پروسه بادی کانتورینگ ممکن است شامل موارد ذیل باشد:

  • لیفت بازو: اصلاح افتادگی پوست بالای بازوها
  • لیفت سینه: اصلاح افتادگی پوست اطراف سینه ها
  • لیفت صورت: اصلاح افتادگی پوست میانه صورت، غبغب و گردن
  • لیفت اندام تحتانی: اصلاح افتادگی پوست ناحیه ابدومینال، باسن و داخل و خارج ران ها
  • لیفت داخل ران: اصلاح افتادگی پوست داخل ران ها
  • تامی تاک:اصلاح افتادگی پوست اضافی که در اطراف ناحیه ابدومینال قرار دارد.

درمان دارویی و یا جراحی معمولاً برای سفت شدن پوست شل پس از کاهش وزن لازم و مهم هستند.

جراحی کانتورینگ بدن

کسانی که مقدار قابل توجهی وزن خود را از طریق جراحی چاقی یا دیگر روش های کاهش وزن از دست داده اند اغلب درخواست عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی دارند.در عمل جراحی کانتورینگ بدن، یک برش بزرگ ایجاد و پوست اضافی و چربی حذف می شود برش با بخیه خوب به منظور به حداقل رساندن زخم بخیه می شود

جراحی کانتورینگ بدن خاص عبارتند از:

  • جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی: حذف پوست از شکم.
  • برداشتن پایین بدن: حذف پوست از شکم، باسن، باسن و ران.
  • برداشتن بالای بدن: حذف پوست از سینه و پشت.
  • برداشتن داخل ران: حذف پوست را ران درونی و بیرونی.

براکیوپلاستی: حذف پوست از بازوها.جراحی های متعدد معمولاً در قسمت های مختلف بدن در طی یک تا دو سال پس از کاهش وزن عمده انجام شده است.

جراحی کانتورینگ بدن معمولاً نیاز به بستری در بیمارستان از یک تا چهار روز دارد زمان بهبودی در خانه معمولاً دو تا چهار هفته است ممکن است همچنین برخی از عوارض ناشی از جراحی، مثل خونریزی و عفونت پیدا شود.گفته می شود که اکثر مطالعات نشان داده اند عمل جراحی کانتورینگ بدن سبب بهبود کیفیت زندگی در افرادی که قبلا چاق بوده اند می شود با این حال، یک مطالعه گزارش داده است که برخی از نمرات در کیفیت زندگی در این افراد کاهش یافته است.

اگر چه جراحی کانتورینگ بدن تا بحال رایج ترین روش برای برداشتن پوست شل بوده است همچنین گزینه های کمتر تهاجمی با خطر عوارض کمتر وجود دارد.

دستگاه لاغری VelaShape: این سیستم با استفاده از ترکیبی از نور مادون قرمز، فرکانس رادیویی و ماساژ برای کاهش پوست شل استفاده می کند در یک مطالعه، سبب از دست دادن قابل توجهی از پوست شکم و بازو در افراد دارای اضافه وزن شده است.

اولتراسوند: یک مطالعه کنترل شده در درمان با اولتراسوند در افرادی که جراحی چاقی داشتند هیچ بهبود در پوست شل پیدا نکردند با این حال، مردم تسکین درد و سایر علایم را پس از درمان گزارش دادند.به نظر می رسد که اگر چه خطرات کمتری با این روش های جایگزین وجود دارد نتایج ممکن است همانند عمل جراحی کانتورینگ بدن نباشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (416 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (65 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (46 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس