طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی خوشمزه و مجلسی

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی خوشمزه و مجلسی
جوجه کباب مکزیکی از انواع غذاهای فرنگی لذیذ است و در طرز تهیه جوجه کباب مکزیکی از فیله مرغ و سیر و نمک و فلفل و سس سالسا و زنجبیل و پنیر چدار استفاده می شود.

دستور پخت جوجه کباب مکزیکی

جوجه کباب از غذاهای خیلی راحتی هست که اغلب ما ایرانی ها زیاد درست میکنیم بخصوص برای پیک نیک های خارج از خانه . آموزش مزه دار کردن جوجه کباب مکزیکی یک راه برای یک جوجه کباب با طعم جدید هست. بجای اینکه پول زیادی برای چاشنی های آماده جوجه کباب بدین می تونید خودتون این چاشنی رو درست کنید و کمی هم سلیقه ای تر با ذائقه خودتون درستش کنید.

مواد لازم:

  • سینه مرغ 1 عدد
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • سیر 5 حبه
  • نمک به میزان دلخواه
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه
  • فلفل قرمز به میزان دلخواه
  • زنجبیل به میزان دلخواه
  • روغن سرخ کردنی یک پیمانه
  • پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  • فلفل دلمه ای نصف یک عدد
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • ادویه کاری به میزان دلخواه
  • تخم گشنیز به میزان دلخواه
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • کره 50 گرم
  • آب جوش 1 فنجان

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول:

جهت تهیه این غذای تند و خوشمزه، ابتدا یک عدد سینه مرغ را یخ زدایی کرده، به خوبی شسته، به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و داخل آبکش بریزید و برای مدت 30دقیقه کنار بگذارید تا آب اضافه ی آن خارج شود. (دقت نمایید اگر برای پخت عجله دارید می توانید تکه های سینه مرغ را روی دستمال حوله ای آشپزخانه قرار دهید تا زودتر آب اضافه ی آن ها جذب شود).

مرحله دوم:

یک عدد پیاز درشت را پوست کنده، به خوبی شسته و به صورت نگینی یا خلالی خرد نمایید.

مرحله سوم:

پنج حبه سیر را پوست کنده، شسته و با دنده ریز، رنده نموده و یا له نمایید.

مرحله چهارم:

نصف یک عدد فلفل دلمه ای سبز را شسته، تخم های آن را جدا کرده و به صورت نگینی خرد نمایید.

مرحله پنجم:

پیازها، فلفل دلمه ای ها و سیرهای خرد شده را داخل یک ظرف بزرگ و مسطح ریخته و به خوبی با هم مخلوط نمایید. سپس تکه های سینه ی مرغ را نیز به آنها اضافه نمایید .

مرحله ششم:

نمک، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، پودر سیر، تخم گشنیز آسیاب شده و ادویه کاری را به محتویات داخل ظرف اضافه نموده و ترکیبات را مجددا با هم مخلوط نمایید تا تکه های سینه مرغ به خوبی مزه دار شوند.

مرحله هفتم:

در این مرحله به اندازه یک حبه کوچک زنجبیل تازه را له یا رنده نموده و به محتویات فوق اضافه نمایید.

مرحله هشتم:

پس از اینکه تکه های مرغ را به خوبی به تمامی مواد فوق آغشته کردید، روی ظرف را با سلفون یا درب پوشانده و به مدت حداقل دو ساعت داخل یخچال قرار دهید. (دقت نمایید اگر به اندازه کافی فرصت دارید، می توانید مدت زمان بیشتری برای استراحت جوجه ها داخل مایه در نظر بگیرید که این امر به خوشمزه تر شدن جوجه ها کمک شایانی خواهد نمود).

مرحله نهم:

یک ساعت پس از قرار دادن تکه های مرغ در یخچال، مقدار دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را نیز به ترکیبات اضافه نموده و ظرف را مجددا داخل یخچال قرار دهید تا جوجه ها داخل مایه استراحت نموده و به خوبی مزه بگیرند.

مرحله دهم:

پس از دو ساعت ظرف را از یخچال بیرون آورده، تکه های جوجه را از قطعات پیاز جدا نموده و در ظرف دیگری قرار دهید. سپس تابه ی گریل را روی شعله گاز قرار داده تا کمی گرم شود. یک پیمانه روغن سرخ کردنی مرغوب داخل تابه ریخته و پس از اینکه به خوبی گرم شد، تکه های جوجه را به آن اضافه نموده، روی آن کمی فلفل قرمز پاشیده، شعله را کم کرده و درب تابه را بگذارید تا جوجه ها سر فرصت و با شعله ملایم مغز پخت شوند.( البته می توان گوشت های مرغ را به سیخ کشید و بین هر دو تکه گوشت مرغ به سلیقه خود یک تکه پیاز قرمز و یک تکه فلفل دلمه ای رنگی قرار داد سپس آن را در تابه یا در فر طبخ نمود.)

مرحله یازدهم:

در زمانی که جوجه ها روی شعله مشغول پختن هستند، در ظرف دیگری حدود پنجاه گرم کره را داغ کرده، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه نموده و سرخ نمایید تا رب از حالت و مزه خامی دربیاید و حسابی رنگ دهد. (دقت نمایید در این مرحله بسته به ذائقه خود، اگر تمایل دارید تا جوجه شما کمی تندتر شود می توانید به مقدار مورد نظرتان فلفل قرمز به رب گوجه فرنگی اضافه نموده و تفت دهید).

مرحله دوازدهم:

پس از اینکه یک طرف جوجه ها به خوبی پخته و طلایی رنگ شد، جوجه ها را برگردانده تا هر دو طرف به خوبی گریل شوند.

مرحله سیزدهم:

پس از سرخ شدن هر دو طرف تکه های جوجه، رب گوجه فرنگی تفت داده شده را به جوجه ها اضافه نموده و به خوبی جوجه ها را به آن آغشته نمایید. پس یک فنجان کوچک آب جوش به ترکیبات اضافه نموده، درب ظرف را بسته و اجازه می دهیم تا آب اضافه شده با شعله کم تبخیر شوند. در نهایت جوجه ها را داخل ظرف مورد نظر سرو کرده و بسته به ذائقه و سلیقه خود با مخلفات مختلف و نان تازه سرو نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان