کف دریا و کاربرد ان به عنوان ماسک زیبایی

  شنبه، 24 مهر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
کف دریا و کاربرد ان به عنوان ماسک زیبایی
آیا تاکنون از ماسک کف دریا استفاده کرده‌اید؟ از ماسک کف دریا برای رفع لک‌های پوستی، روشن کردن پوست، پیشگیری از چین و چروک و ... استفاده می‌شود و می‌توان آن را در ترکیب با موادی مانند لیمو، گلاب یا گل انار خشک شده به کار برد. اگر کنجکاو شدید در این باره بیشتر بدانید، این مقاله برای شماست.

اغلب مردم تصور می کنند که کف دریا، همان کف های روی آب دریاست که جمع آوری شده و خشک می شود. امروزه به خاطر خواصی که کف دریا دارد، برای درمان های بسیاری استفاده می گردد. اما بر خلاف تصور عموم، این محصول از بافت های آهکی یک موجود زنده گرفته می شود و در واقع هیچ ارتباطی به کف های روی آب ندارد. در اینجا قصد داریم درباره خواص کف دریا، چگونگی تهیه آن و کاربردهایش برای پوست بیشتر صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

کف دریا چیست؟

طب سنتی طبی گسترده است. در این طب از هر آنچه در چرخه طبیعت وجود دارد برای درمان بیماری ها استفاده می شود. کف دریا یکی از این مواد طبیعی است. برای اینکه بدانید کف دریا چیست و چگونه درست می شود، باید سفری به اعماق اقیانوس ها و دریا ها داشته باشیم.
در ته اقیانوس ها، ماهی زندگی می کند که به نام ماهی مرکب شناخته می شود. این ماهی با سایر ماهی های موجود در آب تفاوت دارد. ماهی مرکب از خانواده اختاپوس است و موقع خطر بدنش نوعی ماده رنگی مانند مرکب تولید می کند. به همین خاطر هم هست که این نام را برای این ماهی انتخاب کرده اند. همچنین در بدن این ماهی نوعی غضروف وجود دارد که تجزیه ناپذیر است. ماهی مرکب پس از مرگش از بین می رود، اما این غضروف سالم می ماند و روی آب شناور می شود. به خاطر سفید بودن رنگ غضروف ماهی مرکب، لقب کف دریا برای آن انتخاب شده است.

ماهی مرکب

خاصیت کف دریا در سلامتی پوست

یکی دیگر از خواص کف دریا، بهره بردن از آن به عنوان یک ماسک طبیعی برای صورت و دیگر اعضای بدن است. می توان از پودر کف دریا و مخلوط کردن آن با کمی آب و دیگر مواد لازم به عنوان یک ماسک طبیعی استفاده کرد. گفتیم که بخشی از خواص کف دریا به خاطر مواد معدنی فراوان و کلسیم فراوان آن است. این مواد معدنی برای رفع لکه های پوستی، کک و مک و جوش صورت مفید بوده و به پوست شما برای سفید شدن و لطیف شدن بیشتر کمک می کند. به همین خاطر طبق گفته پزشکان یکی از خواص کف دریا، درمان لکه های پوستی است. از این محصول حتی در تهیه ماسک های صنعتی نیز استفاده می شود. موضوع دیگری که باعث شده تا استفاده از ماسک کف دریا مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرد، خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است. به طوری که پس از بهره بردن از ماسک، تمامی باکتری های روی پوست از بین رفته و شما دارای پوستی کاملاً پاکیزه خواهید بود.

عکس کف دریا

ترکیبات مورد استفاده با ماسک کف دریا

در ادامه ترکیباتی که می توانید با آن یک ماسک فوق العاده با کف دریا بسازید را ارائه کرده ایم.

۱. ترکیب لیموترش و کف دریا

اگر صورتتان پر از کک و مک شده و زیبایی اش را از دست داده، همین الان دست به کار شوید و ماسک کف دریا و لیموترش را آماده کنید. این ماسک ضد عفونی کننده و سفید کننده است و لکه ها را از بین می برد. چندین و چند بار از این ترکیب خارق العاده استفاده کنید تا دیگر اثری از کمک و مک روی پوستتان نماند.

۲. ترکیب گلاب و کف دریا

پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده یا چین و چروک افتاده؟ پیشنهاد می کنیم ماسک گلاب و کف دریا را برای تازه و شاداب نگه داشتن پوست در نظر داشته باشید. این ماسک لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد و پوست را تازه نگه می دارد.

از دیگر فواید این ترکیب می توان به این نکته اشاره کرد که ترکیب گلاب و کف دریا، پوستتان را شاداب و درخشان تر از همیشه می کند و باعث می شود که جوان تر به نظر برسید.

۳. ترکیب زردچوبه و کف دریا

برای برطرف کردن تیرگی زیر چشم ها و اسکار روی پوست می توانید از ترکیب زردچوبه و کف دریا استفاده کنید. مقداری زردچوبه، کف دریا و ماست را ترکیب کرده و آن را مانند ماسک روی پوستتان بمالید. پس از نیم ساعت که صورتتان را بشویید، متوجه نرمی و لطافت پوستتان خواهید شد. این ماسک برای درمان چین چروک و شاداب و جوان نگه داشتن پوست هم مؤثر است.

۴. ترکیب سرکه سیب و کف دریا

این ترکیب برای از بین بردن چربی های زیر پوستی و درمان آکنه معجزه می کند. کف دریا و سرکه سیب هر دو خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند و میکروب هایی که موجب ایجاد آکنه می شوند را از بین می برند.
برای درست کردن این ترکیب، کافی است مقداری کف دریا را با سرکه سیب مخلوط کنید و روی پوستتان بمالید. پس از نیم ساعت پوست را شسته و خشک کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا چربی پوست به طور کامل برطرف شود و جوش ها از بین بروند.

۵. ترکیب گل انار با کف دریا

باورتان می شود که گل انار یکی از بهترین مواد طبیعی برای سالم نگه داشتن پوست است. گل انار خشک شده برای کلاژن سازی و پیشگیری از پیری پوست مفید است. گل انار چربی پوست را کاهش می دهد و آکنه های ریز و درشت را برطرف می کند.
ترکیب گل انار با کف دریا یک ماسک معجزه آسا برای پوست است. گل انار خشک شده را با چند قاشق ماست و مقداری کف دریا مخلوط کرده و روی پوستتان بگذارید. سپس پوست را با آب ولرم شسته و خشک کنید. این ترکیب پوستتان را در برابر آفتاب سوختگی حفظ می کند و نمی گذارد لکه های ریز و درشت و چین و چروک روی پوست ایجاد شود.
ماسک کف دریا و گل انار لکه هایی که در ناحیه زیر بغل، سینه، دورگردن و ران ها ایجاد شده را هم از بین می برد؛ بنابراین می توانید برای رفع سرسخت ترین لکه های پوستی هم از آن استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک کف دریا

برای تهیه ماسک کف دریا باید غضروف خشک شده ماهی مرکب را خوب پودر کنید. سپس، پودر به دست آمده را درون یک ظرف دربسته بریزید و در جای خشک نگهداری نمایید. وقتی که می خواهید کف دریا را برای ماسک صورت استفاده کنید، کافی است آن را با مقداری ماست، آبلیمو و ... ترکیب کرده و روی پوست بمالید و پس از نیم ساعت آن را بشویید. یادتان باشد که ماسک را باید به نحوی آماده کنید که نه خیلی سفت باشد و نه خیل شل و خوب روی پوست قرار بگیرد. با تکرار چند باره این عمل پوستتان شاداب و با طراوت خواهد شد و لکه های روی پوست کمرنگ شده و از بین می روند.

نکته پایانی

در آخر تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کف دریا را حتماً از عطاری های معتبر بخرید. چرا که اگر ماده دیگری را به جای کف دریا استفاده کنید، ممکن است برای پوستتان مضر باشد. همچنین دقت کنید که کف دریا خوراکی نیست و مصرف خوراکی آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای بدن ایجاد کند؛ بنابراین تنها «استعمال خارجی» این ترکیب طبیعی را برای بهره مندی از خواص آن در نظر داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (658 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان