کاندیداها در روز اول تبلیغات تلویزیونی چه گفتند؟

  سه شنبه، 22 خرداد 1403 ID  کد خبر 392174
کاندیداها در روز اول تبلیغات تلویزیونی چه گفتند؟
ساعدنیوز: کاندیداهای چهاردهین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز اول تبلیغات صدا و سیما با مردم دیدگاه هایشان را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، «محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه 21 خرداد ماه) در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر، اظهار کرد: آغاز جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی بود که فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتیم. در سال 57 زلزله طبس شد که اولین کار جهادی ما در زلزله طبس بود.

وی متذکر شد: در 8 سال دفاع مقدس در جبهه بودیم. بعد از آن بخش عمده ای از کار در بسیج گذشت و در قرارگاه سازندگی خانم الانبیا مسئولیت داشتیم و بعد فرماندهی هوافضای سپاه را بر عهده داشتیم که امروز از قدرت‌های موشکی دنیا هستیم و بعد هم توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتیم.

قالیباف بیان کرد: 12 سال شهردار تهران و همان زمان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم و بعد دوره‌ای در مجلس افتخار نمایندگی مردم تهران را داشتم و اکنون هم نماینده مجلس دوازدهم هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به سوابق علمی خود، گفت: تحصیلات دانشگاهی ام را بعد از دوران دفاع مقدس شروع کردم؛.دکترای جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس گرفتم و اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و این مدت مشغله کاری باعث نشد که ارتباط دانشگاهی را قطع کنم.

همچنان مشغول تدریس هستم

وی تاکید کرد: کشورداری موضوع درس و مطالعه من است و چندین تألیف در دانشگاه تهران در حوزه‌های جغرافیای سیاسی و حکمرانی دارم. همچنان مشغول تدریس هستم و دوشنبه هفته قبل، پانزدهمین جلسه ترم زمستانی را داشتم.

قالیباف درباره سطوح مختلف مسئولیت‌های خود که تاکنون طی کرده است، گفت: یکی از توفیقات در آغاز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی این بود که همه در جبهه حضور داشتیم که قبل از آن آشنایی با آموزش دفاعی نظامی داشتیم. وقتی جبهه شکل گرفت به عنوان رزمنده عادی رفتیم. آن زمان سازماندهی در جبهه مثل شرایط امروز نبود و بسیجی‌ها از نقاط مختلف می‌آمدند و خودمان را به خطوط جبهه اول رساندیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: کار ما از رزمندگی عادی بود که بعد یگان‌ها و گردان‌ها و تیپ‌ها شکل گرفت. فضای جبهه معنوی و مدیریتی و اعتماد کامل بود و رزمندگان دلبستگی خاص به هم داشتند و افراد بر اساس شایسته‌سالاری در جبهه انتخاب شده و خود رزمندگان از بین خودشان انتخاب می‌کردند.

قالیباف بیان کرد: اولین مسئولیتم در عملیات قبل از بیت‌المقدس در اوایل جنگ بود. در 20 سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا شدم. بعد از دوران دفاع مقدس قائم مقام نیروی مقاومت بسیج و بعد فرمانده هوافضای سپاه با حکم فرماندهی معظم کل قوا و بعد هم فرمانده نیروی انتظامی و سپس هم شهردار تهران شدم.

وی تاکید کرد: مردم شناخت نسبی از من دارند، به خصوص از زمانی که خدمت را از جایی شروع کردم که با زندگی مردم سروکار داشتم، یعنی از نیروی انتظامی و شهرداری تهران که بیشترین طول خدمت را از تاریخ شکل گیری بلدیه در تهران داشتم و 12 سال شهردار تهران بودم.

به دنبال تحول هستم

قالیباف بیان کرد: جزو مدیرهایی محسوب می‌شوم که دنبال تحول هستند. در نیروی هوایی به دنبال تحول بودم که یک تحول در هوافضای سپاه در حوزه موشکی رخ داد. باید پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را به کار می‌گرفتیم. آن زمان پای دانشگاه و نیروهای جوان و خلاق را باز کردم و همکاری کردند که پایه‌های آن را می‌بینید که جزو 5 قدرت اول جهان در حوزه تکنولوژی هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن زمان اتفاقات و تحولات عظیمی رخ داد و شهرک موشکی زیرزمین که بعد از سال‌ها پیدا شد یکی از شاهکارهای فنی، مهندسی و مدیریتی بود که آن زمان رخ داد و پیچیدگی سختی دارد که از زیرزمین سنگین‌ترین موشک‌های بالستیک نگهداری شود و بحث‌های ایمنی و فنی آن بسیار پیچیده است. در وعده صادق جمهوری اسلامی این توان را داشت که در قدرت جهانی ظهور کند، یعنی در طول هزار کیلومتر خط آتش بود که از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه موشک شلیک شد.

قالیباف با اشاره به عملکردش در نیروی انتظامی، گفت: معتقدم باید با روحیه تحول پیش رفت. سعی کردم با فناوری روز و نیروهای جوان و خلاق و روحیه تحول گرایی کار را دنبال کنم. در پلیس در کمتر از 13 ماه سامانه 110 در کشور راه اندازی شد و پلیس همه جا در دسترس مردم بود. همچنین با راه اندازی 197، نظارت و دقت در پلیس ایجاد شد و کاملاً این تحول را مردم حس کردند. هر کجا توفیق خدمت داشتیم بهره وری در اولویت قرار گرفت. بهره وری یعنی چابک کردن سازمان، دقیق کردن فرآیندها و تقسیم کار صحیح که اینها سیستم را کارآمد می‌کند، در غیر این صورت تحول رخ نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملکردش در شهرداری تهران، متذکر شد: آن زمان روشن بود که پروژه‌ها کی شروع و کی اجرا می‌شود؛ باید مدیریت مکانیکی را به سمت داینامیکی برد و امروز مدیریت سایبرنتیکی در کشور تحول آفرین خواهد بود. در مسائل اقتصادی هم باید این نگاه باشد.

وی درباره راه اندازی سامانه 137 در شهرداری تهران، گفت: مردم با این سامانه اشکالات را دیده و شهرداری را برای رفع آن فرامی‌خواندند که این همان مردمی سازی است. امروز باید مدیریت دقیق و عمیق و منطبق بر هوشمندسازی و شفاف سازی و مردمی سازی باشد.

قالیباف در پاسخ به این سوال که در دولت خود چطور مردمی سازی رخ می‌دهد، گفت: در نیروی انتظامی، امنیت را مردمی کردیم. قبلاً در پاسگاه و کلانتری سربازان و رزمندگان نیروی انتظامی در خیابان برای پیشگیری گشت می‌دادند که کم‌اثر و پرهزینه و آسیب زا بود. ما با استفاده از فناوری یک پلفترم تعریف کردیم و همه مردم فرصت گزارش خطا و جرم پیدا کردند و با کمترین نیرو، بیشترین بازدهی حاصل شد که این مردمی سازی است.

مردمی‌سازی شعار نیست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردمی سازی شعار نیست و حقیقت و واقعیت است. حرف ما در مجلس این بود که اقتصاد با رویکرد اقتصاد مردمی پویا و مقاوم می‌شود. شعارم در انتخابات «خدمت و پیشرفت» است، البته این فقط شعار نیست و سابقه ام نشان می‌دهد که به هر آنچه وعده دادم، عمل کردم. اگر تولید ثروت و رشد اقتصادی با عدالت و توأم نباشد، ممکن است دوباره مشکلات سخت‌تری را درست کند، لذا شعارمان «دولت خدمت و پیشرفت» با محوریت برنامه هفتم پیشرفت کشور است.

قالیباف درباره علت نام گذاری این شعار، گفت: ما در حوزه اقتصادی مشکلات داریم و باید کارهای کوتاه مدت برای مردم انجام دهیم. مشکلات جدی در حوزه معیشتی، آب رسانی و سلامت است و برخی از مردم قدرت خرید کالاها را ندارند و باید تحت عنوان خدمت این موضوعات را دنبال کنیم تا مردم به آسایش نسبی برسند، به خصوص آن‌هایی که در فقر مطلق به سر می‌برند.

وی اظهار کرد: باید برخی از مشکلات ریشه‌ای حل شود. حل مشکلاتی مانند تورم، گرانی و عدم ثبات در اقتصاد مستلزم رسیدن به پیشرفت است که برای آن به دنبال سرمایه گذاری و تولید ثروت هستیم. باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم که آن وقت قادر به توجه به این مشکلات و حل آن هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره روابط بین قوا، گفت: در قانون اساسی تفکیک قوا آمده و بند 7 اصل 110 قانون اساسی به هماهنگی بین قوا اشاره دارد. پس هماهنگی و نشست‌ها در سطح سران قوا ضروری است که این نشست‌ها در سال‌های اخیر بوده است. قانون را مجلس می‌نویسد و اجرا با دولت است، در قوه قضائیه نیز نظارت بر اجرا با سازمان بازرسی کل کشور است. هماهنگی سران قوا فرصتی برای درک متقابل بین مسائل ایجاد می‌کند.

باید تعامل در کنار تفکیک قوا باشد

وی گفت: اگر کار با هماهنگی و همدلی انجام نشود، هم افزایی لازم به وجود نمی‌آید، در نتیجه مدیران خیلی نمی‌توانند خلاقیت لازم را داشته باشند و برخی مدیران شجاعت خود را از دست می‌دهند. البته باید تعامل در کنار رعایت تفکیک قوا باشد تا مردم به عنوان ذی نفع نهایی منفعت نهایی را ببرند.

قالیباف در ادامه گفت: هر مجموعه و سازمان و در کلان آن، دولت را نمی‌توان شعاری اداره کرد. 45 سال از انقلاب اسلامی گذشته و من کارنامه‌ای دارم و اگر مردم من را قضاوت می‌کنند می‌پرسند در پلیس و شهرداری چه چیزی تحویل دادی؟ پس وقتی شعارم را «خدمت و پیشرفت» می گویم، باید بلافاصله کارنامه ام را ارائه کنم. پس اگر شعار می‌دهیم باید کارنامه را هم ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ما در کشورمان سه قوه نداریم و چهار قوه یعنی دیوان سالاری داریم. در داخل سیستم قانون به درستی اجرا نمی‌شود، چون قوه دیوان سالاری بر سه قوه دیگر سوار است، در نتیجه برنامه خوب نوشته و تصمیم خوب می‌گیریم اما خروجی ندارد و این به معنای شعار دادن و برنامه دادن و کار نکردن است. دیگر سیستم سلسله مراتبی جوابگو نیست و باید سیستم‌ها شبکه ای و هوشمند باشند و همه در سامانه‌ها شکل گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: در شهرداری تهران بیش از 200 سامانه داشتیم و دیگر 8 ساعت کار نیست و مردم 24 ساعته خدمات می‌گیرند که نتیجه آن شفافیت است. اگر احساس کردیم در اتاق‌ها نشسته و شایسته گزینی و شایسته پروری نکنیم، تحول رخ نمی‌دهد. باید هنر داشته و از تخصص و علم و دنیای جدید استفاده کنیم که در این صورت، فساد کمتر می‌شود.

بزرگترین فساد در کشور ناکارآمدی است

قالیباف با بیان اینکه 85 درصد اقتصاد دولتی است که منافع خود را دنبال می‌کند، گفت: وقتی مبارزه با فساد رخ می‌دهد که دیوان سالاری و تعارض منافع نباشد و در این صورت همه چیز شفاف می‌شود. بزرگ‌ترین فساد در کشور ناکارآمدی است و دیوان سالاری و فساد و ضعف در اقتصاد در اینجا رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت رئیس جمهور شدن، آیا اجازه می‌دهد که رسانه‌ها یا گزارشگران فساد بدون نگرانی از متهم شدن یا ضدیت با دولت، از او انتقاد کنند، بیان کرد: ما در مجلس یازدهم این موضوع و سوت زنی را تبدیل به قانون کردیم که ابلاغ شد. مردم در هر کجا می‌توانند گزارش‌های متقن خود را ارائه کنند که قانون، امنیت و اطلاعات آنها را حفظ می‌کند و قانون از آنها پشتیبانی می‌کند و بابت آنها هم پاداش داده می‌شود. این قانون برای اجرا ابلاغ شده و حتماً عزم جدی برای اجرا داریم، البته هوشمندسازی مهمترین بخشی است که از دیوان سالاری ناکارآمد جلوگیری می‌کند.

در دولت به شایسته‌گزینی توجه خواهم کرد

قالیباف در پاسخ به این سوال که در صورت رئیس جمهور شدن، نقش اعضای ستاد او در عهده گرفتن مسئولیت کلیدی چیست، گفت: من همیشه به کسانی که آبروی خود را گذاشته و من را معرفی می‌کنند، قول دادم که آن‌ها را شرمنده آبرو و اعتمادتان نمی‌کنم و با کارم جبران می‌کنم. هیچ وقت نمی گویم اگر رفتم، پستی به شما می‌دهم. آنها برای کشورشان زحمت می کشند و من هم وعده می‌دهم که کار را به درستی انجام دهم. هیچ فرقی بین کسی که در ستاد است و کسی که حضور ندارد، نیست و مهم آن است وقتی در دولت آمدیم، بر اساس شایسته گزینی کار را پیش ببریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شایسته گزینی به معنای استفاده از نیروی جوان و فعال بودن و داشتن سابقه است. خیلی وقت‌ها در شهرداری کسانی بودند که شاید از نظر گرایش سیاسی همراه نبودند، اما نیروهای کارآمد بودند. آن زمان شهردار 27 ساله را در منطقه گذاشتم و بعد هم اجازه پیشرفت به آنها داده شد، لذا ارث نیست که به کسی سهمیه دهیم.

درباره ترکیب کابینه حتماً مشورت می‌کنم

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا اشخاص کلیدی در کابینه اش را تعیین کرده است، تاکید کرد: حتماً افرادی در ذهن من هستند، اما مطمئن باشید بدون مشورت و خرد جمعی با دیگران تصمیم نمی‌گیرم. اولویت این است در اداره دولت شوک به این مجموعه وارد نشود و اگر بنا بر اصلاحاتی باشد، مبنا کارآمدی است و اگر افرادی که کار انجام می‌دهند و کارآمد و شایسته هستند، سعی می‌کنیم کار را با آنها پیش ببریم.

قالیباف گفت: هیچ جا از مدیریت من ندیدید که خود را پاسخگو به مردم نکنم. در سال 99 با آغاز فعالیت مجلس یازدهم وعده انجام کارهایی را دادم و روز آخر مجلس یازدهم توضیح دادم که از 21 وعده، 19 مورد مربوط به قانون گذاری اجرایی شد. بدون شک همه وعده‌ها زمان بندی داشته و پاسخگو خواهم بود و صداوسیما می‌تواند در زمان‌های مشخص پیگیری کند. مطالبه من از رسانه ملی و تمامی رسانه‌ها رصد این موارد است، من به زمان بندی اعتقاد و ایمان دارم و حداقل در 25 سال گذاشته این گونه کار کردم.

قالیباف در انتها و در پاسخ به سوالی درباره شخصیت شهید رئیسی، گفت: من با شهید رئیسی رفیق بودم. اولین آشنایی ام به قبل از انقلاب و سال 56 در مشهد بازمی‌گردد که رفیق شدیم و دوستی و رفاقت ما تا لحظه شهادت ایشان بود. انصافاً شهید رئیسی خستگی ناپذیر و دارای روحیه اخلاص، مردمی، پرتلاش و پرکار بود. ایشان به تراز کارگزار نظام اسلامی و انقلاب اسلامی توجه کرد. باور ما در نظام اسلامی این است که رابطه بین کارگزار و مردم مثل عدالت است. هیچ چیزی حتی خطر جانی نمی‌تواند مانع بین کارگزار و مردم باشد. شهید رئیسی هیچ وقت ارتباط مردمی اش را با مردم به ویژه در این سه سال که رئیس جمهور بود، قطع نکرد.

قاضی زاده هاشمی: آرزومندم تمدن‌های بزرگ در ایران تکرار شود

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با مردم شبکه یک گفت: باورم نمی‌شد کمتر از سه سال بگذرد و من در جلوی قاب تلویزیون با مردم برای انتخاب رئیس جمهور جدید گفتگو کنم.

وی افزود: با رئیس جمهور عزیزمان بواسطه عملکرد خوب و مردمی که داشت کارهای بسیار خوبی آغاز شده است که برخی از آن به نتیجه رسیده بود و برخی در شرف انجام بود. این سید عزیز دیروز برادر بزرگ انقلابی ما بود، اما امروز بنده به عنوان یک الگو و اسوه سخت کوشی صداقت و در عرصه دولتمردی می‌شناسم. اکنون خود را عهده‌دار ادامه مسیر این شهید عزیز می‌دانم.

قاضی‌زاده تصریح کرد: دولت آیت الله رئیسی کارهای نیمه تمامی داشت، آرمان‌ها و رویاهایی داشت که مسیر و رویکردها را تغییر داده بود. 5 سال دیگر برای اتمام امور فرصت داشت و لازم بود به سرانجام برسد.

وی افزود: نکته دوم به خاطر مردم بود به خاطر اینکه حق مردم است که اجازه ندهیم در هیاهویای انتخاباتی تصمیم آن‌ها دچار خدشه شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه داریم روشنگری کنیم و با مردم برای مسیر درست صحبت کنیم و نگذاریم نسخه‌های ارتجاعی که بازگشت به عقب است مجدد تکرار شود. آرمان شهید رئیسی نباید بر زمین بماند.

شعار این دولت، دولت مردم و خانواده است

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شعار این دولت، دولت مردم و خانواده است. وقتی از دولت مردم صحبت می‌کنیم منظورمان این است که محور دولت و فعال مایشاء دولت، مردم هستند.

وی افزود: دولت اگر وظیفه تصمیم گیری دارد، مردم برای دولت تصمیم می‌گیرند. دولت اگر وظیفه اجرا دارد، اجرا را مردم انجام می‌دهند. وقتی از نظارت حرف می‌زنیم ناظر و نافذ مردم هستند.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مرتباً بین مردم و دولت رابطه نظرسنجی پرسش و سوال و رفراندوم است که مردم در عرصه‌های مختلف با نظارت بر دولت نظر می‌دهند و دولت خودش را موظف می‌داند آن را عمل کند.

وی افزود: باید کاری کنیم مرز بین دولت و مردم وجود نداشته باشد. اختیارات در دولت به استان‌ها واگذار می‌کنیم. ما این کار را در بنیاد شهید کردیم و در نتیجه در بنیاد شهید مراجعات به بنیاد 37 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده بود چون کار مردم در استان‌ها انجام می‌شد.

هر شهرستان یک پایتخت موضوعی خواهد شد

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد. ظرفیت و اختیارات ویژه شهرستان‌ها را افزایش خواهیم داد. هر شهرستان یک پایتخت موضوعی خواهد شد. بخشداران فرمانداران و سایر مدیران ما به همین ترتیب باید با نگاه مردم منطقه انتخاب شوند و عزل شوند.

قاضی‌زاده گفت: حکومتی که خود را مزین به نام امام علی علیه السلام می‌داند باید نظر مردم در مورد کارگزارانش خیلی مهم باشد. رئیس جمهور حکمران نیست، باید بتواند تصمیماتش را با ذی‌نفعان آن بخش بگیرد و با کمک آنها باشد.

وی افزود: آمایش سرزمینی فرصت‌ها با توجه به نظام برنامه‌ریزی کشور باید اتفاق بیافتد. بنگاه‌های اقتصادی دولتی را به مردم واگذار کنیم. معنی ندارد که شرکت دولتی داشته باشیم؛ شرکت‌های دولتی باید تبدیل به شرکت‌های عمومی شود و سهامش به مردم واگذار شود. حتی شرکت نفت و شرکت گاز این‌ها متعلق به مردم هستند.

باید به دغدغه‌های ارکان خانواده پاسخ دهیم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی دنبال اشتغال و کسب درآمد هستیم، این برای خانواده است. اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و رشد فرهنگی اتفاق بیافتد، باید یک خانواده پایدار ایجاد کنیم و این خانواده پایدار را حفظ کنیم و به دغدغه‌های ارکان خانواده پاسخ دهیم.

قاضی‌زاده گفت: خانواده باید شغلش پایدار باشد و درآمدی کسب کند که هزینه‌های خانواده خودش را تأمین کند. پسر خانواده نباید نگران سربازی باشد، نباید نگران اشتغال باشد.

وی افزود: تمایل دختران ما به حضور در عرصه‌های مدیریتی است و باید تمام شرایط را برای دختران ایرانی فراهم کنیم.

برخی از حکمرانان ما در کشور می‌ترسند تصمیم بزرگ بگیرند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید بتوانیم و اثبات کنیم که می‌توانیم اصلاحات بزرگ در نظام حکمرانی انجام دهیم. با تکیه بر آرمان شهید رئیسی، برای اینکه اسلام می‌تواند نسخه نجات بخش باشد.

وی افزود: شهید رئیسی می‌فرمود هدف کسب رضایت الهی است و کسب رضایت الهی، از کسب رضایت مردم است. ملت بزرگ ایران، خانواده بزرگ ایران، ایران ما با هیجان ساختگی ساخته نمی‌شود. با مناظره و جنجال درست نمی‌شود.

قاضی‌زاده گفت: رئیس جمهور باید با سابقه فکری، مواضع، نگاه راهبردی و کارنامه‌اش و برنامه‌اش ارزیابی شود.

وی افزود: ما نیاز به جراحی‌های بزرگ داریم. من جراح سر و گردن هستم، یاد گرفته‌ام با ابزار دقیق از کنار شاهرگ گردن، غده سرطانی را خارج کنم. ما چنین جراحی‌هایی در نظام اداری نیاز داریم. اگر نظام اداری جراحی نشود نظام اقتصادی کشور اصلاح نمی‌شود.

وی افزود: من آرزومندم تمدن‌های بزرگ در ایران تکرار شود و این نیاز به شجاعت دارد. ملت بزرگ ایران در تاریخ خودش ثابت کرده است که در دوران کوتاه می‌تواند به آن قدرت برسد. نیاز به یک فرمانده شجاع و نترس است که با مردم گفت‌وگو کند و مردم را به میدان آورد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: برخی از حکمرانان ما در کشور ترسو هستند و می‌ترسند تصمیم بزرگ بگیرند و می‌ترسند با تصمیمات بزرگ مواجه شوند. ما به رجال ملی نیاز داریم که مردم را در جریان تصمیمات بزرگ قرار دهند و این آرمان بدون همراهی شما مردم عزیز ممکن نیست.

وی افزود: در گام اول حضور پرشور در انتخابات جاری و گام دوم اعتماد این جوانان که دستشان پر از علم و دانش و مجاهدت است نیاز است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کودکی من در انقلاب، نوجوانی را در جبهه و جنگ، جوانی را در دانشگاه به تحصیل و میانسالی را در تمرین مدیریت گذرانده‌ام تا ذخیره‌ای برای بنده و همراهانم شود که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای شما باشیم.

وی افزود من وابسته به جناح و جریان خاصی نیستم. آمده‌ام که خادم صدیقی برای ملت ایران باشم و با کمک شما انشالله ایران پیشرفته و قوی و متمدن و جهانی ایجاد خواهیم کرد.

پزشکیان: نتوانستیم اهداف و سیاست ها را پیاده کنیم

«مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه 21 خرداد ماه، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در تشریح مواضع انتخاباتی خود، ضمن درود به روان پاک بنیان گذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانیم هر چه بیشتر خدمت مردم باشیم.

وی در رابطه با جایگاه برنامه هفتم در دولت خود عنوان کرد: در زمان ثبت نام ریاست جمهوری و پنج دقیقه‌ای که فرصت داشتم گفتم ما قرار نیست برنامه جدید بنویسیم و سیاست جدید در نظر بگیریم. سیاست‌های مقام معظم رهبری مشخص شده و کارهای قانونی انجام شده و هر شخصی بیاید باید برنامه‌ها را در جهت برنامه هفتم اجرایی کند.

وی اضافه کرد: مشکلی که معمولاً در دولت‌ها و تغییر مدیرها داریم این است که هر کسی مسیر را عوض و راه دیگری را انتخاب می‌کند. راه و مسیر مشخص است و وظیفه شخص جایگزین ادامه راه کسی است که تعیین شده و اگر برنامه اشتباه است مجدد باید کارشناسی انجام شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نقشه کشیده شده، سیاست معلوم است و مسیر مجریان مشخص است و اینکه ما بنشینیم برای این برنامه برنامه بنویسیم کل مسیر تغییر می‌کند.

وی افزود: کاری که دولت باید انجام دهد این است که مجریان را چابک‌تر کند تا ما را به آن هدف برساند. اصلاحات و تجربه بین‌المللی چیزی ست که در اختیار کارشناسان گذاشته است سه اصل و پنج استراتژی را تعیین کرده است یعنی ما در جهت رسیدن به این اهداف در مسیر برای اینکه بتوانیم کار را بکنیم باید سه اصل را مراعات کنیم که اول مسئولیت پذیری است و دوم روش راهی که مسئول باید ادامه دهد و سوم پاسخگویی است.

پزشکیان گفت: اگر بخواهیم مملکت به نتیجه برسد باید مشخص شود چه کسی مسئول است و باید چگونه جواب دهد.

وی افزود: اگر برنامه ششم 30 درصد اجرا شد علت این بود که برای اینکه آدم‌هایی که آنجا بودند از برنامه خبر نداشتند هدف و سیاست را پیگیری نمی‌کردند، مهارت و علم این کار را نداشتند.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر دولتی که می‌خواهد بیاید راه را نباید عوض کرد. هدف را نباید گم کرد. هر کسی این مسئولیت را می‌پذیرد باید پاسخگو باشد که می‌تواند سیستم را به هدف برساند.

نوی افزود: تا زمانی که مکانیسم پرداخت را اصلاح نکنیم و بین کسی که کار می‌کند و کار نمی‌کند تفاوت ایجاد نکنیم نمی‌توان بهره‌وری را مشخص کرد. در سیستم دولتی اگر کار کنیم و یا کار نکنیم حقوق را می‌گیریم که از نظر اعتقادی غلط است.

پزشکیان گفت: یکی از مباحثی که در کشور ما گم شده عدالت است. از عدالت حرف می‌زنیم اما سهم مناطق محروم را پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: مرزهای ما را نگاه کنید، خوزستان را نگاه کنید، نفت و گاز آب در خوزستان است اما وقتی در روستا می‌روی خیلی از جاها آب مشکل دارد. غیر قابل قبول است منابع را به این شکل نامتاسب هزینه کنیم.

وی افزود: وقتی نگاه می‌کنیم عدالتی که از آن حرف می‌زنیم در میدان عمل چیزی از آن وجود ندارد. کاری که بر اساس سیاست کلی باید انجام گیرد و مدیریت عملکرد نیروی انسانی و پرداخت بر اساس عملکرد است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر مشتریان داخلی ما ناراضی باشد، بهترین برنامه‌ها را بدهیم نمی‌توانیم به هدف برسیم مشتریان داخلی ما کارمندان و پرسنلی است که برای ما می‌خواهند کار کنند. مشتری باید راضی باشد که به مشتری بیرونی بتواند خدمت دهد و او را راضی کند. وقتی پولی که به مشتری می‌دهیم و نمی‌تواند خانه را کرایه کند و نمی‌تواند زندگی را بگذراند و فشار مالی زیاد دارد، انتظار اینکه بخواهیم بقیه کارا درست انجام دهد غیر ممکن است.

وی افزود: پس اول باید کاری کنیم که نیروهایی که در سیستم داریم مانند پزشکان پرستاران معلمان که زندگی آن‌ها بچرخد. باید کاری کنیم که مشتریان داخلی خودمان راضی شوند تا مشتری ما به مشتری بیرونی که مراجعه می‌کند خدمات دهد.

پزشکیان گفت: یکی از مشکلاتی که الان ما را در رسیدن به آن هدف‌ها با مشکل مواجه می‌کند، نارضایتی است که در بین پرسنل وجود دارد. اول باید با آن‌ها برسیم که آن‌ها نیز به مردم برسند.

وی افزود: اقتصاد علم وسیعی است. اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و بدون سرمایه‌گذاری اشتغال و تولید ایجاد نخواهد شد. برای سرمایه‌گذاری بستگی به این دارد که چه محدوده از بازار را ببینیم. هرچقدر دید ما بازتر باشد، طبیعی است که سرمایه‌گذاری و بازار بیشتری را ببینیم و رشد امکان‌پذیر است.

وی افزود: اگر بخواهیم به آن رشد برسیم باید دو کار اساسی انجام دهیم که در سیاست‌های کلی دیده شده است. قدم اول به صحنه کشیدن مردم در اقتصاد و شکستن یخ اختلاف بین دولت و مردم است. بین دولت و مردم الان شکاف ایجاد شده است مردم را باید در صحنه نگه داریم.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاری مشترک بین کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد. نمی‌توانیم با تصمیمات خلق الساعه به چنین اهدافی دست پیدا کنیم. وقتی توانستیم با مردم آشتی کنیم و توانستیم اعتماد سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار را جلب کنیم موفق می‌شویم. وقتی بی‌ثباتی وجود دارد سرمایه‌گذاری داخلی، با شک و تردید روبرو می‌شود.

پزشکیان گفت: سیاست‌های کلی رهبری مشخص است و نهایتاً کاری که دولت محترم در گذشته براساس کارشناسی انجام داده تبدیل به قانون شده است. هر دولتی که بخواهد بیاید باید برنامه هفتم توسعه را اجرا کند. قطعاً اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند.

وی افزود: در حال حاضر که صحبت می‌کنیم اگر برنامه‌ای یا چشم اندازی که رهبری مشخص کردند و قرار بوده ما اول شویم و فقر را از بین ببریم، معطل مانده است، اینها نشان می‌دهد که ما در اجرا نتوانستیم هدف‌ها و سیاست‌ها را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر روزی ما سیستم اجرایی را در اختیار داشته باشیم قطعاً اولویت ما رفتن به طرف سیاست‌های کلی و اجرای برنامه‌هایی است که ما را به آنجا برساند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت‌ها وقتی برنامه اعلام می‌کنند برای رسیدن به آن برنامه‌ها کارهای کارشناسی صورت گرفته است. دولتی که برنامه می‌دهد در پشتوانه این برنامه هم از نظر منابع و هم از نظر نیروی انسانی پیش بینی‌های لازم باید صورت گیرد.

پزشکیان یادآور شد: وظیفه ما این نیست که دوباره برنامه دهیم که این کار انجام شود وظیفه ما این است که برنامه‌ای که دولت با کار کارشناسی جهت اجرا به مجلس داده قطعاً تمهیدات و برنامه‌ها را طوری برنامه ریزی کنیم که ما را به آن هدف برساند.

وی افزود: قدم اول این است که جهتی که دولت در پیش گرفته ادامه دهیم و سعی کنیم آن برنامه‌ها را درست و به موقع اجرا کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در ارزیابی‌هایی که ممکن است در آینده شکل بگیرد و برنامه یا نیروهایی که از نظر اجرایی نقص وجود دارد تغییراتی باید در مسیر انجام شود.

وی اضافه کرد: اصولاً هر لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه می‌دهد قبل از ارائه توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (215 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند