کانتوپلاستی چیست؟

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
کانتوپلاستی چیست؟
کانتوپلاستی (درشت کردن چشم) به هر گونه عمل جراحی زیبایی اطلاق می‌شود که در آن جراح متخصص گوشه خارجی پلک را اندکی بالا می‌برد یا افتادگی این بخش از چشم را اصلاح می‌کند. عمل زیبایی کشیدن چشم خواسته‌ی بسیاری برای داشتن چشم‌ گربه‌ای کشیده و با شیب رو به بالا را تحقق می‌بخشد.

کانتوپلاستی (درشت کردن چشم) به هر گونه عمل جراحی زیبایی اطلاق می شود که در آن جراح متخصص گوشه خارجی پلک را اندکی بالا می برد یا افتادگی این بخش از چشم را اصلاح می کند. عمل زیبایی کشیدن چشم خواسته ی بسیاری برای داشتن چشم گربه ای کشیده و با شیب رو به بالا را تحقق می بخشد. همچنین جراحی درشت کردن چشم برای بیمارانی مفید است که سابقاً جراحی پلاستیک پیچیده ای مانند بلفاروپلاستی پلک پایین انجام داده اند و در اثر این عمل پلک پایینشان رو به پایین کشیده شده، گوشه چشمشان گرد شده و ظاهر ناخوشایندی پیدا کرده است.

کانتوپلاستی عمل زیبایی یا عملکردی است که به منظور ترمیم یا تغییر شکل گوشه خارجی چشم انجام می شود. این عمل که به تنهایی یا در کنار اکولوپلاستی انجام می شود، باعث می شود چشم به شکل زیبایی کشیده شود.

این جراحی فقط و فقط باید توسط جراحی انجام شود که در زمینه جراحی اکولوپلاستی از تجربه گسترده ای برخوردار است؛ چرا که اشتباه در انجام عمل نتیجه فاجعه آمیزی را به دنبال خواهد داشت. دکتر یادگاری برای انجام عمل از روشی با حداقل تهاجم بهره می گیرند تا حالت پوست در گوشه چشم حفظ شود، جای زخم جلب توجه نکند و بهترین نتیجه ممکن به دست آید.

متقاضیان کانتوپلاستی

  • در جراحی درشت کردن چشم یا چشم گربه ای عضله های متصل کننده پلک بالا به پایین کشیده می شود. این عمل زیبایی انتخابی مناسب برای افرادی است که از افتادگی گوشه خارجی پلک ناراحت هستندومی خواهند چشم هایی درشت تر داشته باشند:
    • این عمل چشم ها را درشت تر نشان می دهد و حالت خواب آلودگی و خمودگی را از صورت محو می کند.
    • برخی بیماران به منظور گربه ای کردن چشم ها خواستار انجام این عمل هستند تا جراح گوشه چشم هایشان را اندکی بالا ببرد.
  • در این عمل مشکلاتی مانند افتادگی پلک (پتوز) یا بدشکلی های ناشی از آسیب دیدگی، پیری یا بیماری اصلاح می شود.
  • نتایج ناخوشایند جراحی های قبلی چشم اصلاح می شود، برای مثال نتایج جراحی ناموفق پلک پایین در بلفاروپلاستی ترمیمی اصلاح می شود.

دلایل انجام جراحی کشیده کردن چشم (کانتوپلاستی)

  • بالا رفتن سن که موجب افتادگی پلک پایین می شود.
  • انجام دادن جراحی قبلی که موجب کشیده شدن بیش ازحد پلک پایینی شده است و پلک به سمت پایین آمده
  • انجام دادن جراحی قبلی که موجب شده است عضله ای که چشم ها را می بندد ضعیف شود و در نتیجه پلک پایین افتاده شده است.
  • انجام جراحی های قبلی برای سرطان پوست یا آسیب خورشیدی مزمن که موجب کشیده شدن پوست و پایین کشیدن پلک پایینی شده است.
  • افتادگی ژنتیکی پلک پایین که باعث می شود پلک پایینی کمی پایین تر از حد نرمال خود باشد.
  • برآمدگی کاسه ی چشم نیز موجب افتادگی پلک پایین می شود.

آمادگی قبل از جراحی چشم گربه ای

1. تمامی بیماری ها و مشکلات سلامتی فعلی خود را باید درمان یا کنترل کنید.
2. حداقل یک هفته قبل از جراحی، کشیدن سیگار را متوقف کنید.
3. موارد زیر را یک هفته قبل از جراحی کنار بگذارید:

  • تمامی مکمل های غذایی شامل ویتامین E، جنسینگ، سیر، روغن ماهی و سایر موادی که موجب خونریزی بیشتر در حین جراحی می شوند.
  • داروهایی که موجب افزایش خونریزی می شوند مانند آسپرین، وارفارین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی. ممکن است لازم باشد با پزشکی که برای شما داروهایی را تجویز کرده است مشورت کنید.

4. در روز انجام جراحی، با خود عینک آفتابی به همراه داشته باشید.
5. در روز انجام جراحی از لنز و جواهرات استفاده نکنید.

جزئیات این جراحی ، عمل کانتوپلاستی چطور انجام می شود؟

ابتدا یک شکاف و صورت حرف z در گوشه داخلی چشم به وجود می آید.بعد دو فلپ مثلثی در ناحیه مورد نظر ایجاد میشود.یک فلپ در ناحیه شکاف خورده کشیده میشوبرای نگه داشتن فلپ در محل از بخیه استفاده میگردد.این مراحل بصورت مشابه برای فلپ پوست سمت مقابل نیز انجام میشود.پوست اضافه را برمیدارند و حالا موقعیت چشم ها باید به صورت دقیق تنظیم گردد.گوشه چشم ها با دقت بخیه میشود.پس از این درمان جای بخیه به صورت حرف z برعکس روی پوست باقی می ماند.شکافی به شکل حرف w درگوشه داخلی چشم بوجود می آید.پوست این ناحیه را در جهت زاویه چشم مغولی قطع کرده و بنابراین گوشه چشم ها نمایان خواهد شد.ناحیه ای از پوست که برداشته شده بخیه میشود. با بخیه زدن فلپ پوستی مثلثی در وسط شکاف W گوشه چشم در موقعیت مناسب تثبیت میشود . بنابراین شکاف ایجاد شده پوشیده میشود. در ادامه باقی پوست بخیه میشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (619 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (72 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان