کاربردهای انواع برس مو چیست؟

  جمعه، 13 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
کاربردهای انواع برس مو چیست؟
برس زدن جریان هوا را بهتر به موها می رساند، پوست سر را نرم كرده و آب رسانی و تغذیه ریشه های مو را اسان تر می كند. بیش تر ما موهای مان را بسیار با شتاب و سریع شانه می كنیم ولی برس زدن ارام و روزانه روغن های طبيعي موجود بر سطح موها گسترش ميدهد و مو را درخشنده ميکند .

انتخاب برس مناسب جز واجبات رسیدگی و مراقبت از مو می باشد ؛ یعنی همان اندازه که شامپو مهم است برس هم در جلوگیری از ریزش و موخوره مو مهم می باشد.در گذشته فقط برس های فلزی و پلاستیکی باب بود، در برس های فلزی به دلیل یون های فلز و ناسازگاری آنها با مو، موی ما دچار ریزش و موخوره می شد . همچنین برس های پلاستیکی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن بین موها و همچنین باعث کشیدن بیش از حد موها می شود.

اما در این سال های اخیر برس های با جنس چوب که از نظر طب سنتی با مو سازش دارد وارد بازار شده است. برس چوبی عمر و دوام خوبی دارد . فقط دقت شود که جنس برس چوب باشد و نه چوب نما و بدون روکش. برس های چوبی از جنس های متفاوتی درست شده اند که معروفترین آن ها خیزران و بامبو است. جنس چوب بامبو برای برس مناسب است و همچنین شانه های چوبی ساخته شده از چوب خیزران دارای دوام زیادی هستند.

برس مو

ما در این قسمت از بهداشت و سلامت نکات مهمی را در مورد انتخاب بهترین برس مو برای انواع مو ها را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید برس مخصوص موی خود را استفاده کنید.

1. برس مو پارویی:

این مدل از برس مو بهترین انتخاب برای رفع ژولیدگی و باز کردن گره های مو بوده و برای انواع مو نیز مناسب است . این برس به دلیل بزرگ بودن سطح شانه ای آن، در کوتاه ترین زمان ممکن موها را مرتب کرده و سطح صاف، بزرگ و مستطیلی آن به شما این امکان را می دهد تا بدون هیچ گونه شکستگی در موهای مواج و مجعد، نتیجه فوق العاده ای را بعد از شانه کردن موها شاهد باشید.

برای داشتن موهای صاف و یکدست می توانید از برس پارویی در هنگام سشوار کشیدن به موها استفاده کنید و از این طریق موهایی صاف و لخت داشته باشید و در نظر داشته باشید که برس های پارویی انواع مختلفی دارند. برای موهای ضخیم، برسی را با دندانه های محکم مانند نایلونی و مصنوعی انتخاب کنید که بتوان به راحتی موها را شانه زد.

2. برس موی گرد:

با استفاده از یک برس گرد مناسب و با تمرین زیاد، می توانید خیلی راحت و سریع در خانه نیز موهایتان را سشوار بکشید و مدل مویی فوق العاده مرتب و زیبا داشته باشید. این مدل از برس مو معمولا از یک صفحه فلزی استوانه ای و دندانه های فلزی و باریک ساخته شده اند و یکی از انتخاب های خیلی مناسب در هنگام سشوار کشیدن موها است.بدین منظور می توانید با استفاده از این برس، پیچ و تاب خیلی زیبایی به مو های خود بدهید و حجم آن ها را افزایش دهید.

برس گرد، در اندازه های مختلف وجود دارد که باید متناسب با حجم مو، کوتاهی یا بلندی و ضخامت آن بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر موهای کوتاه و نازکی دارید بهتر است به جای استفاده از برس گرد با دندانه های فلزی، به سراغ برس گرد باریک با موی زبر یا موی گراز بروید تا بعد از استفاده از آن، هیچ آسیبی به موهایتان وارد نشود.

اگر موهای بلند، ضخیم و پر پشتی دارید بهتراست از برس مویی گرد ، بزرگ با دندانه های فلزی و مقاوم در برابر گرما استفاده کنید تا بتوانید به راحتی در هنگام سشوار کشیدن به موها از این برس مو استفاده کنید.

3. برس مخصوص حجم دهی مو:

این برس مو نسبت به سایر برس ها باریک تر بوده و از موهای مصنوعی یا مو طبیعی گراز ساخته شده است و یکی از انتخاب های خیلی خوب برای پوش دادن یا حجم دادن به موها خواهد بود . این مدل از برس مو نه تنها بدنه باریکی دارد بلکه دسته و دم آن نیز باریک بوده و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی موها را تقسیم بندی کرده و ظاهر بسیار مرتبی برای موهایتان ایجاد کنید .

4. شانه ای با دندانه های پهن:

شانه دندانه پهن، گزینه ای عالی برای موهای مرطوب می باشد زیرا بیشتر مستعد شکنندگی هستند. پس از حمام شب موهایتان را از زیر و به آرامی از پایین به بالا شانه کنید و ببندید، صبح که از خواب برمی خیزید از نبود گره در موهایتان لذت خواهید برد.

5. برس مخصوص باز کردن گره مو:

این مدل از برس برای انواع موها مناسب بوده و بهترین گزینه برای باز کردن گره موهای مرطوب و خشک خواهد بود. موها در حالت خیس و مرطوب بسیار ظریف و شکننده هستند و در این مواقع لازم هست از برس و شانه ای برای باز کردن گره موها استفاده کنید تا کمترین آسیب به آن ها وارد شود. این برس مو با دانه های پلاستیکی جدا از هم و عریض، می تواند خیلی سریع و راحت، گره ها را باز کرده و موهای صاف و یک دست برایتان ایجاد کند.

6. شانه دم باریک:

شانه دم باریک با انتهای طولانی و باریکی که دارد برای مرتب کردن و نظم دهی به موها استفاده می شود. این شانه برای باز کردن گره های کوچک مو مناسب بوده و با انتهای باریک آن می توان به راحتی موها را دسته دسته از هم جدا کرد و از این شانه همچنین برای پوش دادن به مو نیز استفاده می شود.

7. برس مو تهیه شده از موی گراز :

این مدل از برس مو برای موهای فرفری و حالت دادن به موهای خشک گزینه مناسبی است. این مدل برس، به دلیلی طراحی ویژه ای که دارد، چربی طبیعی سر را به طور یکسان در سر تا سر موها پخش کرده و حالت موج دار و زیبایی را برای موهای فرفری و خشک ایجاد خواهد کرد. البته بهتر است بعد از سشوار کشیدن با این مدل برس مو، موهایتان را شانه بکشید تا حالت آن ها زیباتر شود.

8. برس مو تونل دار:

اگر تمایل دارید در کم ترین زمان ممکن موهای خود را با سشوار خشک کنید بهتر است از برس مویی استفاده کنید که در بدنه مستطیلی آن حفره هایی وجود دارد که این حفره ها باعث می شوند تا حرارت و گرمای سشوار بیشتر و بهتر با موها تماس داشته و موهایتان سریع تر خشک شوند. کار کردن با این مدل شانه بسیار ساده است و به همین سادگی موهایتان در کم ترین زمان ممکن خشک و صاف خواهد شد. این مدل برس مو برای انواع مو مناسب است.

هنگام خرید برس توجه کنید که:

۱- هنگام خرید برس دقت کنید که دندانه ها نرم و قابل انعطاف باشد. این دو عامل، دو فاکتور مهم براي برس محسوب میشوند . فاصله بین دندانه های شانه یا برس هم بسیار مهم است مخصوصاً براي افردی که موهایشان مجعد و یا موجدار است، شانه و یا برسی براي این اشخاص مناسب است که دندانه های با فاصله زيادي داشته باشند.

۲- بهتر است موهای برس از جنس نایلون باشند نه پلاستیک. موهای نایلونی انعطاف بیشتری دارند و کم تر باعث آسیب رساندن به موهایتان میشوند .

۳- هنگام خرید به دسته برس توجه کنید. برس هایی که دسته ارگونومیک دارند به شما امکان می دهند که آنرا بهتر در دست بگیرید و کنترل بهتری هم موقع برس زدن موهایتان بر آن داشته باشید.

۴- توجه کنید که یک بالشتک پارچه ای در انتهای موهای برس وجود داشته باشد زیرا این بالشتک باعث ميشود موهای شما هنگام شانه کردن با برس کم تر اسیب ببینند.

۵- برس هایی را بخرید که انتهای موهای آن گرد باشد. این گردی باعث ميشود سر موهای برس پوست سر شما را آسیب دیده و زخمی نکند. در عین حال موهای برس که از هم جدا و تکی تکی باشند بهتر از موهای به هم چسبیده است.

۶- برس ایده ال باید دارای موهای نرم، قابل ارتجاع و بانوک گرد و درشت بوده به طوری که موها به نرمي در بین آن ها حرکت کرده وکشیده نشوند. بهتر است از شانه یا برسی استفاده شود که تولید الکتریسیته ساکن نکند( شانه یا برس فلزی نوک تیز خوب نیست)

۷- شانه بایستی از پلاستیک قابل ارتجاع ساخته شده باشد. نوک دندانه های شانه بایستی گرد و عرض و اتصال بین دندانه ها درست در مرکز هر دندانه بوده و همچنين فواصل دندانه ها متناسب و جنس آن ها قابل انعطاف و نرم باشد تا دندانه ها به راحتی بین موها حرکت نمایند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (619 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (72 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان