ساعدنیوز
ساعدنیوز

کدام فصل مناسب کاشت موی طبیعی است؟

  یکشنبه، 16 بهمن 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
کدام فصل مناسب کاشت موی طبیعی است؟
درست است که عدم اتلاف وقت برای انجام بعضی کارها خوب است، ولی کاشت مو یکی از آنها نیست. فصل های گوناگون باتوجه به وضعیت جوی میتوانند به شما کمک کنند یا بهبودی شما را سخت سازند. در ادامه ساعدنیوز مناسب ترین فصل را برای انجام کاشت موی طبیعی ارائه خواهد داد همراه ما باشید.

مناسب ترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

انجام این درمان در هر فصلي مزایا و معایب خاص خویش را دارد. برای انجام پیوند مو هیچ فصل خاصی وجود نداشته و شما در هر فصلي، چه در روز های گرم و چه روز های سرد میتوانید برای انجام این درمان اقدام نموده و با مراقبت از پوست سر بهترین نتیجه ی ممکن را دریافت کنید. در واقع زمان ایده ال برای انجام این شیوه وقتی است که شما حس می کنید برای انجام درمان آماده هستید. از آنجایی که استرس بر نتیجه و روند بهبودی تأثير می گذارد، توصیه می شود پیش از درمان با پزشک متخصص مشورت نموده و سؤال های خود را از وی بپرسید تا قدری از نگرانی هایتان کاسته شود. همینطور زمانی برای انجام درمان اقدام کنید که امادگی کامل داشته باشید. یکی از مهمترین فاکتورها برای دریافت نتیجه ای مناسب، مراجعه به یک پزشک کاربلد و پیروی از توصیه های پزشکی است. در هر فصلی شما می توانید با انجام توصیه های پزشکی از موهای خود مراقبت کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنید. از آنجایی که موهای پیوند شده بسیار حساس و اسیب پذیر هستند در صورتی که مراقبت های لازم انجام نشود میتواند باعث اسیب مو شود. در تابستان تعریق زیاد بوده و پوست در معرض گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد بنابراین طبیعی است که شما برای انجام این شیوه در فصل گرم سال شک داشته باشید؛ ولی با یک برنامه ریزی درست و با انجام تمامی توصیه های پزشکی می توانیم از بروز مشکلات جلوگیری نموده و کاشت موی موفقی را داشته باشیم. تغذیه ی مناسب میتواند به شما در تقویت و حفظ سلامتی مو، جلوگیری از آسیب ها و در پایان دریافت یک نتیجه ی قابل قبول کمک کند.

پوستر کاشت مو

کاشت مو در بهار

در بهار دمای هوا نسبتاً متعادل است، ولی انتظار بارش های مقطعی وجود دارد. وزش های فصل بهار قدری غیر قابل پیش بینی هستند ولی مانع این نمی شوند که بیشتر پایان هفته ها را در خارج از خانه بگذرانیم. ولی آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای شماست؟

فواید کاشت مو در بهار

غذاهای مورد علاقه شما( و موهایتان) به بازار می آیند. غذاهایی مثل ماهی سالمون و ديگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج. رطوبت هوا کمک می کند تا بدون اسیب زدن به موها، آنها را حالت دهید. بعلاوه وضعیت آب و هوا رو به دل پذیر شدن می گذارد و احتمالاً با چالش کمتری برای رسیدن به کلینیک و ملاقات با پزشکتان روبرو خواهید شد. آغاز سال نو میتواند شروعی نو برای شما هم باشد. چنانچه کمی پیش از تعطیلات نوروز مو بکارید، میتوانید از زمان تعطیلات استفاده نموده و بهبودی مناسبی در خانه داشته باشید.

معایب کاشت مو در بهار

باد و باران برای زخم های کاشت مو ( تا هنگامی که بهبودی کامل حاصل نشوند) تا حدی تهدید به حساب می آیند و باید مراقب آنها باشید. با گرم شدن هوا و تابش بیشتر افتاب، باید به پوست سر خود ضد افتاب بزنید یا به شیوه های ديگر( مانند گذاشتن کلاه) از تابش مستقیم افتاب به سرتان جلوگیری کنید. همینطور تا پائیز یا زمستان خبری از موهای پر پشت نیست و باید فصل تعطیلات را هم با موهای کم پشت به سر کنید.

کاشت مو در تابستان

تابستان می تواند بهترین فصل کاشت مو باشد، اما بستگی به شرایط شما دارد. با توجع به محل زندگی ، تابستان های کشورمان می تواند به شکل طاقت فرسایی گرم باشد. البته این موضوع برای اقصی نقاط کشور (از جمله تهران) صادق است. بسیاری از خانواده ها در فصل تابستان به سفر می روند یا آخر هفته های خود را به بیرون شهر، پیک نیک، کمپینگ، کوهنوردی و استخر می روند.

مزایای کاشت مو در تابستان

غرایز طبیعی امکان دارد نشان دهند که فصل تابستان امکان دارد بهترین زمان برای جراحی پیوند مو باشد. چرا؟ اول از همه، در این فصل بسياري از مردم از مدرسه فارغ میشوند و یا بهرحال میتوانند مدتی از کار خود مرخصی بگیرند. با توجه به اینکه دستورالعمل های پس از جراحی پیوند مو بطور معمول ایجاب می کنند که بیمار دست کم چند روز مرخصی بگیرد، ماه های تابستان میتوانند بعنوان بهترین زمان برای جراحی پیوند مو، انتخاب منطقی باشند. همچنین ، امروزه اکثر بیماران در حال سفر از شهر خود به شهر یا حتی کشور دیگری برای جراحی پیوند مو هستند. ماه های تابستان معمولاً بیشتر برای سفر هوایی ترجیح داده میشوند، بنابراین این هم یک مزیت ديگر است که سبب می شود تابستان بهترین زمان برای جراحی پیوند مو باشد.

معایب کاشت مو در تابستان

گرما اصلاً مورد مناسبی برای رشد موها نیست. گرما و افتاب سبب خشک شدن موها، پوست سر و بافت های کاشته شده می شود. محل دریافت موهای کاشته شده امکان دارد الوده شود. با توجه به گرما و امکان عرق کردن بالا، احتمالا به سرعت احتیاج به حمام و حتی استفاده از استخر و دریا برای شنا کردن خواهید داشت. این مورد برای روزهای نخست پس از جراحی کاشت مواحتمالا برای شما دشوار خواهد بود. تا 6 هفته شما از شنا در آب های پر عمق منع خواهید بود و این یک گزینه منفی برای شما خواهد بود. برنامه های سفر های تابستانی شما ممکن است به دلیل تماس با پزشک و حاضر شدن برای معاینه به تعویق افتد یا در زمان کوتاه تری انجام شود. در نتیجه چنانچه بیش از حد روی تعطیلات طولانی مدت تابستانی حساب باز نموده اید ، کاشت مو ها در این فصل امکان دارد برای شما دشواری هایی داشته باشد. البته میتوانید تعطیلات خود را برای یک سال به تعویق بیاندازید و امسال را از خیر سفر های طولانی مدت بگذرید.

کاشت مو در پاییز

پاییز را می توان درست در مقابل بهار توصیف کرد. وزش ها و طوفان ها در این فصل محتمل اند. هوا از أواخر مهر رو به سردی می گذارد و نباید فراموش کنیم که پاییز فصل شروع مدارس است و فشار کاری نیز افزایش می یابد. پس در نتیجه اگر قصد کاشت مو در فصل پاییز دارید فواید و معایب آن را در نظر بگیرید.

فواید کاش‏ت مو در فصل پائیز

از لحاظ وضعیت دمایی پائیز میتواند بهترین فصل برای کاشت مو باشد. تعرق کم تر و کاهش افتاب مستقیم به نفع شما هستند. غلات و حبوبات مفید در رشد مو دردسترس هستند و درصورتی که همه چیز خوب پیش برود، عکس های نوروزی جذاب تری خواهید داشت.

معای‏ب کاشت مو در فصل پائیز

تغییرات آب و هوایی پائیز برای دورهٔ بهبود شما خوب نیست. باید مدام همراه خویش کلاه و ضد افتاب داشته باشید. همینطور اگر فوری پس از کاشت به سرکار بروید، زخم ها و ریزش ها واضح تر دیده میشوند که میتواند کمی شما را معذب کند.

کاشت مو در فصل زمستان

برف و یخ زدگی از وضعیت آب و هوایی زمستان در ایران است. صبح های بسیار سرد و شب های وحشتناک از سرما در اکثر نقاط ایران شرایط معمولی زمستان را می سازند. بارش های جوی هم در این فصل به اوج خود می رسد. افتاب در این فصل کم تر دیده می شود.

مزایای کاشت مو در فصل زمستان

درجه حرارت پائین سبب می شود که شما سریع احتیاج به دوش گرفتن نداشته باشید و تعرق در بدن و سر شما کم تر از فصل های ديگر خواهد بود. سفرها و خروج از منزل در این فصل به دلیل وضعیت آب و هوایی معمولاً کم تر از فصل های ديگر است. از این بایت شما نگرانی بایت از دست دادن سفر های هر ساله خویش در کنار دوستان و خانواده نخواهید داشت. درجه حرارت پائین تر و تابش غیرعمود خورشید، مرقابت از نتیجه نهایی کاشت مو در زمستان را ساده تر خواهد کرد.

معایب کاشت مو در فصل زمستان

آب و هوای سرد بر روی رشته های مو تأثير می گذارد. هوای سرد و خشک، رطوبت را از رشته های مو می گیرد و سبب می شود آن ها را در معرض شکستگی قرار گیرند. با بارش برف و دیگر نزولات جوی در محل های برش یافته امکان عفونت وجود خواهد داشت. غذاهای موثر برای رشد مو در این فصل کم تر پیدا می شوند. دریافت بیش از حد ویتامین A در این فصل بالاست و این میتواند سبب ضعیف شدن موهای شما شود.

بنابراین کاشت مو یکی از حساس ترین عملیات زیبایی است که برای موفقیت آمیز بودن آن عوامل بسیار زیادی باید مد نظر قرار بگیرند. یکی از این موارد انتخاب زمان صحیح برای انجام آن است. پس قبل از اینکه نسبت به تعیین نوبت برای پیوند مو اقدام کنید بهتر است چند مورد مهم فوق را در خصوص بهترین فصل برای کاشت مو را بررسی کنید. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که تصمیم به کاشت مو دارند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (272 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (115 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (53 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (38 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (24 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (15 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (8 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به دکوراسیون جدید خانه ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی بعد از طلاق/چه سر سبز و باکلاس+ عکس شوخی بامزه هومن سیدی با دختر موطلایی و چشم رنگی نگار جواهریان/ ای خدا چه دختر خوشگلی+فیلم (عکس) استایل کژوال و مدلینگ علیرضا بیرانوند / ماشالا، اکرم بانو باید برای شوهر سوپر مدلش اسفند دود کنه! حضور غافلگیرانانه علی پروین در برنامه پرطرفدار صداتو+ویدیو/ فقط تشویق های بی وقفه تماشاگران و استقبالشان از سلطان فوتبال رونمایی از مرد مازندرانی که 26 زن و 135 فرزند داشت/ خانواده پرجمعیت او روزانه 50 کیلو برنج مصرف میکردند+عکس حماسه ای دیگر از یک عمه/ نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج فلج شد+عکس ابتکار تحسین برانگیز شهرداری تبریز در تبدیل درختان خشکیده محوطه ائل گلی به مجسمه‌هایی زیبا و دیدنی+عکس/ ایده اش حرف نداره👌 (ویدئو) رونمایی از ماشین لوکس و گران قیمت شهاب حسینی!/ تازه فروشی هم نیست این مرد پولدار و عجیب 1171 فرزند داشت/ قصر بزرگ و مجللی که برای همسرانش ساخت!+عکس (عکس) نقاشی رسمی شصتمین سالگرد سلطنت ملکه ویکتوریا در لندن با حضور نماینده ایران در عصر قاجار / از سبیلاش معلومه ایرانیه و قاجاری! ماجرای زندگی رهبر معظم انقلاب در کانکس چه بود؟/برادر عروس رهبری: نکند خدای ناخواسته، اتفاقی برای رهبری و خانواده‌شان بیفتد! (ویدئو) افشاگری عجیب مهران مدیری از سواد کامپیوتری خودش/خانم مجری و شوهرش یه لحظه انفجاری خندیدن!😂 دانلود آهنگ جدید «عشق است» علی عبدالمالکی+فیلم/ حال دل تموم عاشقارو عشق است... (فیلم) صدای گوسفند درآوردن شهاب حسینی با فلوت زنی ناشیانه ساحل سریال پوست شیر/ خودش غش کرد از خنده😂 کنسرت زنده محسن چاوشی در صداتو+ویدیو/ بدل آقای خواننده با آهنگ سنگ صبور همه را شوکه کرد (عکس) تصویری از کارت عروسی قدیمی مربوط به زمان ناصرالدین شاه قاجار / معلوم نیست کارت عروسیه یا متن پاچه خواری شاه و ولیعهد!!! دانلود آهنگ جدید «حقیقت» مصطفی راغب +فیلم/ عزیزم عاشقی دل پاکی میخواد... گذشتن از خطر بی باکی میخواد... آرشام پسر یکی یدونه شهربانو منصوریان چه پهلوونی شده برای خودش/ چقدرم ناز و معصوم+عکس (ویدئو) غوغای خوانندگی شاطر صداتو بعد از مسابقه در جمع دوستانش/چه صدای فوق العاده ای داره چه لذتی بردن دوستاش دو تصویر دیده نشده از بند زنان زندان بندر عباس و فضای صمیمانه حاکم بر بند حرمسرای شاهان قاجار چگونه پُر از زن می‌شد مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر خوش صدا با آهنگ شاد +ویدئو/تو از چرخش یک رقص تو خلوت شبانه... (عکس) لباس نامناسب و بی‌شرمانه فرح پهلوی در حضور پادشاه کشور اتیوپی / انصافا هیچ ملکه‌ای در دنیا در دیدار رسمی چنین لباس جلفی نمی‌پوشد! اجرای زنده و بی‌نظیر علی طولابی برای مردم ایلام در فضای باز/ صدای این پسر حنجره طلا حرف نداره+ویدیو یه قرار عاشقونه زیر بارون نجف +ویدئو/ اگه بی ادبی نباشه آقا سالی 10 تا نجف ازت میخوام... خلاقیت خنده دار ایرانی در پیوند توالت فرنگی به موتور حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که از هر رگش هنر میریزه😂 وازلین: دوست یا دشمن پوست؟ تغییر چهره دختر محمود نقاش سریال پایتخت بعد از 5 سال/ خانم بازیگر چقدر عوض شده+عکس راهکارهای مقابله با بوی بد واژن در دوران پریودی سخنرانی چرچیل پس از پیروزی بر آلمان هیتلری+ فیلم آیا بالم لب واقعاً بی‌خطر است؟ خال‌های قرمز روی پوست: دوست یا دشمن؟ بوتاکس معده و لاغری: بررسی دقیق مزایا، معایب و شواهد علمی دیابتی ها می توانند هندوانه بخورند؟ (عکس) افشای سند هزینه‌های فرح پهلوی برای تزئینات توالتش! / خرج از جیب مردم برای توالت خانم ملکه، همینقدر دردناک! حرکات دیده نشده از سید جواد هاشمی و حامد آهنگی در برنامه شام ایرانی+فیلم واکنش شوکه کننده دختر بروس‌لی به اصطلاح ایرانیِ "دنبال قاتل بروس‌لی می‌گردی؟" (عکس) سفر علمی رییس جمهور سابق به مجارستان/ تیپ و استایل محمود احمدی نژاد در کشور همسایه عاشقانه های جذاب بابک جهانبخش و همسر جوان و باکلاسش پربازدید شد+عکس خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگرا راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس
تیتر امروز   
رونمایی از مرد مازندرانی که 26 زن و 135 فرزند داشت/ خانواده پرجمعیت او روزانه 50 کیلو برنج مصرف میکردند+عکس
حماسه ای دیگر از یک عمه/ نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج فلج شد+عکس
این مرد پولدار و عجیب 1171 فرزند داشت/ قصر بزرگ و مجللی که برای همسرانش ساخت!+عکس
دانلود آهنگ جدید «عشق است» علی عبدالمالکی+فیلم/ حال دل تموم عاشقارو عشق است...
دانلود آهنگ جدید «حقیقت» مصطفی راغب +فیلم/ عزیزم عاشقی دل پاکی میخواد... گذشتن از خطر بی باکی میخواد...
حرمسرای شاهان قاجار چگونه پُر از زن می‌شد
(عکس) افشای سند هزینه‌های فرح پهلوی برای تزئینات توالتش! / خرج از جیب مردم برای توالت خانم ملکه، همینقدر دردناک!
واکنش شوکه کننده دختر بروس‌لی به اصطلاح ایرانیِ "دنبال قاتل بروس‌لی می‌گردی؟"
3 راهکار بی‌نظیر برای حل مشکل چسبیدن کیک به قالب و قابلمه/ با دونستن این روش ها دیگه کیکت خراب نمیشه
این زن تهرانی همزمان 2 شوهر و 2 خانه داشت / هر 2 مرد سند ازدواج داشتند!
رئیسی: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم | به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی...
پشت پرده جمع آوری واکسن آسترازنکا از سراسر جهان
وکیل امیر تتلو: احتمال دارد توبه‌ تتلو در حکم دادگاه اثرگذار باشد
زوج‌های ایرانی در 2 سال اخیر عاشق‌تر شدند
ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟