دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

خواص عناب برای لاغری 

دوشنبه، 21 آذر 1401
می خواهیم در این مقاله شما را با خواص عناب و تاثیر آن برای لاغری آشنا کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

عناب میوه ای است که اکثر ما آن را به صورت خشک شده دیده ایم و معمولا آن را به عنوان میوه مصرف نکرده ایم، ولی این گیاه سرشار از خاصیت، مواد مغذی و سالم برای بدن است. عناب را می توان به صورت خشک شده و تازه یا آبمیوه آن را مصرف کرد و یا به صورت پودر با پودر سنجد ترکیب کرد و از خواص آن بهره برد. به هر طریقی که عناب را مصرف می کنید، باید بدانید که این گیاه خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و مصرف آن در رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

عناب

عناب که با عنوان خرمای قرمز یا خرمای چینی هم شناخته شده است، یکی از میوه های بومی جنوب آسیا است و این روزها در سراسر جهان محبوب و شناخته شده است. این میوه کوچک و قرمز رنگ، دارای طعم شیرین و بافت جویدنی است و معمولا خشک شده آن به عنوان خشکبار مورد استفاده قرار میگیرد. عناب در طب سنتی چین به دلیل تاثیر خیلی خوبی که در بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس و اضطراب دارد، بسیار پرکاربرد و پر مصرف است.

آیا عناب برای لاغری خوب است؟

عناب یکی از میوه های خوشمزه ای است که کالری کمی دارد و کاملا بدون چربی بوده و همچنین حاوی فیبر و پروتئین بسیار بالایی نیز است. مواد غذایی غنی از فیبر و پروتئین تاثیر خیلی زیادی در افزایش احساس سیری در بدن شده و به طور بالقوه در کاهش وزن و لاغری موثر هستند. شما می توانید با استفاده از چند عناب در طول روز و بین وعده های غذایی، خیلی سریع احساس سیری داشته باشید. استفاده از میوه عناب تازه می تواند به راحتی شما رو از ریزه خواری دور کند و باعث میشود تا تمایلی برای استفاده از میان وعده های ناسالم و پر کالری نداشته باشید.

نقش عناب در لاغری

عناب کالری کم و فیبر بالا و پروتئین قابل توجهی دارد و همین مساله آن را به ماده ای مناسب برای کاهش وزن تبدیل کرده است. از طرفی مصرف آن در رژیم غذایی می تواند به شما احساس سیری بدهد و شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد و در نتیجه فاصله زمانی بین وعده های غذایی تان افزایش یابد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که خواص عناب برای لاغری به کاهش چربی شکم کمک کرده و از این طریق نیز باعث لاغری افراد می شود. بنابراین می توانید از عناب به عنوان یک کمک کننده برای کاهش وزن استفاده کنید و از اضافه وزن بیشتر جلوگیری کنید.

خواص عناب برای لاغری

یکی از خواص عناب برای لاغری و کمک به حفظ تناسب اندام است که متخصصان طب سنتی نیز بر آن تاکید دارند. از مهم ترین فواید این میوه که در کتب و رساله های مختلف طبی به آن اشاره شده خواص عناب برای لاغری است. تاثیر این میوه برای کاهش وزن تا حدی است که بسیاری آن را در فهرست مواد غذایی لاغری با رژیم وگان قرار می دهند.

  • پروتئین بالا در عناب: عناب با میزان قابل توجه پروتئین، نیازهای تغذیه ای انسان را تا حد قابل قبولی تامین می کند و فرد را برای مدت بیشتری سیر نگاه می دارد. خواص عناب در این زمینه سبب می شود تا افرادی که در پی کاهش وزن و حفظ رژیم غذایی هستند، بتوانند به شکل مطلوب تری به برنامه های تغذیه ای و رژیم های کاهش وزن خود پایبند بمانند.
  • کالری پایین عناب: کالری کم در عناب سبب می شود تا چربی کمتری در عضلات جمع شود و سطح کلسترول خون پایین بیاید. بنابراین مصرف عناب در کنار میوه ها و فرآورده های دیگر برای کاهش وزن توصیه شده است.
  • فیبر محلول در عناب: پکتین موجود در عناب نوعی فیبر محلول به حساب می آید که سبب کاهش چربی بدن می شود. به همین علت افراد بعد از مصرف آن ساعت ها احساس گرسنگی ندارند. این ویژگی در کنار کالری کم عناب سبب می شود که یک میان وعده مقوی اما کم کالری در اختیار مصرف کنندگان آن قرار بگیرد که در نهایت به کاهش وزن کمک می کند. استفاده از فیبرهای گیاهی برای کاهش وزن محدود نمی شود و در بسیاری از میوه ها و سبزی ها می توان تاثیر این فیبرها را برای کاهش وزن مشاهده کرد.
  • عناب و آنزیم های گوارشی: گفته می شود که آنزیم های گوارشی موجود در عناب باعث می شود تا چربی ها و کربوهیدرات ها متابولیزه شوند و بدن پروتئین بیشتری را جذب کند. تنظیم آنزیم های گوارشی می تواند یکی از روش های تنظیم وزن و لاغری با استفاده از عناب باشد.
  • کاهش استرس و تنظیم وزن: یکی دیگر از خواص عناب برای لاغری که باعث تناسب اندام می شود این است که استرس و اضطراب را کاهش می دهد. اکثر انسان ها وقتی دچار استرس می شوند میل به پرخوری در آن ها افزایش می یابد و با خوردن غذاهای مختلف می خواهند سطح استرس خود را کم کنند. اما عناب می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد. عناب هورمون های بدن را تنظیم کرده و مانع از ترشح هورمون کورتیزول شود. در نتیجه استرس و اضطراب را کم کرده و دیگر به سمت پرخوری نمی روید و زودتر لاغر می شوید.

روش استفاده از عناب برای لاغری

جهت دستیابی به خواص عناب برای لاغری می توان میوه عناب را به صورت تازه و خام، به صورت خیس کرده در آب، خشک شده، دمنوش و حتی به صورت آب گرفته استفاده کرد. شما می توانید جهت کاهش وزن عناب را به همراه دیگر سبزی های آب دار در رژیم غذایی خود بگنجانید. با مصرف روزانه ۱۰ عدد عناب خشک از خواص عناب خشك برای لاغری استفاده کنید. از آنجا که عناب خشک بسیار لذیذ و خوش مصرف است با مصرف آن به عنوان اسنک به راحتی می توانید به خواص عناب خشك برای لاغری برسید. در برخی مناطق هند از عناب برای تهیه مارمالاد و ترشی هم استفاده می کنند و همچنین با مصرف زیاد آن از خواص عناب برای لاغری بهره مند می شوند.

سخن آخر

به طور کلی خواص عناب تازه برای لاغری بسیار مورد توجه متخصصین تغذیه قرار دارد. عناب علاوه بر اینکه برای لاغری موثر است به خاطر داشتن مواد مغذی مفید، اهمیت زیادی دارد. پروتئین ها، کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، آهن، … همه این ها عناب را به عنوان یک ماده غذایی سالم معرفی می کند که به سلامت بدن کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین از خواص عناب تازه برای لاغری و به طور کلی سلامت و زیبایی غافل نشوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه