ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص بی نظیر روغن جوجوبا برای پوست و مو

  دوشنبه، 17 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
خواص بی نظیر روغن جوجوبا برای پوست و مو
روغن جوجوبا از دسته محصولات طبیعی است که می‌تواند به جزء جدایی‌ناپذیر مراقبت‌های روتین پوست و مو تبدیل شود. خواص روغن جوجوبا و کاربردهای آن آنقدر زیاد است که می‌توان آن را جایگزین بخش قابل توجهی از لوسیون‌ها و محصولات شیمیایی کرد. در این مطلب سعی داریم به بررسی خواص روغن جوجوبا بپردازیم.

«روغن جوجوبا» (Jojoba oil) روغنی مایع است که از دانه ی گیاهی به همین نام گرفته می شود. درختچه ی جوجوبا یا هوهوبا بومی مناطق جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. این روغن از گذشته های بسیار دور توسط بومیان این مناطق مصرف دارویی داشته. سرخ پوستان آمریکا آن را به عنوان درمان زخم و کبودی استفاده می کردند. امروزه روغن جوجوبا تبدیل به یکی از رایج ترین روش های درمان آکنه، پسوریازیس، آفتاب سوختگی و زبری پوست شده است. برخی هم برای درمان ریزش مو از این روغن استفاده می کنند، چرا که می تواند رویش مو را تحریک کند.

دانه های جوجوبا از نظر ظاهری، کمی شبیه به دانه های قهوه هستند؛ اما اغلب بزرگ ترند و همه شبیه به هم نیستند. ساختار روغن جوجوبا با دیگر روغن های گیاهی تفاوت دارد؛ چراکه این روغن در اصل نوعی موم اشباع نشده است. روغن جوجوبا به عنوان یک موم در محافظت، کنترل رطوبت و نرم کردن پوست و مو بسیار مفید است. به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده، این روغن در دمای اتاق کاملا به شکل مایع درمی آید و برخلاف روغن های دیگر عمر طولانی دارد و زود فاسد نمی شود. همین موضوع یکی از ویژگی هایی است که این روغن را تبدیل به گزینه ی خوبی برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی می کند. با استفاده از این روغن داروسازان نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده ی شیمیایی به میزان زیاد نخواهند داشت.

همچنین، روغن جوجوبا منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین E، ویتامین B کمپلکس، سیلیکون، کرومیوم، مس، و زینک است. این روغن ۸۲ درصد ید دارد و همین ماده است که روغن جوجوبا را به یک التیام بخش خوب تبدیل می کند. اسیدهای چرب این روغن هم شامل ۱۳.۶ درصد اسید اوره، ۷۱.۳ درصد اسید گادئولیک و ۱۱.۲ درصد اسید اولئیک می شود.

روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو

فواید روغن هسته میوه جوجوبا به دو بخش مختلف تقسیم می شوند: خواص این روغن برای پوست و خواص روغن جوجوبا برای مو. در ادامه به این فواید خواهیم پرداخت تا شما هم با این روغن بیشتر آشنا شوید و بعد از این بیشتر به سراغ محصولات مراقبتی پوست و مو که شامل این روغن هستند بروید.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن ها برای پوست محسوب می شود. مهم ترین فواید این روغن برای پوست عبارتند از:

  • محافظت از پوست در مقابل آسیب های محیطی: همانطور که گفتیم این روغن دارای عناصر و ساختاری شبیه سبوم است. بنابراین زمانی که پوست به خودی خود نمی تواند سبوم کافی تولید کرده و در مقابل عوامل آسیب زای محیطی مقاومت کند، جوجوبا اویل این کار را انجام می دهد.
  • شادابی پوست: ضمن کمک این محصول به پوست برای تولید سبوم، سطح چربی پوست متعادل شده و نشانه های خشکی از بین می رود. بنابراین پوستی که تا قبل از دریافت جوجوبا اویل بی روح و مات بوده است، با دریافت این ماده طبیعی شفاف و روشن می شود.
  • آبرسان پوست: روغن تراپی جوجوبا یک مرطوب کننده قدرتمند برای پوست محسوب شده و مولکول های آب را در لایه های پوست به خوبی حفظ می کند. بنابراین پوست با استفاده از این روغن همیشه تازه و جوان به نظر می رسد.
  • تقویت پوست لب: پوست لب از پوست دیگر قسمت های بدن حساس تر است؛ بنابراین بیشتر در معرض خشکی و آسیب قرار می گیرد. استفاده مداوم از روغن دانه جوجوبا با وجود ویتامین ای، روی و مس موجب تقویت و آبرسانی پوست لب می شود . همچنین اگر لب هایی با پوست صاف و خوشرنگ می خواهید، یک راهش استفاده از این روغن گیاهی است.
  • پیشگیری از بروز جوش های سر سیاه: روغن میوه جوجوبا آبرسانی به پوست را بدون اینکه موجب بستن منافذ آن شود انجام می دهد. بنابراین احتمال جمع شدن باکتری ها در منافذ پوستی و ایجاد جوش سر سیاه به حداقل می رسد.
  • درمان آکنه: خواص آنتی باکتریال این روغن باعث می شود که باکتری های تجمع یافته بر روی منافذ پوست از بین بروند. به این ترتیب استفاده از آن دو بار در روز می تواند آکنه و اثرات آن را تا حدود زیادی درمان کند.
  • ضدآفتاب طبیعی: جوجوبا یک ضدآفتاب طبیعی برای پوست محسوب می شود. این ماده از آفتاب سوختگی جلوگیری کرده و نمی گذارد اشعه های مضر نور خورشید، سلامت پوست شما را تحت تأثیر قرار دهد. حتی التهابات و عوارض آفتاب سوختگی با استفاده از این روغن التیام پیدا می کنند.
  • به تأخیر انداختن نشانه های پیری پوست: این روغن علاوه بر اینکه بروز اثرات پیری بر پوست را به تأخیر می اندازد، چین و چروک موجود بر روی پوست را نیز درمان می کند. البته این قابلیت روغن تراپی جوجوبا، تنها درصورت مداومت در استفاده از آن و البته صبوری برای دیدن نتایج ممکن می شود.
  • پاک کننده طبیعی آرایش: استفاده از روغن جوجوبا برای پاک کردن پوست صورت کاملا بی خطر و مفید است. به جای استفاده از محصولات پاک کننده ی آرایش با ترکیبات شیمیایی، می توانید ذرات گرد و غبار، مواد آرایشی و باکتری های محیطی را با استفاده از این روغن از پوست خود پاک کنید. حتی استفاده کردن از روغن جوجوبا برای دور چشم هم اشکالی ندارد؛ چراکه این روغن کاملا ضد حساسیت است.

  • یک کرم اصلاح مناسب است: اگر برای اصلاح موهای خود از تیغ اصلاح استفاده می کنید، می توانید روغن جوجوبا را جایگزین ژل یا کرم اصلاح کنید. این روغن به دلیل خاصیت مومی که دارد، از بریده شدن و سوزش پوست بعد از اصلاح جلوگیری می کند.

خانمی در حال استعمال روغن روی پوست

خواص روغن جوجوبا برای مو

فواید جوجوبا اویل برای مو عبارتند از:

  • تأمین سلامت پوست سر: این ماده با وجود عناصر قدرتمندی که دارد منافذ پوست سر را در شرایط خوبی نگه داشته و از بروز عوارض پیشگیری می کند.
  • تنظیم چربی پوسته سر: این یکی از مهم ترین فواید روغن درمانی جوجوبا اویل است که موجب جلوگیری از خشک شدن پوست سر و اگزما می شود.
  • درخشندگی و ضخیم شدن ساقه مو: وجود ویتامین B و همچنین ویتامین E در این روغن، همان چیزی است که موها برای حفظ حیات و درخشندگی خود به آن نیاز دارند.
  • حفظ رطوبت ساقه مو: این روغن به عنوان یک آبرسان قدرتمند از خشکی و شکنندگی موها پیشگیری می کند.
  • پیشگیری از دو شاخه شدن موها: ویتامین ای، مس و روی موجود در روغن میوه جوجوبا تار موها را ضخیم می کند، از خشکی آن جلوگیری می کند، موها را تقویت می کند و در نتیجه همه این موارد، از دو شاخه شدن موها جلوگیری می کند.
  • کنترل شوره سر: روغن جوجوبا به دلیل داشتن خواص ضد باکتری، رشد باکتری ها را در فولیکول های مو کنترل کرده و احتمال ایجاد شوره را تا حد زیادی کاهش می دهد.

  • ترمیم آسیب های حاصل از حرارت و حالت دادن مو: یکی از فواید جوجوبا برای سلامت مو، ترمیم آسیب دیدگی تارهای مو در اثر حرارت و حالت دادن است. جوجوبا ترک ها و منافذ کوتیکول مو را پر می کند. علاوه بر این، روغن جوجوبا دارای خواص آرامش بخش است که باعث نرمی تارهای مو و درخشندگی آن ها می شود. همچنین این روغن حالتی ابریشمی به موهایتان می دهد.
  • مبارزه با عفونت پوست سر: خواص آنتی اکسیدان روغن جوجوبا با باکتری های پوست سر و سایر عفونت های قارچی آن، که مانع رشد یا ایجاد آسیب در مو می شوند، مبارزه می کند. اگر پوست سرتان تمیز و سالم باشد، می توانید مطمئن شوید که موهایتان در بهترین وضعیت خود می مانند.
  • افزایش رشد مو: از نظر بسیاری از خانم ها افزایش رشد مو و رویش مجدد موهای ریخته شده بهترین فایده روغن جوجوبا برای مو است. بارزترین نتیجه سلامت مو و پوست سر، رشد و حفظ بلندی موهاست. این روغن به رشد مجدد موهای افرادی که در معرض طاسی هستند نیز کمک می کند.

خانمی در حال استعمال روغن بر روی مو

طریقه استفاده از روغن جوجوبا برای موی سر و پوست چگونه است؟

قبل از اینکه از این محصول گیاهی استفاده کنید، باید دو نکته مهم را در نظر بگیرید. اول اینکه بهتر است در ابتدا چند قطره از این روغن را بر روی بازوی خود اعمال کرده، روی آن را با بانداژ ببندید و تا بیست و چهار ساعت صبر کنید. اگر نشانه هایی از التهاب، قرمزی، خارش و سوزش مشاهده نکردید، پس به احتمال زیاد به این روغن حساسیت ندارید. دوم اینکه بهتر است قبل از استفاده از محصول با مشاور پوست و مو مشورت کنید. چرا که ممکن است طبع این روغن با طبع پوست و موی شما سازگار نباشد.بهترین روش روغن تراپی جوجوبا بستگی به این دارد که شما به دنبال کدامیک از خواص آن باشید. برای استفاده از این روغن بر روی پوست و مو از چند روش مختلف می توان استفاده کرد:

  • استفاده به عنوان بالم لب
  • ماساژ دادن آن بر روی صورت قبل از خواب و به منظور پیشگیری از بروز چین و چروک پوستی
  • ترکیب با روغن های گیاهی دیگر و استفاده به عنوان ماسک خانگی پوست و مو
  • ماساژ دادن آن بر روی ساقه مو (بیست دقیقه بعد از این کار باید موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید)
  • اضافه کردن یکی دو قطره از آن به شامپو
  • استفاده به عنوان پاک کننده آرایش
  • ماساژ دادن آن بر روی پوست سر
  • استعمال آن بر روی آکنه دو بار در روز (صبح و شب)
  • استفاده از آن به منظور پیشگیری از دو شاخه شدن موها (به صورت ماساژ دادن آن بر روی ساقه مو، دو بار در هفته)

طرز تهیه سرم ضد پیری خانگی با روغن جوجوبا

این سرم صورت ضد چروک را برای ۱۵ مرتبه می توانید استفاده کنید.

  • ۴ قاشق چای خوری روغن جوجوبا
  • ۴ قاشق چای خوری روغن گل پامچال شب (گل مغربی)
  • ۴ قاشق چای خوری روغن هسته ی انار
  • ۱۵ قطره ویتامین E
  • ۲۰ قطره روغن اسطخودوس
  • ۱۰ قطره روغن دانه هویج
  • همه مواد را باهم ترکیب کنید و در یک شیشه دربسته تیره رنگ بریزید. این ترکیب را هر روز صبح و شب قبل از خواب به صورت ماسک روی صورت و گردن خود بمالید.

عوارض احتمالی روغن جوجوبا

استفاده از روغن جوجوبا برای اکثر افراد حتی زنان باردار و شیرده، بی خطر است. عوارض جانبی احتمالی این روغن شامل خارش و واکنش حساسیتی می شود. روغن جوجوبا به هیچ عنوان خوراکی نیست چرا که حاوی اسید اوره است. اسید اوره می تواند آسیب جدی به قلب برساند و مصرف خوراکی آن عوارض جدی در پی دارد. پس روغن جوجوبا را فقط به صورت موضعی استفاده کنید.

روغن جوجوبا اصل را چطور تهیه کنیم؟

برای خرید روغن جوجوبا خالص و با درجه کیفی بالا، بهتر است به عرضه کنندگان شناخته شده و معتبر مراجعه کنید. چرا که اگر نمونه تقلبی این محصول را استعمال کنید، ممکن است آسیب هایی به پوست و موی شما وارد شود که غیر قابل جبران باشد. پس در تهیه اصل این محصول اهتمام ورزید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (139 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (39 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! شب نشینی عاشقانه و جذاب فریبا نادری، پریسیمای سریال ستایش در رستوران لاکچری شوهرش+عکس واکنش محمد مسلمی به گله و شکایت مجید قناد از عمو های فیتیله ای؛ ما بی حرمتی نکردیم+ویدئو (عکس) رونمایی مهران غفوریان، مجری برنامه "شب خوش"، از ماشین میلیاردی و شیکش/ عجب تانکی! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! (ویدئو) روسی حرف زدن تحسین برانگیز نعیمه نظام دوست/ اما تاریخ این لحظات ذوق زدگی نعیمه رو فراموش نمیکنه 🤣 (تصاویر) چیدمان اتاق میهمان خانه شاهرخ استخری در بلژیک/ بابا! دمشون گرم! امکاناتشون از بهترین هتل ها هم بیشتره (ویدئو) عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که به عمرتون دیدید! / هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (عکس) کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان خلاقیت منحصربفرد سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در ثبت عکس هنری با الهام از بال فرشته/هنر نزد ایرانیان است و بس... عکس یادگاریِ نوستالژی و دلنشین رهبر معظم انقلاب در کنار اولین فرزندشان آقا مصطفی/ فرزند رهبری اینجا 4 ساله بودند شوخ طبعی یک راننده هموطن در طعنه زدن به بی پولی مورد تشویق و تحسین همه قرار گرفت/ بهترین انشای یک خطی برای موضوع علم بهتراست یا ثروت (ویدئو) شیطنت های حامد آهنگی و پسرش در جشن تولد 10 سالگی آراد جدیدترین عکس بهرام رادان با استایل متفاوت و عاشقانه منحصربفرد مینا مختاری به مناسبت تولد همسرش (عکس) صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا (ویدئو) خاطرات و دلخوری سلمان سریال "نون خ" از شهرتش / همسرم دیگه حاضر نیست با من بیرون بره خلاقیت یک راننده خوش فکر سنندجی در محافظت از ماشینش باعث وحشت و متواری شدن سارق خودرو شد🤣/ قابل توجه ماشینهایی که دزدگیر ندارند تصویری از ملاقات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده