خواص چای نعناع برای کنترل پر مویی

  یکشنبه، 04 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص چای نعناع برای کنترل پر مویی
چای نعناع یکی از انواع دمنوش های گیاهی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد . از جمله اینکه با خوردن چای نعناع مانع رشد موهای زاید بدن می شوید . برای درمان خونریزی سینه دمنوش نعناع یا عصاره نعناع بخورید . برای درمان درد سینه و پهلو از کمپرس نعناع استفاده کنید . در این مطلب خواص چای نعناع برای پر مویی را بررسی کنید.

هیرسوتیسم چیست و چرا ایجاد می شود؟

هیرسوتیسم یا پُر مویی، رویش بیش از اندازه موها در صورت یا بدن زنان است البته در جاهایی كه بیشتر مردها در بدنشان مو دارند، یعنی چانه، پشت لب، روی سینه و شكم. اگر چه ممكن است پرمویی در مردان هم ایجاد شود، اما در زنان بیشتر آزاردهنده است. این موها معمولاً ضخیم تر، تیره تر و متفاوت تر از موهای معمولی هستند.

پُر مویی به دنبال تولید بیش از حد هورمون های مردانه ایجاد می شود. نشانگان تخمدان پلی كیستیك، نشانگان كوشینگ، وجود تومورهای تخمدان یا غده آدرنال هم ممكن است، موجب بروز پُر مویی شود. بعضی از داروها مانند قرص های ضد بارداری، داروهای استروئیدی و هورمونی هم ممكن است سبب بروز پُر مویی در زنان شوند. همچنین پُر مویی ممكن است، ارثی باشد.

هیرسوتیسم یا پرمویی

چه زمانی باید به پزشك مراجعه كرد؟ و درمان آن چیست؟

در صورتی كه رویش موهای زائد ناگهانی باشد یا به مقدار زیاد روی صورت یا گردن باشد و یا همراه با بروز سایر علایم مانند جوش ، قاعدگی نامنظم، ضخیم شدن صدا و افزایش توده ی عضلانی باشد، حتماً باید به پزشك مراجعه كنید.تولید هورمون های زیاد به همراه عدم تخمك گذاری ممكن است در زنان ایجاد شود. بنابراین در صورتی كه مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید، حتماً وزن خود را كاهش دهید.كاهش وزن، میزان ترشح هورمون هایی كه سبب رویش موهای زائد می شود را كاهش می دهد.

سایر روش ها برای حذف یا كاهش رویش مو روی صورت یا بدن شامل موارد زیر است:

  • قرص های ضد بارداری به میزانی كه پزشك توصیه می كند، در درمان پُر مویی مؤثر است. گاهی استفاده از داروهای كاهش دهنده تستوسترون (هورمون مردانه) لازم است. در صورتی كه هیرسوتیسم در شما خفیف است و مشكلات هورمونی خیلی جدی نیست، نیازی به درمان وجود ندارد. گاهی با استفاده از تراشیدن، می توان موهای زائد را از بین برد. تراشیدن روشی آسان و ایمن برای از بین بردن موهاست، اما نكته ای كه در تراشیدن باید مورد توجه قرار گیرد، این است كه پوست در حین تراشیدن ممكن است صدمه دیده و ملتهب شود. در صورتی كه پوستتان التهاب پیدا كرد، در جست وجوی روش درمانی دیگری باشید.
  • به اعتقاد پژوهشگران تركیه، نعناع متابولیسم هورمون هایی مانند تستوسترون را تحت تأثیر قرار داده و یا به طور مستقیم بر هورمون مردانه اثر می گذارد.بسیاری از پزشكان برای درمان رویش غیرطبیعی مو، اغلب از دارو برای كاهش سطح هورمون های مردانه در بدن استفاده می كنند. در این تحقیقات آمده است كه نعناع می تواند یك درمان جایگزین برای داروهای شیمیایی باشد.
  • گاهی برای تخریب فولیكول های مو از لیزر استفاده می شود. این كار از رویش دوباره مو نیز جلوگیری می كند. برای اطمینان از تأثیر لیزر، این كار در چند جلسه و برای چند هفته انجام می شود، البته ممكن است، لیزر به طور دائم و همیشگی از رویش موها جلوگیری نكند.این كار هزینه زیادی دارد و باید به وسیله متخصص ماهر انجام شود. از عوارض جانبی این روش درمانی، قرمزی، تیره شدن یا روشن شدن پوست محلی است كه روی آن لیزر انجام شده و گاهی نیز باقی ماندن آثار زخم است.
لیزر موی صورت
  • گاهی پزشكان داروهایی به نام داروهای ضد آندروژن را برای كنترل ترشح هورمون های مردانه توصیه می كنند. این داروها معمولا حداقل به مدت سه تا شش ماه طول می كشد تا تأثیر بگذارند. این داروها، رویش موهای جدید را كاهش می دهند اما احتمال اینكه میزان موهای قبلی را كاهش دهند، كم است.
  • تجویز بعضی كرم ها كه روی صورت و چانه استفاده می شود هم از دیگر روش های درمانی است. این كرم ها رشد فولیكول های مو را كند می كنند و اثرات آن چهار تا هشت هفته بعد از شروع درمان دیده می شود. به خاطر بسپارید كه نباید توقع داشته باشید كه درمان، سریعاً تأثیرات خود را نشان دهد. بعضی از اثرات دارو ها را نمی توان به سرعت مشاهده كرد و ممكن است، چند هفته طول بكشد تا دارو تأثیرات خود را نشان دهد. نكته مهم در درمان پُر مویی آن است كه به دقت به توصیه های پزشك معالج خود توجه كنید.

پُرمویی و بارداری

حاملگی می تواند به طور هم زمان رشد موها را افزایش دهد و به دوره های رشد مو و ریزش آن منجر شود. بارداری در بیمارانی كه دچار پرمویی هستند، به طور طبیعی ادامه می یابد، اما در بیمارانی كه دچار تخمدان های پر از كیست هستند و قبلاً دچار قاعدگی نامنظم بوده اند، خطرناك است. در صورتی كه برای درمان پُرمویی دارو مصرف می كنید و می خواهید باردار شوید، حتماً باید داروهای خود را قطع کنید و با پزشك تان مشورت نمایید.

بارداری

خواص چای نعناع

از خواص چای نعناع اینست که نعناع کرم روده و کرم معده را از بین میبرد . نعناع و دمنوش نعناع معرق است و تب را پایین می اورد . دمنوش نعناع کبد را نمیز میکند . همچنین پایین برنده کلسترول خون است . به گزارش آسان طب نعنا و انارترش را برای رفع سکسه و استفراغ میل کنید . از دیگر خواص چای نعنا اینست که برای گلودرد میتوانید این چای را غرغره کنید . نعناع از بین برنده گاز معده و روده و بادشکنی قوی است . به گزارش آسان طب نعناع و دمنوش نعناع ضد تشنج – ضد سرفه – آرام بخش – مسکن و قاعده آور است . این چای ادرار را زیاد میکند . برای تسکین درد دندان نعناع بجوید . برای سوء هاضمه از نعناع و چای آن استفاده کنید .

چای نعناع و درمان پرمویی

از چای نعناع برای درمان موهای زاید در زنان ( درمان پرمویی ) استفاده می شود . طبق تحقیقات بدست امده این دمنوش رشد غیر طبیعی مو در زنان را کنترل میکند . دمنوش نعناع هورمون تستوسترون آزاد را کاهش داده و سبب افزایش چند هورمون زنانه در بدن می شود . به گزارش آسان طب خوردن دمنوش نعناع روزی دوبار هورمون های مردانه ای که سبب رویش موی زاید می شود را کم میکند . به جای داروهای شیمیایی و لیزر چای نعناع را امتحان کنید.

طرز تهیه چای نعناع

یکی از روش های تهیه این دمنوش اینگونه است که کیسه چای و برگ های نعناع را در ظرفی قرار داده و رویش آب جوش بریزید ، هشت دقیقه منتظر بمانید و بعد نعناع و برگ چای را خارج کنید . اکنون به مایع حاصل شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حسابی محو شود . برخی از افراد در ادامه مراحل بالا آب پرتقال و اب لیمو و کمی اب سرد به مایع اضافه میکنند و حسابی هم میزنند . سپس چای را با یخ میخورند . شبیه نوشیدنی خنک .

چای نعناع


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان