خواص شگفت انگیز میگو برای کودکان

  چهارشنبه، 29 تیر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص شگفت انگیز میگو برای کودکان
هرچه ارزش غذایی خوراکی های مورد مصرف کودک بیشتر باشد، در پی آن نیز رشد و نمو کودک به سرعت و خوبی انجام می گیرد که در نهایت به دارا شدن از جسم و ذهنی سالم و خلاق می انجامد. میگو برای کودکان، یک غذای شگفت انگیز با طیف وسیعی از خواص برای سلامتی است. در این مطلب به توضیح خواص میگو برای کودکان می پردازیم.

میگو از پروتئین بالا در کنار کالری بسیار کم برخوردار است. همچنین پروتئین های موجود در این غذای دریایی، دارای کیفیت غذایی بسیار بالایی است که به دلیل وجود اسید آمینه های متفاوت در ترکیبات می باشد.
قابل به ذکر است که پروتئین میگو برای کودکان به مانند دیگر خوراکی های دریایی به علت عدم وجود بافت هم بند به هضم سریع تر غذا کمک بسیاری می کند. به طور معمول میگو از چربی زیادی برخوردار نیست و اسید های چرب امگا۳ آن در دسته های اسید چرب غیر اشباع قرار گرفته اند که برای سلامتی بسیار موثر و مناسب می باشند. از خواص این اسید های ضروری در بدن می توان به کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی اشاره کرد که در نهایت به بهبود برخی از عملکرد های آن می انجامد.

انواع غذاهای مختلفی را که برای کودکان جذاب است را می توان با میگو تهیه کرد. مانند پاستا با میگو، همبرگر میگو، پیتزا، ساندویچ، فلافل، میگو سوخاری و… علاوه بر طعم خوشمزه، مقدار زیادی مواد مغذی نیز از جذابیت میگوها است. رشد جسمی و روحی کودک با وجود مقادیر زیاد ید، سلنیوم، کولین، مس، کلسیم، روی، فسفر به شدت تقویت می شود.میگو منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که بدن کودک شما را محافظت می کنند.

آیا می توانم به فرزندم میگو بدهم؟

اغلب والدین می پرسند که از چند سالگی می توان به کودکان میگو داد؟ و آیا خوردن آن برای آنها بی خطر است یا خیر؟ پزشکان معمولا توصیه می کنند که نوزادان باید حداقل 12 ماهه باشند تا میگو بخشی از رژیم غذایی آنها باشد. این به این دلیل است که میگو می تواند در کودکان نوپا آلرژی ایجاد کند، بنابراین منطقی است که منتظر بمانید تا سیستم ایمنی کودک رشد یابد تا خطر واکنشات آلرژیک کاهش یابد.

فواید میگو در رژیم غذایی کودک

میگو اثرات مفید زیادی بر رشد و تکامل کودک شما دارد.

  • تقویت دندان و استخوان با خوردن میگو: میگو سرشار از ویتامین D است که نه تنها کلسیم و سایر مواد معدنی را جذب می کند، بلکه برای استخوان ها و دندان های قوی نیز به کار می آید. همچنین از ابتلای کودکان به راشیتیسم جلوگیری می کند و به آنها کمک می کند تا به قد واقعی و حداکثر توده استخوانی خود برسند.
  • جلوگیری از عفونت: کودکان را از عفونت دور نگه می دارد، بینایی را بهبود می بخشد. میگو سرشار از ویتامین A است که نقش مهمی در بینایی و رشد سلول ها، بافت ها و استخوان های کودک دارد و از او در برابر عفونت محافظت می کند.
  • تامین پروتئین بدن: پروتئین کودک را تامین می کند. محتوای پروتئین میگو به رشد و حفظ بافت های بدن کودکان کمک می کند.
  • بهبود رشد کودک: رشد کلی بدن را تقویت می کند. میگو گنجینه ای از چندین ماده معدنی حیاتی از جمله فسفر، روی، ید و کلسیم است که برای رشد و تکامل جسمی و ذهنی کودک ضروری هستند.
  • رشد ماهیچه ها و بینایی: ماهیچه ها و بینایی را تضمین می کند. میگو به دلیل غنی بودن از ویتامین B12 باعث می شود که ماهیچه ها و بینایی کودک قوی باشد.
  • افزایش انرژی: سطح انرژی کودک را بالا می برد. میگو منبع غنی آهن است که به کودکان انرژی بالایی می دهد و از کم خونی جلوگیری می کند.
  • کاهش وزن طبیعی در کودکان چاق: کودکان چاق می توانند تمام چربی خود را با مصرف میگو از دست بدهند. میگو با داشتن ویتامین های A، D و B3 فراوان، پروتئین و روی، به خوبی مجهز به سطح بهینه تیروئید است که به کاهش وزن در کودکان چاق نیز کمک می کند.
  • افزایش اشتها: از فواید میگو برای کودکان افزایش اشتها است که مشکل بزرگ ورایج در بین کودکان است که مادران را نگران می کند.
  • رشد مغز و استخوان ها: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در میگو به کودکان نو پا کمک می کنند که از نظر مغزی ، چشم و استخوان بهتر رشد کنند.
  • جلوگیری از کم خونی: میگو حاوی میزان بالایی از B12 است که در تولید گلبول های قرمز نقش دارد و مقار آهن در میگو فراوان است.
  • بهبود هوش: میگو منبع امگا سه است که در هوش کودکان بسیار مفید است.
  • پیشگیری از سرطان: محتوای سلنیوم موجود در میگو توسط بدن قابل جذب است. علاوه بر جلوگیری از سرطان ، سلنیوم همچنین قادر به افزایش استقامت در برابر بیماری ها و عفونت های مختلف است.
میگو

عوارض میگو بر روی کودکان

با وجود تمام اثرات مفید میگو بر روی کودکان، میگو حاوی سطوح بالایی از جیوه است که به اندازه کافی سمی است که بر رشد مغز کودک نوپا تأثیر بگذارد. بنابراین، توصیه می شود از دادن میگو به کودک خودداری کنید، در حالی که ماهی های دیگر را یک یا دو بار در هفته می دهید تا احتمال مسمومیت با جیوه کاهش یابد. برای کودکان زیر دو سال، خوردن 150 گرم میگو توصیه و بی خطر است. میگوی خام یا نیم پز یا هر صدف دیگر نباید به کودکان نوپا داده شود زیرا حاوی باکتری های مضری هستند که می تواند منجر به تب، اسهال و استفراغ شود.

آلرژی ناشی از خوردن میگو

والدین می توانند آلرژی غذایی را در عرض چند دقیقه پس از خوردن غذا یا پس از چند ساعت تشخیص دهند. اگر کودک نوپا یا بزرگ تر به خوردن میگو واکنش نشان دهد، می تواند به صورت تهوع، خارش، استفراغ، تورم صورت، تحریک یا اسهال ظاهر شود. کودکی که از خوردن میگو آسیب می بیند نیز می تواند مشکلات تنفسی داشته باشد، ممکن است نفس نفس بزند، خفگی، خس خس سینه داشته باشد. همچنین ممکن است غش کند و نیاز به کمک فوری پزشکی داشته باشد. اگر کودک نوپا به شدت به میگو حساسیت داشته باشد، ممکن است با استنشاق بخار غذاهای دریایی که در حال پختن هستند یا فقط با لمس میگو، علائم فوق را بروز دهد.

اگر آلرژی کودکی به میگو تشخیص داده شده است، توصیه می شود اپی نفرین تزریقی را در دسترس داشته باشید. پزشکان معمولا این دارو را برای کودکان مبتلا به آلرژی به صدف تجویز می کنند. والدین باید با شخصی که در چنین شرایطی از فرزندشان مراقبت می کند، مانند کارکنان مدرسه، اعضای خانواده یا بستگان، برنامه ریزی های اضطراری داشته باشند.

نگهداری از میگو به چه صورت است؟

همان طور که می دانید بسیاری از غذا های دریایی به مانند میگو و ماهی، در دمای قابل نگهداری بسیار حساس هستند. در ادامه نکاتی را در رابطه با خنک نگه داشتن محیط نگهداری از میگو معرفی کرده ایم.
پس از خرید میگو بایستی در اسرع وقت آن را به درون یخچال قرار دهید.
اگر مسیر خرید تا منزل بسیار طولانی است، پیشنهاد می شود که از کلمن های یخ برای جلوگیری از فاسد شدن غذا و قرار گیری در محیطی سرد استفاده کنید.
برای نگهداری طولانی مدت از این غذای دریایی، می توانید پس از بسته بندی آن را در سرد ترین نقطه از فریزر قرار دهید.
برای یخ زدایی و خارج کردن میگو از حالت انجامد، بایستی آن را در ظرف حاوی آب سرد و به درون یخچال قرار دهید تا به آرامی این فرایند صورت گیرد. توجه داشته باشید که برای گرم کردن میگو هیچ گاه از مایکروویو و دیگر وسایل حرارتی استفاده نکنید، چرا که به از دست رفتن املاح و ارزش غذایی میگو منجر می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (651 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان