خواصی از ماهی که شما را شگفت زده می کند.

  سه شنبه، 29 تیر 1400   زمان مطالعه 14 دقیقه
خواصی از ماهی که شما را شگفت زده می کند.
ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین و امگا 3 می باشد و در اکثر نقاط جهان از این ماهی استفاده می کنند. ماهیان چربی همچون قزل آلا به دلیل دارا بودن چربی هایی از نوع غیر اشباع مانع از چاقی ،دیابت و بیماری های قلبی می شوند. بنابراین در اکثر رژیم های غذایی ممانعتی از روغن و سایر چربی های مضر، ماهی نقش ویژه ای دارد.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یا گُل ماهی از ماهی های سردآبی بوده و در زیرگروه ماهی های آزاد قرار می گیرد و بدنی فشرده داشته و باله دمی بزرگتر از ماهی آزاد دارد. قزل آلا میزان پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 بالایی داشته و انواع این ماهی در شمال اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام وجود دارد و در اکثر نقاط جهان مصرف می شود.ماهی قزل آلا جایگزینی عالی برای منابع پروتئینی مانند گوشت قرمز و مرغ است و این ماهی پروتئین فراوانی داشته ولی میزان چربی اشباع شده را کم می کند که منبع فوق العاده ای برای حفظ وزن و یا شاخص توده بدنی می باشد.

ماهی قزل آلا

خواص ماهی قزل آلا

در این مقاله قصد داریم خواص ماهی قزل آلا را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید باشد.

قلبی قدرتمند با ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا از جمله مواد خوراکی محسوب می شود که برای سلامتی قلب ما نقش بسیار حیاتی ایفا می کند و دلیلش هم این است که قزل آلا دارای درصد بسیار زیاد اسید چرب امگا۳ در بین مواد خوراکی دیگر می باشد، این اسید چرب از حملات قلبی و واریس جلوگیری می کند و باعث می شود ما به مشکلات عروقی دچار نشویم. نکته جالب دیگر از فواید قزل آلا درصد امگا۳ آن است و میزان امگا۳ در قزل آلای پرورشی با نمونه دریایی آن کاملا برابر است و بهتر است برای سلامت قلب خودمان هفته ای دو بار قزل آلا مصرف کنیم.

خوشمزه و در دسترس

ماهی قزل آلا بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. دارای طعمی منحصر به فرد و خوش عطر می باشد و بوی ماهی آن نسبت به دیگر ماهی ها از جمله ساردین کمتر است. ماهی قزل آلا را می توان به صورت های مختلفی از جمله آب پز، بخار پز، کباب و … پخت. علاوه بر این می توانید از کنسرو ماهی قزل آلا استفاده کنید که تمام مزایای ماهی قزل آلا را در خود دارد.

سیستم عصبی را بهبود می بخشد

فایده ی مصرف ماهی قزل آلای رنگین کمانی آن است که به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. بنابراین، می تواند به پیشگیری از احتمال نقص عملکرد عصب ها کمک کند و همچنین مانع رعشه ی زودهنگام در بزرگسالان شود.

کاهش قند خون و درمان دیابت

قند خون و دیابت یک بیماری و اختلال سوخت سازی در افراد است که ما با مصرف قزل الا می توانیم این مورد را رفع کنیم،در این بیماری فرد قدرت تولید انسولین را از دست می دهد و بدن نمی تواند بصورت نرمال فعالیت کند و قند خون را کاهش دهد. قزل آلا همیشه غذایی مهم هم برای دیابتی ها و هم برای کسانی که این مشکل را ندارند بوده است،این ماهی با موادی که در خود دارد باعث کنترل میزان قند خون می شود و سلول های بدن را در مقابل انسولین حساس می کند، حتما کسانی که دیابت دارند باید هفته ای سه بار این ماهی را مصرف کنند تا آنها هم از خواص قزل آلا بهرمند شوند.

خواص ماهی قزل آلا در بدنسازی

ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین و چربی سالم است یعنی هیچ گونه اسید چرب اشباعی در آن وجود ندارید بنابراین تاثیر مثبتی بر چربی خون میگذارد . چربی موجود در ماهی های قزل آلا آزاد رودخانه ای مانند آسپرین ، خون را رقیق میکند. مصرف حدود 100 گرم قزل آلا به صورت روزانه برای بدن کافی است. حفظ تناسب اندام یکی از مهم ترین خواص ماهی قزل آلا در بدنسازی است چون نسبت ایده آل کالری و پروتئین دارد و میتوانید به به صورت بخار پز و کبابی آن را تهیه کنید. ماهی قزل آلا بهترین وعده غذایی برای بعد از ورزش و ترمیم و بازسازی عضلات است. از آنجایی که قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است به افزایش ایمنی بدن و کاهش التهاب عضلات بعد از ورزش و در نتیجه ریکاوری و رشد سریعتر عضلات کمک میکند. از سویی دیگر مصرف هفته ای 2 – 3 وعده قزل آلا باعث کاهش خستگی و درد ناشی از تمرینان سنگین بدنسازی میشود و توان شما برای انجام بهتر تمرینات را افزایش میدهد.

رمز استخوان های فولادی

همه ی ما درد استخوان را تجربه کرده ایم، این درد عوامل متعددی دارد که مهمترین آن نبود کلسیم و فسفر است،پوکی استخوان بیشتر در افراد مسن بروز می کند اما در صورت کمبود این دو ماده حتی امکان مبتلا شدن به این بیماری در سنین پایین هم وجود دارد،امروزه در کشور ما درصد بسیار زیادی از جوانان مبتلا به پوکی استخوان می باشند. یک مورد دیگر از خواص قزل الا و روغن آن این است که نسبت به ماهیان دیگر دارای فسفر و کلسیم بیشتری است و مصرف آن شما را از پوکی استخوان مصون نگه می دارد.

کاهش کلسترول

ماهی قزل آلا حاوی آنتی اکسیدان آکستاکسانتین است که باعث ایجاد رنگ قرمز میشود. آستاکسانتین عامل کاهش کلسترول بد خون است . یک تحقیق نشان داد که مصروف روزانه 3.6 میلی گرم از این آنتی اکسیدان برای کاهش کلسترول بد خون کافی است و ریسک بیماری های قلبی را کاهش خواهد دارد. همراهی این آنتی اکسیدان در کنار امگا 3 باعث عملکرد بهتر مغز و سیستم عصبی میشود و مانع از التهاب در بدن خواهد شد. در تحقیقی که روی 44 نفر که دچار آفتاب سوختگی شده بودند انجام شد، 12 هفته ترکیب 3 گرم کلاژن و 2 میلی گرم آستاکسانتین تجویز شد که منجر به بهبود سریعتر ، انعطال پذیری و آبرسانی بهتر پوست شد. هر 100 گرم ماهی قزل آلا حاوی 4 – 3.8 میلی گرم آستاکسانتین است. خاصیت کاهش کلسترول در ماهی قزل آلا قرمز بیشتر از سایر انواع آن است.

با قزل آلا باهوش شوید

اولین نکته ای که قبل از بحث باهوش بودن باید در اینجا یاد آور شوم این است که همه می دانیم فرمانده کل بدن ما مغز است و اگر مغز ما به خوبی کار کند دستورات به تمام بدن ما بخوبی فرستاده نمی شود. در سال های گذشته نتیجه تحقیق دانشمندان این را نشان می داد که علت تاثیر مثبت ماهی بر روی هوش امگا۳ و فسفر آن است اما در سال های اخیر به نتیجه ای غیر از این هم رسیده اند. ماهی قزل آلا بصورت پخته یا کبابی تاثیر شگفت آوری بر روی قسمت خاکستری مغز انسان دارد و از آلزایمر و اختلال حواس جلوگیری می کند، از دیگر فواید قزل الا داشتن بتامین،فولیک اسید،پروتئین، کولین و اسید های آمینه می باشد که تمام اینها باعث افزایش تمرکز و یادگیری و بالا رفتن سرعت پردازش مغز و در نتیجه باعث بهبود هوش افراد خواهد شد در نتیجه نمی توان به سادگی از خواص قزل آلا گذشت.

پوست شگفت انگیز

مطلبی که همه ی ما به آن اعتراف می کنیم دقت به پوست و روند پیری خودمان است، تقریبا هر روز باید خودمان را در آینده بر انداز کنیم و زیبایی و شادابی پوست برایمان اهمیت زیادی دارد. داشتن پوست خوب به رعایت یک سری از نکات بسیار ساده خلاصه می شود که یکی از آنها تغذیه درست و سالم است و این امکان پذیر نیست مگر با رسیدن مواد مغذی به پوست. اگر به بعضی کشورهای آسیایی مثل چین،تایلند،ژاپن و…. دقت کنید به روشنی می بینید که در سنین بالای ۸۰ سال پوستی به مانند یک جوان ۳۰ ساله دارند که همه ی آن را مدیون مصرف بالای ماهی و سایر غذاهای دریایی می دانند، مصرف ماهی قزل آلا با داشتن ویتامین A,E ، سلنیوم و روی نه تنها از بسیاری بیماری های پوستی مثل اگزما و خارش جلوگیری خواهد کرد بلکه به راحتی پوستی زیبا و سلامت را برایتان ماندگار می کند.

مادران باردار و شیردهی

همیشه این سوال برای بانوان باردار وجود دارد که آیا ماهی برای جنین مضر است یا خیر؟ ما باید دقت کنیم که در زمان بارداری هر ماهی را مصرف نکنیم چون بسیاری از ماهیان وحشی دارای میزان بالای جیوه هستند، ماهی قزل آلا از جمله مواد خوراکی است که بخاطر نوع ویتامین ها وخواص ویژه ای که دارد همیشه برای مادران باردار توصیه می شود و طبق تحقیقات مادران باردار باید هفته ای دوبار از ماهی قزل آلا استفاده کنند و شیردهی آنها هم بهتر خواهد شد. قزل آلا از بی ضرر ترین نوع ماهی هاست، نوع پرورشی قزل آلا درصد پایین جیوه را دارد و بهتر است از نوع پرورشی آن استفاده شود، نکته مهم این است که یکی دیگر از فواید قزل آلا جلوگیری از زایمان زودرس می باشد.

لاغری

این ماهی از دوست داشتنی ترین مواد خوراکی در بین ژاپنی ها و چینی هاست و آنها به خوبی از خواص قزل آلا اطلاع دارند، محققان همیشه دنبال جواب این پرسش بودند که چرا ماهی باعث لاغری و کاهش وزن می شود، قزل الا علاوه بر این خاصیت باعث طول عمر افراد خواهد شد. طبق تحقیقات ژاپنی ها ماهی قزل آلا با ترکیبات خود سلول های چربی را از بین می برد و نوعی چربی سوز طبیعی محسوب می شود و چربی های سفید و مضر بدن را می سوزاند بخاطر همین بسیاری از متخصصین تغذیه در رژیم های لاغری خود حتما از قزل آلا استفاده می کنند.

با ماهی قزل آلا به جنگ سرطان ها بروید

سال هاست بسیاری از مردم جهان با بیماری به نام سرطان دست و پنجه نرم می کنند و خیلی ها از آن رنج می برند،در دهه های گذشته میزان ابتلا شدن به این بیماری تا این مقدار زیاد نبود اما امروزه آمار روز به روز بخصوص در ایران بالاتر می رود، مطلبی که بسیار اهمیت دارد این است که تغذیه نقش بسیار پر رنگی در پیشگری از این بیماری ایفا می کند و اگر ما نکات ساده ی تغذیه را در زندگی خود رعایت کنیم تا ۹۰ درصد جلوی ورود این بیماری به بدن را می گیریم. یکی از مهمترین خواص قزل آلا پیشگیری از این بیماری است و سال هاست که خواص آبزیان ذهن محققین را مشغول کرده، قزل آلا با ترکیبات عالی خود از زیاد شدن سلول های سرطانی جلوگیری و روند رشد آن را متوقف می کند.

سرشارازسلنیوم

شاید شما هم کمتر نام این ماده معدنی مهم را شنیده باشید اما نقش بسیار پر رنگ سلنیوم در باروری، عملکرد درست مغز و سیستم ایمنی بدن ضروری است. ماهی قزل آلا سرشار از سلنیوم می باشد و می تواند در کنار ویتامین E در بدن از سرطان ها و آفتاب سوختگی جلوگیری کند. تمامی افراد بالای 13 سال روزانه به 55 میکروگرم سلنیوم در رژیم غذایی خود نیاز دارند. قزل آلا دارای 12.7 میکروگرم سلنیوم می باشد. کمبود این ماده معدنی باعث بیماری تیروئید در بدن شده که با مصرف این ماهی می توانید تا حد زیادی از آن جلوگیری کنید.

غنی از آهن

ماهی قزل الا دارای مقادیر مناسبی از آهن می باشد که از کم خونی جلوگیری کرده و باعث مقاوم شدن سیستم ایمنی در برابر بیماری ها و میکروب ها می شود. همانطور که می دانید آهن باعث تسریع فرآیند التیام زخم ها در بدن شده و همچنین باعث درخشندگی و سلامت پوست و مو در بدن می شود.

چربی امگا 3

از چربی های بسیار مفید و مهم برای بدن می باشد که بدن انسان توانایی تولید آن را نداشته و فقط از طریق غذا باید دریافت شود. ماهی قزل آلا سرشار از چربی امگا 3 بوده که از پیری زودرس، آلزایمر، ورم مفاصل و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

سلامت چشم

یک از خواص قزل آلا مرتبط با چشم انسان است که بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه تگزاس این ماهی برای چشم شما معجزه می کند. ماهی قزل آلا باعث زیاد شدن خون رسانی به چشم، درمان آلرژی های چشمی، پایین آوردن فشار داخل چشم و درمان بیماری های پلک می شود.

افسردگی و ماهی قزل آلا

افسردگی جزو بیماری هایی قرار می گیرد که همه ی ما در زندگی دچار آن شده ایم و خیلی اوقات حتی از بیماری های جسمی هم رنج آور تر است، این بیماری می تواند به قسمت های مهم مغز مثل حافظه بلند مدت آسیب وارد کند، افسردگی علل مختلفی دارد و اکثر ما به اشتباه فکر می کنیم این علل فقط مربوط به روح ما است ولی از نظر علمی ۴۰ درصد افسردگی ناشی از تغذیه و کمبود یک سری از مواد در بدن ما است. این بیماری باعث بی حوصلگی، بد خلقی، استرس،خواب زیاد و بسیاری از موارد دیگر می شود و از خواص قزل آلا پیشگری و حتی درمان این بیماری می باشد.

خواص ماهی قزل آلا برای کودکان

ماهی قزل آلا واقعا عاشق فرزند شماست و جزو خوراکی هایی است که باید حتما در زنجیره غذایی کودک شما قرار گیرد، از خواص قزل آلا می توان به جذب بهتر کلسیم، جلوگیری از سرطان و سرماخوردگی اشاره کرد، این ماهی تمام پروتئین مورد نیاز مرتبط با رشد عظلات کودکتان را تامین می کند . اگر می گوییم مصرف ماهی قزل آلا برای کودکان بسیار مفید است به دلیل فایده آن برای سلامت قلب و رشد سریع آنها است، اگر از این ماهی بصورت منظم در وعده غذایی استفاده شود در هضم غذای کودک بسیار موثر و به آن کمک می کند. از خواص قزل آلا برای کودکان درمان بیماری زردی،مشکلات کبدی،تقویت استخوان مفصل،زیاد شدن هوش، رشد سریع موها و دندانها و بالا بردن قدرت سیستم دفاعی بدن آنهاست.

ارزش غذایی ماهی قزل آلا رنگین کمان

مواد معدنی و ویتامین های موجود در انواع ماهی قزل آلا شباهت زیادی به هم دارد . ما در این جا خواص غذایی ماهی قزل آلا رنگین کمان را به عنوان نمونه می آوریم . هر 100 گرم ماهی قزل آلای رنگین کمان دارای 100 کالری انرژی است و سایرخواص ماهی قزل آلا رنگین کمان در هر 100 گرم عبارتند از :

ماده غذایی مقدار درصد از مقدار مورد نیاز روزانه
چربی اشباع 1.4 گرم 7 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
کلسترول 59 میلی گرم 19 درصد
سدیم 51 میلی گرم 2 درصد
پتاسیم 377 میلی گرم 10 درصد
کربوهیدرات 0 0
پروتئین 20 گرم 40 درصد
ویتامین ث - 4 درصد
ویتامین ب6 - 15 درصد
ویتامین دی - 158 درصد
آهن - 1 درصد
منیزیم - 6 درصد
کلسیم - 2 درصد
کوبالامین - 71 درصد

مقدار مورد نیاز روزانه بر اساس مصرف 2000 کالری در روز نوشته شده است.

آیا جیوه ی موجود در قزل آلا خطرناک است؟

با تمام توضیحاتی که در این مقاله داده شد دیگر نمی توانیم خواص ماهی قزل آلا را انکار کنیم اما مطلبی که علاقه دارم دوباره به آن اشاره کنم در مورد سوالی است که خیلی ها جواب روشنی برای آن پیدا نکردند و آن هم خطر جیوه در قزل آلاست. دوستان اول از همه باید بدانیم جیوه جزو فلزات سنگین است و میشه گفت خطرناک ترین نوع آن محسوب می شود، جیوه در خیلی از مواد غذایی مثل کنسرو ها و مواد غیر خوراکی مثل آفت کش ها و بعضی ظروف غذا و….. وجود دارد، نکته مهم در اینجاست که تقریبا همه ی ماهی ها و حتی در بدن انسان جیوه وجود دارد، فقط در بعضی از ماهی ها وجود جیوه از مقدار استاندارد بیشتر است. ماهیانی که جیوه در بدن آنها از حد استاندارد بالاتر است همگی ماهیان وحشی با جثه بزرگ هستند و همه ی آنها در دریا زندگی می کنند، ماهیانی نظیر کوسه،شمشیر ماهی در این دسته قرار می گیرند و قزل آلا اصلا جزو این ماهیان محسوب نمی شود، خصوصیات قزل آلا به گونه ای است که تحت هیچ شرایطی نمی توانیم آن را با غذایی غیر از غذای خودش پرورش دهیم و به همین علت نوع پرورشی آن جزو سالم ترین ماهیان برای خوراک انسان است و ارزش غذایی ماهی قزل آلا برای همه بسیار بالا است بطوری که حتما باید در هفته ۳۶۰ گرم قزل آلا مصرف بکنیم.

نتیجه گیری

مصرف این ماهی، اسید های چرب امگا ۳ وکلسترول مضر بدن را کاهش و در مقابل کلسترول مفید را افزایش می دهد. کاهش فشار خون بالا، بهبود رقیق سازی خون و در نتیجه جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی از دیگر مزیت های ماهی قزل آلاست. اما ناگفته نماند که در مصرف آن هم نباید زیاده روی کنید، زیرا خطرات جبران ناپذیری داشته و همانطور که مقدار کم آن به سلامت شما کمک می کند؛ مصرف بیش از حد آن برای بدن مضر است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (128 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (89 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (86 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (70 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (59 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (41 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه