ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص و فواید زعفران برای زنان

  سه شنبه، 18 آبان 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
خواص و فواید زعفران برای زنان
زعفران، گیاهی است که ادویه معجزه آسای آن به صورت سه شاخک قرمز رنگ در میان گل زعفران قرار گرفته و با خشک کردن این سه شاخه، ماجراجویی ادویه برای به مصرف رسیدن با اهداف متنوع دارویی، غذایی، زیبایی و ... آغاز می گردد. برداشت زعفران کاملا با دست انجام می گیرد و از دلایل اصلی گران قیمت بودن آن نیز همین رویه سخت و طاقت فرسای کاشت و برداشت است.

خواص زعفران برای زنان می تواند منجر به بهبود سطح زندگی و سلامت در زنان شود. زعفران می تواند با بهبود برخی عملکردهای جسمانی در بانوان منجر به بهبود ویژگی های روحی آنان شده و به نوعی به طور همزمان سلامتی روحی و جسمی زنان را تضمین کند.

با مهم ترین خواص زعفران برای زنان آشنا شوید.

مصرف همیشگی و متداول زعفران در زنان می تواند منجر به بهبود عواملی همچون زیبایی و شفافیت پوستی، کاهش حساسیت ها، بهبود اختلالات قاعدگی و درمان برخی بیماری ها همچون MS شود.

کمک به هضم غذا به کمک زعفران در خانم های باردار

یکی از مشکلات خانم های باردار، مشکلات هضم غذاست. زعفران با تقویت معده، به هضم غذای بهتر کمک می کند و از درد هایی که مربوط به معده است کم می کند.

متوقف کردن آلرژی در بارداری بازعفران

از آن جا که در دوران بارداری سیستم ایمنی ضعیف تر است احتمال ابتلا به عفونت ها و آلرژی افزایش می یابد. پزشکان برای کاهش عوارض ناشی از حساسیت معمولا آنتی هیستامین تجویز می کنند که دارای اثراتی بر روی جنین است. ویتامین ث یا همان اسید اسکوربیکی که در زعفران وجود دارد، روند تولید گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و این افزایش گلبول سفید موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

افزایش سطح آهن خون با زعفران

یکی از مشکلاتی که اغلب زنان در دوران بارداری با آن مواجه می شوند کم خونی است. یکی از راه های درمان این این مشکل مصرف غذاهای حاوی آهن است. زعفران گیاهی غنی از آهن است که می تواند میزان هموگلوبین خون را افزایش داده و این مشکل را برطرف کند.

زعفران برای درمان حساسیت ها در بانوان

از عوارضی که در دوران بارداری و یا بعد از بارداری سراغ خانم ها می آید، آسیب پذیری و ضعف جسمی آنها می باشد که این عارضه در اثر ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آنها در مقابله با حساسیت ها و آلرژی ها به وجود می آید.شما خانم های عزیز می توانید با اضافه کردن طلای سرخ به رژیم غذایی خودتان، دستگاه ایمنی بدنتان را تقویت کنید و در نتیجه آلرژی ها و حساسیت ها را از بین ببرید چراکه زعفران سرشار از ویتامین C بوده و همچنین از مقادیر آنتی اکسیدان بسیار بالایی بر خوردار است که این امور در حفظ سلامتی مادر و کودک بسیار موثر هستند.

درمان آفتاب سوختگی زنان با زعفران

شما با زعفران به راحتی می توانید آفتاب سوختگی را هم درمان کنید. اگر به علت شرایط کاری خود زیر آفتاب زیادی بوده اید و یا برنزه کرده اید، کافی است مقداری زعفران را به مدت یک شب در شیری که پر چرب است بخیسانید، بعد از گذشت این مدت با انگشت خود آنرا به ناحیه مورد نظر بمالید که با این کار نه تنها پوست شما کاملا ترمیم می شود بلکه درخشندگی آن از قبل هم بیشتر خواهد شد.

پاشنه های ترک خورده ودرمانش با زعفران

پاها از عناصر مهم زیبایی بدن زنان به حساب می آیند که عموما توجه چندانی به آن ها نمی شود. برای مثال در اثر راه رفتن زیاد پاشنه های پا آسیب می بینند، اگر پاشنه های ترک خورده دارید باید بگوییم از دیگر فواید زعفران برای زنان رفع این مشکل است.مخلوط چند قطره روغن کرچک یا روغن نارگیل و 3.5 قاشق زعفران را روی پاشنه های آسیب دیده برای حدود 10 دقیقه بمالید، این کار را به صورت مداوم تکرار کنید تا به مرور زمان پاهایی شبیه به پاهای نوزاد داشته باشید.

زعفران، بهترین لوسیون مو برای زنان

طلای سرخ برای شما موهایی شفاف به ارمغان می آورد. زعفران با استحکام بخشی تارهای مو از ریزش آن جلوگیری می کند. این گیاه فولیکول های مو را ترمیم می کند و رشد آن را بهبود می بخشد.زعفران به عنوان بهترین درمان برای آلوپسیا (طاسی منطقه ای) شناخته شده است.

خواص زعفران برای زنان در یائسگی

یکی از دوره هایی که بیشتر بانوان تجربه می کنند؛ دوران یائسگی است و رخ دادن آن برای هرکدام از افراد متفاوت است و معمولاً از ۴۵ سالگی شروع می شود. این دوران عوارض زیادی را به همراه دارد و از مهم ترین آن ها می توانیم به افسردگی، غم و تغییرات خلقی اشاره کنیم. استفاده از زعفران و خوراکی های زعفرانی می تواند تا حد زیادی به ایجاد حس شادمانی و از بین رفتن حس افسردگی در زنان یائسه کمک کند.

پوستی به لطافت پوست نوزاد، از دیگر فواید زعفران برای زنان

از گذشته های دور زعفران به عنوان عنصری برای زیبایی زنان استفاده می شد. زعفران پوست را مرطوب می کند و هم چنین از آن برای درمان و محافظت از پوست نیز استفاده می شود. آنتی اکسیدان های موجود در زعفران دارای خواص ضد پیری هم است.زعفران می تواند باعث سفید شدن پوست شما، جلوگیری از جوش زدن آن و از بین بردن زخم و لکه های تیره پوست بشود. این ماده غذایی حاوی ویتامین ب ۱۲ است و به درمان ترک و خشکی لب نیز کمک می کند.

زعفران وصورت

درمان جوش بازعفران

یکی یگر از فواید زعفران برای زنان همین است، این گیاه به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانش می تواند جای جوش را از بین ببرد. کافی است یک قاشق چای خوری زعفران را با یک قاشق غذاخوری ماست و یا خامه ترش به همراه یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کرده و روی پوست صورت خود بمالید. پس از نیم ساعت، پوست خود را با آب ولرم بشویید.راه دیگر این است که مقدار بسیار کمی زعفران را به همراه سه تا چهار برگ ریحان و چند قطره آب مخلوط کنید و بر روی محل مورد نظر قرار دهید. خمیر که خشک شد، پس از ۱۵ دقیقه پوست خود بشویید با انجام دادن این کار دو تا سه بار در هفته، دیگر هیچ اثری از جوش های گذشته باقی نمی ماند.

رفع خشکی پوست بازعفران

خشکی پوست است که به مرور زمان ظاهر شما را دچار پیری زودرس می کند. پیش از آن که هزینه های هنگفتی برای عمل های زیبایی و جوان سازی کنید می توانید با تهیه ماسکی که شامل زعفران و آب لیمو تازه است از شر خشکی پوست خلاص شوید.مقداری آب لیموی تازه را با زعفران و چند قطره شیر ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس آن را با اب گرم بشویید، لیمو باعث تمیز شدن لایه های زیرین پوست شده و زعفران به آن درخشندگی می دهد.

روشنی پوست بازعفران

زعفران روشن کننده طبیعی پوست است، اگر از رنگ پوست خود راضی نیستید به سراغ زعفران بروید. این ماده خوش رنگ و بو آلودگی ها و لکه ها را از پوست شما پاک می کند و درنتیجه پوست شفاف تری برایتان به ارمغان می آورد.شما می توانید با اضافه کردن چند رشته زعفران در یک لیوان شیر و تهیه محلول شیر و زعفران و ماساژ دادن بر روی پوست به نتایج درخشانی برسید.روش دیگر استفاده از آن این است که ۲ تا ۳ عدد رشته زعفران را به همراه یک قاشق چای خوری چوب صندل و ۲ قاشق چایی خوری شیر را با یک دیگر مخلوط کنید و خمیر را به طور دایره ای بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۴۰ دقیقه در محل بماند و سپس آن را بشویید.

ماسک زعفران

زعفران اکسیری برای دوران قاعدگی

بهره گیری از زعفران در دوران قاعدگی قدمت بسیاری دارد و از گذشته تا به حال زعفران و دم کرده آن به عنوان تنظیم کننده عادت های ماهیانه استفاده می شود. پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید واقعا بدانید زعفران چیست، مدتی قبل از پریودی از آن استفاده کنید تا خواص دارویی آن را رو بفهمید.خواص زعفران برای رحم و تنظیم فرایندهای قاعدگی یکی از مهم ترین دلایل استفاده زعفران برای زنان است. در طی قاعدگی تولید و ترشح سروتونین مختل می شود و منجر به عوارض ناخوشایندی می شود. مصرف زعفران پیش از قاعدگی منجر به کاهش عوارض و بهبود کیفیت زنان خواهد شد. شما می توانید در دوران قاعدگی با مصرف دمنوش زعفران و یا مخلوط کردن زعفران در نوشیدنی های گرم، به کاهش تورم و تسکین درد ها کمک قابل توجهی بکنید.

درمان تاخیر بلوغ در دختران با زعفران

گیاه زعفران به صورت کلی و عمومی، برای تحریک مفید است و در نتیجه می تواند در درمان بلوغ دیر رس دختران مفید واقع شود.برای استفاده از این خواص زعفران برای زنان کافی است؛ یک قاشق چای خوری زرپران را در یک قاشق غذاخوری از شیر مخلوط کنید و آنرا مصرف کنید تا شاهد تحریک هورمون ها و اثربخشی زعفران باشید.

تقویت قوای جنسی با خواص زعفران برای زنان

از دیگر خواص زعفران برای زنان باید به تحریک جنسی آن اشاره کرد که خانم هایی که دچار کمبود میل جنسی هستند و یا از سرد مزاجی رنج می برند، می توانند با زعفران به تعادل خوبی برسند.اگر می خواهید کیفیت بیشتری از زعفران را به دست بیاورید پس زعفران را در یک لیوان شیر مخلوط کنید و پیش از خواب نوش جان کنید.

زعفران و جلوگیری از رویش موهای صورت زنان

یکی دیگر از خواص زعفران برای زنان جلوگیری از رویش موهای درست می باشد. برای دست یابی به این هدف نخود را به صورت آرد شده با زعفران ترکیب کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید، شما با اجرای همین ترفند ساده می توانید از رشد مو های صورت خود به طور کامل جلوگیری کنید.البته لازم است این کار را در طول یک ماه به شکلی منظم انجام بدهید تا به مطلوب خود برسید.

مضرات یا عوارض جانبی زعفران برای زنان

بسیاری از متخصصان مخالف جدی مصرف زعفران در دوران بارداری هستند. چون به دلیل وجود مواد مختلفی که داخل خود دارد، خون را رقیق می کند که این می تواند خدایی نکرده باعث سقط جنین شود.همچنین مانند حساسیت به مواد دیگر، ممکن است بسیاری از بانوان به زعفران حساسیت داشته باشند که باید به این نکته توجه کنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...