خطرات جانبی ناشی از انجام عمل جراحی ایمپلنت

  جمعه، 23 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خطرات جانبی ناشی از انجام عمل جراحی ایمپلنت
انجام عمل جراحی همواره با خطراتی برای بیمار همراه است. بیمار پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان احتمالا تا چند روز احساس، درد، ورم، کبودی و ناراحتی را خواهد داشت. همچنین در صورتی که نیاز به کاشت بیش از یک دندان در دهان باشد

ایمپلنت شامل پیچی است که از تیتانیوم درست شده و با بالاترین میزان سازگاری با بافت بدن درداخل بدن قرار می گیرد.ایمپلنت دندان، جایگزینی خوب و همیشگی برای دندان هایی است که برای همیشه از دست رفته ‏اند.وقتی دندانپزشک ایمپلنت را داخل استخوان فک شما قرار می دهد، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز، به استخوان فک شما جوش می ‏خورد.ممکن است این روند جوش خوردن سه تا چهار ماه به طول انجامد.پس از آن قسمت تاج و روکش دندان درست می ‏شود و بر روی پای قرار می ‏گیرد.با ایمپلنت درمانی می ‏توانید چهره ‏ای طبیعی و زیبا همراه با لبخند را به صورت خود بازگردانید.ایمپلنت دندان جراحی ‏ای است که در آن دندانپزشک این پیچ فلزی را به جای ریشه دندان در داخل استخوان فک شما قرار می ‏دهد و تاج دندان شما روی آن نصب می ‏شود.در این روش برعکس روش گذاشتن بریج، نیازی به تراش دندانهای کناری شما نیست.جراحی ایمپلنت دندان با ایجاد بی ‏حسی موضعی در قسمت مورد نظر شروع می شود.طی جراحی، شما دردی احساس نخواهید کرد. پس با درمانی که انتخاب کرده اید ایمپلنت در استخوان فک شما قرار می ‏گیرد.برای اینکه فک شما با ایمپلنت جوش بخورد به مدت دوازده الی بیست و چهار هفته وقت نیاز دارید.کاشت ایمپلنت برای خانمها از سن ۱۵ سالگی و برای آقایان از سن از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.

برای پر کردن جای خالی دندان چند گزینه در اختیار دارید. یکی از بهترین گزینه ها برای پر کردن جای خالی دندانها کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان چون در استخوان فک کاشته میشود و با استخوان آمیخته میشود بسیار محکم و باثبات بوده و عملکرد آن همانند دندان طبیعی خودتان است.

دوام طولانی و گاهی مادام العمر دارد. دوام بریج که به دندانهای طبیعی متصل میشود و جای خالی دندان را پر میکند تنها ۵ تا ۷ سال است و با مراقبت مناسب ممکن است تا ده سال دوام داشته باشد. در حالی که دوام ایمپلنت دندان طولانی و در صورت مراقبت مناسب مادام العمر خواهد بود.دندان ایمپلنت از جای خود تکان نمیخورد. افرادی که تجربه استفاده از دندان مصنوعی را دارند با لغزیدن و حرکت کردن دندان مصنوعی کاملا آشنا هستند. اما در مورد ایمپلنت دندان اصلا نیازی نیست نگران باشید. ایمپلنت کاملا محکم و ثابت در جای خود قرار دارد و بر خلاف دندان مصنوعی هرگز هنگام صحبت کردن، خندیدن یا جویدن از جای خود حرکت نمیکند و بیرون نمی افتد. ثابت بودن ایمپلنت باعث میشود دیگر به خاطر طبیعی نبودن دندانتان نگران قرار گیری در موقعیتهای اجتماعی نباشید.شکل آن کاملا شبیه دندان طبیعی است و چهره و لبخند را زیباتر میکند. صورت بدون وجود دندانها آویزان و فکها در هم فرو رفته میشوند و چهره به نظر پیر و غمگین میرسد. ایمپلنت دندان به حفظ ساختار چهره و زیبایی لبخند کمک میکند. علاوه بر آن چون کاملا شبیه به دندان طبیعی خودتان است هیچ کسی متوجه نمیشود ایمپلنت کاشته اید

خطرات و عوارض جانبی ناشی از انجام عمل جراحی

انجام عمل جراحی همواره با خطراتی برای بیمار همراه است. بیمار پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان احتمالا تا چند روز احساس، درد، ورم، کبودی و ناراحتی را خواهد داشت. همچنین در صورتی که نیاز به کاشت بیش از یک دندان در دهان باشد معمولاً دندانپزشکان از بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل در بیمارستان برای بیمار استفاده میکنند که ممکن است عوارض جانبی متعددی برای فرد داشته باشد.

درد و احساس ناراحتی

ترش شدن دهان و احساس درد از عوارض جانبی ایمپلنت دندان است که بروز آنها بعد از هرگونه عمل جراحی داخل دهان طبیعی است. برای تسکین این عوارض جانبی ایمپلنت دندان می توان از مسکن هایی که توسط پزشک تجویز شده استفاده کرد. همچنین بهتر است از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی داغ یا خیلی سرد تا زمانی که حساسیت و احساس درد و ناراحتی شما از بین نرفته؛ خودداری کنید.

کبودی اطراف ناحیه عمل شده

در روزهای اول ریکاوری، بیماران ممکن است کبودی هایی اطراف ناحیه ای که بافت لثه جراحی شده مشاهده کنند. کبودی های سیاه یا آبی رنگ کاملاً طبیعی هستند و ممکن است تا چند روز مشاهده شوند. اما همینطور که لثه در حال ترمیم یافتن است؛ کبودی نیز کم رنگ تر شده و به تدریج از بین می رود.

تورم صورت و لثه

تورم در ناحیه قوس دندان و بخشی از صورت بعد از انجام عمل جراحی دهان و دندان طبیعی است. خوشبختانه این تورم پس از چند روز کاهش قابل توجهی پیدا می کند. اما برای کمک به تسکین بیشتر این تورم میتوان از کمپرس سرد روی صورت استفاده کرد. البته دقت داشته باشید که کمپرس سرد را نباید مستقیماً روی محلی که جراحی شده یعنی روی لثه قرار دهید چون ناراحتی و درد شما را مخصوصا در روزهای اول ریکاوری بیشتر خواهد کرد.

خونریزی خفیف پس از عمل جراحی

خونریزی خفیف در محل جراحی حتی چند روز پس از انجام جراحی دهان و دندان نیز نامعمول نیست اما به تدریج در روزهای پس از عمل جراحی میزان خونریزی کاهش می یابد. بهتر است به توصیه های پزشک برای مراقبت از محل جراحی شده و حفظ بهداشت آن جهت جلوگیری از ایجاد عفونت توجه کنید.

زمان بهبودی طولانی مدت

یکی از مهمترین معایب کاشت ایمپلنت این است که زمان انتظار برای بهبودی کامل پس از کاشت دندان بسیار طولانی است. روش کاشت دندان حدود ۳ تا ۶ ماه برای جوش خوردن ایمپلنت به استخوان دندان پیش از انجام آخرین مرحله زمان می برد. به همین علت در صورتی که کل دندان های خود را کشیده باشید یا یکی از دندان های پیشین خود را از دست داده باشید نیاز دارید که از دندان های مصنوعی موقتی استفاده کنید؛ تا طول درمان طی شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (468 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (349 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند