خواص آجیل برای سلامتی مو

  پنجشنبه، 12 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص آجیل برای سلامتی مو
آجیل سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و می تواند موجب تقویت انرژی شما شود، پس با این همه مزایایی که آجیل در بدن انسان دارد می توان با جرات گفت که در افزایش طول عمر نیز نقش دارد. شما بعد از یک مدت مصرف آن شاهد تاثیر آجیل بر تقویت مو خود خواهید بود تا از کاشت مو جلوگیری شود.

سرمایه گذاری روی محصولات مراقبت از پوست و مو می تواند برای چهره کلی و سلامتی پوست و مو شما مفید باشد. با این حال، آن چیزی که بسیاری از مردم قادر به درک آن نیستند، این است که بسیاری از این محصولات فقط کمک می کنند کمبودهای بدنشان جبران شود. خواص آجیل برای پوست در این زمینه اثبات شده است، در نتیجه برای تقویت پوست و مو بهتر است از آجیل ها استفاده کنید.

آجیل و تغذیه

مصرف مواد مغذی مناسب بسیار مهم است، زیرا اغلب اوقات حفظ یک رژیم غذایی سالم برای داشتن اعتماد به نفس و احساس بهتر در زندگی روزمره مفید است. در حالی که رژیم های غذایی مختلفی وجود دارد که افراد می توانند از آنها برای دریافت مواد مغذی روزانه خود استفاده کنند، اغلب یک نوع مواد غذایی وجود دارد که به طور معمول فراموش می شود.سوالی که در اینجا به ذهن می رسد، این است که کدام مواد غذایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟ آجیل بهترین مکمل غذایی است که می توانید برای مراقبت پوست و مو خود استفاده کنید. آجیل ها در واقع فواید مختلفی دارند که می توانند به شما در حفظ پوست و مو کمک کنند.

مصرف آجیل چگونه به سلامتی پوست سر کمک می کند؟

چرا خوردن آجیل برای سلامت مو توصیه می شود؟ خواص آجیل برای سلامت مو به کدام ماده مغذی آجیل ها ارتباط دارد؟ آجیل ها شامل میزان بالایی از پروتئین های مفید برای مو هستند. به علاوه سلنیوم و اسیدهای چرب امگا-۳ که باعث قوی تر شدن پوست سر می شوند نیز در آن ها وجود دارد.مطابق با نظر دپارتمان کشاورزی آمریکا (U.S. Department of Agriculture) یک کاسه پر از آجیل برزیلی، حاوی تقریباً ۱۹.۰۵ گرم پروتئین و ۲۵۴۹.۶ میلی گرم سلنیوم است. بااینکه آجیل ها ازنظر ارزش غذایی متفاوت هستند؛ اما بیشتر آن ها برخی از مواد زیر را در خود دارند که مصرف آن ها برای سلامتی موها بسیار مفید است.

ال-آرژینین

یکی از مهمترین خواص آجیل برای سلامت مو محتوای ال-آرژنین آن ها است. آجیل ها منبعی بسیار عالی برای ال-آرژنین می باشند. ال-آرژنین یک آمینواسید است. معمولاً این آمینواسید برای درمان ریزش مو در آقایان و همچنین تقویت رشد موهای سالم مصرف می شود.علاوه بر این، ال-آرژنین به سلامت دیواره های سرخرگ کمک کرده و شرایین را انعطاف پذیرتر می کند. این اثر ال-آرژنین سبب کاهش لخته هایی که می تواند مانع از عبور جریان خون شود می شود. رشد مو و پوست سر سالم نیازمند جریان قوی خون در سراسر بدن و در ریشه های مو است. آجیل هایی که ال-آرژنین بالایی دارند شامل فندق، گردو، بادام هندی، بادام و گردوی آمریکایی (پیکان) می باشند.ال-آرژنین در جوانه گندم، جو دوسر، بادام زمینی، آرد گندم، تخمه آفتاب گردان، گرانولا، نارگیل، کنجد، سویا، تخمه کدو و نخود نیز یافت می شود.

اسیدهای چرب امگا-۳ گردو، باترنات (Butternuts) و بادام هندی

بسیاری از آجیل ها سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند. اسیدهای چرب امگا-۳ اسیدهای چرب سالمی هستند که به مو کمک می کنند. همچنین اسیدهای چرب امگا-۳ در بسیاری از انواع ماهی ها یافت می شوند. با این حال آجیل ها یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا-۳ به حساب می آیند.میزان مصرف روزانه امگا ۳ چقدر است؟ توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مصرف روزانه ۳ گرم امگا-۳ است. این مقدار امگا-۳ را می توانید به راحتی با مصرف آجیل به دست آورد. گردو نسبت به سایر آجیل ها از امگا-۳ بیشتری برخوردار است. در یک چهارم فنجان گردو، ۲.۵ گرم اسید چرب ضروری موجود می باشد.علاوه بر اسیدهای چرب امگا-۳، گردو شامل اسید الاژیک نیز هست. اسید الاژیک آنتی اکسیدانی است که پوست را در برابر اشعه های مضر UVA و UVB محافظت می کند. مرکز سرطان مموریال اسلوان کترینگ (Memorial Sloan-Kettering Cancer Center) گزارش جالبی در این خصوص دارد. به گزارش این مرکز اسید الاژیک دارای خواص ضدویروسی و آنتی بیوتیکی است. بعلاوه به نظر می رسد که اسید الاژیک خواص ضد سرطانی هم داشته باشد.گردوی سفید یا Butternuts نیز مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا-۳ دارد. Butternuts که به گردوی سفید نیز معروف است نوعی گردوی بومی شرق آمریکا و جنوب شرقی کانادا است. یک اونس گردوی سفید شامل ۲.۴۴ گرم اسید چرب امگا-۳ است. یک اونس بادام هندی بوداده شامل ۰.۲۲۱ گرم امگا-۳ می باشد.

ویتامین E و خواص آجیل برای سلامتی مو

ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که به سلامت مو و ظاهر آن کمک می کند. کمبود ویتامین E می تواند منجر به شکنندگی موها و ریزش آن ها شود.سطح مناسب ویتامین E در رژیم غذایی روزانه تضمین کننده سلامت مو و پوست سر است. به این معنا که ریشه های مو و پوست سر مقادیر کافی این ویتامین را دریافت می کنند. هنگامی که ریشه های مو و پوست سر با ویتامین E تغذیه شوند، موها می توانند به حداکثر رشد خود دست یابند.وجود ویتامین E در بسیاری از آجیل ها یکی از دلایل توصیه به خوردن آجیل برای سلامت مو است. برخی از آجیل ها مانند بادام و دانه های کاج منابع بی نظیری از ویتامین E هستند. در هر ۱۰۰ گرم بادام، ۲۶.۲ میلی گرم یعنی ۱۷۵ درصد نیاز روزانه، ویتامین E وجود دارد. در ۱۰۰ گرم دانه کاج ۹.۳ میلی گرم یعنی ۶۲ درصد نیاز روزانه، ویتامین E یافت می شود.بااینکه تخمه آفتابگردان جزئی از آجیل ها محسوب نمی شود، منبع غنی ویتامین E است.

پسته

پسته گنجینه ای از آهن طبیعی است و آهن به دلیل فریتین، پروتئینی که مسئول ذخیره آهن در بدن ما است برای داشتن موهای براق بسیار ضروری است. هر چقدر مقدار آهن ذخیره شده بیشتر باشد اکسیژن موجود برای تغذیه سلول های مو نیز بیشتر است. برخی اوقات زنان سطح کمتری از فریتین را دارا می باشند چونکه زنان مقدار زیادی از آهن بدن خود را هر ماه در دوران قاعدگی از دست می دهند و همین امر منجر می شود که سطح فریتین خون آنها پایین بیاید.مصرف روزانه مغز پسته برای زنانی که با مشکلات ریزش مو روبرو هستند و همچنین برای افرادی که تیروئید کم کار دارند، به صورت جدی توصیه می گردد. همچنین پسته حاوی های ضروری بدن، ویتامین E، کلسیم و منیزیم است.

دانه کتان

امروزه بیشتر خانواده ها مصرف دانه کتان را در برنامه صبحانه روزانه خود قرار داده اند چرا که دانه کتان برای تامین اسیدهای چرب امگا ۳ مورد نیاز بدن یکی از آجیل ها مغذی محسوب می شود. با توجه به تبلیغاتی که در رسانه ها و جامعه مجازی صورت می گیرد، هم اکنون همه شما مستحضر هستید که اسید های چرب امگا ۳ برای حفظ سلامت قلب و عروق چقدر مهم هستند. امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی عالی است و به کاهش کلسترول بد کمک می کند. اما آنچه که شما نمی دانید این است که اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین باعث افزایش ترشح هورمون های موثر بر رشد مو می شوند.دانه های کتان مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، سلنیوم و آنتی اکسیدان را برای بدن فراهم می کنند. علاوه بر دانه کتان، گردو، لوبیا، ماهی، روغن زیتون، کدو سبز هم گزینه های خوبی برای تامین اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان