خواص ماسک ماست برای شاداب کردن پوست!

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص ماسک ماست برای شاداب کردن پوست!
ماست از خوراکی های سالمی است که می توان به هر رژیم غذایی اضافه کرد. ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین های D، B2 (ریبوفلاوین)، B12 و B5، و همچنین پروبیوتیک ها (باکتری های مفید که به گوارش کمک می کنند) است و فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند.

ماست از خوراکی های سالمی است که می توان به هر رژیم غذایی اضافه کرد. ماست سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین های D، B2 (ریبوفلاوین)، B12 و B5، و همچنین پروبیوتیک ها (باکتری های مفید که به گوارش کمک می کنند) است و فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند.مواد مغذی موجود در ماست ساده و شیرین نشده برای پوست و مو نیز مفید هستند. به طور ویژه، اسید لاکتیک، روی و ویتامین های B در ماست فواید زیبایی ارائه می کنند. اما باید از ماست ساده و طبیعی و بدون هیچ گونه افزودنی استفاده کنید. در ادامه با برخی فواید زیبایی ماست بیشتر آشنا می شویم.ماست یک عامل آبرسان عالی به پوست است که می تواند به مبارزه با خشکی کمک کند. عمل لایه برداری خفیف ماست به از بین بردن پوست خشک و همچنین مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند.اسید لاکتیک موجود در ماست به خلاص شدن از شر میکروب ها یا باکتری هایی که ممکن است موجب خارش شوند، کمک می کند. افزون بر این، ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ماست به بهبود خشکی و خارش پوست کمک می کنند.برای استفاده روزانه، مقداری ماست تازه را روی دست ها، صورت و پاهای خود بریزید و به آرامی پوست را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سپس اجازه دهید به مدت 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند و پس از آن پوست را شستشو دهید.

برای استفاده هفتگی، یک ترکیب مرطوب کننده را با نصف فنجان ماست و سه تا چهار قاشق غذاخوری پوره میوه پاپایا رسیده آماده کنید. همچنین، می توانید اندکی عسل و آب لیمو به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، پوست را با آب سرد شستشو دهید.

برای ماسک صورت، چهار قاشق غذاخوری ماست ساده را با یک قاشق غذاخوری کاکائو و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس پوست را با آب سرد شستشو دهید و آن را خشک کنید. این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

ماسک میوه ای: برای تهیه این ماسک می توان ماست تازه را با یک میوه تازه مانند پرتقال، کیوی، نارنگی یا تمشک مخلوط کرد. این ماسک مناسب همه نوع پوستی مانند معمولی، چرب و ترکیبی است. این ماسک علاوه بر طراوت بخشیدن، پوست مرده و کدر را ترمیم می کند. دستور ماسک: ۲قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بگذارید. ماسک با آب مرکبات: ۲قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲قاشق مرباخوری آب لیمو یا پرتقال مخلوط کنید و بگذارید ۱۵دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک که برای پوست معمولی و نرمال مناسب است، باعث نرم شدن پوست می شود.

خواص ماسک ماست

۱. مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست

اگر احساس می کنید که پوست شما حالت گرفته و خسته ای دارد، نگران نباشید. ماست را به آرامی و با حرکات دورانی روی صورت خود ماساژ دهید. اسید لاکتیک موجود در ماست، سبب آبرسانی پوست شده و حالت خستگی و گرفتگی صورت را از بین می برد.

۲. روشن شدن پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست، تولید آنزیمی به نام تیروزیناز را متوقف می کند. این آنزیم، سبب تولید ملانین می گردد. ملانین عامل اصلی ایجاد تیرگی روی پوست است و هنگامی که تولید آن مهار گردد، پوست شما روشن تر و یکدست خواهد شد.

۳. لایه برداری

ماست، لایه بردار بسیار خوبی برای پوست است. اسید لاکتیک موجود در ماست، آلفاهیدروکسی اسید طبیعی است که به از بین بردن پوست مرده، کمک فراوانی می کند. اسید لاکتیک موجب تحریک پوست نگردیده و از بین بردن سلول های مرده پوست را تضمین می کند. این ماده سلول ها را تحریک می کند تا زودتر تجدید شوند.

ماسک صورت

۴. از بین بردن لک و عیوب پوست

در صورت استفاده از ماسک ماست به صورت روزانه، باکتری هایی که باعث به وجود آمدن جوش و آکنه می گردند را نابود خواهید کرد. زینک موجود در ماست، باعث کاهش التهاب پوست گشته و همچنین به کاهش مقدار چربی تولید شده توسط غدد چربی کمک می کند. پروبیوتیک موجود در ماست، باکتری ها را از بین می برد. ترکیبات مختلف موجود در ماست، باعث می شود پوست فوق العاده ای داشته باشید.

۵. از بین بردن تیرگی زیر چشم

این ماسک صورت می تواند دقیقا همان چیزی باشد که برای رهایی از شر تیرگی های ناخوشایند زیر چشم تان نیاز خواهید داشت. زینک موجود در ماست، سبب روشن شدن لکه ها و تیرگی پوست گشته و باعث می شود پوست روشن تری داشته باشید. استفاده منظم از ماسک صورت ماست، به شما کمک می کند تا یک بار و برای همیشه، از شر تیرگی های پوست خود خلاص شوید.

۶. جوانسازی پوست

ماسک صورت ماست حاوی آنتی اکسیدان های قوی بوده که از آسیب پوست توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند؛ بنابراین می توانید با استفاده منظم از این ماسک، ایجاد چین و چروک و خطوط پوست خود را به تاخیر بیاندازید. اسید لاکتیک موجود در ماست، مانع پیری زودرس پوست می گردد.

۷. از بین بردن عفونت پوست

اسید لاکتیک موجود در ماست، خاصیت ضدقارچی دارد. از این رو، استفاده از ماسک صورت ماست، روشی مناسب برای مقابله با هرگونه عفونت قارچی پوست می شود. تنها کافی است تا روزانه ۴ الی ۵ مرتبه از ماسک ماست استفاده کرده و عفونت پوست خود را به طور کامل از بین ببرید.

۸. تسکین آفتاب سوختگی

زینک موجود در ماست، کلید تسکین آفتاب سوختگی پوست شماست. استفاده از ماسک صورت ماست، سبب کاهش احساس سوزش و خارش ناشب از آفتاب سوختگی خواهد شد. در واقع برای این مشکل خود، به چیزی جز ماست احتیاج نخواهید داشت. اگر صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده است، تنها کافی است مقداری ماست طبیعی به صورت خود بزنید. زینک به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک کرده و همچنین سبب متعادل کردن میزان چربی پوست می گردد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان