خواص سنگ اوپال چیست؟

  چهارشنبه، 11 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص سنگ اوپال چیست؟
اوپال یک سنگ جواهر نادر و بسیار کمیاب است و متأسفانه به همان اندازه که کمیاب است، به همان اندازه شکننده نیز هست. این سنگ نادر از قیمت بالایی نیز برخوردار است. از انواع این سنگ گرانبها می توان به اوپال آتشین، اوپال مکزیکی، اوپال پرو و اوپال کنیاک اشاره کرد.

اوپال یک سنگ جواهر نادر و بسیار کمیاب است و متأسفانه به همان اندازه که کمیاب است، به همان اندازه شکننده نیز هست. این سنگ نادر از قیمت بالایی نیز برخوردار است. از انواع این سنگ گرانبها می توان به اوپال آتشین، اوپال مکزیکی، اوپال پرو و اوپال کنیاک اشاره کرد.

برخی از افراد بومی در رابطه با اوپال عقایدی دارند، آن ها معتقدند که نیرویی توسط رنگین کمان در سراسر جهان منتشر می شود که این نیرو تأثیر زیادی در تریج صلح و پویایی زمین دارد. آنها همچنین اعتقاد دارند که همه رنگ های رنگین کمان و آثار آن در میان سنگ ها باقی مانده است و در هنگام درخشش این سنگ ها نیروی بی نظیری در محیط پراکنده می شود، یکی از این سنگ ها همان سنگ اوپال است.هسته اوپال معمولا دارای رنگ های متفاوتی است هسته اوپال معمولا دارای رنگ های متفاوتی است و در تأثیر نور، جاذبه بسیار زیادی را فراهم می آورد و به همین دلیل است که سنگ اوپال که به عنوان سنگ ملی استرالیا است؛ کاربرد زیادی در ساخت جواهرات دارد.

واژه اوپال از کلمه ای هندی به معنای سنگ گرفته شده است. سنگ اوپال یا اُپال در انگلیسی (opale) به معنی عقیق به سنگ چشم گربه شهرت یافته است و با نام های دیگری مثل عین الهر یا عین الشمس نیز خوانده می شود. سنگ اوپال یا چشم گربه نوعی سیلیس آبدار است که گاهی اوقات میزان آب آن به ۲۰ درصد هم می رسد. سنگ اوپال در رنگ هایی مثل سفید، سبز، آبی شیری، سرخ و … یافت می شود ولی بیشترین نوع آن سفید و سبز می باشد و کمیاب ترین گونه آن سرخ در زمینه سیاه است.

خواص سنگ اوپال در چاکرا درمانی

  • خواص سنگ اوپال معمولی: عنصر آن زمین است و باعث گشابش درونی از طریق شفای آسیب های روحی می شود. نوع سفید رنگ آن چاکرای تاج(هفتم)، نوع صورتی چاکرای قلب (چهارم) و نوع آبی رنگ آن شچم سوم(پنجم و ششم)، نوع قهوه ای و سیاه آن ریشه و طحال و اندام تناسلی ( چاکرای اول و دوم) را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • خواص اوپال سفید گران بها: عنصر آن آب است و این نوع برای تمامی چاکراها مناسب است و انجام مدیتیشن در سنگ درمانی با آن عامل تسهیل تصفیه درونی است که به اتصال با خویشتن برتر منجر می شود.
  • خواص سنگ اوپال سیاه گران بها: عنصر آن طوفان است. از خواص اوپال سیاه گرانبها در چاکرا درمانی می توان به تقویت چاکرای ریشه (اول) و تاج (هفتم) اشاره نمود. اگر به درستی از این سنگ استفاده شود می تواند فرد را دریافتن نور زیبایی در میان بخش های تاریک وجود خویش یاری دهد
  • خواص اوپال آتشین: عنصر آن آتش است. از خواص اوپال آتشین در سنگ درمانی می توان به تنظیم و تقویت چاکرای دوم که متعلق به خلاقیت و اندام تناسلی است اشاره نمود. این سنگ باعث تحریک انرژی های خلاقیت، صلح اظهار وجود و قدرت جنسی می شود.
  • خواص سنگ اوپال ارگون: این نوع نیز دارای عنصر طبیعی آتش است و چاکرای سوم یعنی ناف، قلب (چهارم) و تاج (هفتم) را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این سنگ در چاکرا درمانی باعث تسهیل کشف الگوهای منفی گذشته که فرد را به عقب رانده و مانع پیشرفت بوده اند می شود.
  • خواص اوپال اویهی آبی: عنصر آن آب بوده و در چاکراهای گلو (پنجم)، چشم سوم(ششم) و ناف(سوم) کاربرد دارد. این گوهر تسهیل کننده یادآوری خاطرات نامحسوس بوده و موفقیت در جادوی مثبت و مفید را ایجاد می کند.

اوپال مصنوعی یا سنتز شده چیست؟

اولین نوع پایدار مصنوعی در سال 1974 توسط پی یر گیلسون(Gilson) تولید اقتصادی خود را آغاز کرد. تا پیش از این اُپال های سنتز شده آب خود را از دست داده و ترک می خورند. اپال سنتز شده طی فرآیندی چند ماهه بسیار طولانی، میلیونها گلوله بی نهایت کوچک از اجسام کروی سیلیس را باس اختار ستونی و عمودی رسوب گذاری می کند و اوپال مصنوعی شکل می گیرد.چنانچه آب اوپال مصنوعی از دست برود ترکهایی موازی ستون ها بوجود می آید که در حالت بزرگنمایی بالا به سنگ ویژگی شبیه “پوست مارمولک” می دهد. در بزرگنمایی اوپال سیاه گیلسون دانه ها به رنگ جرقه قرمز دیده می شود. این در حالی است که در نوع طبیعی این مورد دیده نمی شود.در نوع دیگر شبهه اُپال وجود دارد که درواقع تکه های بزرگ نوع سنتز شده را به قطعات کوچکتر تقسیم و با ماده تثبیت کننده از مشتقات زیرکونیوم اشباع می کنند. این روش از خشک شدن و از دست رفتن آب در تکه های بزرگ جلوگیری می کند.

نگهداری سنگ اوپال

سنگ اوپال به همان میزان که زیبایی دارد همان میزان هم نگهداری آن سخت می باشد. سنگ اوپال دارای حجم بالایی از آب است.پس نگه داری اوپال باید در شرایطی باشد که اوپال آب خود را از دست ندهد.لذا باید سنگ های اوپال خود را در یک قطعه دستمال نم دار نگه دارید و حتی الامکان در جای گرم،خشک و نور مستقیم آفتاب قرار ندهید چون آب و رطوبت داخل سنگ خشک می شود. هرگز از مواد شوینده برای شستن اوپال استفاده نکنید.موادی قوی تر از صابون قدر یقین به اوپال آسیب می زند.دستگاه های شستشوی اولتراسونیک که با لرزش زیاد قطعات را تمیز می کند باعث ترک خوردن اوپال می شود.اوپال را همیشه از مواد آرایشی،عطر و ادکلن و کرم های پوستی دور نگه دارید.نحوه ی نگه داری سنگ اوپال دقیقا مثل فیروزه ی نیشابور است باید مراقب هوازدگی ،یخ زدگی ،ضربه و سایش آن باشیم.در برخی از موارد لایه ای از قسمت زیبای آن را جدا می کنند که البته تخصص بسیار بالایی می خواهد و بعد روی یک قطعه سنگ مستحکم با چسب های خاص و گران قیمت می چسبانند که به سنگ اوپال دوبل معروف است.این لایه از سنگ اوپال حدود یک چهارم میلی متر می باشد.

جذابیت اوپال

رنگ سنگ اوپال به قدری زیبا و وسوسه انگیز است که به دربارها ،کلکسیون و مجموعه های اشرافی هم راه پیدا کرد. ازجمله می توان به ملکه الیزابت دوم امپراطریس انگلستان اشاره کرد و یا ناپلئون بناپارت هم برای هدیه دادن به ژوزفین این سنگ را انتخاب کرد.علاقه مندانی به این سنگ در بین مردان و زنان وجود دارد ولی در بین بانوان جذابیت بیشتری دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان