خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

  یکشنبه، 30 آبان 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
خواص آلوئه ورا برای پوست صورت
آلوئه ورا نوعی کاکتوس است که از هزاران سال پیش در مناطق گرمسیری برای درمان بیماری های مختلف پوستی استفاده می شد. به دلیل خاصیت درمانی و مرطوب کننده آلوئه ورا به عنون یک ماده مفید در محصولات پوستی استفاده می شود. یکی از خواص بسیار مفید آلوئه ورا برای پوست، رفع چین و چروک می باشد. برای آشنایی بیشتر با این گیاه ارزشمند همراه ما باشید.
ژل گیاه آلوورا یک ماده تسکین دهنده و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سالم و شاداب بماند و آسیب های آن ترمیم شود. وقتی برگ گیاه آلوئه ورا را از وسط تکه می کنیم، ماده لزج و ژلاتینی شکلی از آن خارج می شود که این ماده همان، ژل یا شیره آلوئه ورا می باشد.

فواید آلوئه ورا برای پوست

آلوئه ورا به دلیل آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که دراد می تواند به راحتی از پوست محافظت کند. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه داشته و در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.آلوئه ورا وقتی روی زخم قرار می گیرد با افزایش تولید کلاژن باعث بهبود سریع زخم می شود و به بازسازی پوست کمک زیادی می کند. این گیاه پر خاصیت به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند باعث تسکین آفتاب سوختگیپوست شود.از جمله خواص آلوئه ورا نرم کردن سلول های مرده پوست است؛ لذا پوست را صاف و نرم می کند. آبرسانی به پوست باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی در تابستان می شود.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان ماده ضد پیری

چروک شدن پوست را به بالا رفتن سن مرتبط دانسته اند. عامل اصلی که منجر به پیری پوست می شود، قرار گرفتن در معرض اشعه یو وی است که منجر به خشکی پوست و ایجاد چروک های عمقی می شود.کلاژن در پوست موجب انعطاف پذیری آن می شود و اشعه یو وی کلاژن را نابود می کند که پوست را خشک و شکننده باقی می گذارد. عامل دیگری که در پیری پوست موثر است، گروهی از آنزیم ها هستند که به آنها متالوپروتئین های ماتریکسی می گویند و از مقدار کلاژن پوست می کاهنددر سال 2009 یک آزمایش انجام شد که اثرات مصرف آلوئه ورا بر درمان چین و چروک ها را طی 90 روز بررسی می کرد. 30 خانم در این تحقیق شرکت کردند و هر یک مقادیر متفاوتی از ژل آلوئه ورا را مصرف می کردند (حداقل 1200 میلی گرم در روز و حداکثر 3600 میلی گرم در روز).کاهش میزان چین و چروک مشاهده شد و آن را به توانایی آلوئه ورا در کاهش تولید متالوپروتئین های ماتریکسی مرتبط دانسته اند. این مسئله به کاهش آسیب وارده به کلاژن کمک کرده و کشسانی پوست آسیب دیده در اثر اشعه یو وی را بازیابی کرد.یک آزمایش دیگر هم در سال 2015 انجام شد که قصد داشت اثر ژل آلوئه ورا بر فیبروبلاست پوست انسان و اثرات آن بر چروک شدن پوست را بررسی کند.این تحقیق طی 8 هفته انجام شده و آلوئه ورای حاوی 40 واحد استرول آلوئه ورا بین بانوان توزیع شد.بطور همزمان یک گروه نمونه عادی هم زیر نظر گرفته شدند.در میزان تولید کلاژن بانوانی که ژل آلوئه ورا داشتند تغییر چشمگیری مشاهده شد.همچنین استرول آلوئه ورای موجود در ژل چروک هایی که در چهره بانوان مشاهده میشد را کاهش داده بود.

آلوئه ورا از آفتاب سوختگی ممانعت به عمل می آورد

یکی از خطرناک ترین مشتقات اشعه یووی، یو وی اِی می باشد. این عامل در برخورد با سلول ها موجب تشکیل رادیکال های سوپراکسید و دیگر گونه های اکسیژن فعال می گردد.در نهایت هم موجب مرگ سلول ها شده و به صورت چروک و خشکی بروز پیدا می کند. عصاره آلوئه ورا از آسیب وارده به پوست در اثر یو وی اِی جلوگیری میکند.بنابراین آلوئه ورا از مرگ سلول ها در اثر تابش یو وی-اِی جلوگیری می کند.همچنینی مطالعاتی انجام شده اند که نشان می دهند عصاره آلوئه ورا برای درمان پوستی که در معرض تابش اشعه یو وی بیقرار گرفته هم موثر می باشد. طی یک تحقیق که روی نمونه های حیوانی انجام شد، عصاره ژل آلوئه ورا بعد از تابش اشعه یو وی بی به نمونه ها داده شد.همه می دانند که قرا گرفتن در معرض اشعه یو وی بی موجب شکل گیری شدید چروک و از دست دادن رطوبت می شود. این تحقیق 7 هفته به طول انجامید.اثرات آلوئه ورا به صورت کاهش خشکی پوست و کاهش چین و چروک مشاهده شد.این مساله را به ظرفیت عصاره آلوئه ورا در پیشگیری از ایجاد آسیب در اثر فیبرهای کلاژنی، و توانایی آن در کاهش بروز متالوپروتئین های ماتریکسی کاهش دهنده کلاژن مرتبط دانسته اند. همچنین دیده شده است که عصاره آلوئه ورا می تواند آپوپتوز سلولی در اثر تابش اشعه یو وی بی را کاهش دهد.

آلوئه ورا پوست را مرطوب می کند

کمبود رطوبت باعث می شود پوست خشک شود. یک مطالعه کوتاه مدت که روی پوست نمونه های مونث انجام شد، نشان داده است که ژل آلوئه ورا خاصیت آبرسانی به پوست دارد. ژل آلوئه ورا را به آرنج نمونه های مونث زدند و اثرات آن بعد از یکبار و چندبار استفاده قابل مشاهده بود.پس از 6 روز مصرف ژل، نتایج نشان دان که ژل آلوئه ورا با یکبار استعمال علائم آبرسانی به پوست را نشان داده است. یک مطالعه دیگر با هدف ارزیابی اثرات تراکم های متفاوت عصاره آلوئه ورا بر آبرسانی به پوست انجام شد.این تحقیق 2 هفته طول کشید که طی آن 20 نمونه مونث 0.15، 0.25، و 0.5 % ژل آلئه ورا را به آرنجشان زدند. پس از 2 هفته آزمایشات نشان دادند که تراکم 0.25 و 0.5 % با موفقیت رطوبت پوست را در عرض 1 هفته بازیابی کرده است و تراکم 0.15% همان اثر را در 2 هفته از خود بر جای گذاشت.دلیل اصلی خشکی پوست، کم آبی استراتوم مورنئوم است که بیرونی ترین لایه پوست می باشد. در سال 2010 یک آزمایش انسانی برای مقایسه اثرات مرطوب کننده های طبیعی انجام شد.این مطالعه شامل 36 داوطلب بود که به 6 گروه تقسیم شده و از آنها خواسته شده بود که 6 نوع مرطوب کننده طبیعی مختلف را در عرض 3 هفته و دوبار در روز استفاده کنند. ارزیابی نتایج بر اساس ضریب انتقال پوست پس از سه هفته نشان داد که ترکیب های حاوی عصاره آلوئه ورا بالاترین میزان آبرسانی به پوست را انجام داده اند.به کارگیری آلوئه ورا می تواند رطوبت اجزای پوست را بازگردانده و از خشکی و حساسیت جلوگیری کرده و در نتیجه تشکیل چین و چروک را کاهش دهد.

آلوئه ورا برای درمان چروک های دور چشم

ژل خالص آلوئه ورا تهیه کنید. صورتتان را بشویید و به آرامی ژل را زیر چشمانتان ماساژ دهید. خیلی محکم روی پوست بفشارید چون پوست این قسمت خیلی نازک است. نگذارید ژل وارد چشمتان شود.ژل آلوئه ورا حاوی ویتامین سی، ایی، و اِی می باشد که پوست را تغذیه کرده و بهبود می بخشد، و در صورت استفاده مکرر چین و چروک های زیر چشم را درمان می کند. پس از چند دقیقه ژل را بشویید.آلوئه ورا خواص ضد التهابی هم دارد که می تواند پف زیر چشم را هم کاهش دهد.با ژل آلوئه ورا از خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خشکی پوست این نواحی هم پیشگیری می شود چون حاوی ویتامین ای، سی، کولین، نیاسینامید، و 18 آمینو اسید است که به ما پوستی نرم و سیراب هدیه می کند.

آلوئه ورا برای کاهش چروک صورت

برای استفاده از خواص آلوئه ورا بر روی پوست اکثرا از ژل آلوئه ورا استفاده می شود ، اما می توان به صورت خوراکی به عنوان مکمل یا قرص آن را مصرف کرد. مصرف مکمل های آلوئه ورا نیز میتوانند در کاهش چین و چروک نیز نقش مفیدی ایفا کنند.الوئه ورا داروی مولکولی به نام استرول است که باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شود که برای پوست بسیار مفید است و باعث تولید کلاژن و اسید هیالورونیک می شود. اسید هیالورونیک به پوست کمک میکند که رطوبت خود را حفظ کند و در نتیجه چین و چروک ها کمتر به چشم ایند.

طرز استفاده از گیاه آلوئه ورا را برای انواع پوست ها

آلوئه ورا برای تمام مشکلات سلامتی و نیاز های زیبایی استفاده می کنیم، ابتدا یک یا چند برگ بزرگ از برگ آلوئه ورا را انتخاب کنید، با یک چاقوی تیز آن را نصف کنید، لبه های دندانه دار را برش بزنید.لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوئه را در داخل آن ببینید و سپس با دقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنیدو بدین گونه از آن استفاده کنید.

آلوئه ورا برای پوست های نرمال و طبیعی

افرادی که پوست طبیعی و نرمالی دارند، می توانند بدون هیچ نگرانی از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کنند.برای اینکه پوستتان سالم بماند، هر روز ترکیب زیر را به پوستتان بمالید. این ترکیب، پوست را صاف و نرم نگه می دارد. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال و مقداری ماست مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به پوست صورت و گردن خود بمالید. فقط مراقب باشید آن را دور چشم هایتان نمالید.بعد از 30 دقیقه صورت و گردن تان را با آب بشویید و با حوله ای تمیز به آرامی خشک کنید.ماسک آلوئه ورا,عرق آلوئه ورا,آلوئه ورا برای پوست آلوئه ورا بروز علائم پیری پوست مانند چین و چروک را عقب می اندازد .

آلوئه ورا برای پوست های چرب

پوست های چرب مستعد زدن جوش هستند و استفاده منظم از ترکیب زیر برای این نوع پوست مفید است.یک بار در هفته از ترکیب زیر برای پاک کردن پوست چرب خود استفاده کنید.برگ گیاه آلوئه ورا در آب بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را بکوبید تا به شکل خمیری نرم درآید.چند قطره عسل به این خمیر اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس آن را به پوست صورتتان بمالید.بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا برای پوست های خشک

پوست های خشک اغلب رطوبت کمی دارند و عوارض خشکی پوست به آسانی قابل مشاهده است.برای مقابله با خشکی پوست، هر شب ترکیب زیر را به صورتتان بمالید.ژل گیاه آلوئه ورا را با روغن زیتون مخلوط کنید و کمی کره shea (درخت روغن قلم) به آن اضافه کنید. همچینین می توانید به جای این کره، از کرم آماده آن استفاده نمایید.مواد بالا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر سفتی درآید. سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید.حداقل 20 دقیقه این خمیر را روی صورتتان نگه دارید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید تا رطوبت در پوستتان حبس شود.

آلوئه ورا برای پوست های حساس

ترکیب زیر خیلی ملایم است و پوست های حساس را تحریک نمی کند. اما باید قبل از استفاده از آن، کثیفی و آلودگی پوستتان را کاملا پاک کنید.متخصصان پوست می گویند می توان از گیاه آلوئه ورا برای این نوع پوست ها استفاده کرد.آب خیار و ماست و ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا شکل خمیر شود.سه قطره گلاب نیز به خمیر بالا اضافه کنید.مدت 15 دقیقه این خمیر را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. سپس با آب بشویید.آلوئه ورا،خواص آلوئه ورا استفاده از آلوئه ورا و فراورده های آرایشی و بهداشتی تولیدشده از آن در هر فصلی از سال مفید است.

فواید آلوئه ورا برای پوست های لک دار و برنزه

اگر می خواهید رنگ برنزه پوستتان به حالت اول برگردد، ژل آلوئه ورا با آب لیمو ترش مخلوط کنید و 10 دقیقه روی پوست برنزه خود قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید.اگر هم می خواهید از شر لک های پوست خود خلاص شوید، گلاب را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و 10 دقیقه روی پوست لک دار خود قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید.

پوست لک دار

عوارض جانبی احتمالی

  • بحث بر سر عوارض جانبی احتمالی آلوئه ورا ریشه در حضور آلوئین در این ماده دارد. این ماده یک ملین است که در کنار این ژل وجود دارد.
  • مصرف آلوئین می تواند موجب اسهال، درد شکمی، و کم آبی بدن شود.
  • به خاطر حضور این فاکتور به شدت توصیه می شود که بانوان باردار از مصرف آلوئه ورا اجتناب کنند چون احتمال انقباض رحمی و سقط ناخواسته جنین وجود دارد.
  • بنابراین بهتر است آبمیوه آلوئه ورای صنعتی که عاری از آلوئین است خریداری شود و در خانه تهیه نکنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (555 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان