ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص بابونه برای مو و پوست

  چهارشنبه، 25 فروردین 1400   زمان مطالعه 17 دقیقه
خواص بابونه برای مو و پوست
بابونه نام عمومی برای انواع مختلفی از گیاهان مشابه هم است که مهم‌ترین آن‌ها به دو دسته بابونه المانی و بابونه رومی تقسیم‌بندی می‌شود. آنچه که ما به عنوان بابونه دم کردنی می‌شناسیم، بابونه المانی است و دارای مزایای سلامتی فراوانی است. بابونه گیاهی دائمی و کوچک به ارتفاع ۳۰ سانتی متر است و دارای عطر و بویی بی نظیر است.

گیاهان زیادی هستند که در طول تاریخ مشخص شده برای پوست فوایدی دارند و امروزه از آنها در صنایع آرایشی بهداشتی استفاده می­شود، گیاهانی مانند بادام، آووکادو، آلوئه ­ورا و بابونه اما در میان گیاهان سازگار با پوست گیاهی وجود دارد که تاثیرات جادویی و چندگانه بر روی پوست می­گذارد؛ در واقع یکی از معدود گیاهانی که برای پوست­های خشک و حساسی که دچار جوش و حساسیت­ های وخیم می­شوند معجزه می­کند؛ این گیاه محبوب پوست­های حساس بابونه (Calmille) است و به دلیل تاثیرات معجزه آسایی که دارد به آن جادوگر پوست می­ گویند.

بابونه؛ خواص، فواید و کاربردها

بابونه (نام علمی: Matricaria chamomilla) و خواص بابونه میزان ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می دهد. علاوه براین، بابونه می تواند جراحت و زخم هایی که در اثر زایمان طبیعی روی بدن باقی می ماند، به سرعت ترمیم کند. تمام خواص و فواید بسیار زیاد بابونه برای سلامت بدن انسان، هیچ گونه اثبات علمی ندارد. اما با مصرف موضعی عصاره بابونه می توان شاهد تاثیرات مثبت حضور آن در بدن خود خواهید بود. خواص بابونه برای حفظ سلامت پوست و مو، یکی دیگر از فواید این گیاه طبیعی است. به طوری که از عصاره بابونه در کاربردهای لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. گیاه بابونه در کاربردهای درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که پروتئین ها و آنتی اکسیدان های زیادی در ساختار بابونه وجود دارد که آن را به یک گیاه پراستفاده تبدیل کرده است.

خواص بابونه

بابونه نخستین بار در مصر برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گرفت. به طور کلی، بابونه طبیعی به صورت خوراکی مصرف نمی شود. استفاده از عصاره بابونه برای درمان بیماری ها متداول است. بیماری هایی مانند سوء هاضمه، درهای عضلانی، سردرد و میگرن با بابونه درمان می شوند. زیرا بابونه در بدن می تواند تعداد آمینواسیدهای گلایسین را در بدن افزایش بدهد. زمانی که آمینواسیدهای گلایسین در بدن افزایش پیدا کند، تحریک پذیری عضلات و اعصاب کاهش پیدا می کند.

خواص بابونه برای مو

عصاره بابونه می تواند موها را درخشان کند. زیرا بابونه دارای مقدار زیادی ویتامین A می باشد. با حضور مقدار زیادی ویتامین A در سطح پوست سر، سرعت فرآیند رشد و بزرگ شدن سبوم مو در لایه زیرین پوست سر بیشتر می شود. زمانی که مقدار سبوم مو افزایش پیدا کند، پوست سر به مدت طولانی مرطوب باقی می ماند. بعلت مرطوب ماندن پوست سر، موها رشد زیادی خواهند داشت.

  • محافظت از موهای آسیب دیده:
    گیاه بابونه دارای تانن در ترکیبات اصلی خود است. تانن موجود در بابونه مانع از آسیب رسیدن به موها می شود. در واقع، بابونه برای جلوگیری از آسیب اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از شامپوهای شیمیایی و دستگاه های حالت دهنده مو عالی است. این تاثیر مثبت بابونه برای محافظت از موها تنها پس از مصرف طولانی مدت عصاره آن ظاهر خواهد شد.
  • سیاه کننده موها:
    یکی از چالش های خانم ها و آقایان در دوران میانسالی، رفع سفیدی موها است. البته سفیدی موها در سنین پایین تر هم رخ می دهد که باید به دنبال یک راه موثر درمانی برای بازگرداندن رنگ طبیعی به آن ها بود. مس و منگنز دو عنصر طبیعی هستند که در گیاه بابونه، نقش سیاه کننده موها را دارند.
  • نرم کردن موهای خشک و در هم شکننده:
    ترکیب روی و آهن در بابونه می تواند موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم کند. این ترکیب بعنوان تحریک کننده آنزیم های مهم در بدن عمل می کند. علاوه براین، روی در بابونه می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش بدهد. زمانی که سیستم ایمنی بدن افزایش پیدا کند، عناصر حیاتی برای رشد کامل موها در سطح بدن فراهم می شود.

خواص بابونه برای پوست

ابتلا به عفونت های قارچی پوستی در بین خانم ها و آقایان رایج ترین مشکلات و عارضه های پوستی است. آبی بودن محیط رشد سلول های پوست موجب می شود که عامل بیماری قارچ پوستی در بدن رشد کند. روغن بابونه می تواند مقدار آب روی پوست را تعدیل و تنظیم کند. به طوری که محیط پوست چندان خشک یا چندان آبی نیست. لذا، ریسک ابتلا به عفونت های قارچی به شدت کاهش پیدا می کند.

  • بهبود سوزش و خارش پوست:
    بابونه می تواند التهابات پوستی را برطرف کند. به همین خاطر، سوزش و خارش پوست با بابونه رفع می شود. پتاسیم موجود در بابونه، اثرات مثبتی از خود به جای می گذارد. به طوری که ابتدا PH سطح پوست تعدیل می شود.
  • تامین اکسیژن بافت پوست:
    استفاده از بابونه برای پوست همانند اکسیژن تراپی پوست می باشد. هدف از اکسیژن تراپی پوست، تامین اکسیژن کافی برای پوست صورت است. زمانی که اکسیژن کافی در لایه های متعدد پوست وجود داشته باشد، سرعت کلاژن سازی و ساخت سایر پروتئین های پوست با سرعت بیشتری انجام می شود.
  • هیدراته نگهداشتن پوست:
    یکی از عوامل موثر برای محافظت از پوست، وجود رطوبت کافی در سطح و لایه های زیرین آن می باشد. گیاه بابونه به لایه های متعدد پوست آبرسانی می کند. به صورتی که لایه های میانی پوست می توانند به مدت زیادی آب و رطوبت را در خود نگهداری کنند. به همین ترتیب، پوست صورت چاق و توپُر خواهد بود. هیدراته بودن پوست مانع از ایجاد اثرات سوختگی می شود.

فواید بابونه برای ناخن

نفوذ عصاره گیاهان به پوست دور ناخن، سبب بین بردن ناهمواری های این ناحیه می شود. به طوری که پوست دور ناخن، صاف و یکدست می شود. عصاره بابونه در پوست می تواند مقدار هیالورونیت را افزایش بدهد. سپس چین و چروک های پوستی دور ناخن با هیالورونیت درمان می شوند. با بررسی فرآیند تاثیرگذاری بابونه بر روی محل رویش ناخن ها می توان دریافت که بابونه به طور غیرمستقیم زیبایی و سلامت ناخن ها را تضمین می کند.

  • رفع زردی و رنگ پریدگی ناخن ها:
    فعالیت باکتری ها در اطراف و محل رویش ناخن ها، صدف آن ها را زرد و رنگ پریده نشان می دهد. پماد تتراسایکلین برای سرکوب فعالیت باکتری ها و سایر مواد عفونت زا در محل رویش ناخن ها مناسب است. اثرات به جای مانده از پماد بابونه در مقایسه با پماد تتراسایکلین، بسیار بیشتر است. به طوری که بافت های آسیب دیده دور ناخن ترمیم می شوند و زردی صدف ناخن ها بهبود پیدا می کند.
  • افزایش شفافیت صدف ناخن ها:
    اگر صدف ناخن های شما حالت عادی خود را دارند، باز هم از پماد یا روغن بابونه استفاده کنید. چون نبود اسیدهای چرب گیاهی موجب می شود تا فرآیند کدر شدن و غیر طبیعی شدن صدف ناخن ها تشدید شود. اسیدهای چرب گیاه مانند اولئیک اسید و فرولیک اسید در بابونه وجود دارند که سلول های مرده دور ناخن را احیاء می کنند و اکسیژن کافی به سطح صدف ناخن ها می رسد. سپس ذرات آلوده و میکروسکوپی در زیر ناخن با جریان خون سیاهرگی به بخش راست قلب برده می شوند تا دوباره خون تازه و پراکسیژن به بخش پوست دور ناخن و زیر آن بازگردد.

خواص شگفت انگیز بابونه برای زیبایی پوست ومو

بیشتر محصولات زیبایی و آرایشی معمولا پُر از مواد شیمیایی هستند و به همین دلیل هر روزه افراد بیشتری تمایل پیدا می کنند تا از محصولات گیاهی برای پوست و موی خود استفاده کنند. از دوران باستان گیاهان گوناگونی برای زیبایی کاربرد داشته است که یکی از آن ها بابونه است. بابونه به خاطر ویژگی های آرامشبخشی، ضد حساسیت، ضد باکتری و ضد التهابی که دارد معروف است. بابونه در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود مانند مرطوب کننده ها و پاک کننده ها و همچنین محصولات تثبیت کننده ی رنگ مو. انواع گوناگونی از محصولات بابونه در دسترس است که معروف ترین آنها، دمنوش بابونه است. روزانه بیش از یک میلیون فنجان چای بابونه در سراسر دنیا مصرف می شود. بابونه به صورت عصاره ی مایع، عصاره ی روغنی، کنستانتره و در کرِم ها و پماد ها نیز موجود است.

۱. درمان آکنه

اگر مدام در حال مبارزه با جوش ها و اثر به جا مانده از آن ها هستید، می توانید از چای بابونه به صورت موضعی استفاده کنید که شیوه ای ارزانقیمت و طبیعی برای کاهش تظاهر آکنه و اثر به جا مانده از آن است.

بابونه یک آنتی اکسیدان قوی است که به درمان آکنه کمک می کند. کاربرد روزانه: یک فنجان چای بابونه دم کنید، لیف تمیزی را به آن آغشته کرده و کمی بچلانید. صورت خود را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید. لیف را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید لیف ۱۵ دقیقه در تماس با پوست بماند. لیف را بردارید و صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و با حوله ی نخی خشک کنید. این کار را روزی دو بار انجام دهید. درمان هفتگی: در یک فنجان یک قاشق غذاخوری گل بابونه بریزید و آب داغ را به آن اضافه کنید، بگذارید ۲۰ دقیقه دم بکشد. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ را با آن ترکیب کنید تا ماسک درست شود. ماسک را روی صورت تمیز خود گذاشته و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

۲. روشن کردن رنگ پوست

چای بابونه مانند روشن کننده ی طبیعی پوست عمل کرده و رنگ پوست تان را بازتر می کند و ضمنا درخشش خوشایندی به آن می دهد. بابونه حفره های پوست را جمع می کند که باعث می شود پوست شما جوان تر و زیباتر به نظر برسد. دو فنجان آب جوش تهیه کنید، دو قاشق غذاخوری بابونه خشک شده را در آن بریزید و بگذارید ۵ تا ۷ دقیقه دم بکشد. سپس آب آن را صاف کنید و یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را به پوست صورت و گردن تان بزنید و بگذارید تقریبا ۱۵ دقیقه بماند، سپس با آب کاملا بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

۳. مبارزه با پیری پوست

بابونه که منبع عالی آنتی اکسیدان هاست با رادیکال های آزاد در بدن که به سلول های پوست آسیب می زنند مبارزه کرده و از بروز آن جلوگیری می کند. بابونه می تواند بازسازی بافت و سلول های پوست را تسریع کند، حفره های پوست را ببندد و پروسه ی پیری را کُند کند. کاربرد روزانه: یک فنجان چای بابونه درست کنید و بگذارید خنک شود. یک پنبه توپی را به آن آغشته کرده و به پوست تان بزنید، ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. کاربرد دوره ای: گهگاه می توانید از بخار چای بابونه برای صورت خود استفاده کنید تا حفره های پوست باز شده و آلودگی ها خارج شوند.

۴. لایه برداری پوست

بافت ریزدانه ای چای بابونه به عنوان لایه بردار طبیعی پوست نیز عمل می کند. چای بابونه می تواند سلول های مرده و خشک شده ی پوست را جدا کرده و آن را نرم و درخشان کند. محتویات ۲ یا ۳ عدد چای کیسه ای بابونه را در کاسه ای خالی کنید، کمی شکر و روغن زیتون اضافه کرده و اسکراب درست کنید. این اسکراب خانگی را به آرامی به صورت خود بزنید و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. سپس صورت را با آب سرد آبکشی کرده و خشک کنید. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید.

۵. محو کردن حلقه های تیره پای چشم

طبیعت نرم کننده و آرامشبخش بابونه به روشن کردن تیرگی پای چشم کمک می کند. خاصیت ضد التهابی بابونه نیز از التهاب اطراف چشم و پف آن می کاهد. ۴ عدد چای کیسه ای بابونه را به مدت ۵ دقیقه در یک فنجان آب داغ دم کنید. کیسه های چای را خارج کرده و دو تا را داخل یخچال و دو تای دیگر را روی کانتر آشپزخانه بگذارید. ابتدا چای کیسه ای روی کانتر را به مدت ۵ دقیقه روی چشم های بسته خود بگذارید و سپس چای های کیسه ای داخل یخچال را به مدت ۵ دقیقه روی پلک های بسته خود قرار دهید. این درمان را هر وقت که بخواهید می توانید انجام دهید.

۶. درمان شوره سر

آب کشیدن مو ها با چای بابونه برای برطرف کردن شوره سر مفید است و ضمنا خارش پوست سر را تسکین داده و درخشش زیبایی به مو های کدر می دهد. ۲ تا ۳ فنجان آب جوش درست کنید و ۴ یا ۵ عدد چای کیسه ای بابونه را در آن بگذارید تا دم بکشد، بعد از اینکه کاملا خنک شد کیسه ها را خارج کنید. موهای تان را طبق معمول بشویید و نرم کننده بزنید، سپس با چای بابونه آبکشی کنید. بگذارید موهای تان خودشان خشک شوند.

۷. التیام زخم و بریدگی های جزئی

بابونه التیام دهنده ای قوی نیز هست، چون خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد. بابونه مانند یک ضد عفونی کننده ی موثر عمل کرده و می توان آن را برای درمان بریدگی های جزئی و زخم ها به کار برد. ضمنا بابونه می تواند التهاب و قرمزی ناحیه ی آسیب دیده را کاهش بدهد، چون ویژگی ضد التهابی هم دارد. چند عدد چای کیسه ای بابونه را در آب گرم بگذارید و یکی را خارج کرده و روی زخم فشار دهید. هر چند بار که لازم بود این کار را انجام دهید. همچنین می توانید عصاره ی طبیعی بابونه را بخرید و آن را مستقیما به محل آسیب بزنید.

ماسک های خانگی با بابونه

ماسک صورت بلغورجو دوسر و بابونه:

بلغور جو دوسر به دلیل داشتن سالیسیلیک اسید خاصیت پوسته پوسته شدن دارد و عسل به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که قند مثل لایه بردار قوی تر عمل می کند.

مواد لازم:

  • نصف فنجان جو (فرآوری شده)
  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 1 قاشق سوپ خوری عسل
  • 2 قاشق سوپ خوری شکر سفید (اختیاری)
  • یک چهارم فنجان چای بابونه ( دم کشیده )

دستورالعمل:

با دم کردن یک فنجان چای بابونه شروع و داخل کاسه، جو دوسر، جوش شیرین و عسل را اضافه کنید سپس2 قاشق سوپ خوری چای بابونه را به مواد بی افزایید. اگر مخلوط بیش از حد خشک است، کمی چای به آن اضافه کنید تا زمانی که به ثبات مطلوب برسد. حالا شکر سفید (اختیاری) را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت بزنید، بعد از5 دقیقه صورت خود را بشویید این کار را در حمام انجام دهید چون این فرآیند کثیفی دارد.

ماسک صورت روغن زیتون و بابونه:

دومین ماسک صورت بابونه، ماسک روغن زیتون بابونه است. بابونه به تسکین پوست، قند سفید به از بین بردن سلول های پوست مرده و روغن زیتون به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند.

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان روغن زیتون
  • نصف فنجان شکر سفید
  • 1 عدد چای کیسه ای بابونه

دستورالعمل:

ابتدا محتویات چای کیسه ای را داخل کاسه خالی کرده و شکر سفید، روغن زیتون را به آن اضافه و خوب ترکیب کنید مواد را داخل یک ظرف محفوظ از هوا نگه دارید، سپس صورت را با آب گرم بشوئید و مواد را بصورت دورانی روی صورت خود بمالید فقط دقت کنید مناطق حساس اطراف چشم را نزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند.

بعد صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید.

ماسک صورت بادام و بابونه:

ماسک بادام و بابونه به سفیدی و شفافیت پوست کمک می کند.

مواد لازم:

  • چای بابونه (1 عدد چای کیسه ای)
  • 1 قاشق سوپ خوری بلغور جو دو سر (پودر)
  • 2 قاشق سوپ خوری عسل
  • 2 - 3 قطره روغن بادام

دستورالعمل:

محتویات چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه ای خالی کرده و عسل، بلغور جو دو سر، روغن بادام را به خوبی با آن مخلوط کنید و با انگشت این ماسک را به صورت دورانی روی صورت بزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید.

ماسک صورت روغن نارگیل و بابونه:

مواد لازم:

  • چای کیسه ای بابونه
  • روغن نارگیل

دستورالعمل:

چنانچه در نمناک توضیح داده ایم بهتر است از روغن نارگیل خام برای این ماسک صورت استفاده کنید. محتوای چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه خالی کرده و دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل خام را به خوبی با آن مخلوط کنید می توانید مخلوط را با نوک انگشتان روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک صورت موز و بابونه:

موز رسیده ای را پوست کنده و نیمی از موز را به خوبی با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. قبل از اینها یک فنجان چای بابونه دم کنید و دو قاشق سوپ خوری از آن را به مخلوط موز و عسل اضافه کنید تا خمیری شود. سپس این مخلوط را روی پوست خود با نوک انگشتان بمالید و بعد از10 دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک صورت شیر و بابونه:

مواد لازم:

  • چای بابونه
  • شیر
  • زردچوبه

این دستور ماسکی عالی برای پاکسازی صورت است. به سادگی یک فنجان چای بابونه درست کنید و دو قاشق سوپ خوری چای و یک قاشق سوپ خوری شیر و مقداری از زردچوبه را داخل کاسه اضافه وخوب مخلوط کنید از مخلوط برای ماساژ دادن روی صورت و گردن خود استفاده کنید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت گل رخت شویی و بابونه:

گل رخت شویی غنی از مواد معدنی - کلسیم، منیزیم، آهن، کوارتز، دولومیت و ... است. این خاک چه کاری انجام می دهد ؟ به جذب روغن اضافی از منافذ پوست و تمیز کردن عمیق پوست کمک می کند. در حقیقت، گل رخت شویی گزینه مقرون به صرفه در زمینه زیبایی و مراقبت از پوست (به ویژه برای پوست چرب)است که بروز آکنه و زخم ها را کاهش می دهد، رنگ و رو را بهبود می بخشد و حتی پوست را روشن می کند.

مواد لازم:

  • 1 قاشق چایخوری چای بابونه
  • 1 فنجان آب داغ
  • 4 گل رخت شویی ق
  • 2 قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل:

یک فنجان چای بابونه دم کرده و اجازه دهید خنک شود ترکیبات دیگر (یعنی گل و عسل)را مخلوط و کمی چای بابونه اضافه کنید تا خمیر سفتی به دست بیاید ، این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را با آب بشویید.

ماسک مو عسل، لیمو، بابونه:

مواد لازم:

  • گل های بابونه خشک 2قاشق غذاخوری
  • یک فنجان آب جوش
  • 1 قاشق چایخوری عسل خام
  • آب لیمو سه قاشق غذاخوری

گل های بابونه را داخل آب جوش بریزید و بعد از 5 دقیقه چای بابونه را صاف کنید و عسل را در شیشه کوچک بریزید و آهسته تکان دهید تا با چای مخلوط شود سپس عصاره لیمو را اضافه و بعد از شامپو کردن مو به موهای مرطوب بزنید

آیا استفاده از بابونه عوارض جانبی دارد؟

آلرژی به گیاه بابونه می تواند نشانه های حساسیت را در سطح پوست چندین برابر کند. جوش های پوستی و حتی خارش در ناحیه رویش آن ها، یکی از نشانه های حساسیت پس از مصرف بابونه است. یکی دیگر از عوارض بابونه این است که فرد پس از مصرف آن، احساس خواب آلودگی خواهد داشت. اگر می خواهید ساعت های زیادی را رانندگی کنید یا به مطالعه بپردازید، از مصرف زیاد دمنوش بابونه خودداری کنید. چون مصرف زیاد دمنوش بابونه سبب می شود تا فرد احساس سرگیجه و استفراغ داشته باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (112 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت جالب کافه دار اهوازی برای نیانداختن آدامس توسط مشتریانش روی زمین+عکس/ مغز نیست که منبع افکار نابه فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید! 6 علت مهم کم شدن فشار آب در شیر اهرمی + روش تعمیر فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت منحصربفرد یک خیاط با تبدیل پیراهن پاره همسرش به روبالشتی حماسه آفرید+عکس/به این میگن زن زندگی... سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار خونه زندگی شاهانه و دوبلکس پوریا پورسرخ، بازیگر سریال کیمیا/ ماشالا اینجا کاخه یا خونه؟😳😍+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس ابتکار جالب خنده دار شهرداری تهران در نصب بنر با نوشته ای دو پهلو برای جهان پهلوان تختی حماسه آفرید+عکس/ماشاءالله خلاقیت! فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 استوری خوشگل همسر پیمان قاسم خانی برای الناز حبیبی+عکس تبریک تولد سومین فرزندِ پسرِ مقام معظم رهبری توسط برادر همسرشان+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس وقتی که همایون شجریان با یک آهنگ بی‌نظیر ایرانی آبروی شهاب حسینی را خرید+ویدیو حیرت داوران صداتو از اجرای بی نظیر قاری قرآن در برنامه/ اشک تو چشمان داوران جمع شد!+ویدئو ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی+ عکس (ویدئو)سکانسی جالب از پشت صحنه سریال در حاشیه/رضویان میگه زخم رو عین جوراب کوک بزن😂 بلایی که تصادف مرگبار بر سرِ ماشین شاسی بلند و گرانقیمت حامد سلطانی آورد+عکس/ همسر جوان و پسرش توی این تصادف آسمانی شدن رونمایی جواد عزتی از عکس کودکی لیلا حاتمی با چهره دلنشین و چادر گلدار/ زیرخاکی واقعی از سوپراستار سینمای ایران! بازیگر زن مشهور و نماز اول وقت + عکس گریه های بی امان ستاره سادات قطبی بعد از شنیدن یک خبر یهویی در ایوان باصفای خانه‌اش/ مُشتلق بده...+ویدیو ترفند های جادویی برای دور کردن پشه‌ از خانه پذیرایی مفصل و تمام و کمال از بازیگران در منزل داود رشیدی در مراسم یادبود این هنرمند محبوب +عکس/ چه خونه زندگی دلبازی، چه گلهای زیبایی 10 ترفند زیبایی قدیمی که هنوز هم معجزه می‌کنند کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ این ماشین نیست هواپیماست + فیلم تصویری دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی و همسرشان در اوایل ازدواج/ چقدر جوان بودند احمد ابوالقاسمی، داور برنامه محفل: شجریان رو دوست دارم اما چون علیرضا قربانی پسر داییمه اونم دوست دارم+ویدیو رونمایی از پیرترین مرد جهان با 256 سال سن/ تا زمان مرگ با 23 زن ازدواج کرد!+عکس غوغای خوانندگی بی نظیر حمید هیراد با آهنگ قدیمی در خانه اش/ کدوم کوه و کمر نقش تو داره یار+ویدیو افشاگری هادی چوپان از حقیقت تلخ زندگیش/ واقعا روحیه میخواد اینارو تعریف کردن و نشون دادن+ فیلم مهران مدیری مربی تیم فوتبال شد/ خداحافظی آقای بازیگر از بازیگری +فیلم خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای کوتاه کردن موی پسرش حماسه ساز شد/ کل آرایشگاه های شهر زیر سوال رفت+عکس
تیتر امروز   
فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! غذاهای ابتکاری و بامزه حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار نحوه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران تامین اجتماعی در سال 1403 معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...