خواص جینسینگ برای لاغری از دیدگاه طب سنتی چیست؟

  جمعه، 27 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص جینسینگ برای لاغری از دیدگاه طب سنتی چیست؟
جينسينگ(كره جنوبي) این روزها در صدر جدول فروش داروهای لاغری در جهان قرار دارد. پدیده ای شگفت انگیز که شما با استفاده از آن ابتدا از کاهش سایزتان تعجب خواهید کرد تا از کاهش وزنتان . محصولی ویژه حتی مخصوص استفاده برای آقایان . فرمول این محصول به قدری قدرتمند است که پس از سومین روز مصرف شما تغییرات را به خوبی احساس خواهید کرد.

گیاه جینسینگ به دلیل خواص آن در بازیابی و تقویت سلامت عمومی بدن انسان، معروف است. جینسینگ یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای رفع بسیاری از مشکلات به شمار می آید. گفته می شود که هم جینسینگ آمریکایی و هم جینسینگ آسیایی می توانند انرژی را تقویت کرده، سطح قند و کلسترول خون را پایین آورده و استرس را کاهش می دهند. همچنین این گیاه دارای خاصیت آرام بخشی بوده و در درمان دیابت موثر است، اما یکی از معروف ترین خواص جینسینگ، توانایی آن در رفع ناتوانی جنسی در مردان است.

دمنوش لاغری جینسینگ

امروزه در فروشگاه دمنوش لاغری فروش چای جنسینگ و البته فروش دمنوش لاغری جینسینگ بسیار رواج دارد چرا که اغلب افراد با خواص گیاه جینسینگ آشنا شده و بدین خاطر تمایل افراد به استفاده از آن رشد کرده و این مسئله از نظر علم پزشکی بسیار قابل احترام و اهمیت می باشد. در حقیقت در گذشته و اکنون اغلب متخصصان گیاهان دارویی، جینسینگ را به عنوان گیاه جوانی یا نوش دارو معرفی می کنند و معتقد هستند تمامی افراد باید در هفته یک فنجان از چای یا دمنوش گیاه جینسینگ را استفاده کنند.

خواص دمنوش لاغری جینسینگ:

جینسینگ گیاهی است که اغلب افراد از آن برای چربی سوزی در نواحی شکم و پهلو ها استفاده می کنند. این در حالی است که در کنار خواص فوق العاده اش در خصوص لاغری در بهبود و پیشگیری بسیاری از امراض مفید واقع می شود بدین دلیل خرید دمنوش لاغری جینسینگ در فروشگاه دمنوش لاغری بسیار رواج یافته است.

  • افزایش قدرت جسمانی بدن
  • بهبود فعالیت حافظه و تقویت آن بدین خاطر برای افرادی که دچار آلزایمر هستند بسیار مناسب می باشد.
  • افزایش نشاط و شادابی در ظاهر و باطن افراد
  • کاهش استرس
  • جلوگیری از پیری زودرس سلول ها
  • افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن (در واقع گویچه های سفید را تقویت می نماید.)
  • تنظیم متابولیسم بدن
  • مانند قرص آرامش بخش عمل می کند و برای رفع بی خوابی و بد خوابی موثر است.
  • کاهش زمان یائسگی در زنان
  • بهبود مشکلات جنسی
  • بهترین دمنوش برای رفع ضعف و بی حالی
  • تنظیم کننده جالب فشار خون. در واقع دمنوش جینسینگ فشار خون را تنظیم می نماید اینگونه که در صورت پایین بودن فشار خون را بالا برده و در صورت بالا بودن فشار خون را پایین می آورد.

  • تنظیم قند خون، قبل از مصرف حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید.
  • افزایش قدرت فعالیت قلب و تاثیر مثبت در سلامت بطن ها
  • خنثی کننده استرس. (بهتر است به همراه قند و یا شکر مصرف شود.)
  • کاهش ابتلا به سرماخوردگی به خصوص در فصل زمستان
  • کاهش ابتلا به عفونت های رحمی زنان و بهبود انواع بیماری های مربوطه

لاغری و کاهش وزن با مصرف جینسینگ

گیاه جینسینگ به دلیل خواص آن در بازیابی و تقویت سلامت عمومی بدن انسان، معروف است. جینسینگ یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای رفع بسیاری از مشکلات به شمار می آید. یک گیاه اساطیری و مقدس ( با خاصیت ضد اشتهایی قوی ) که مانند چای سبز یا حتی قوی تر از آن عمل می کند. این چای یا دمنوش گیاهی می تواند علاوه بر لاغری و تناسب اندام خواص مفید دیگری هم برای سلامت بدن داشته باشد.

  • چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن
  • خاصیت آرام بخشی و افزایش نشاط
  • تسکین دهنده اعصاب
  • رفع اختلال خواب

خواص گیاه جینسینگ برای لاغری

گیاه جینسینگ در از دست دادن چربی های اضافه ی بدن مفید است به این دلیل که متابولیسم بدن را بالا میبرد و در حین استفاده از آن در طول روز انرژی زیادی به بدن شما داده می شود. اگرچه گفته می شود استفاده از گیاه جینسینگ به افرادی که از بیماری قند خون رنج میبرند هم کمک میکند . تحقیقات انجام شده بر روی موش ها نشان می دهد که گیاه جینسینگ تاثیر قابل توجهی بر افزایش ترشح هورمون انسولین می گذارد.

طریقه مصرف جنسینگ

یک روش ساده برای آزاد سازی جینوساید ها دم کردن ریشه ی خشک شده ی جینسینگ و نوشیدن دمنوش جینسینگ است. برای تهیه ی این دمنوش مراحل زیر را دنبال کنید. طریقه مصرف جنسینگ به صورت زیر است:

  1. دو تا سه گرم ریشه جینسنگ خرد شده را در فنجان بریزید. این به معنی حدود پنج تا هشت رشته ریشه جینسنگ و یا یک قاشق چای خوری پودر جنسینگ است.
  2. دراین مرحله بنا به میل خود می توانید هر ماده معطر دیگری مانند چای یا گیاهان دیگر،به این فنجان اضافه کنید.
  3. کمی آب به جنسینگ اضافه کرده و هر شیرین کننده ای که می خواهید به آن اضافه کنید.
  4. سپس کمی آب گرم اضافه کرده و روی حرارت گذاشته و بگذارید تا ریشه جینسنگ نرم شود و سپس مصرف کنید.

طرز تهیه چای جینسینگ

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده جینسینگ (حدود ۱ تا ۳ گرم ) را به آب جوش اضافه کنید؛ سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد؛ دمنوش و چای گیاهی شما آماده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان