خواص میخک برای دندان درد در طب سنتی چیست؟

  شنبه، 21 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص میخک برای دندان درد در طب سنتی چیست؟
دندان درد به طور خاص تحریک کننده است و این روزها با توجه به شرایط همه گیری رفتن به دندانپزشکی برای همه به معضل بزرگی تبدیل شده است. اغلب افراد به دنبال درمان های خانگی برای کاهش درد دندان شان هستند تا بتوانند در شرایط مناسب به پزشک مراجعه کنند.

میخک یکی از گیاهان دارویی است که برای مقابله با مشکلاتی مانند سردرد، بیماری های دهان و دندان و ... شناخته شده است. مجله آلمانی"Nature Artist" در گزارشی نوشته است که میخک فواید زیادی برای سلامتی دارد.ماساژ دادن میخک بر روی لثه، به درمان عفونت لثه و تسکین درد دندان کمک می کند، همچنین جویدن میخک، دهان و نفس را تازه می کند.این مجله آلمانی افزود که چای میخک به درمان گرفتگی روده و تسکین علائم روماتیسم کمک می کند.علاوه بر این، ماساژ با روغن میخک احساس حالت تهوع و گرفتگی در دستگاه گوارش را تسکین می دهد، علاوه بر این به درمان نفخ شکم و علائم روماتیسم و همچنین تسکین درد عضلات و مفاصل نیز کمک می کند.

درد دندان تان را با میخک کاهش دهید

یکی از ساده ترین و مؤثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان، استفاده از میخک است. میخک یک نوع ادویه مورد استفاده در غذاهای مختلف است که در طب گیاهی کاربرد دارد. میخک را به عنوان چاشنی به نوشابه و چای اضافه می کنند؛ همچنین به عنوان یک عنصر مهم در شیرینی زنجبیلی و ترشی نیز به کار می رود. استفاده از میخک برای مهار درد دندان گاهی وقت ها درد دندان به قدری طاقت فرساست که نمی توان تا رسیدن به دندانپزشک، آن را تحمل کرد. یکی از ساده ترین و مؤثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان استفاده از میخک است. برای غلبه موضعی بر درد دندان، تا دستیابی به دندانپزشک در اسرع وقت، گیاه میخک مشکل اساسی درد دندان را درمان می کند. میخک حاوی ترکیب شیمیایی به نام اوژنول است که در پزشکی و به ویژه دندانپزشکی سنتی، کاربرد گسترده ای به عنوان مسکن موضعی دارد. روغن میخک بهترین راه برای درمان دندان درد است اما می توانید از میخک کامل هم استفاده کنید. میخک ها در شکل های متفاوت در دسترس هستند و معمولاً به سه شکل اصلی دارویی کاربرد دارند: • پودر • مایع • عصاره پودر میخک در آشپزخانه اغلب مردم این نوع از میخک موجود است. برای استفاده از میخک، آن را پودر کرده و در محل درد قرار دهید. پس از چند لحظه میخک با بزاق دهان مخلوط شده و منطقه درد را بی حس می کند. همچنین جوانه کامل خشک شده میخک برای تسکین درد می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از گل میخک جهت مهار درد دندان، دو یا سه گل را در دهان خود یا بخش دردناک دهان قرار داده و نگه دارید. پس از چند لحظه گل های میخک شروع به نرم شدن در دهان می کند و لذا باید آن را کمتر فشار دهید. این فرآیند اجازه می دهد تا روغن میخک منتشر شده و با بزاق دهان مخلوط و سبب بی حسی می شود. میخک را برای سی تا چهل دقیقه در محل درد استفاده و سپس از میخک جایگزین برای رفع درد استفاده کنید. روغن میخک روغن میخک را می توان در بیشتر داروخانه ها یافت. این روغن که یک بی حس کننده قوی است به وسیله پزشکان و دندان پزشکان برای سال های متمادی به منظور تسکین درد دندان استفاده می شود. روغن میخک باید با احتیاط مصرف شود. برای استفاده از روغن میخک مستقیماً از شیشه حاوی روغن می توان یک سواب پنبه را درب شیشه گذاشت و آن را آغشته کردسپس با دقت اطراف ناحیه دردناک را مالش داد. اگر درد دندان از عصب باشد این فرآیند فوق العاده مؤثر است. در این مورد، سعی کنید پنبه آغشته به روغن میخک را با قرار دادن در داخل حفره دندانی، در محل عصب قرار دهید. عصاره میخک راه دیگر استفاده از میخک، مصرف عصاره آن است. برای استفاده از عصاره میخک برای مهار دندان درد: ۱٫ دهان خود را با محلول آب نمک شست و شو دهید. ۲٫ چند قطره از روغن میخک (تقریبآ نصف قاشق چای خوری) با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. ۳٫ یک توپ پنبه در این مخلوط قرار دهید تا خیس خورده و آن را در محل درد نگه دارید. درمان ساده دندان درد با میخک کامل آسان ترین راه این است که چند عدد میخک را در دهان خود بگذارید و با بزاق خود خیس کنید تا نرم شوند و سپس آنها را با استفاده از دندان هایی که درد ندارند، له کنید تا روغن آنها خارج شود. میخک های له شده را ۳۰ ثانیه روی دندان دردناک خود نگه دارید و سپس آنها را دور بریزید و این کار را تکرار کنید. تا زمانی که وقت مراجعه به دندان پزشک را پیدا کنید، این کار را روزی چند بار انجام دهید تا دردتان تسکین پیدا کند.

راهکار ساده درمان دندان درد با میخک

درمان دندان درد با میخک بسیار ساده است. میخک نوعی ادویه است که در غذاهای گوناگون و همچنین طب سنتی کاربرد دارد. بعضی افراد میخک را به نوشیدنی هایی مانند نوشابه و چای اضافه کرده و میل میکنند و یا در شیرینی های زنجبیلی و یا ترشی ها استفاده می­کنند.

میخک برای کاهش درد دندان

ممکن است زمانی به طرز شدیدی دچار درد دندان شوید که امکان مراجعه سریع به دندانپزشک نباشد. در این صورت حتما به سراغ درمان دندان درد با روش های خانگی می­روید. استفاده از میخک یکی از روش های ساده و موثر پیش روی شما در چنین شرایطی است. مطمئن باشید این روش تا رسیدن شما به دندانپزشک، بسیار کارساز خواهد بود. گیاه میخک دارای ترکیبات شیمیایی به نام اوژنول است که در دندانپزشکی سنتی به عنوان مسکن موضعی بسیار پرکاربرد است. همچنین میتوان به جای خود گیاه میخک از روغن آن نیز به منظور کاهش درد دندان استفاده کرد.

پودر میخک

معمولا در آشپزخانه های ایرانی پودر میخک پیدا میشود. میتوانید به منظور کاهش درد دندانی این پودر را در محل مورد نظر قرار دهید تا پس از مخلوط شدن با بزاق دهان باعث بی حسی ناحیه درد گردد. حتی میتوان از جوانه کامل خشک شده میخک هم برای این هدف استفاده نمود. اگر قصد دارید از جوانه خشک شده میخک برای تسکین درد دندان استفاده کنید، 2یا3 گل آن را در محل دردناک دندان قرار دهید و به مدت چند دقیقه نگه دارید. در این حالت گل میخک کم کم توسط بزاق در دهان نرم میشود و باعث بی حسی موضعی میگردد. پس از گذشت 30تا40 دقیقه میخک را درآورده و دیگری را جایگزین نمائید.

روغن میخک

روغن میخک عموما در داروخانه ها یافت میشود. یک بی حس کننده قوی که سالها توسط پزشکان تجویز شده و بسیار موثر واقع شده است. برای استفاده از روغن میخک برای تسکین درد دندان بهتر است آن را مستقیما از داخل شیشه روی دندان نریزید. یک تکه پنبه را آغشته به روغن نموده و آن را در محل درد قرار دهید و آهسته مالش دهید.
در صورتی که درد دندان از عصب باشد این شیوه بسیار موثر است.

درمان ساده دندان درد با میخک کامل

ساده ترین روش درمان دندان درد این است که چند گل میخک را داخل دهان گذاشته و پس از آن که با بزاق دهان ترکیب و نرم شد آن را روی دندانی که درد دارد فشار دهیم تا روغنش خارج شود. میخک استفاده شده را پس از 30 دقیقه از دهان خارج کنید و میخک دیگری را جایگزین کنید تا زمانی که بتوانید خود را به دندانپزشک برسانید.

خواص میخک و کاهش درد دندان

میخک یک گیاه بسیار کوچک است که به غیر از مصارف عطر بخشی که در آشپزی از آن استفاده می شود دارای خواص سلامتی و درمانی بالایی است ، از روغن این گیاه نیز برای مصارف پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود. میخک گیاهی بسیار کوچک اما با خواص درمانی فراوان است و در عین حال به عنوان یک ادویه شفابخش و خوش عطر در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. میخک معمولاً به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می گیرد.

تسکین دندان درد با چوب میخک :

برای خودتان خوش و خرم نشسته اید و ناگهان دندانتان ساز مخالف می زند و دندان درد به اصطلاح امانتان را می برد. یا اینکه آبسه می کند و غیره. در این مواقع قبل از رسیدن به دندان پزشک به سراغ چوب میخک بروید. این گیاه خواص ضد التهابی دارد و خیلی زود دندان دردتان را از بین می برد.
روش استفاده
برای این کار چوب میخک کوبیده شده را روی دندانی که درد می کند بگذارید و منتظر بمانید تا درد آرام شود. توجه داشته باشید ممکن است این گیاه در افرادی که به اوژنول حساسیت دارند بی خوابی ایجاد کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) سرگرمی بی پرده نوجوانان ایرانی با داستان های جنسی و پورن شخصیت های کره ای و بی تی اس/ پدر و مادرا خبر دارین؟+فیلم (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای دستور رئیس جمهور به سخنگوی دولت برای معذرت خواهی از مردم درباره کمبود این اقلام+ویدیو آخرین نامه به رئیس جمهور شهید فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد فال قهوه با نشان روز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه جمعه 3 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 4 خرداد 1403 + فیلم اولین تصویر از محل دفن‌ شهید رئیسی در حرم‌ امام‌رضا(ع)+عکس استقبال مادر رئیس جمهور شهید از پیکر فرزندش در فرودگاه مشهد راه‌های مهاجرت به اسپانیا در سال 2024 + نکات مهم رسول خطیبی فوتبالیست سابق در مراسم تشییع پیکر شهید آل هاشم/ علی وار زندگی کرد و علی وار شهید شد+ فیلم ماکان آریا پارسا به کمک فرزاد فرزین می آید – بررسی سریال قطب شمال از قسمت اول تا چهارم ماجرای کیش و مات شدن امانوئل مکرون در برابر سخنان سید ابراهیم رئیسی از زبان رئیس جمهور شهید کشور+ویدیو بهترین گزینه برای سفر به ترکیه کدام شهر است؟ عبور پدر آیت الله آل هاشم از میان سیل انبوه مردم برای رفتن به مزار فرزندش +فیلم بی تابی شدید و جگرخراش خواهر و فرزندان شهید دریانوش قبل از خاکسپاری بر سر قبر خالی برادرش+ویدیو پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد گریه های جگرسوز پدر شهید آل هاشم/حضور پرشور مردم تبریز در وادی رحمت +فیلم حضور همسر و پسر شهید امیرعبداللهیان در مراسم وداع با پیکر شهید + فیلم حضور دلی بانوان جوان تبریزی در مراسم وداع با پیکر شهید آیت الله آل هاشم از دید لنز ساعد نیوز دور نماند+فیلم اهدای انگشتر حاج قاسم توسط دخترش برای تدفین همراه با پیکر شهید امیرعبداللهیان+ویدئو ناگفته‌های زندگی شهیدموسوی؛ سرتیم حفاظت رئیس جمهور/ بیقراری دختر سردار شهید+عکس نوای حیدر حیدر مردم تبریز در وادی رحمت در مراسم بدرقه آیت الله آل هاشم+فیلم میز عزایی که مادر سید ابراهیم رئیسی برای پسر شهیدش در خانه چیده است+عکس/ ساده و بی ریاترین چیدمان! خداحافظی آخر و سوگواری پدر شهید آیت‌الله آل‌ هاشم برای پسرش+ویدیو