خواص بی نظیر حنا برای پوست

  دوشنبه، 28 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خواص بی نظیر حنا برای پوست
حنا ماده‌ای موثر در سلامت و زیبایی است که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با خواص حنا و تاثیر آن بر روی پوست بیشتر آشنا شوید:

اگر به ظاهر خود اهمیت ندهید و به خودتان نرسید ، روند پیری بسیار سریع تر از چیزی که باید ، پیش می رود اما با استفاده از این ماسک های حنا می توان شادابی و جوان سازی پوست را افزایش داد و روند پیری را تا حد زیادی به تعویق انداخت.حنا از دوره پیامبر اکرم (ص) در میان مردم محبوب بود و رواج داشت . حنا در بسیاری از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای مزایای بی شمار و عدم وجود عوارض جانبی است.

زنان هر روزه با افزایش سن مدام به چین و چروک های صورت خود نگاه می کنند و می خواهند که جوان و زیباتر به نظر برسند اما نمی توان با طبیعت مبارزه کرد زیرا هر چه سن بالاتر می رود ، اپیدرم پوست نازک تر می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به مرور زمان باعث چروک خواهد شد . در این قسمت از نمناک ، در مورد طرز تهیه و چگونگی استفاده از ماسک صورت حنا صحبت خواهیم کرد.

برخی مزایای استفاده از حنا برای سلامتی :

  • تسکین التهاب
  • از بین بردن بیماری های قارچی پوست
  • خواص ضد باکتری
  • کمک به تمیز کردن و سفید شدن پوست
  • تغذیه رسانی به پوست
  • محصولی کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست
  • کمک به کاهش روند پیری پوست
  • کمک به کاهش آکنه و جوش و ...
  • کمک به رفع لکه های سیاه روی پوست
  • متعادل کردن و روغن پوست های بسیار چرب

حنا ماده ای موثر در سلامت و زیبایی است که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با خواص حنا و تاثیر آن بر روی پوست بیشتر آشنا شوید:

ویژگی های حنا

در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید. در محیط گرم و مرطوب رنگدانه ها شروع به فعالیت می کنند. برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد. ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

بیش از هزاران سال زنان مصری در سه ماه سوم بارداری شکم خود را با حنا طراحی می کردند. آنان معتقد بودند که با اینکار زایمانی ایمن خواهند داشت و نوزاد سالم و شادی به دنیا خواهند آورد. طول عمر و ماندگاری حنا بر روی پوست و مو به نوع و شیوه زندگی افراد بستگی دارد؛ مثلاً اگر شغل شما به گونه ای است که دائم در استخرهای شنا، سونا و یا حمام هستید، ماندگاری آن کمتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی از روی بدن محو خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت طرح های حنا بر روی صورت و گردن، ظرف مدت یک هفته از بین می روند؛ زیرا اپیدرم در این مناطق نازک تر است. طرح های حنا بر روی بازوها بیش از دو هفته دوام خواهند داشت؛ زیرا پوست این مناطق تیره است و کمتر در معرض شستشو قرار دارد. زمانی که به طور طبیعی سلول های مرده پوست از بین می روند، حنا نیز از روی پوست محو خواهد شد.

حنا، خاصیت ضدمیکروبی دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می شود. همچنین سفت کننده پوست است و به درمان مشکلات پوستی کمک می کند. از نازک شدن موها نیز پیشگیری کرده و برای درمان آرتروز و جذام مفید است. امروزه در تهیه بسیاری از رنگ موها و شامپوها و محصولات پوستی و رنگ های خالکوبی و مرطوب کننده ها از حنا استفاده می شود. علاوه بر خواص درمانی از ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد، از حنا برای تزئین و طراحی بدن استفاده می کردند. در عصر مغول برای تزئین بدن شاهان و ملکه ها، از حنا استفاده می شد.

حنا خاصیت خنک کنندگی دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی است. از جوشانده برگ های حنا برای رفع پیله دندان استفاده می شود، کافی است آن را در دهان قرقره کنید.این گیاه برای درمان بیماری های سر، چشم و دهان مفید است و ترکیب آن با برگ گردو، سردرد را درمان می کند. در هند و چین از برگ های حنا، برای درمان یرقان استفاده می شود. جوشانده ریشه آن مدر و برای نرم کردن سینه و برونشیت بسیار مفید است. جوش، کورک و جای زخم های کهنه را به راحتی می توان با حنا درمان کرد و گاهی برای خشونت صدا تجویز می شود. ریشه خشک شده حنا می تواند ناراحتی های چشمی را برطرف کند.

جوان سازی پوست با حنا

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست

حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست میشود.

درمان آکنه و جوش صورت

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد که با پاکسازی و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

خاصیت ضد التهابی و التیام زخم

حنا به سبب خاصیت ضد التهابی خوبی که دارد، از عفونت های ناشی از زخم التهاب پوستی جلوگیری کرده و در درمان زخم ها می تواند اثر بخش باشد.

درمان آفتاب سوختگی

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

حنای بی رنگ

حنای بی رنگ در قیاس با حنای رنگی قرمز باعث رنگ شدن مو و پوست نمی شود، چرا کاملاً از گیاه دیگری بدست می آید. حنای بی رنگ حاوی ویتامین ها، عامل های فعال زیستی، مقدار زیادی اسید کریسوفانیچسکی و آنتراکینون در ساختار خود می باشد.

درمان االتهاب و عفونت های پوستی

این نوع حنا دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده و از دیرباز در طب سنتی برای درمان اگزما (سودا) و عفونت های متعدد پوستی بکار گرفته شده است.

پاکسازی و لایه برداری پوست

حنای بی رنگ، تأثیر زیادی بر بیماری های پوستی، لایه برداری و پاکسازی پوست داشته و به سفید شدن پوست کمک می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (34 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (23 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (17 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (14 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (10 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سکانس خنده دار حمید لولایی و رضا عطاران در بزنگاه: وقتی میپرسن آقاجون مگه تو بیمارستان نمرد و میگن نه 90 درصد جونش تو نونوایی در اومد ده درصدش تو بیمارستان+ویدئو
دانلود آهنگ جدید «خاطره» از مصطفی راغب+فیلم/ خاطرات خوب شمال محاله یادم بره...
وضعیت خانه و زندگی فرزند ارشد رهبر معظم انقلاب در روزهای ابتدایی دامادی
لیستی کامل از بازیگرانی که برای بار دوم ازدواج کرده اند+عکس
گنده لات خیابان پاسداران به آخر خط رسید
طناب پوسیده عاشقی بر گردن زن جوان/مادرشوهرم عکس دختران زیبا را به همسرم نشان می‌دهد و...
ماجرای شناسنامه پاکستانی مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
ناگفته هایی از سعید جلیلی؛ از پنچر شدن ماشین پراید و نداشتن لاستیک زاپاس تا ناهار خوردن با کارگران و کارکنان اداری
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
قرار پدرانه پورمحمدی با دختران ایران: من فقط پدر سه دختر نیستم بلکه حافظ امنیت همه دختران ایرانم...
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی ایده آل است، اما تحریم هستیم/ تکنولوژی لازم داریم تا پول
عکس/ این دوقلوها جایگزین سارا و نیکا را در پایتخت 7 شدند! جالبه شباهتی هم ندارن
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟