کدام عوامل در زیبایی لبخند موثر است؟

  پنجشنبه، 22 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
کدام عوامل در زیبایی لبخند موثر است؟
زیبایی امری نسبی بوده و نتیجه‌ی توازن و هماهنگی چند جانبه‌ی دندان‌ها به صورت تک به تک و نسبت به همدیگر است. شکل و اندازه‌ی دندان‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. برای داشتن زیباترین لبخند باید نسبت طلایی (Golden Ratio) با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود به درستی رعایت شود.

لبخند یک موهبت الهی است. هر نوع لبخندی زیبا است اما اگر این لبخند با دیگر اجزای صورت هارمونی ایجاد کند، دلنشین تر خواهد بود. اصلاح طرح لبخندی که دندان های سفید و مرتب شده شما را به نمایش بگذارد، نه تنها چهره شما را زیباتر نشان می دهد، بلکه در دیدگاه دیگران، تأثیر مثبتی خواهد داشت. لبخند زیبا، پایه های اعتماد به نفس فرد را مستحکم تر می کند . امروزه لبخند به عنوان یک تعامل اجتماعی برای رساندن محبت به دیگران مورد استفاده قرار می گیرد. متأسفانه موارد بسیاری دیده می شود که فردی به علت نداشتن دندان هایی مرتب و درخشان، خود و دیگران را از لبخند خویش محروم می سازد. قرن ها پیش این مورد قابل درمان نبود اما امروزه با پیشرفت های حاصل شده، می توان هر نوع ناهنجاری دندانی را تصحیح کرد.

عوامل زیبایی لبخند

فرم یا نسبت طول و عرض دندان ها

زیبایی امری نسبی بوده و نتیجه ی توازن و هماهنگی چند جانبه ی دندان ها به صورت تک به تک و نسبت به همدیگر است. شکل و اندازه ی دندان ها نیز از این امر مستثنی نیستند. برای داشتن زیباترین لبخند باید نسبت طلایی (Golden Ratio) با در نظر گرفتن محدودیت های موجود به درستی رعایت شود.

هماهنگی خطوط لثه ای

خطوط لثه ای قرینه و هماهنگ، برای هر لبخند زیبایی، از ضروریات محسوب می شود. لبخند لثه ای یا لبخندی که در آن لثه بیش از حد معمول به چشم می آید یا متناسب نبودن لثه دور دندان ها از مشکلاتی است که امکان یک لبخند زیبا را از بسیاری افراد می گیرد.

به هم ریختگی یا نامرتبی دندان ها

زیبایی لبخند نیازمند تقارن و توازن چند جانبه است. به هم ریختگی یا بد فرمی و کج بودن دندان ها مشکل شایعی است که با سطوح مختلف در بعضی از افراد دیده می شود. به جز ایجاد مشکلات زیبایی، نامرتب بودن دندان ها می تواند منجر به بروز مشکلات جدی تری گردد. بسته به شدت نامرتبی هزینه درمان از جمله هزینه ارتودنسی می تواند متغیر باشد.

از بین رفتن فواصل بین دندانی

بروز این مسئله دلایل مختلفی دارد. از علل ارثی و مادرزادی گرفته تا کوچک بودن دندان ها نسبت به فک یا جای خالی برخی دندان ها به علت کشیدن ، وجود دندان های اضافی، فرنوم ها یا چسبندگی های لثه ای و در نهایت بیماری های لثه. به هرحال این فواصل بخصوص اگر در دندان های قُدامی دیده شوند به لبخند فرد ظاهر نامطلوبی می دهند که باید بر اساس هزینه ارتودنسی و با توجه به میزان و شدن فواصل دندانی در فرآیند اصلاح طرح لبخند مورد رسیدگی و درمان قرار گیرد.

نا هماهنگی های لبه ای دندان ها یا کوتاه و بلند بودن لبه نسبت به یکدیگر

این مشکل می تواند ناشی از تفاوت اندازه دندان ها یا نحوه ی قرار گرفتن آن ها در کنار هم و یا حتی به دلیل پریدگی های ناشی از دندان قروچه یا جویدن خوراکی های سخت باشد.

انواع شیوه های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند معمولاً شامل چند عمل زیبایی و ترمیمی می شود که به نقاط قوت و ضعف لبخند و دندان های شما بستگی دارد. هنگامی که با دندانپزشک درباره اصلاح طرح لبخند مشورت می کنید، او در عین در نظر گرفتن ظاهر صورت، رنگ مو، رنگ پوست، دندان ها و لب هایتان جنبه های قابل اصلاح در لبخند شما را لحاظ می کند. تمام عمل های اصلاح طرح لبخند بر اساس آنچه که بیماران دوست دارند در لبخند خود تغییر دهند، برنامه ریزی می شوند. اصلاح طرح لبخند می تواند شامل هر یک و گاهی اوقات ترکیبی از عمل های دندانی زیر باشد:

  • تعویض دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی , بریج ها , یا دندان مصنوعی تغییر رنگ دندان با سفید کردن دندان, روکش های دندانی , یا ونیرهای پروسلین
  • تعویض آلیاژهای پر کردن دندان با آلیاژهای طبیعی تر و همرنگ دندان
  • ترمیم دندان های کج یا فاصله دار با ونیرهای پروسلین یا ارتودنسی شفاف و بریس ها
  • اطمینان حاصل کردن از قرار گیری دندان در جای مناسب نسبت به سایر دندان ها از لحاظ طول
  • تغییر خط لثه برای به دست آمدن لبخندی جذاب تر با تغییر قوس لثه

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (461 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (32 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند