لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟

  پنجشنبه، 05 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟
داشتن لبخندی زیبا یکی از ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. زیبایی دندان‌ها تاثیر‌گذار‎‌ترین عامل برای داشتن لبخندی زیبا می‌باشد. یکی از راه‌هایی که به شما در داشتن دندان‌هایی زیبا کمک می‌کند، لمینت دندان است.

لمینت دندان: داشتن لبخندی زیبا یکی از ویژگی های جذاب و منحصر به فردی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. زیبایی دندان ها تاثیر گذار ترین عامل برای داشتن لبخندی زیبا می باشد. یکی از راه هایی که به شما در داشتندندان هایی زیبا کمک می کند، لمینت دندان است. در روش لمینت دندان به کمک موادی به رنگ سفید و یا همرنگ با دندان، ایرادات مختلف دندان مثل شکل ظاهری و یا فاصله های زیاد بین دندان ها اصلاح می شود.روکش لمینت دندان پوششی نازک از جنس پرسلن و یا سرامیک می باشد که توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی به دندان ها چسبانده می شوند و ظاهر زیباتری را به دندان ها می دهد. برای انجام کار لمینت دندان مقدار خیلی کمی از مینای دندان را برای آماده سازی تراش میدهند تا لمینت به درستی و راحتی به دندان پیوند بخورد.

لمینت های سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که مانند لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شوند تا مشکلات ظاهری دندانها مثل:

  • بدرنگی دندان
  • فاصله بین دندان
  • پوسیدگی دندان
  • شکستگی دندانها و نامرتبی دندانها را اصلاح کند.

چه کسانی نباید دندان هایشان را لمینت کنند؟

لمینت روشی در دندانپزشکی زیبایی است که موجب اصلاح رنگ دندان ها و پرشدن فاصله آنها می شود بنابراین افرادی که دندان های سالم دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند زیرا در هر بار لمینت دندان، لایه فوق العاده نازکی از آن تراشیده می شود.اگر همین روال ادامه پیدا کند و هر بار مقداری از دندان تراشیده شود، عمر دندان کوتاه شده و در دراز مدت و در اثر آسیب های ایجاد شده ممکن است دندان به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن احتیاج داشته باشد.برخی از افراد جوان که سنی بین 17 تا 30 سال دارند به علت زیبایی و سفید شدن دندان ها اقدام به گذاشتن لمینت می کنند اما عمر این لمینت ها دائمی نیست وفرد پس از مدتی دوباره باید دندان هایش را لمینت کند.

لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟

کسانی که به لمینت کردن دندانهایشان علاقمند هستند نباید تا زمانی که مشکلی برای دندانشان به وجود بیاید، دندان هایشان را لمینت کنند زیرا اگردندان پزشک متبحر نباشد و لمینت را به درستی انجام ندهد، عصب دندانها از بین می رود و دندانها نسبت به سرما و گرما حساس می شوند .اگر دندان فردی در اثر انجام لمینت دچار آسیب دیدگی شود، او می تواند به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کند تا به شکایتش، رسیدگی گردد.کسانی که عادت دارند دندان قروچه کنند و یا زیاد ترشی یا مواد اسیدی می خورند و کسانی که بیماری های مفصلی دارند و مهم تر از همه کسانی که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند، نباید از این روش ها استفاده کنندزیرا لمینت مستلزم استفاده منظم از نخ دندان و مسواک است.کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. این افراد باید به جای لمینت کردن دندان از انواع روکش دندان استفاده کنند.

افراد مناسب برای لیمنت دندان

افرادی مناسب برای لمینت دندان هستند که دندان های دو رنگ دارند و یا دندانهایشان کج است و طول آن کوتاه می باشد و یا قسمتی از دندانهایشان ساییده شده و هم ردیف یکدیگر نیستند .لمینت های سرامیکی معمولاً بین ۷تا۱۵ سال عمر مفید دارند. در صورت مراقبت های اصولی گاهی به طور دائمی شفاف و درخشان و سالم باقی می مانند؛ ولی اگر زمانی در زیر آن ها، دندان هایتان دچار پوسیدگی شود، ممکن است کم کم به لمینت شما هم آسیب برساند و به شل شدن و افتادن آن ها منجر می شود. هرچه بهداشت دهان و دندان شما بهتر باشد، آستانۀ پوسیدگی ها کمتر می شود و عمر لمینت ها بیشتر. بنابراین همه چیز به شرایط نگهداری شما از آن ها بستگی دارد. با چکاپ های منظم و رعایت نکات بهداشتی ذکرشده، سلامتی دندان ها و لبخند خود را تضمین کنید.

آیا شما باید ترمیم موقت را در راستای لمینت دندان دریافت کنید؟

همه چیز بستگی به ساختار دندان مدنظر دارد که برای لمینت دندان چه مقدار تراش روی سطح دندان داده شده است. اگر حداقل باشد، هیچ روکش موقتی لازم نیست. شما زبری سطح دندان خود را لمس خواهید کرد که در دو سه روز اول کمی عجیب به نظر می رسد، ولی برطرف می شود. اما در جایی که مقادیر بیشتری از ساختار دندان برداشته شده است، یا تراش بیشتری روی دندان خورده باشد، یک روکش یا ترمیم موقت نیاز خواهد بود. البته این مورد قطعاً برای همۀ افراد صدق نمی کند و به نظر دندانپزشک معالج شما بستگی دارد.

لمینت دندان زیباتر است یا کامپوزیت دندان؟

لمینت و کامپوزیت هردو برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار میگیرند و هردوی آن ها زیبایی های خود را را دارند.اما لمینت دندان بسیار زیباتر و شفاف تر از کامپوزیت دندان می باشد. جدای از درخشندگی ، لمینت دندان به دلیل ضخامت کمتری که نسبت به کامپوزیت دندان دارد طبیعی تر به نظر می رسد و روی دندان به شکل برجسته دیده نمی شوند. البته نوعی از کامپوزیت دندان به نام کامپوزیت آی پی اس وجود دارد که میزان شفافیت و زیبایی آن نیز بالاست و اگر شما جزو افرادی هستید که هزینه برایتان مهم است ، کامپوزیت IPS می تواند با قیمتی کمتر از لمینت به اندازه لمینت سرامیکی زیبا به نظر برسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (376 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (104 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (81 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (30 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز